Ik had een cursus multilevelanalyse.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:53 schreef Gellius het volgende:
Jij was gewoon weer eens nergens te bekennen, C.
Die zijn pas erg ja.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:19 schreef Gellius het volgende:
Ringo leest de stuitend genante columns van Wim de Jong in het Volkskrant Magazine.
Die jongen wordt met de dag een dommer klotekind.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:34 schreef Frollo het volgende:
Maar goed, beetje niveau dan maar weer. Wat maakt literatuur literatuur, vroeg Mainport zich een tijdje geleden af.
Wie mag ik het woord geven?
Ik lees eigenlijk alleen de columns in De Groene. Opheffer voorop. Die laat zijn thee zo lang trekken dat ze ondrinkbaar wordt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:19 schreef Gellius het volgende:
Ringo leest de stuitend genante columns van Wim de Jong in het Volkskrant Magazine.
Ik vond je stukje over Heat anders best geslaagd. Anders dan Houellebecq en Grunberg leg jij gevoel in de 'passie' van je karakter. Ze zouden daar een literaire naam voor moeten bedenken, zoals je metafoor hebt en paradox... Jürgen Hoffmeester houdt van sushi maken en duizend andere flauwekul, Jed Martin (La carte et le territoire) maakt foto's van Michelin-kaarten. Grunberg is te absurdistisch, Houellebecq te afstandelijk, klinisch. Die kan zich louter inleven als het om de eenzaamheid van zijn personages gaat... wat ook het interessantst is natuurlijk. Maar jij kan er gevoel inleggen, als je opschrijft hoeveel je van die domme film genoten hebt. Je moet dat soort dingen altijd een beetje menen, en dan uitvergroten. Zo creëer je een schitterend karakter, maar jij hebt dat allemaal al lang begrepen, en meer dan dat. Als ik geld heb word ik je uitgever, dat heb ik al lang geleden beslotenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:57 schreef JAM het volgende:
[..]
Die jongen wordt met de dag een dommer klotekind.
Oh ja! Verschrikkelijk! Haha. Ik lees ze nu uit een soort leedvermaak. De eerste keren dat ik zijn stukjes las dacht ik dat ik op de een of andere manier in de maling genomen werd.quote:
De blauwe maandag dat ik Nederlands studeerde moesten we van onze docent leren dat literatuur literatuur is wanneer het is uitgegeven als literatuur.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:34 schreef Frollo het volgende:
Maar goed, beetje niveau dan maar weer. Wat maakt literatuur literatuur, vroeg Mainport zich een tijdje geleden af.
Wie mag ik het woord geven?
Dan heb je maar de helft onthouden. Naast die definitie was er nog een: het persoonlijke waardeoordeel. Het was ook de docent die aangaf dat je na zoveel tijd nog maar 20% weet van wat je aan kennis tot je hebt genomen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 19:07 schreef sigme het volgende:
[..]
De blauwe maandag dat ik Nederlands studeerde moesten we van onze docent leren dat literatuur literatuur is wanneer het is uitgegeven als literatuur.
Dat leek mij stug, maar pogingen de stelling onderuit te halen met voorbeelden werden gepareerd met de stelling.
Ik hield de studie niet lang vol.
Nu ik een nieuwe baan heb, moet ik dagelijks een uur heen en een uur terug rijden van en naar kantoor.
In m'n spiksplinternieuwe auto'tje. Maar dat terzijde.
Deze twee loze uren vul ik met luisteren naar hoorcollege's op cd. Afgelopen week heb ik de 8 cd's van Joep Leersen over de geschiedenis van de Europese letteren beluisterd.
Ik kreeg nog bijna spijt dat ik die studie aan de wilgen gehangen heb.
Nee, ik heb verder geen college's gevolgd bij deze meneer.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 20:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan heb je maar de helft onthouden. Naast die definitie was er nog een: het persoonlijke waardeoordeel. Het was ook de docent die aangaf dat je na zoveel tijd nog maar 20% weet van wat je aan kennis tot je hebt genomen.
Het was overigens het eerste en enige vak waarbij ik niet bij de eerste tentamenpoging een voldoende haalde.
Dat was één college.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 20:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, ik heb verder geen college's gevolgd bij deze meneer.
Ik wil best geloven dat je me niet gelooft enzo, maar ik was erbij, en in dat ene uurtje, misschien twee, was niet zoveel ruimte voor meerdere invalshoeken of nuances. Aangezien ik mij de tegenwerpingen herinner, weet ik vrij zeker dat de extra optie van 'persoonlijke waardering' er toen niet bij kwam.quote:
Waarvan? Van jouw lezing van mijn lesuurtje?quote:
Nee, dat hij gelijk heeft gekregen en dat je waarschijnlijk 80% van dat college niet onthouden hebt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 20:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Waarvan? Van jouw lezing van mijn lesuurtje?
Dat is wat mij betreft de ene vage term definiëren met een andere vage term.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 20:25 schreef Mainport het volgende:
Literatuur is een geschreven tekst met kunstwaarde
Of jij.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 20:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, dat hij gelijk heeft gekregen en dat je waarschijnlijk 80% van dat college niet onthouden hebt.
Geen wonder dat je reeks lessen van die man hebt verdicht tot één vaststaand uurtje.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 20:35 schreef Lienekien het volgende:
Jij hebt makkelijk praten. Ik heb de studie volgehouden. Kun je nagaan wat ik inmiddels allemaal al vergeten ben.
Ik heb jou al eens gevraagd hoe hij ook alweer heette. Ben ik inmiddels alweer kwijt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 21:15 schreef Ringo het volgende:
Van die docent herinner ik me alleen zijn vogelachtige gezicht, de ronde brillenglazen en zijn lange dunne benen in een smalle broek. Hij dronk koffie uit een eigen kartonnetje.
Daar is geen goed adresje voor, vrees ik. 't Is sowieso maar een minderwaardige keuken. Bestel liever een pasta.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 17:44 schreef Gellius het volgende:
Maar goed, Claudia: waar haal ik dan wèl lekkere taco's en burrito's?
NIEUWE INFORMATIEquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 04:55 schreef Mainport het volgende:
Weten jullie hoe kut het is als een vrouw je de hele avond geil maakt en als puntje bij paaltje komt daar fucking niets mee doet. Jullie denken nu; mainport zit op z'n kamertje dit te typen maar ik zit op een stoeprand met blauwe ballen en het doet fucking pijn
Ik heb mij er speciaal een facebookaccount voor gemaakt. Daar heet ik Sigme van Fok en om voor mij onbegrijpelijke redenen willen er mensen vrienden met me worden. Waarom?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:52 schreef mane het volgende:
Frollo, ik heb dus geen FB. Maar als ik het gehad had dan wel natuurlijk. Laat dat duidelijk zijn.
Ik onthoud geen namen, dus dat weet ik natuurlijk niet. Destijds ook niet, denk ik.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 11:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb jou al eens gevraagd hoe hij ook alweer heette. Ben ik inmiddels alweer kwijt.
Sigme weet dat natuurlijk nog wel.
Misschien door je korte rokje.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 20:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb mij er speciaal een facebookaccount voor gemaakt. Daar heet ik Sigme van Fok en om voor mij onbegrijpelijke redenen willen er mensen vrienden met me worden. Waarom?
Ik maak speciaal een facebookaccount aan om 1 uitnodiging te kunnen accepteren.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 22:21 schreef Gellius het volgende:
Je maakt speciaal een facebookaccount aan om vrienden te maken en dan vind je het gek dat mensen je willen bevrienden?
Ik zou je moeder kunnen zijn.quote:
Uiteindelijk viel het natuurlijk (?) erg mee. Het waren geen Andries Knevels en ook geen overdreven hippie-figuren maar eigenlijk gewone mensen (quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:23 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ik vind 'm prachtig freudiaans. Je kunt nog afbellen hoor!
Same here, alleen besloot ik er niks mee te doen en zat ik niet met blauwe ballen op de stoep.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 04:55 schreef Mainport het volgende:
Weten jullie hoe kut het is als een vrouw je de hele avond geil maakt en als puntje bij paaltje komt daar fucking niets mee doet. Jullie denken nu; mainport zit op z'n kamertje dit te typen maar ik zit op een stoeprand met blauwe ballen en het doet fucking pijn
En toch om half 9 al wakker?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:26 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Vrijgezellenavond op maandagavond. Over slechte plannen gesproken.
Je neemt je voor rustig aan te doen. Het begint keurig in een nette kroeg waar je snel je eerste biertje leegt en vervolgens doorschakelt naar een te hoog tempo. Dan eindig je dus in een vage alcoholisten kroeg die gewoon tot 5 uur open is.
Had ik al gezegd dat dit de maandag was?
Je bedoelt gedumpt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:37 schreef Gellius het volgende:
Nee, dat was gisteren. Maar ook op normale werkdagen moet het jong verschoond, in de kleren, gevoed, gelaafd en naar het Kinderdagverblijf gebracht.
Gewoon aan het werk. Soort van.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |