abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100551987
* Handvraag , een jongen van 24, met gewicht van 70 kilo, wil gespierder zijn. :@.

Naast de trainingen gebruik ik dagelijks een voedingssupplement, de [url=
http://www.sciteconline.c(...)name=scitec_mass_20] Mass20[/url]

Dat ging altijd goed. Sindsdien overgestapt op product puur zuiver creatine monohydraat. Dit poedervorm gooi je met een schepje in een glas water, en dan drink je het op.

Dagelijks een portie van 4 gram (oftewel 4000 milligram per dag). Echter, bij de 3e portie kreeg ik het erg warm, misselijkheid.. trillen, zweten. Meteen mee gekapt. De dagen erna had ik soms pijnsteken in m'n borststeek. En duf, duizelig gevoel in hoofd de hele week lang. :{

Of dat mijn hart was... wie weet. Aangezien de hart zelf ook een spier is, zou dat mij niet verbazen....

Na 2 weken niks meer ingenomen te hebben, ben ik weer teruggegaan naar mijn oude product, de Mass 20. Echter, ik zag dat dit product vernieuwd was. Nu zat er ook creatine monohydraat bij. Dit was maar 500 milligram.. dus amper 20% van mijn dagelijkse portie eerder, waarmee ik problemen mee kreeg). :{

Goed.. per dag 1 portie. Dit ging een week goed.. totdat het eergisteren weer misging, enkele uren na het innemen van product en trainen: warm krijgen, hartstreek voelt vreemd aan, trillen, duizelig gevoel, etc. Hier heb ik nu nog beetje last van. :(

Kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is? :?

De eigenschappen van Mass20 per portie :
quote:
L-Alanine 369 mg
L-Arginine 281 mg
L-Aspartic Acid 736 mg
L-Cysteine 232 mg
L-Glutamine 2808 mg
Glycine 231 mg
L-Histidine 203 mg
L-Isoleucine * 544 mg
L-Leucine * 895 mg
L-Lysine * 1829 mg
L-Methionine * 194 mg
L-Phenylalanine * 453 mg
L-Proline 986 mg
L-Serine 584 mg
L-Threonine * 522 mg
L-Tryptophan * 132 mg
L-Tyrosine 326 mg
L-Valine * 557 mg
*Essential amino acids
Ingredienten: Dextrose, gefilterde whey protein concentraat (bevat lactoglobulin, lactoferrin, lactalbumin en immunoglobulin proten fractions), maltodextrin, creatine monohydraat, xanthan gum, aspartaam*,
pi_100552247
Hoezo zou je überhaupt al beginnen met creatine?
Want zo te lezen ben je net begonnen....
pi_100552586
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:55 schreef DeRakker. het volgende:
Hoezo zou je überhaupt al beginnen met creatine?
Want zo te lezen ben je net begonnen....
Waarom reageert mijn lichaam dan hevig op? Uit verschillende onderzoeken die ik lees, zijn er geen schadelijke effecten van een normale dosis creatine bekend. :?

Nog los van de vraag, of ik creatine monohydraat wel als oorzaak kan aanwijzen..
pi_100552600
Het kan ook zijn dat je last hebt van een verhoogd activatieniveau in je lichaam doordat je nogal bezig bent met het feit dat je creatine gebruikt.
Door dergerlijke zaken kunnen er paniekreacties in je lichaam ontstaan zoals een verhoogde hoeveelheid adrenaline ( soms ook noradrenaline ) en duizeligheid ter gevolgde van een verhoogde ademhaling zonder dat die verhoogde ademhaling functioneel wordt gebruikt in de vorm van lichamelijke activiteit.

Je lichaam maakt sowieso al creatine aan, die paar gram extra creatine per dag kan dit niet veroorzaken.

De eerste keer dat ik cafeïne-pillen slikte, toen stond ik ook helemaal strak, hartkloppingen, wazig gevoel etc.
pi_100552642
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:05 schreef rapelsen het volgende:
Het kan ook zijn dat je last hebt van een verhoogd activatieniveau in je lichaam doordat je nogal bezig bent met het feit dat je creatine gebruikt.
Door dergerlijke zaken kunnen er paniekreacties in je lichaam ontstaan zoals een verhoogde hoeveelheid adrenaline ( soms ook noradrenaline ) en duizeligheid ter gevolgde van een verhoogde ademhaling zonder dat die verhoogde ademhaling functioneel wordt gebruikt in de vorm van lichamelijke activiteit.

Je lichaam maakt sowieso al creatine aan, die paar gram extra creatine per dag kan dit niet veroorzaken.

De eerste keer dat ik cafeïne-pillen slikte, toen stond ik ook helemaal strak, hartkloppingen, wazig gevoel etc.
Dat zou een goede verklaring kunnen zijn. Maar ik durf dat te betwijfelen. :@.

Dit aangezien ik in de dagen erna, waar ik niet eens aan dacht, nog steeds soms die steken in m'n hartstreek had en een duf, duizelig gevoel in hoofd had. Soms kortademigheid. Zoals adem tekort komen als je de trap oploopt. :{.
pi_100552756
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:07 schreef Handvraag het volgende:

[..]

Dat zou een goede verklaring kunnen zijn. Maar ik durf dat te betwijfelen. :@.

Dit aangezien ik in de dagen erna, waar ik niet eens aan dacht, nog steeds soms die steken in m'n hartstreek had en een duf, duizelig gevoel in hoofd had. Soms kortademigheid. Zoals adem tekort komen als je de trap oploopt. :{.
Weet je wel zeker dat het aan het supplement ligt? Ik vind dit een beetje apart, er zit niets aparts in en de werking ervan is ook niet lang.
Heeft het niet te maken met je training + voeding?
pi_100553873
Iedereen weet toch dat Creatine het beste werkt als je elke dag 5 gr in je linkersok doet? Door opname via de huid komt het direct bij de spiercellen uit, waar het z'n annabole werking kan verrichten....

Even serieus... Je drinkt te weinig water!
Creatine transporteert water naar je spiercellen, waardoor je lichaam 'uitdroogt'. Door meer water te drinken voorkom je dit (en verhoogt de werking van creatine)

Neem een uur voor en een uur na je inname van creatine geen caffeine, deze heffen elkaars werking (gedeeltelijk) op.
pi_100563574
Je moet eens weten, ik drink gemiddeld 3 á 4 liter water per dag sinds ik creatine neem. :). Verder neem ik nooit koffie.

Dus daar ligt het niet aan. Wel heb ik een gegronde reden om m'n voedingssupplement te verdenken: beide gevallen van rillen, zweten, kortademigheid, enz. traden binnen 1 uur op na het innemen van de voedingssupplement.
pi_100564036
Het is ook belangrijk dat je een zuivere creatine gebruikt.
Veel goedkopere creatines (chinees!) zijn slecht en zijn vervuild met allerlei chemische troep.

De creatine van EAS is goed, erg zuiver.
  † In Memoriam † woensdag 10 augustus 2011 @ 20:49:41 #10
25682 2cv
Niet subtiel
pi_100566092
Wat zei je dokter toen je het aan hem vroeg ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_100567697
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:49 schreef 2cv het volgende:
Wat zei je dokter toen je het aan hem vroeg ?
Ben uiteraard niet gegaan. Die zou alleen maar zeggen, dat ik moet stoppen met dat zooi, en maar een mager bonestaak moet blijven. :')
  † In Memoriam † woensdag 10 augustus 2011 @ 21:35:23 #12
25682 2cv
Niet subtiel
pi_100567979
Waarom zou die dat zeggen denk je ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_100568320
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:29 schreef Handvraag het volgende:

[..]

Ben uiteraard niet gegaan. Die zou alleen maar zeggen, dat ik moet stoppen met dat zooi, en maar een mager bonestaak moet blijven. :')
Want breed word je alleen met creatine :') :') ________________!!!
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_100572690
quote:
9s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:41 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

idd wtf is dat nou weer voor uitspraak.... :')
  donderdag 11 augustus 2011 @ 00:06:35 #15
350683 Renn
Kan niet kiezen
pi_100576264
quote:

[..]

QFT

TS moet eerst maar eens een paar jaar aan de magere kwark.
pi_100578920
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:35 schreef 2cv het volgende:
Waarom zou die dat zeggen denk je ?
Dokters in algemeen moeten niks hebben van voedingssupplementen, terwijl er geen medische noodzaak ertoe bestaat.
pi_100578938
quote:

[..]

Liggen m'n klachten dan aan creatine?
pi_100580288
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:06 schreef Renn het volgende:

[..]

QFT

TS moet eerst maar eens een paar jaar aan de magere kwark.
precies... creatine is onzin op dit moment.
Sowieso maakt het voor veel mensen niks uit omdat de creatine niveau in het lichaam al max is.
pi_100591503
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 01:29 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Sowieso maakt het voor veel mensen niks uit omdat de creatine niveau in het lichaam al max is.
Als je er geen verstand van hebt, neem dan ook geen standpunt in.
Creatine is altijd een plus bij krachttraining, ongeacht de trainingservaring. Na enkele minuten is je creatinine-level in je spieren uitgeput. Toedienen van creatine zorgt ervoor dat dit level kan worden bijgevuld.
Daarnaast is er onderzoek waaruit blijkt dat creatine ook IGF-1 vrijmaakt, wat dus weer groei van de satelietcellen stimuleert.

Ik vind de "bijwerkingen" die je nu ervaart bij creatine erg vreemd. De enige bijwerking die echt bekend is, is diaree. Maar alleen bij de goedkopere slecht gedehydrateerde creatine.
Is het een 100% creatine-product? Zit er geen effidrine of MDAA doorheen?
Als de problemen blijven aanhouden is een bezoek bij een arts idd niet zo'n gek idee. Leg hem gewoon uit wat de werking is, wat je doel is. Het is jou lichaam, jij bepaalt wat je doet. Hij hoeft alleen het probleem maar op te lossen.
pi_100592199
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 01:29 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Dit slaat nergens op..

quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:32 schreef Fok_Patrick het volgende:

[..]

Creatine is altijd een plus bij krachttraining, ongeacht de trainingservaring. Na enkele minuten is je creatinine-level in je spieren uitgeput. Toedienen van creatine zorgt ervoor dat dit level kan worden bijgevuld.
Daarnaast is er onderzoek waaruit blijkt dat creatine ook IGF-1 vrijmaakt, wat dus weer groei van de satelietcellen stimuleert.

Ik vind de "bijwerkingen" die je nu ervaart bij creatine erg vreemd. De enige bijwerking die echt bekend is, is diaree. Maar alleen bij de goedkopere slecht gedehydrateerde creatine.
Als de problemen blijven aanhouden is een bezoek bij een arts idd niet zo'n gek idee. Leg hem gewoon uit wat de werking is, wat je doel is. Het is jou lichaam, jij bepaalt wat je doet. Hij hoeft alleen het probleem maar op te lossen.
Helemaal mee eens !
pi_100593397
quote:

[..]

Ken het zogenaamde 'wondermiddel' niet zo heel goed, maar als ik het goed begrepen heb is het nog niet zo lang op de markt? Dan is het toch niet ondenkbaar dat de werking van creatine nog niet tot in de puntjes is uitgezocht? Misschien is TS wel overgevoelig voor een bepaalde stof in het product. Het lijkt me in ieder geval alles behalve verstandig om het sneller breed worden belangrijker te vinden dat je persoonlijke gezondheid. Zeker wanneer dit bij je hart wegkomt (kans op hartfalen bijvoorbeeld? wie weet). Tevens: als TS ervan overtuigd is dat het niet door de creatine kan komen, dan heeft hij ook niets te vrezen bij een bezoek aan de huisarts.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_100595137
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:19 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Ken het zogenaamde 'wondermiddel' niet zo heel goed, maar als ik het goed begrepen heb is het nog niet zo lang op de markt? Dan is het toch niet ondenkbaar dat de werking van creatine nog niet tot in de puntjes is uitgezocht? Misschien is TS wel overgevoelig voor een bepaalde stof in het product. Het lijkt me in ieder geval alles behalve verstandig om het sneller breed worden belangrijker te vinden dat je persoonlijke gezondheid. Zeker wanneer dit bij je hart wegkomt (kans op hartfalen bijvoorbeeld? wie weet). Tevens: als TS ervan overtuigd is dat het niet door de creatine kan komen, dan heeft hij ook niets te vrezen bij een bezoek aan de huisarts.
Creatine is inderdaad nog niet zo lang op de markt, pas zo'n 30 jaar en is in die tijd enorm veel onderzocht.
Het is dan ook het meest onderzochte supplement, goedgekeurd door ALLE sport-, medische-, en voedselinstanties ter wereld.
pi_100599738
quote:

[..]

Dus niet, het werkt niet bij iedereen... je lichaam maakt zelf ook creatine aan, het niveau is niet oneindig.
Ook is het onzin om in het begin creatine te nemen want je komt alleen met goede voeding al makkelijk 10kg+ spiermassa aan.
Laat hem eerst maar goede voeding nemen voordat hij met supplementen aankomt.
pi_100599825
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:31 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Dus niet, het werkt niet bij iedereen... je lichaam maakt zelf ook creatine aan, het niveau is niet oneindig.
Ook is het onzin om in het begin creatine te nemen want je komt alleen met goede voeding al makkelijk 10kg+ spiermassa aan.
Laat hem eerst maar goede voeding nemen voordat hij met supplementen aankomt.
Tuurlijk jongen... weltrusten. We zien je wel weer op de Olympia :Z
pi_100600173
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:32 schreef Fok_Patrick het volgende:

[..]

Tuurlijk jongen... weltrusten. We zien je wel weer op de Olympia :Z
nee ok creatine werkt bij iedereen en is een wondermiddel... succes ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')