abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100714210
en een pilletje in enkel een lepeltje vla ofzo?

of ordinair omkopen? :@ "we gaan eerste een paracetamolletje erin doen en daarna mag je lekker op de bank televisie kijken met wat lekkers"
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator zondag 14 augustus 2011 @ 16:46:44 #152
5428 crew  miss_sly
pi_100718402
omkopen werkt niet. Ze heeft liever geen snoepje, knuffel, tv, whatever dan een zetpil in haar billen of die vieze zooi eten/drinken :')

We laten het even zoals het is, het is nu niet heel dringend nodig, maar voor volgende keer heb ik iig wat tips :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:57:41 #153
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100718817
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 13:56 schreef miss_sly het volgende:
Hoe en wat geven jullie als je peuter ziek is?
Zetpil ging gisteravond met grote moeite, maar vanochtend ging het dus helemaal niet meer. Het gaf me een erg onaangenaam gevoel om het door te zetten, zo protesteerde en huildde ze, dat ik het maar gestaakt heb. We hebben pcm kauwtabletten, met pepermuntolie voor de lekker kennelijk, maar Senna denkt er anders over. En de vloeibare sinaaspril met banaansmaak die schaap net heeft gehaald vindt ze afschuwelijk vies en eerlijk gezegd ben ik het volledig met haar eens.

Maar dan wat?
Je hebt ook vloeibaar met aardbeismaak.
En anders toch door die zure appel heen en doorzetten...
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:59:15 #154
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100718879
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:08 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja roosvicee laxo, dat hielp mij tijdens de zwangerschap wel aardig :Y Hoop dat je meisje snel opknapt!

Punt met Senna is ook dat ze niet van de grote hoeveelheden van iets is. We kunnen wel proberen iets in haar drinken op te lossen, (indien mogelijk) maar ze drinkt gewoonweg niet voldoende om dat dat in een korte periode op te drinken. Daar kan ze dan vlot de hele dag over doen, dat is niet handig natuurlijk. En vla, yoghurt, ze lust het wel, maar ze eet het niet heel erg goed. Gewone pcm hebben we trouwens niet, alleen pcm-zetpillen.
Die vloeibare kun je wel oplossen in een klein beetje water overgens.

Maar nu hebben wij wel de luxe hier dat medicijnen hier als de brandweer gaan, niks geen gevechten, Roy drinkt het alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
pi_100719729
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:59 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Die vloeibare kun je wel oplossen in een klein beetje water overgens.

Maar nu hebben wij wel de luxe hier dat medicijnen hier als de brandweer gaan, niks geen gevechten, Roy drinkt het alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
wat me op een ideetje brengt: toen roy zn medicijn kreeg en selene ernaast stond, 3 x raden wie heel graag *OOK!* wilde ;) misschien eerst een drankje voor jezelf, met veel ge-"heel speciaal drankje. alleen voor mama!" (of papa, oma, opa, iemand iig) waarna je je dan 'over laat halen' dat zij ook een speciaal drankje mag?

ik heb er ook weinig ervaring mee hoor. hoe krijgt ze de vitamine d eigenlijk? ik sta hier elke ochtend 2 lepeltjes vit d spul te voeren aan 2 hongerige vogeltjes..... misschien gewoon uitleggen dat het net zoiets is?
  Moderator zondag 14 augustus 2011 @ 17:58:44 #156
5428 crew  miss_sly
pi_100720990
vitamine d is lekker, dit smaakt echt blegh. Ik begrijp haar helemaal :')

Het is ook niet dat ze altijd moeilijk doet, integendeel. Maar als het vies is, is het vies. Bisolvon moest ze van overgeven, maar Kaloba en Tussikind en vitamine D doet ze zonder problemen. Net als Grote Beer multivitamine als aanvulling omdat ze zo weinig eet.

[ Bericht 45% gewijzigd door miss_sly op 14-08-2011 18:06:25 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:08:26 #157
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100721325
Maar nu hebben wij daar ook niet gek om gedaan ook hoor, niks geen show.
Wel weet ik nog dat Roy in januari nadat hij terug thuis was, eerst ook niks van die medicijnen wilde.
Toen hebben we ik vermoed een dag of 2 gevecht gehad.
Daarna gaf hij zich "over"en sindsdien gaat het ook echt goed.
En geloof mij dat smul smaakt pas Smerig..... echt niet te doen gewoon.
Na de spuitjes krijgt Roy een lekker glas drinken om na te "spoelen"

Het is een kwestie van proberen Miss, desnoods een spel van maken.
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:32:43 #158
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_100730984
Bij Maarten was het een periode ook echt heel lastig om hem een pcm zetpil te geven, en deden we het écht alleen als hij zich echt beroerd voelde.
De laatste tijd gaat het wat makkelijker, zo ook met temperaturen. Ik kan het hem nu gewoon beter uitleggen.

Miss_Sly, wat jij zei over dat het dan in korreltjes bovenin het glas blijft drijven. Zou je het dan niet eens kunnen proberen om die pil op te lossen in heet water? Volgens mij lost het dan echt helemaal op. En daarna natuurlijk wat koud lekker drinken erdoorheen.
Dat doen wij op het werk altijd met mensen die een pech-sonde hebben en hun medicijnen via een slangetje zo in hun maag gegoten krijgen.
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_100730991
Arme Senna En Miss :*

Hier nog steeds een sneu meisje. Nu wel even lastig, ze wil weer eens niet slapen, zo gauw wij buiten beeld zijn begint ze te piepen en te dreinen en om ons te roepen. Zo gauw een van ons in beeld is dan is ze lief en schattig en aanhankelijk.
Maar ja is het om het niet willen slapen, is het van de pijn, ze klaagt nog steeds over buikpijn (heeft ook nog steeds geen ontlasting gehad).
Ik had zo gehoopt dat ze na die movicolon gewoon meteen helemaal leeg was gelopen... Maar ze lijkt bij vlagen ook wel misselijk en ze ziet heel bleek..
Morgen toch maar even mijn eigen huisarts bellen het zit me zo niet lekker! Wist ik maar waarom ze niet poepte dan kon ik er misschien wat aan doen!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_100731455
Miss, je heb ook andere vloeibare pcm he. Mn zus heeft van daro en die gaat er bij mn nichtje goed in. Geen idee of daar een smaak aan zit hoor.
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:43:18 #161
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_100731734
Ook jij sterkte hoor MP met Jaël, zo sneu die pijn in d'r buikje lijkt me... Ik zou ook de huisarts even bellen hoe nu verder!
Maarten heeft zo bij tijd en wijle ook heel weinig ontlasting, hij krijgt dan wel lactulose als wij vinden dat hij het nodig heeft, maar hij geeft (gelukkig) niet echt pijn aan in zijn buik.

O ja, vanmiddag na het slaapje Maarten zijn luier afgelaten en hem zelf laten zeggen of hij moest plassen. Hem gezegd dat hij een verrassing kreeg als hij zelf zou zeggen dat hij moest plassen. Het ging één keer fout en de rest van de tijd ging het goed!
In het begin heb ik een paar keer aan hem gevraagd of hij moest plassen. Nee zei hij steeds (en ging het fout :') ) en daarna hebben we het gelaten en ging het dus goed! Na het eten zei hij uit zichzelf dat hij moest plassen en kreeg hij de verrassing (een surprise-ei).
Morgen gaat W. het weer proberen en dan eerst een paar keer stickertjes plakken en dan krijgt hij weer een klein cadeautje. We zullen wel zien of hij het nu door heeft!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_100732212
Maarten *O* knap!

Jaël had dus altijd elke dag ontlasting en als ik nu vanavond maandag kijk tot nu dan heeft ze 2x gehad.. En buikpijn en ze ziet er gewoon niet fit en gezond uit, maar ook niet heel ziek.. het wisselt veel per dag hoe ze zich voelt, maar zelfs ik ga me er nu beroert van voelen dus de HA gaat maar kijken en zeggen hoe nu verder. Ik vind het zo sneu.. Ze zei vandaag ook een paar keer, ja poepie daan, maar dat was dan helemaal niet zo en dan bijna terleurgesteld, o nee alleen plassie..
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:12:06 #163
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100733835
Kan heel goed door de ontlasting komen hoor Mamapurk. Wel heel vervelend zowel voor haar als voor jullie :*
pi_100734255
Vooral voor haar, maar nu slaapt ze ;) Dus das weer fijn :)
pi_100736298
Wat sneu voor haar MP. Idd maar even de HA bellen morgen.
Kan me wel voorstellen dat ze niet lekker is als de ontlasting haar dwars zit!
Ik hoop op gauw veel poep eruit voor jullie!

Nou, wij gaan vanaf dinsdag weer een poging doen zonder luier met de oudste... Ik heb vanavond aan haar verteld dat we nog 2 nachtjes zouden slapen en dan gaat de luier af, gaan we plassen en poepen op de wc of pot proberen en voor elke geslaagde poging krijgt ze een puzzelstuk (45 stukjes...), hopelijk is dat enige stimulans... Ben benieuwd.
Fake it till you make it...
pi_100749794
MP, hoe is het vannacht gegaan?
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:32 schreef MamaPurk het volgende:
Wist ik maar waarom ze niet poepte dan kon ik er misschien wat aan doen!
Dat is soms lastig bij peuters. Maar peuterobstipatie is wel berucht. Als het 1 keer pijn gedaan heeft, kunnen ze het (onbewust) gaan ophouden. Als het daarna wel komt, is het harder en doet het weer pijn, waardoor ze het weer ophouden. Een psychisch cirkeltje waar je lastig uitkomt.

Hier kwam het na een schimmelinfectie, waar hij door de medicatie een kloofje kreeg, en daardoor dus pijn. We hebben toen verdovende zalf gehad, en die movicolon.
  maandag 15 augustus 2011 @ 10:03:53 #167
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_100750523
MP, hier ook met vlagen heftige poepproblemen hoor! We zijn er ook ooit voor bij de KA geweest en het is inderdaad een cirkel die ze zelf moeten doorbreken. Van de KA hoeven ze maar 1x per week te poepen en als wij hier merken dat er alweer 3 dagen niet gepoept is, gaat er een lepel lactulose in (wij hebben trouwens een spuit zonder naald en spuiten het zo in haar mond! Gaat geweldig!)

Maar ze zondert zich dan ook echt af en kan makkelijk een uur erover doen met een klaagzang van achter de bank. Volgens de KA gaat het wel over. Ik zou wel in de gaten houden dat ze genoeg drinkt want dat zorgt natuurlijk ervoor dat de ontlasting wat smeuïger wordt.
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_100751433
Goedenmorgen!
Nou we hebben wel een goede nacht gehad :)
Vanmorgen HA gebled, kon meteen 9.20 uur terecht! Hij snapte het wel en heeft nu Forlax voorgeschreven. Nadeel is dat je het echt wel een paar maanden moet gebruiken en langzaam dan weer af moet bouwen. Maar dat is dan maar even zo, ze is nu zo sneu.. We moeten ook over naar 2 zakjes per dag en voor het eind van de week moet er toch wel wat komen.
Haar buikje voelde wel gewoon goed en klonk ook goed.. Ze klaagde net wel weer over buikpijn, dan gaat het shirt en het hemd omhoog en gaat ze over haar buikje wrijven en zegt ze auw...

DF van die vicieuze corkel had ik ook gelezen inderdaad.. maar ik weet absoluut niet of en wanneer het pijn heeft gedaan, daar heb ik helemaal niets van gemerkt.

En drinken doet ze enorm goed hoor! Zit als ik er niet op let op een ochtendje al zowat op een liter.

Nu kijkt ze pipi langkous en de deur moest dicht want ze had het koud.. Is het eindelijk mooi weer!
  maandag 15 augustus 2011 @ 10:56:58 #169
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_100751779
Hahaha, gekke Jaël! Maar als ze zichzelf iig goed voelt! En de KA zei dat het niet kunnen/willen ook kan komen omdat ze opeens beseffen dat dat iets van zichzelf is en dat dat weggaat. Dat kunnen ze angstaanjagend vinden.

Oh trouwens even een aparte vermelding voor mijn rare dochter. Mevrouw had gisteren tot 12 uur geslapen! Om 10 uur is mijn man gaan kijken bij haar en daar zei ze tegen: Papa, Jorja Slapen!
Toen ik om half 11 ging kijken kreeg ik het antwoord: Mama Terug!
En om 11 uur draaide ze zich alleen boos om.... _O- _O- _O-
(ik hou nu al mijn hart vast als ze 17 is, dan krijg ik waarschijnlijk om 5 uur 's middags een sms-je: Mam, wat eten we? Oh laat maar, ga wel naar de frituur ofzo!)
We hadden straatBBQ gehad en ze heeft de hele dag in een plas water gespeeld *;
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_100751934
Haha Jorja, duidelijk peuterpubertijd ;)
Jaël vind plassen stampen ook helemaal geweldig!

En wat jou KA heeft gezegd, zoiets zei mijn moeder van de week ook.. Het zou natuurlijk kunnen, maar we houden het gewoon goed in de gaten :)
pi_100753009
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:58 schreef miss_sly het volgende:
Net als Grote Beer multivitamine als aanvulling omdat ze zo weinig eet.
:o Dat ik daar nooit aan gedacht heb! Timo eet echt bizar slecht nog steeds 's avonds.. Laatst was hier het zoontje van vrienden die een half jaar jonger is dan Timo, maar een stuk groter. We hadden het over hoe slecht Timo eet 's avonds en zij maakte de opmerking dat het dan natuurlijk niet vreemd is dat hij wat kleiner is nog, als hij vitamines te kort komt. Ik schrok daar best een beetje van eigenlijk, ondanks dat het helemaal niet per se waar hoeft te zijn natuurlijk want hij eet wel prima fruit.
Overleg je zoiets eest met een huisarts/cb of het wel echt nodig is eigenlijk?
pi_100753156
Chan, ik geef Iris sinds kort ook een vitaminepilletje, volgens mij kan je dat gewoon doen hoor.
Overigens zei onze huisarts dat je je druk hoeft te maken over dat slechte eten, als ze hun brood goed eten ben je al een eind op weg begreep ik.
Maar ik geef voor het idee ook vitaminepilletje, gewoon omdat ze 's avonds zo slecht eet.
Fake it till you make it...
pi_100753303
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:38 schreef Chan het volgende:

[..]

:o Dat ik daar nooit aan gedacht heb! Timo eet echt bizar slecht nog steeds 's avonds.. Laatst was hier het zoontje van vrienden die een half jaar jonger is dan Timo, maar een stuk groter. We hadden het over hoe slecht Timo eet 's avonds en zij maakte de opmerking dat het dan natuurlijk niet vreemd is dat hij wat kleiner is nog, als hij vitamines te kort komt. Ik schrok daar best een beetje van eigenlijk, ondanks dat het helemaal niet per se waar hoeft te zijn natuurlijk want hij eet wel prima fruit.
Overleg je zoiets eest met een huisarts/cb of het wel echt nodig is eigenlijk?
dat vind ik wel een beetje een kort door de bocht opmerking hoor, eerlijk gezegd :*
selene eet het laatste half jaar haar avondeten ook reteslecht, maar die steekt toch echt een kop boven leeftijdsgenootjes uit. tuurlijk kan het dan zinvol zijn om vitamines bij te geven, maar laat je niet gek maken :* het hoort er ook een beetje bij ben ik bang. als je je echt zorgen maakt, zou je eens kunnen spreken met een arts. maar ja; de een is nu eenmaal groter dan de ander en de een eet nu eenmaal beter dan de ander *knufs*
pi_100753479
Dana heeft ook een tijd slecht gegeten s'avonds. Overdag at ze wel meestal goed, in elk geval behoorlijk wat fruit enzo.

En het ene kindje is qua bouw het andere kindje niet (Dana eet tegenwoordig zoveel dat ik me soms afvraag waar ze het laat en ze is nog steeds een spinnetje ;) ).
Dus ik denk dat het echt niks zegt hoor.
Volgens mij kun je die vitamine kauwtabletjes gewoon geven als je denkt dat het nodig ís. Maar laat je niet gek maken hoor :)
pi_100756306
Ja ik vond het ook wel wat kort door de bocht, maar ze bedoelde het gelukkig ook helemaal niet rot of zo.
Timo heeft nog bijna nooit echt gegeten 's avonds. En dan dus met name gezondere dingen, die weigert hij echt pertinent. Ik heb het een tijdje geleden gevraagd op een bijeenkomst over voeding met een diëtiste erbij op het kdv, maar die kwam niet verder dan dat hij het 10 keer geproefd moet hebben om aan de smaak te wennen.. sja.. dan moet hij het wel eerst uberhaupt één keer in zijn mond stoppen he :P En daarna suggereerde ze dat het dan waarschijnlijk wel een strijd zou zijn al, maar dat is het ook niet. Ik dwing hem nooit, ik bied het alleen maar aan. Eet hij niet, prima, dan niet. Hoewel ik ook best wel eens gefrustreerd ervan ben geraakt natuurlijk, maar het is altijd heel gezellig aan tafel. Hoewel hij tegenwoordig weer graag met zijn bestek/bord/eten gooit..
Qua fruit is hij ook erg kieskeurig, maar hij eet dat wát hij wil (alleen druiven en banaan dus) wel erg goed :) Hoewel ik nu weer een nieuwe tactiek heb om hem andere soorten fruit te laten eten. Het zelf uitgebreid gaan zitten snijden op een plek waar hij makkelijk bij kan, dan gaan eten en vooral níks aan hem aanbieden of geven, dan komt hij het ineens zelf van mijn bordje afpikken :P Dat ga ik dus binnenkort maar eens met komkommer/tomaat of zo proberen, je weet het nooit.. De soorten fruit waarmee ik het tot nu toe gedaan heb heeft hij in het verleden wel erg lekker gevonden, dus dat maakte het misschien wat makkelijker.
Echt gek laat ik me er niet door maken, althans.. meestal niet, maar ik zou wel blij zijn met de gouden tip hoe ik Timo aan het eten krijg 's avonds (en dan dus niet alleen pizza, patat en pannenkoeken)
Die vitaminentabletjes ga ik in elk geval eens halen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')