abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100690624
oh fijn zo'n broer.... :N
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_100690689
maar hij heeft wel gelijk. koning koos isse beetje eng :+
pi_100690722
ja dat wel.. maar om dat een peuter wijs te maken vind ik toch wel iets te veel van het goede...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_100690943
Een ommekeer Vicky, fijn toch ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_100691173
hopelijk is het blijvend.

Vanmiddag waren de meiden dus bij mijn ouders. Ze waren een beetje aan het tutten, Tess was met de afstandsbediening aan het spelen, zapt per ongeluk naar de zender Bravo (klassieke muziek), de dames pakken allebei iets om mee te spelen en gaan heel rustig aan tafel zitten met hun speelgoed en hebben, onder het genot van de klassieke muziek, zitten spelen....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_100695748
Ow dat gebeurd hier vaker, klassiek staat hier vaak op.
maar fijn toch ;)
pi_100704351
ik heb speciaal een klassieke cd voor kinderen aangeschaft. selene kan tingeltangelmuziek trouwens ook wel waarderen (inner sanctum)

wie's er dan de zweefteef dan he!he! :') *) :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100705033
Germ Senna, betterschap hoor meiske, niet ziek zijn op vakantie!
En ook beterschap voor Jael! Heeft ze vaker last van haar buik?

Gister een berg cakejes gebakkenn met Dana en ze verheugde zich helemaal op een cakeje. Zijn ze klaar ..hoeft mevrouw ze niet, ze heeft liever rozijntjes...*zucht*

Whehe kladieke muziek, hier ook eens uitproberen?
pi_100707665
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 08:12 schreef simmu het volgende:
ik heb speciaal een klassieke cd voor kinderen aangeschaft. selene kan tingeltangelmuziek trouwens ook wel waarderen (inner sanctum)

wie's er dan de zweefteef dan he!he! :') *) :P
hoe heet die cd?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_100708770
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:01 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Germ Senna, betterschap hoor meiske, niet ziek zijn op vakantie!
En ook beterschap voor Jael! Heeft ze vaker last van haar buik?
Gister een berg cakejes gebakkenn met Dana en ze verheugde zich helemaal op een cakeje. Zijn ze klaar ..hoeft mevrouw ze niet, ze heeft liever rozijntjes...*zucht*

Whehe kladieke muziek, hier ook eens uitproberen?
Nee eigenlijk nooit daarom maak ik me er ook wel zorgen om... Ze is zowieso niet zo een piepert en tot op heden heeft de movicolon nog niets gedaan..

Hier ook 2 meisjes die klassieke muziek leuk vinden :) Wij hebben ook regelmatig de dvd van fantasia aanstaan, maar de enge flimpjes slaan we over :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zondag 14 augustus 2011 @ 13:42:00 #136
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100709998
Jullie hebben toch ook digitale tv Vicky? dan heb je via de radiozenders ook een aardig aantal mooie klassieke zenders.
Ik heb hier ook wel een aantal cd's liggen, zowel voor kinderen als volwassenen (ik vind klassiek echt super relaxend)
  zondag 14 augustus 2011 @ 13:43:24 #137
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_100710051
Jullie hebben toch ook digitale tv Vicky? dan heb je via de radiozenders ook een aardig aantal mooie klassieke zenders.
Ik heb hier ook wel een aantal cd's liggen, zowel voor kinderen als volwassenen (ik vind klassiek echt super relaxend)
Babyeinstein.
  Moderator zondag 14 augustus 2011 @ 13:56:00 #138
5428 crew  miss_sly
pi_100710578
Hoe en wat geven jullie als je peuter ziek is?
Zetpil ging gisteravond met grote moeite, maar vanochtend ging het dus helemaal niet meer. Het gaf me een erg onaangenaam gevoel om het door te zetten, zo protesteerde en huildde ze, dat ik het maar gestaakt heb. We hebben pcm kauwtabletten, met pepermuntolie voor de lekker kennelijk, maar Senna denkt er anders over. En de vloeibare sinaaspril met banaansmaak die schaap net heeft gehaald vindt ze afschuwelijk vies en eerlijk gezegd ben ik het volledig met haar eens.

Maar dan wat?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_100710675
Ik wilde roepen vloeibare para, maar niet dus... Wat lastig zeg..
Gewoon een halve para opgelost in water met limonadesiroop?? Ik heb geen idee wat dat voor smaakeffect heeft hoor...
  Moderator zondag 14 augustus 2011 @ 14:00:16 #140
5428 crew  miss_sly
pi_100710766
Ow ja, de pcm-kauwtablet met pepermuntsmaak hebben we geprobeerd fijn te maken en in sap te doen, maar het lost niet op. Dus dan ziet ze die witte spikkeltjes bovenop drijven, en dan hoeft ze niet meer :')
  Moderator zondag 14 augustus 2011 @ 14:01:02 #141
5428 crew  miss_sly
pi_100710799
Wat sneu van je grootste meisje, MamaPurk, die buikpijn. Moet die movocolon niet al iets gedaan hebben? Misschien kiwi of peer erachteraan, dat wil hier nog wel eens laxerend werken.
pi_100710924
Maar een gewone paracetamol dus niet de kauwvariant, of vermalen en in een bakje vla..? Ik weet het niet hoor, laat me fantasie ook gewoon de vrije loop en bedenk hoe we dat op mijn werk wel doen ;)

En ja mijn oudste is wel sneu, die movicolon kan volgens de bijsluiter binnen een paar uur werken maar het kan ook 1 a 2 dagen duren... Kiwi krijgt ze al bijna dagelijk en ik denk dat ik morgen maar even roosvicee laxo ga halen ofzo.
  Moderator zondag 14 augustus 2011 @ 14:08:34 #143
5428 crew  miss_sly
pi_100711102
Ow ja roosvicee laxo, dat hielp mij tijdens de zwangerschap wel aardig :Y Hoop dat je meisje snel opknapt!

Punt met Senna is ook dat ze niet van de grote hoeveelheden van iets is. We kunnen wel proberen iets in haar drinken op te lossen, (indien mogelijk) maar ze drinkt gewoonweg niet voldoende om dat dat in een korte periode op te drinken. Daar kan ze dan vlot de hele dag over doen, dat is niet handig natuurlijk. En vla, yoghurt, ze lust het wel, maar ze eet het niet heel erg goed. Gewone pcm hebben we trouwens niet, alleen pcm-zetpillen.
  zondag 14 augustus 2011 @ 14:10:27 #144
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_100711185
Miss ik heb Nurofen voor kinderen. Dat is vloeibaar en zit een spuitje bij. Misschien vindt ze dat wel interessant en lust het daardoor ook. Je kunt ook eerst water erin doen, kun je haar laten wennen. Wat sneu dat ze nog steeds zo ziek is. Beterschap!!
Make love, not war ☮
pi_100711325
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:08 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja roosvicee laxo, dat hielp mij tijdens de zwangerschap wel aardig :Y Hoop dat je meisje snel opknapt!

Punt met Senna is ook dat ze niet van de grote hoeveelheden van iets is. We kunnen wel proberen iets in haar drinken op te lossen, (indien mogelijk) maar ze drinkt gewoonweg niet voldoende om dat dat in een korte periode op te drinken. Daar kan ze dan vlot de hele dag over doen, dat is niet handig natuurlijk. En vla, yoghurt, ze lust het wel, maar ze eet het niet heel erg goed. Gewone pcm hebben we trouwens niet, alleen pcm-zetpillen.
Kan ook met appelmoes ofzo of iets wat ze wel lekker vind.. Wel vervelend zo, ik kan het ook niet zo bedenken..
pi_100711417
Movicolon werkte hier ook na een dag of anderhalf. We zijn begonnen met 2 zakjes per dag. Daarna een periode 1 per dag. Uiteindelijk wel een paar maand gebruikt, maar dat was ook doordat hij door de angst voor pijn het ophield..
Laxo hielp hier amper, lactulose ook niet echt, en dat gaf wel krampen.

Miss, hier hebben we wel wat vieze medicijnen moeten gebruiken ondertussen (ab, sinaspril, movicolon, lactulose). Hier was het de eerste keer dwingen, daarna pakte hij het vanzelf wel. Maar probeerde het wel zo eetbaar mogelijk te maken natuurlijk. Maar een theelepel yoghurt met een gestampte pil, of een 10-15cc vloeistof kregen we er dan goed genoeg in.
  Moderator zondag 14 augustus 2011 @ 14:16:53 #147
5428 crew  miss_sly
pi_100711465
Op fb kwam iemand nog met een goede tip: gewoon niets doen. En ja, dat is ook zo, meestal krijgt ze ook niets. In het kader van het weekendje weg enzo, was een pcm eigenlijk meer bedoeld om haar het leuke weekend door te slepen, maar nu we toch thuis zijn, kan het ook gewoon op de ouderwetse manier: beetje vertroetelen met drinken en fruit, koel rond laten lopen en kijken of ze het zelf op kan lossen.

Diaan, die ga ik dan ook misschien aan ons assortiment toevoegen als we weer wat nodig hebben. Het ene of andere merk verschilt natuurlijk ook nog!

Kapotgemaakt door een lepel yoghurt ofzo vind ik ook een goede, thanks!
pi_100711780
Doe je de zetpil ook even in water dopen vantevoren? Dan gaat het wat makkelijker.
dana vind het ook heel vervelend, maar daarna even knuffelen en is het al snel weer goed.
Vloeibare paracetamol lukt hier nl ook niet, dus andere opties hebben wij ook niet echt.

MP, ja dan kan ik me voorstellen dat je je wel een beetje zorgen maakt als ze normaal niet zo snel iets heeft. Zielig hoor
pi_100712283
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:30 schreef Vicky het volgende:

[..]

hoe heet die cd?
die kinderklassieke heet: "the mozart effect", te vinden in de lokale zweefteefwinkel, tussen de yoga cd's ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100714083
Miss, hier is vloeibare paracetamol niet echt een succes en die pilletjes met pepermuntsmaak... die heeft Mirte 1 keer gehad en kwam er toen ook heel gauw weer uit... :r
Van de week zag ik bij Hema kinderparacetamol tabletjes met sinaasappelsmaak, misschien hebben die meer weg van de "sinaspril" uit onze tijd qua smaak? Die waren in mijn herinnering niet heel smerig...
Wat ik hier doe als ik paracetamol geef... toch een zetpil. Als ze zo naar zijn dat ik denk dat een pcm toch wel handig is dan vertel ik dat we een pil in de bil (gejat van iemand hier op fok, ik weet niet meer wie) gaan doen. Dat dat een beetje raar voelt, maar dat ik hoop dat ze zich dan wel weer wat beter gaan voelen. En dan maar gewoon doen.
Overigens, zolang ze zich redelijk lijken te voelen laat ik de pcm meestal achterwege
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')