abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100748601
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 01:53 schreef Pippi het volgende:
}:| Geen adviezen geven over puntje van de tube zalf of een klein insulinespuitje in de operatiewond steken . Dat is niet hygienisch en daar kan je infecties van krijgen o|O
Zelfdokteren kan juist problemen veroorzaken die kleine ielige maar dappere Joey er niet bij kan hebben :(
Met cafzalf de wond van binnen schoonmaken mits er een abces zit is een heel reguliere methode hoor, de da zal ze dit ook vertellen. Het kan evt ook met honingzalf, trouwens. Ik zal nooit een da ondermijnen natuurlijk, ik vind het ook verstandiger om eerst te overleggen of er nog een abces zit ;) en zoja, dan zal in de wons spoelen de meest voordehandliggende optie zijn. Als het wondvocht is niet zo, dan is aan de buitenkant schoonhouden en de orale ab zijn werk laten doen het meest logische.
I had a signature once. It was awful.
  Moderator maandag 15 augustus 2011 @ 08:09:52 #272
155227 crew  Guppy
dus
pi_100748780
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 07:46 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Met cafzalf de wond van binnen schoonmaken mits er een abces zit is een heel reguliere methode hoor, de da zal ze dit ook vertellen. Het kan evt ook met honingzalf, trouwens. Ik zal nooit een da ondermijnen natuurlijk, ik vind het ook verstandiger om eerst te overleggen of er nog een abces zit ;) en zoja, dan zal in de wons spoelen de meest voordehandliggende optie zijn. Als het wondvocht is niet zo, dan is aan de buitenkant schoonhouden en de orale ab zijn werk laten doen het meest logische.
Maar ik zou dat niet zomaar doen bij een dichtgehechte wond... En zeker niet met een insulinenaald (als je die al in huis hebt). Bovendien, ze gaan vanmiddag naar de DA, het komt allemaal goed :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100749152
Idd no way dat ik zelf ga lopen dokteren :X Vind het al dapper genoeg van mezelf dat ik de boel schoonmaak met afgekookt water en dan opnieuw zalf :P De dierenarts mag het lekker bekijken over een paar uur ^O^

Hij was vanochtend op zn nieuwe mandje geklommen, zat ie er trots bovenop :D En hij heeft uit zichzelf op de bak geplast en gepoept! Hij zit nu te piepen dat ie eruit wil O+
pi_100749319
Ach stoer ventje, goed zo! O+

Heaven, succes straks bij de DA, gaat goed komen. :Y :*
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_100750416
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 08:47 schreef heaven7 het volgende:
Idd no way dat ik zelf ga lopen dokteren :X Vind het al dapper genoeg van mezelf dat ik de boel schoonmaak met afgekookt water en dan opnieuw zalf :P De dierenarts mag het lekker bekijken over een paar uur ^O^

Hij was vanochtend op zn nieuwe mandje geklommen, zat ie er trots bovenop :D En hij heeft uit zichzelf op de bak geplast en gepoept! Hij zit nu te piepen dat ie eruit wil O+
Stoere vent, goed man! O+
pi_100750904
Wat fijn dat jullie zo goed voor hem zorgen, en 't is echt een schat van een katje O+
  maandag 15 augustus 2011 @ 11:25:34 #277
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_100752578
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 07:46 schreef zoeperzazke het volgende:
Zalven is behandelen, spoelen is schoonmaken!
Ik steek als verpleegkundige slangen in ontstoken operatiewonden om deze met NaCl 0,9% (fysiologisch zout) te spoelen maar ik ga dat advies hier niet geven. Ben geen dierenarts.
Bovendien is het erg onhygienisch om de punt van een tube in een mogelijk geinfecteerde wond te steken omdat je de zalf daarmee ook besmet met die bacterie. Die zalf kan je dan gelijk weggooien!
Verder staat er op de gebruiksaanwijzing van Cavasanzalf dat het moet worden aangebracht op de slijmvliesbekleding van de binnenzijde van de oogleden en dat het uitsluitend bestemd is voor uitwendige toepassing op het oog bij honden en katten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Pippi op 15-08-2011 11:31:35 ]
pi_100752977
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:25 schreef Pippi het volgende:

[..]

Zalven is behandelen, spoelen is schoonmaken!
Ik steek als verpleegkundige slangen in ontstoken operatiewonden om deze met NaCl 0,9% (fysiologisch zout) te spoelen maar ik ga dat advies hier niet geven. Ben geen dierenarts.
Bovendien is het erg onhygienisch om de punt van een tube in een mogelijk geinfecteerde wond te steken omdat je de zalf daarmee ook besmet met die bacterie. Die zalf kan je dan gelijk weggooien!
Verder staat er op de gebruiksaanwijzing van Cavasanzalf dat het moet worden aangebracht op de slijmvliesbekleding van de binnenzijde van de oogleden en dat het uitsluitend bestemd is voor uitwendige toepassing op het oog bij honden en katten.

+1.

Maar als het goed is zit Joey nu bij de DA en zal die vast kunnen vertellen hoe ze hem verder moeten behandelen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_100754322
onze kat heeft ook een abces gehad en die moest juist geen halskraag om zodat hij de wond zelf kon schoonlikken..maarja bij je eigen oog gaat dat wat moeilijk 8)7
ik bedoelde trouwens geen insuline naaldje maar alleen het spuitje zelf.. Maar idd de DA zal het het beste weten..ik weet als vpk ook alleen maar wat je bij mensen moet doen :P
haken is cool
pi_100755861
Dierenarts heeft 2 hechtingen losgemaakt en de overige pus eruit gemasseerd. Kwam toch nog wel wat uit. Nu moeten we het van binnen schoonspoelen met een zoutoplossing en er daarna zalf in doen :{ Ook hebben we nog een kuurtje antibiotica gekregen. We moeten gaan afbouwen met het recoveryvoer hoewel het nog wel handig is daarmee zn pilletje te geven.
We zijn er nog niet dus :( Donderdag of vrijdag weer terug voor controle. Geen idee of dit nut gaat hebben! Vind het maar niks..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2011 12:59:53 ]
pi_100756152
Oh jee, en hoe moet je het spoelen dan? Effe volhouden. :*
pi_100756161
Was de DA voor de rest wel tevreden?
  maandag 15 augustus 2011 @ 13:19:17 #283
83087 Stepho
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_100756572
Hij had niet een duidelijk mening over de pus, alleen over hoe we het moeten behandelen. Hij zei wel dat het feit dat hij goed eet en rondloopt etc. een teken is dat de infectie niet naar zijn hersenen overslaat.

Spoelen moet met die fysiologische zoutoplossing, tot er geen pus meer uit het oog komt. Daarna de tube zalf op het gaatje zetten en de wond vullen tot hij soort van vol zit. als je lichtjes masseerd zou er dan zalf uit moeten komen.
pi_100756923
Dat de ontsteking niet overslaat is een goed teken. Spoelen en zalven in de wond lijkt me een niet aangename bezigheid. Wens jullie veel succes, hopelijk is het maar voor een paar dagen.
Trouwens, de wond is toch gewoon de lege oogkas of ben ik nou gek? :@
pi_100756985
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:58 schreef heaven7 het volgende:
Dierenarts heeft 2 hechtingen losgemaakt en de overige pus eruit gemasseerd. Kwam toch nog wel wat uit. Nu moeten we het van binnen schoonspoelen met een zoutoplossing en er daarna zalf in doen :{ Ook hebben we nog een kuurtje antibiotica gekregen. We moeten gaan afbouwen met het recoveryvoer hoewel het nog wel handig is daarmee zn pilletje te geven.
We zijn er nog niet dus :( Donderdag of vrijdag weer terug voor controle. Geen idee of dit nut gaat hebben! Vind het maar niks..
Niet wanhopen! Ik denk dat het zeker nut heeft. Pus eruit, gezond weefsel groeit daarvoor in de plaats. :Y Redden jullie het nog een beetje met hem? Lijkt me best heftig, zeker nu je ook nog moet gaan spoelen. Spuitjes en zo hebben jullie meegekregen neem ik aan?

Maar je zou er versteld van kunnen staan hoe snel de genezing nu gaat, als de infectie echt bij de bron wordt aangepakt en eruit gespoeld.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  † In Memoriam † maandag 15 augustus 2011 @ 13:44:27 #286
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100757438
Niet wanhopen TSje, het komt wel goed. Joey is zo sterk als een beer. O+
Are you fokking to me?
pi_100757581
Pus is in principe een berg kamikaze witte bloedcellen, dus dat is maar een goed teken dat er zowel van buiten als binnen flink gevochten wordt tegen de infectie. Als het maar op een gegeven moment minder wordt.
  maandag 15 augustus 2011 @ 13:49:46 #288
83087 Stepho
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_100757644
Dank voor de steun. We hebben alle benodigheden gekregen. 5 spuitjes om mee te spoelen en nieuwe zalf die er nu harder doorheen gaat natuurlijk.

Het spoelen is zeker heftig. Hij krees het flink uit bij de DA. Die zei dat dat komt omdat het koud in en dat lijkt me ook geen lekker gevoel. De pijn zou wel meevallen volgens hem.
pi_100757736
Arme Joey. ;( Maar ja, zachte heelmeesters maken stinkende wonden dus daar moet hij even doorheen.

Hoe is hij er nu aan?
  maandag 15 augustus 2011 @ 14:27:47 #290
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_100759114
Wat een popje
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_100759292
Pff, wat zou ik dat eng vinden om dat zelf allemaal te doen, zeker ook omdat ik daar totaal geen ervaring mee heb. Ik zou alleen maar zitten twijfelen of ik het wel goed zou doen. Buiten het feit dat de kat zelf het ook niet zo heel tof zou vinden. Echt super dat jullie het zo goed doen zeg!

Laatst was ik bij de dierenarts voor vaccinatie, ik zag er op zich niet zo tegen op, alleen mijn katten waren het er op zijn zachts gezegd niet zo mee eens... Dierenarts was blij dat het Britse Kortharen waren, anders was ze helemaal opengekrabt en gebeten :D
  maandag 15 augustus 2011 @ 14:34:37 #292
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100759374
het voordeel is denk ik met dit soort rotklusjes dat Joey nog geen volgroeide sterke kater is maar een kleine nog niet zo sterke kitten :P

al kunnen die weer heel soepel zijn en als een soort aal uit je handen glibberen zullen we maar zeggen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_100759387
Wat jammer dat het toch nog niet helemaal goed gaat, maar nu kan de troep er gelukkig wel uit. En als de behandeling eenmaal aanslaat kan de genezing ineens zo snel gaan! Sterkte met het schoonspoelen enzo :*
  maandag 15 augustus 2011 @ 14:59:58 #294
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_100760361
Zo, Joey's Kitteh Power voer met een schepje in een zak gedaan en vanavond gaat het via Guppyfriend richting Heaven7 :)

't is 2,5 kilo, pastte nog net in 1 zak en er zit iets meer Royal Canin kittenvoer in dan iams Lam, ongeveer 55% om 45%.
(kittenvoer zijn de kleine lichte brokjes, Iams zijn grotere bruine brokken)
Misschien nu nog iets te zwaar voor z'n darmpjes maar als ie wat ouder is en toch op volwassen voer over kan gaan is het wel handig.

Ik heb er ook nog een Kong speeltje bij gedaan, Morgan houdt niet zo van gekraak en Joey moet nu natuurlijk andere zintuigen verder ontwikkelen ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door SiGNe op 15-08-2011 15:06:12 ]
  maandag 15 augustus 2011 @ 15:57:42 #295
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_100763025
Wat lief SiGNe!

Gaat helemaal goed komen met Joey, dat voelen wij allemaal! En zo dapper dat jullie dit doen. Idd dat oogje (leeg kasje) goed blijven verzorgen, is geen pretje, maar met jullie love/tender&care gaat het vast veel sneller! We blijven jullie volgen, enne...wat nieuwe pics zou erg leuk zijn ;)
pi_100763485
Succes met het beestje! Stoer dat jullie er zoveel liefde in steken!
  † In Memoriam † maandag 15 augustus 2011 @ 16:09:01 #297
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100763542
Wat lief van je SiGNe O+
Are you fokking to me?
pi_100764244
Dus inderdaad spoelen en zalven :) Ik weet niet wat je hebt meegekregen van de DA,. maar een 1ml of bij een groter abces 3ml doseerspuitje vind ik het prettigste om mee te spoelen. Eerst spoelen tot er enkel nog water uitkomt, dan opvullen met zalf.
het is een rotwerkje, vooral omdat het niet leuk is voor het beestje en hij is nog oh zo klein, maar je zult zien dat het snel de goede kant opgaat. iedere keer kun je wat minder zalf kwijt in het gaatje, waaraan je merkt dat het steeds ondieper wordt, totdat de holte met gezond nieuw weefsel gevuld is.

Bij dit klusje denk je vaak 'waar begin ik aan??', maar je zult zien dat het zin heeft TS, er zijn al duizenden dieren geheel genezen met deze methode. Belangrijkste is dat je het gaatje niet dicht laat groeien voor er geen pus meer uitkomt, anders kapselt het abces zich opnieuw in. Als het gaatje kleiner wordt, druk het dan voorzichtig telkens weer open met het spuitje.... Klinkt naar, is ook naar, maar is de beste methode.

Mocht hij toch spartelen of beweeglijk zijn, kun je hem in een handdoekje wikkelen met zijn pootjes strak, zo kun je hem beter vasthouden en is het klusje sneller geklaard.

Jullie zijn helden, zet 'm op met de kleine stoere man!!

(mocht je problemen hebben met de zalf, dat je het lastig vindt oid, overleg dan met je da over honingzalf zoals Dermiel of Vetramil, werkt ook prettig en is bovendien verzachtend, irriteert wat minder en geeft bij veel pus een zachtere geur.)
I had a signature once. It was awful.
pi_100766061
Ik weet nog dat ons katertje was aangereden (vermoeden we) en met een bebloed bekkie binnenkwam. Hoektandje voor de helft afgebroken, hersenschudding en pijn in zn hele bekje. Nou kun je je voorstellen dat ie niet wil eten op die manier :') Toen we hem na een nachtje terugkregen van de dierenarts was hij helemaal loom van de pijnstillers. Arm beest.
Maar wat ik wil zeggen, hij vond het geen pretje om iedere keer weer die spuit in zn pijnlijke bekje te krijgen. Paar keer per dag voor medicijntjes en eten. Ik weet nog dat ie zat te grommen en me aankeek alsof ik dood moest.. Zoiets stel ik me ook gelijk voor bij je post over dat spoelen bij de dierenarts. Hij zal het niet leuk vinden, maar als het eenmaal beter gaat met hem zul je zien dat hij begrijpt dat dat door jou komt. Ons katertje is in ieder geval helemaal opgeknapt (wel een lichte groeiachterstand, maar hij is wel lekker stevig) en aan de manier waarop die je dan af en toe aankijkt weet je gewoon dat ie je eeuwig dankbaar is :P
  Moderator maandag 15 augustus 2011 @ 17:53:11 #300
155227 crew  Guppy
dus
pi_100768419
Het voertransport is soepeltjes onderweg naar Joey, met dank aan de NS, maar vooral ook met dank aan SiGNe O+

Dat was kort maar krachtig :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')