Ik denk dat hij het meer had over 1974 dan over 1940-1945.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:28 schreef rubje het volgende:
[..]
misschien moet je je Pa eens aan zijn verstand brengen dat wij als land in heel veul problemen zouden komen als wij geen zaken meer met onze oosterburen deden en dus elke grond om nog steeds met 2de wereldoorlog trauma's en haat rond te lopen achterhaalt en passé is in 2011.
Ik zie Schweinsteiger toch wel als natuurlijke opvolger van Ballack.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:50 schreef RM-rf het volgende:
[..]
iets meer dan een jaar terug (voor het WK) had ik weinig vertrouwen dat de duitsers de zaak op orde kregen. toen hadden ze een erg groot gat met ofwel te oude of ervaren spelers met weinig 'draagkracht' (Ballack, Schweinsteiger, Podolski, Klose, Lahm) en fysiek niet direkt imponerende jongelingen (özil, müller) met praktisch geen ervaring
nu is die indruk 180° gedraaid, qua talenten die opkomen lijken ze eigenlijk een gelijk niveau met spanje te hebben, maar ik zie bij de duitsers ook een enorme capaciteit om de jonge talenten succesvol in het team te integrereren...
vorig jaar waren het Özil, Khedira, Müller, Badstuber en Neuer die eigenlijk vanuit het niets opkwamen en het team konden dragen.
nu komen weer jongelingen als Götze, Hummels en Schürle op en passen zich perfect in het team in, zelfs Kroos doet het beter in het nationale team dan bij zn club.
hooguit heb ik de indruk dat een erg solide lichamelijk sterke en snelle centrale verdediger wel gemist wordt (de brazilianen kwamen eigenlijk wel makkelijk terug)..
en misschien kan het duitse voordeel van en zo grote selectie ook hun nadeel zijn als weinig spelers ge-set zijn, en ze een echte 'Leit-wolff' missen, een speler die het op moeilijke momenten in de hand neemt...
vroeger was Ballack dat (bv EK'08) maar de manier waarop die ook uit de picture is verdwenen was ook een beetje pijnlijk voor zulk een belangrijk speler (tegen Brazilie had zn 'afscheidswedstrijd' moeten worden, maar Ballack heeft geweigerd te spelen uit onenigheid met Löw en de manier waarop hij op een zijspoor geraakt is sinds het WK2010)
maar die is dus geen aanvoerder en die heeft nog altijd een bepaalde naam van een feestbeest en emotionele speler die niet altijd de beheersing behoud, dat hij in zn jonge party-jaren bij bayern opgedaan heeft en soms nog steeds bevestigd wordt als hij tegenover persmensen uit zn sloffen schiet.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:14 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Ik zie Schweinsteiger toch wel als natuurlijke opvolger van Ballack.
Hij komt nou ook pas op leeftijd , pas 27 ..
quote:Ronaldinho terug in Braziliaanse selectie
Ronaldinho is na lange afwezigheid terug in de selectie van Brazilië. De aanvaller van Flamengo werd donderdag uitgenodigd voor de interland tegen Ghana.
De oefenwedstrijd wordt op 5 september in Londen gespeeld. Ronaldinho werd vorig jaar gepasseerd voor het WK in Zuid-Afrika.
Met of zonder dikke buik? Zou wel leuk zijn als hij echt weer wat gaat laten zien, want bij Milan was het al om te janken.quote:
Nou nou, de oudjes mogen weer meedoen.quote:Riquelme wel, Romero niet in Argentijnse selectie
In zijn eerste selectie heeft de Argentijnse bondscoach Alejandro Sabella plaats gemaakt voor Juan Román Riquelme. AZ-doelman Sergio Romero kreeg geen uitnodiging.
Riquelme was sinds zijn optreden met Argentinië in de WK-kwalificatie tegen Uruguay in 2008 niet meer opgeroepen. Sabella geeft de 33-jarige spelmaker van Boca Juniors de kans zijn interlandcarričre nieuw leven in te blazen. Riquelme werd geselecteerd voor de twee oefenduels met Brazilië op 14 en 28 september.
Dat Romero ontbrak in de selectie is minder verrassend. Sabella selecteerde voor de oefenduels met Brazilië alleen spelers op die in Zuid-Amerika actief zijn. De doelman van AZ, die in verband wordt gebracht met Sampdoria als nieuwe club, kreeg daarom geen uitnodiging.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |