abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100652833
Haha, nou ja, dan is tv kijken dus niet alleen maar slecht :P Ze leren er dus ook Engels door, bijvoorbeeld, tof!

Senna kent kleuren O+ Ik vind het zo knap. Laatst pakte ze heel doelbewust een blok en zei: "die is blauw". Dus ik keek in de veronderstelling dat dat niet klopte, maar jawel. Een paar dagen had ze blauw wel telkens goed, maar de andere kleuren nog niet. Nu zitten (als ze zin heeft tenminste :') ) rood, blauw, groen, geel, bruin (een stukje banaan was bruin, meldde mevrouw mij zomaar :o ) en roze in het repertoire.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_100653353
Wow Senna!! *O* Das knap!!

Jaël kent ook een kleur, blauw, je roept gewoon bij alles blauw dan heb je het altijd wel een keer goed _O-
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_100653440
ze weten t snel genoeg idd, elin begon trouwens ook met blauw en met JOOD :P
nu kent ze alle kleuren volgens mij

jood geel goen blauw paas ojanje bwuin zwaaaaat wit :+

(voornamelijk door bumba denk ik, blauwe pinda? neeeeeeeeeeeee rode pinda? neeeeeeeeeeeeeeeeeeee :')
pi_100653696
MamaPurk, dat deed Senna ook een tijdje, maar nu weet ze wel wat ze zegt :)

Een welles-nietes discussie gaat hier trouwens erg grappig.
Ik: "Welles!"
Senna: "Nee, niet welles!"

:')
pi_100654163
Bumba kijken we hier niet...

Jaël zit met recht in de ik ben en en roep NEE fase... Alles is nee!
Ga je mee douchen? NEE. Wat ga je dan doen? Doese. Nou kom mee dan? NEE. Blijf je dan beneden? NEE. Ow en doorlopen heeft geen zin meer want ze komt echt niet... Pffff ik ben er helemaal moe van maar ze ligt al bijna een uur in bed en het is stil dus das wel weer erg fijn :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:55:42 #81
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100654345
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:23 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb Annicka gewoon even bij oma gestald, even een dagje 'vrij'. O-) Kan ik meteen wat klusjes doen welke ik anders in het weekend doe.

Hier wordt ook heel enthousiast het alfabet gezongen trouwens, al heb ik het liedje (zoals ik dat ken dan) wel een beetje aangepast door de letters k-l-m-n-o-p niet zo snel achter elkaar af te raffelen. Schijnt beter te zijn, omdat de letters dan beter van elkaar te onderscheiden zijn.

En Engels: een week geleden werden we verrast door een dame die ineens ook tot 10 kon tellen in het Engels. En eerder hoorde ik ook al 'Let's go' als we weggingen, en gisteren had ze het over 'play', spelen dus.

Echt amazing... :P Maakt het gebrek aan tweetalig opvoeden weer goed. Dat waren we namelijk wel van plan, maar dat is niet echt van de grond gekomen... :@
ik ruik Dora ?

Hier op 't moment weer een peuter die enorm jankerig is om het niet willen slapen. Ik ben van pure ellende maar aan een grote schoonmaak en opruimactie begonnen. hopelijk komen er op die manier ook weer eens wat (voornamelijk kinder) sokken boven water .. ik heb vrijwel alleen nog maar éénparen :X
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:26:59 #82
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_100655641
Oh die vind je nooit meer. Mijn wasmachine eet ook sokken wisten jullie dat al? Als ik na twee wassenweken nog steeds enkelpaarsokken heb dan gaan ze de kliko in een op de eea manier vind ik ook nooit meer de andere enkele.

Slapen mag ik hier niets over zeggen eten daarintegen is lichtelijk dramatisch. Ze gaat om zeven uur/half acht zelf naar boven want ze is moe zegt ze dan en na een minuutje of tien ligt ze vol overgave met haar armen wijdgespreid boven haar hoofd te slapen tot minimaal 12 uur later maar soms kan ze ook echt tot 11.00 uur in de ochtend doortrekken en dan gaan we tussendoor nog wel kijken of ze het nog doet :@
pi_100655749
Ow wat een heerljkheid Books, maar ik kan me voorstellen dat je dan wel gaat kijken! Lekker toch dat ze zo goed slaapt :) en schijnbaar heeft ze het nodig!
pi_100656298
Ik kom schoorvoetend alvast even binnenwandelen, ik ga me maar vast langzaam aan eens inlezen hier, nog ruim 2 weekjes en mijn kleine groterd is ook een peutertje <3 Sorry dat ik voor nu in ieder geval nog even op niemand reageer :*

Ik ben even benieuwd of jullie al wel eens iets van groeipijn gemerkt hebben bij jullie kindjes? Lena was vannacht enorm onrustig en lag op een gegeven moment, zoals wel vaker de laatste (voor haar onrustige) tijd, bij ons in bed. Daar bleef ze in haar half-slaap steeds maar jammeren en naar haar beentje grijpen met een "au been, au knie". We konden er helemaal niets raars van maken en ze liep vandaag ook gewoon normaal, dus ik vermoed dat het dan misschien iets van groeipijn is. Ze heeft t bij mijn weten (eerder kon ze t natuurlijk ook niet duidelijk maken) nog niet eerder gehad, maar herkent iemand dit? Ik weet t nog wel van mezelf van vroeger, maar dat was toch wel op 10+ leeftijd geloof ik..
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_100656388
ik geloof dat de kleinste van rocks er ook zo'n last van heeft!, moet je haar even vragen..
wat vervelend joh, arm ding ;(
pi_100656425
Wat toevallig dat je daar nu over begint, Poppedein. Senna klaagde toevallig ook vandaag over pijn aan haar knie, terwijl ze zich niet gestoten had ofzo. Ze was ook wat hangerig en een beetje zielig. Ik kan me niets herinneren van groeipijn, maar je hoort het wel vaker inderdaad.

Lena ook bijna twee :o ow nee, dat duurt nog heeeel lang!
pi_100656644
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:43 schreef Poppedein het volgende:
Ik kom schoorvoetend alvast even binnenwandelen, ik ga me maar vast langzaam aan eens inlezen hier, nog ruim 2 weekjes en mijn kleine groterd is ook een peutertje <3 Sorry dat ik voor nu in ieder geval nog even op niemand reageer :*

Ik ben even benieuwd of jullie al wel eens iets van groeipijn gemerkt hebben bij jullie kindjes? Lena was vannacht enorm onrustig en lag op een gegeven moment, zoals wel vaker de laatste (voor haar onrustige) tijd, bij ons in bed. Daar bleef ze in haar half-slaap steeds maar jammeren en naar haar beentje grijpen met een "au been, au knie". We konden er helemaal niets raars van maken en ze liep vandaag ook gewoon normaal, dus ik vermoed dat het dan misschien iets van groeipijn is. Ze heeft t bij mijn weten (eerder kon ze t natuurlijk ook niet duidelijk maken) nog niet eerder gehad, maar herkent iemand dit? Ik weet t nog wel van mezelf van vroeger, maar dat was toch wel op 10+ leeftijd geloof ik..
oh! ik had het hier toevallig een paar dagen terug ook zo'n vermoeden.
Alleen hier hadden we ronduit een driftbui met voornamelijk trappelen met dr beentjes, duidelijk niet weten wat ze met zichzelf aanmoest en maar huilen en gillen pijn! pijn! au! mama nee! pijn! en dat ging dan in vlagen. Als het voorbij was dan werd ze rustig en sliep ze zo weer in maar in zo'n bui had ze echt pijn, heel zielig was het.

Ik herkende het niet van haar buikpijnen (als in, het leek los te staan van haar buikje) en het viel me op hoe enorm geirriteerd ze was door haar beentjes. Lastig uit te leggen maar ik denk dat je je wel een beeld kunt vormen ;)
Ik heb nog heel even aan oorpijn of hoofdpijn gedacht maar de pijn was niet constant en stond los van bijv. gaan liggen ofzo.

Kortom, ik denk dat ik het wel herken :P maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo 1,2,3 voor de geest kan halen hoe het voelde bij mezelf.
:)
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:52:22 #88
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_100656670
Dora, en Diego. :D
Ze heeft het nu trouwens de hele tijd over broertje én zusje. Dit omdat Dora een een jonger broertje en zusje heeft (tweeling). Zou het een teleurstelling voor haar zijn dat ik géén tweeling draag? :P

Sokken doe ik trouwens altijd in waszakken. Of in ieder geval de sokken met een partner. Ik heb zelf alleen maar sportsokken, dus eentje meer of minder valt niet op. ;)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:54:27 #89
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_100656760
Las even mee over groeipijnen.
Bij mij hebben ze er allebei zo nu en dan veel last van. Flip klaagt dan over 'auwa poet' en wijst op de onderbenen. De oudste weet inmiddels wat het is en geeft dat ook aan. Hij heeft het ook vaak rondom de knietjes.
Ze worden beiden overstuur wakker, willen echt niets, kunnen zelfs soms bijna niet lopen. Ik neem ze altijd effe mee naar beneden en zo gauw ze wat rustiger zijn door een beenmassage, soms een zetpil en wat te drinken ga ik even met ze dansen (niet dat ze er veel zin in hebben, meestal is het tussen 11 en 12 uur 's avonds als ze al een poosje geslapen hebben). Daarna gaat het al gauw beter.
Het is gewoon hartstikke vervelend. Dat is het.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_100656906
Och sneutjes!! Maar wel duidelijk herkenbaar dus! Zo logisch ook eigenlijk, dat kleine lijfje groeit zo hard. En stiekem maakte mn hart ook een klein sprongetje vannacht omdat ik me realiseerde hoe heerlijk ik het ook eigenlijk vond dat ze nu aan kan geven dát en wáár ze pijn heeft... Geef t t gevoel veel meer gericht ook wat te kunnen doen voor haar op zo'n moment.

Dankjewel voor jullie reacties :*
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_100657149
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:54 schreef RockabeIIa het volgende:
Las even mee over groeipijnen.
Bij mij hebben ze er allebei zo nu en dan veel last van. Flip klaagt dan over 'auwa poet' en wijst op de onderbenen. De oudste weet inmiddels wat het is en geeft dat ook aan. Hij heeft het ook vaak rondom de knietjes.
Ze worden beiden overstuur wakker, willen echt niets, kunnen zelfs soms bijna niet lopen. Ik neem ze altijd effe mee naar beneden en zo gauw ze wat rustiger zijn door een beenmassage, soms een zetpil en wat te drinken ga ik even met ze dansen (niet dat ze er veel zin in hebben, meestal is het tussen 11 en 12 uur 's avonds als ze al een poosje geslapen hebben). Daarna gaat het al gauw beter.
Het is gewoon hartstikke vervelend. Dat is het.
oh even dansen is wel een goeie. Ik mocht niet aan de beentjes komen ook ;( t is voor t eerst dat ik dit meemaak van haar, ik gok ook dat het de eerste keer is dat ze het zelf zo heftig voelde.

Poppedein het is idd zo fijn dat je gericht iets kunt doen, of zelfs maar dat je begrijpt waar ze dan precies last van heeft, op welke plek en dat ze pijn heeft en niet dat ze eng gedroomd heeft ofzo.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:07:03 #92
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_100657252
Zielig... Kun je haar wel dwingen zelf te lopen? Ook al is het mee lopen naar de keuken voor wat te drinken. Ik doe dat altijd wel, als ze blijven hangen dan blijven ze ook echt veel langer hangen. Beweging helpt hier iig goed. Warm douchen trouwens ook.
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:08:53 #93
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_100657323
Voor zover ik weet heeft ze geen last van groeipijnen, maar ze kwam een paar nachten terug wel huilend naar ons toe. Ze heeft echter niet geklaagd over pijn ofzo...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_100657465
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:07 schreef RockabeIIa het volgende:
Zielig... Kun je haar wel dwingen zelf te lopen? Ook al is het mee lopen naar de keuken voor wat te drinken. Ik doe dat altijd wel, als ze blijven hangen dan blijven ze ook echt veel langer hangen. Beweging helpt hier iig goed. Warm douchen trouwens ook.
Het duurde een tijdje voor het kwartje viel bij mij dat het misschien groeipijn kon zijn dus laten lopen is niet bij me opgekomen. Maar ik ga je tips zeker onthouden, laten bewegen en warm douchen lijken me concrete dingen die voor haar goed verlichting moeten bieden. Eventueel met een paracetamol erbij.

Poppedein, hoe is t met je mooie dametje verder?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:13:50 #95
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_100657538
Ik kom even binnenvallen als trotse moeder..
3,5 jaar en ze heeft het helemaal door :o
https://www.facebook.com/video/video.php?v=1466975970250 (ook te zien voor niet-FB'ers)

Ik zie iets over groeipijn.. Nienke heeft er af en toe ook last van. Masseren, TLC en paracetamol doen de truc hier meestal wel :Y
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:15:42 #96
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_100657617
Maarten heeft er al een aantal keer last van gehad, en de eerste keer duurde het bij mij ook even dat het kwartje viel. De laatste keer heb ik hem vrij snel een zetpil gegeven en heeft Maarten de rest van de nacht (tussen ons in) verder heerlijk liggen slapen.
Ik kan het me nog wel herinneren dat ik er last van had (was een jaar of 6, 7) en het was behoorlijk pijnlijk.

Zo hé wat goed van Nienke! ^O^
18-11-2008 Maarten Alexander
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:16:37 #97
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_100657643
Ja Mama Purk ze heeft het ook wel nodig ook soms.

Groeipijnen heeft K. nooit gehad maar E. heeft het nu juist wel. Vorige week dinsdag (ik lag nog in het ziekenhuis) wilde ze helemaal niet meer lopen en toen heeft mijn lief het een uurtje gemasseerd en even laten lopen en toen zakte het weer af. Soms loopt ze ineens een beetje mank en zegt ze auw voet. Ze zit nog steeds in maatje 92/98 en is de laatste zes/zeven weken ineens vier cm gegroeid dus het is hier wel te verklaren. Ze was zo'n zes/zeven weken terug bij de kinderarts nog 93,5 cm en nu thuis gemeten eergister 97,2 dus bijna 4cm gegroeid. Op naar 104 met haar drie jaar hahahaha...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:09:52 #98
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100660011
de groeipijn tips ga ik hier ook even opslaan.

GWS: ik heb idd ook (meerdere) waszakjes, en ik neem me elke keer voor om er één aan de wasmachine te hangen voor de kindersokken, maar op onverklaarbare wijze raken ze nog steeds zoek hier.

Jan ligt nu (eindelijk) op z'n bed, die heeft het uitgespookt op de bank, wellicht dat hij morgen wat uitslaapt .. wat eigenlijk onhandig zou zijn ivm de zaterdag boordschappen die om half negen gedaan moeten worden _O-
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_100660894
Fijn dat hij slaapt DJMO!

Ik ga het groeipijn verhaal ook onthouden.. Het is me hier nog nooit zo opgevallen ofzo, maar ik weet dat ik er zelf wel veel last van had vroeger! Het zou soms onverklaarbaar gejammer wel kunnen verklaren eventueel... Maar ja er kunnen altijd zoveel redenen zijn waarom ze jammeren en huilen.. Blijft altijd lastig vind ik om er achter te komen wat er nou echt aan de hand is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:33:36 #100
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100661167
Weet je wat het hier is qua pijn MP: ze laten geen van allen zien dat ze pijn hebben. Papa niet, de jongens ook niet. Jan kan z'n kop stoten en dan trots komen laten zien dattie een blauwe plek heeft of een korstje wat hij openfrunnikt. Geert dito, die lag me vierkant uit te lachen bij de huisarts in de spreekkamer, maar die had wel mooi een oorontsteking .. kortom: ik kan er bij hun niet vanop aan wanneer het pijn is, en wanneer het lol is. Ze lachen om beide :')

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')