Met cafzalf de wond van binnen schoonmaken mits er een abces zit is een heel reguliere methode hoor, de da zal ze dit ook vertellen. Het kan evt ook met honingzalf, trouwens. Ik zal nooit een da ondermijnen natuurlijk, ik vind het ook verstandiger om eerst te overleggen of er nog een abces zitquote:Op maandag 15 augustus 2011 01:53 schreef Pippi het volgende:
Geen adviezen geven over puntje van de tube zalf of een klein insulinespuitje in de operatiewond steken . Dat is niet hygienisch en daar kan je infecties van krijgen
![]()
Zelfdokteren kan juist problemen veroorzaken die kleine ielige maar dappere Joey er niet bij kan hebben
Maar ik zou dat niet zomaar doen bij een dichtgehechte wond... En zeker niet met een insulinenaald (als je die al in huis hebt). Bovendien, ze gaan vanmiddag naar de DA, het komt allemaal goedquote:Op maandag 15 augustus 2011 07:46 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Met cafzalf de wond van binnen schoonmaken mits er een abces zit is een heel reguliere methode hoor, de da zal ze dit ook vertellen. Het kan evt ook met honingzalf, trouwens. Ik zal nooit een da ondermijnen natuurlijk, ik vind het ook verstandiger om eerst te overleggen of er nog een abces ziten zoja, dan zal in de wons spoelen de meest voordehandliggende optie zijn. Als het wondvocht is niet zo, dan is aan de buitenkant schoonhouden en de orale ab zijn werk laten doen het meest logische.
Stoere vent, goed man!quote:Op maandag 15 augustus 2011 08:47 schreef heaven7 het volgende:
Idd no way dat ik zelf ga lopen dokterenVind het al dapper genoeg van mezelf dat ik de boel schoonmaak met afgekookt water en dan opnieuw zalf
De dierenarts mag het lekker bekijken over een paar uur
Hij was vanochtend op zn nieuwe mandje geklommen, zat ie er trots bovenopEn hij heeft uit zichzelf op de bak geplast en gepoept! Hij zit nu te piepen dat ie eruit wil
Zalven is behandelen, spoelen is schoonmaken!quote:Op maandag 15 augustus 2011 07:46 schreef zoeperzazke het volgende:
Met cafzalf de wond van binnen schoonmaken mits er een abces zit is een heel reguliere methode hoor, de da zal ze dit ook vertellen. Het kan evt ook met honingzalf, trouwens. Ik zal nooit een da ondermijnen natuurlijk, ik vind het ook verstandiger om eerst te overleggen of er nog een abces ziten zoja, dan zal in de wons spoelen de meest voordehandliggende optie zijn. Als het wondvocht is niet zo, dan is aan de buitenkant schoonhouden en de orale ab zijn werk laten doen het meest logische.
+1.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:25 schreef Pippi het volgende:
[..]
Zalven is behandelen, spoelen is schoonmaken!
Ik steek als verpleegkundige slangen in ontstoken operatiewonden om deze met NaCl 0,9% (fysiologisch zout) te spoelen maar ik ga dat advies hier niet geven. Ben geen dierenarts.
Bovendien is het erg onhygienisch om de punt van een tube in een mogelijk geinfecteerde wond te steken omdat je de zalf daarmee ook besmet met die bacterie. Die zalf kan je dan gelijk weggooien!
Verder staat er op de gebruiksaanwijzing van Cavasanzalf dat het moet worden aangebracht op de slijmvliesbekleding van de binnenzijde van de oogleden en dat het uitsluitend bestemd is voor uitwendige toepassing op het oog bij honden en katten.
Niet wanhopen! Ik denk dat het zeker nut heeft. Pus eruit, gezond weefsel groeit daarvoor in de plaats.quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:58 schreef heaven7 het volgende:
Dierenarts heeft 2 hechtingen losgemaakt en de overige pus eruit gemasseerd. Kwam toch nog wel wat uit. Nu moeten we het van binnen schoonspoelen met een zoutoplossing en er daarna zalf in doenOok hebben we nog een kuurtje antibiotica gekregen. We moeten gaan afbouwen met het recoveryvoer hoewel het nog wel handig is daarmee zn pilletje te geven.
We zijn er nog niet dusDonderdag of vrijdag weer terug voor controle. Geen idee of dit nut gaat hebben! Vind het maar niks..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |