Het is vakantietijd en alle cv mensen zijn waarschijnlijk nog weg , dus je moet nu even geduld hebben tot iemand een juist antwoord geeftquote:
Het zomers uitzetten van de pompen kan zeker een energiebesparing opleveren, echter, voorkom dat ze vast komen te zitten door ze 1 keer per 24 uur een half uurtje te laten draaien.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:05 schreef masterblaster het volgende:
Ik heb het continu rondpompen uitgezet ivm de zomer, kan het dat hierdoor de temperatuur die standaard op de ketel staat vermeld omhoog is gegaan?
Het lijkt mij toch dat het continu pompen uitzetten zorgt voor een energiebesparing?
Kan het dan kloppen dat de verhooge temperatuur komt doordat de ketel niet continu rondpompt?
Hoe ik de cv ketel op alleen warm water zet?quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:30 schreef Coolmint het volgende:
Wat wilde je weten over het laatste antwoord?
Ik heb gewerkt op de researchafdeling van een cv ketelfabrikant en ben zelf redelijk handig.. vandaarmaar ik weet ook niet alles hoor, ik hoor ook vaak weer wat nieuws van anderen...
Als een pomp lange tijd stil heeft gestaan is er een grote kans dat hij vast gaat zitten en als je dat niet controleert bij het weer in gebruik nemen kan het resultaat een verbrande pomp zijnquote:Op maandag 15 augustus 2011 20:11 schreef bobenjanneke het volgende:
In Dimbare ledlampen e14 geeft "bijvlagenzinvol" aan dat je pompen uitzetten in de zomer, verrotte pompen kan veroorzaken...
Iemand daar een idee over?
Dat wilde ik graag voor mezelf ( en TS ) graag weten, ivm energie besparing.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:19 schreef exlurker het volgende:
[..]
Als een pomp lange tijd stil heeft gestaan is er een grote kans dat hij vast gaat zitten en als je dat niet controleert bij het weer in gebruik nemen kan het resultaat een verbrande pomp zijn
Ik heb zon slimme thermostaat en die staat idd de hele zomer al uit dus dat moet goed gaan.quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:10 schreef Coolmint het volgende:
ja ik zou gewoon de thermostaat zo laag mogelijk zetten.... als je zo'n electronische hebt (vast wel) gewoon op handmatig en dan op laag. weet je zeker dat ie uit blijft
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |