abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100547998
Ik heb het continu rondpompen uitgezet ivm de zomer, kan het dat hierdoor de temperatuur die standaard op de ketel staat vermeld omhoog is gegaan?

Het lijkt mij toch dat het continu pompen uitzetten zorgt voor een energiebesparing?
Kan het dan kloppen dat de verhooge temperatuur komt doordat de ketel niet continu rondpompt?
pi_100605990
Niemand!?
pi_100606121
Dimbare ledlampen e14

Even zoeken in het topic op bijvlagenzinvol.

Staat e.e.a. over je pompen uitzetten.
pi_100608865
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:46 schreef masterblaster het volgende:
Niemand!?
Het is vakantietijd en alle cv mensen zijn waarschijnlijk nog weg , dus je moet nu even geduld hebben tot iemand een juist antwoord geeft
pi_100753316
Kick
pi_100754059
continu bedrijf van de pomp uitzetten kan zeker. Vooral in de zomer zou ik dat wel doen. Als de ketel aanslaat gaat de pomp wel weer aan. Richting najaar kun je indien nodig hem weer aanzetten. Continu bedrijf is alleen nodig als je de warmte in huis regelt met thermostaatkranen op iedere radiator of als er kans op bevriezing is, maar de nieuwe ketels regelen ook dit zelf wel. Anders hoeft het niet.

Dat de temp van de ketel wat hoger blijft komt omdat ie niet de restwarmte verdeelt over de leidingen (pomp gaat na gebruik eerder uit).
pi_100760909
Temp komt ongeveer op een verdubbeling uit.
Kan ook komen omdat ik muurverwarming heb hoor.
pi_100761255
Heeft denk ik alleen te maken met het stoppen van de pomp terwijl de ketel zelf nog wat warm is. Het water dat dan blijft staan wordt wat warmer. niks mis mee...

Je kunt ook de ketel op alleen warm water zetten in de zomer. Normaal gesproken springt ie in de zomer toch niet aan. (Ok ik geef toe, dit jaar hebben we een bijzondere zomer, maar ik heb het over normale zomers). Dat is ongeveer het zuinigste denk ik.
pi_100762872
Hoe denk ik dat onderstaande Coolmint?
Dankje voor je reactie trouwens, ben je zelf installateur?
pi_100764586
Wat wilde je weten over het laatste antwoord?

Ik heb gewerkt op de researchafdeling van een cv ketelfabrikant en ben zelf redelijk handig.. vandaar ;) maar ik weet ook niet alles hoor, ik hoor ook vaak weer wat nieuws van anderen...
  maandag 15 augustus 2011 @ 16:40:07 #11
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_100765060
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:05 schreef masterblaster het volgende:
Ik heb het continu rondpompen uitgezet ivm de zomer, kan het dat hierdoor de temperatuur die standaard op de ketel staat vermeld omhoog is gegaan?

Het lijkt mij toch dat het continu pompen uitzetten zorgt voor een energiebesparing?
Kan het dan kloppen dat de verhooge temperatuur komt doordat de ketel niet continu rondpompt?
Het zomers uitzetten van de pompen kan zeker een energiebesparing opleveren, echter, voorkom dat ze vast komen te zitten door ze 1 keer per 24 uur een half uurtje te laten draaien.
Zodra de pompen uitstaan is het normaal dat de temp. van je cvketel omhoog gaat. De warmte kan immers niet meer het circuit in.
Maar zoals hierboven ook al is gezegd, nieuwe ketels beschikken over een pompschakeling.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  maandag 15 augustus 2011 @ 16:54:42 #12
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_100765704
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 16:30 schreef Coolmint het volgende:
Wat wilde je weten over het laatste antwoord?

Ik heb gewerkt op de researchafdeling van een cv ketelfabrikant en ben zelf redelijk handig.. vandaar ;) maar ik weet ook niet alles hoor, ik hoor ook vaak weer wat nieuws van anderen...
Hoe ik de cv ketel op alleen warm water zet?
Of is dat door verwarming uit te schakelen?
pi_100766459
ja ik zou gewoon de thermostaat zo laag mogelijk zetten.... als je zo'n electronische hebt (vast wel) gewoon op handmatig en dan op laag. weet je zeker dat ie uit blijft ;)
pi_100774208
In Dimbare ledlampen e14 geeft "bijvlagenzinvol" aan dat je pompen uitzetten in de zomer, verrotte pompen kan veroorzaken...
Iemand daar een idee over?
pi_100778035
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:11 schreef bobenjanneke het volgende:
In Dimbare ledlampen e14 geeft "bijvlagenzinvol" aan dat je pompen uitzetten in de zomer, verrotte pompen kan veroorzaken...
Iemand daar een idee over?
Als een pomp lange tijd stil heeft gestaan is er een grote kans dat hij vast gaat zitten en als je dat niet controleert bij het weer in gebruik nemen kan het resultaat een verbrande pomp zijn
pi_100779589
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:19 schreef exlurker het volgende:

[..]

Als een pomp lange tijd stil heeft gestaan is er een grote kans dat hij vast gaat zitten en als je dat niet controleert bij het weer in gebruik nemen kan het resultaat een verbrande pomp zijn
Dat wilde ik graag voor mezelf ( en TS ) graag weten, ivm energie besparing.
Niet dat dadelijk de pomp doorbrandt, en de energie besparing in rook opgaat.
pi_100795580
Als je een redelijk moderne ketel hebt (en dat is die van jou wel), zal deze iedere 24 uur even 5 minuten de pomp inschakelen. Daardoor zal deze niet vast gaan zitten en heb je toch je stroombesparing. Dus ik zou me daar geen zorgen overmaken hoor.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:48:27 #18
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_100798267
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:10 schreef Coolmint het volgende:
ja ik zou gewoon de thermostaat zo laag mogelijk zetten.... als je zo'n electronische hebt (vast wel) gewoon op handmatig en dan op laag. weet je zeker dat ie uit blijft ;)
Ik heb zon slimme thermostaat en die staat idd de hele zomer al uit dus dat moet goed gaan.
De ketel is trouwens ongeveer 3 jaar oud dus dat moet ook goed gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')