ik ruik Dora ?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:23 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb Annicka gewoon even bij oma gestald, even een dagje 'vrij'.Kan ik meteen wat klusjes doen welke ik anders in het weekend doe.
Hier wordt ook heel enthousiast het alfabet gezongen trouwens, al heb ik het liedje (zoals ik dat ken dan) wel een beetje aangepast door de letters k-l-m-n-o-p niet zo snel achter elkaar af te raffelen. Schijnt beter te zijn, omdat de letters dan beter van elkaar te onderscheiden zijn.
En Engels: een week geleden werden we verrast door een dame die ineens ook tot 10 kon tellen in het Engels. En eerder hoorde ik ook al 'Let's go' als we weggingen, en gisteren had ze het over 'play', spelen dus.
Echt amazing...Maakt het gebrek aan tweetalig opvoeden weer goed. Dat waren we namelijk wel van plan, maar dat is niet echt van de grond gekomen...
oh! ik had het hier toevallig een paar dagen terug ook zo'n vermoeden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:43 schreef Poppedein het volgende:
Ik kom schoorvoetend alvast even binnenwandelen, ik ga me maar vast langzaam aan eens inlezen hier, nog ruim 2 weekjes en mijn kleine groterd is ook een peutertje <3 Sorry dat ik voor nu in ieder geval nog even op niemand reageer
Ik ben even benieuwd of jullie al wel eens iets van groeipijn gemerkt hebben bij jullie kindjes? Lena was vannacht enorm onrustig en lag op een gegeven moment, zoals wel vaker de laatste (voor haar onrustige) tijd, bij ons in bed. Daar bleef ze in haar half-slaap steeds maar jammeren en naar haar beentje grijpen met een "au been, au knie". We konden er helemaal niets raars van maken en ze liep vandaag ook gewoon normaal, dus ik vermoed dat het dan misschien iets van groeipijn is. Ze heeft t bij mijn weten (eerder kon ze t natuurlijk ook niet duidelijk maken) nog niet eerder gehad, maar herkent iemand dit? Ik weet t nog wel van mezelf van vroeger, maar dat was toch wel op 10+ leeftijd geloof ik..
oh even dansen is wel een goeie. Ik mocht niet aan de beentjes komen ookquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:54 schreef RockabeIIa het volgende:
Las even mee over groeipijnen.
Bij mij hebben ze er allebei zo nu en dan veel last van. Flip klaagt dan over 'auwa poet' en wijst op de onderbenen. De oudste weet inmiddels wat het is en geeft dat ook aan. Hij heeft het ook vaak rondom de knietjes.
Ze worden beiden overstuur wakker, willen echt niets, kunnen zelfs soms bijna niet lopen. Ik neem ze altijd effe mee naar beneden en zo gauw ze wat rustiger zijn door een beenmassage, soms een zetpil en wat te drinken ga ik even met ze dansen (niet dat ze er veel zin in hebben, meestal is het tussen 11 en 12 uur 's avonds als ze al een poosje geslapen hebben). Daarna gaat het al gauw beter.
Het is gewoon hartstikke vervelend. Dat is het.
Het duurde een tijdje voor het kwartje viel bij mij dat het misschien groeipijn kon zijn dus laten lopen is niet bij me opgekomen. Maar ik ga je tips zeker onthouden, laten bewegen en warm douchen lijken me concrete dingen die voor haar goed verlichting moeten bieden. Eventueel met een paracetamol erbij.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:07 schreef RockabeIIa het volgende:
Zielig... Kun je haar wel dwingen zelf te lopen? Ook al is het mee lopen naar de keuken voor wat te drinken. Ik doe dat altijd wel, als ze blijven hangen dan blijven ze ook echt veel langer hangen. Beweging helpt hier iig goed. Warm douchen trouwens ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |