abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100545473
Je bent misbruikt en kon niet meer thuiswonen toen je kind was, terwijl je op dat moment je ouders het meest nodig hebt.
En nu verwachten je ouders ineens dat je bij hen in de buurt komt wonen? Beetje apart..
Je bent 26 dus zou je denken dat je wel zelfstandig op je eigen benen kan staan en heb je je ouders niet echt meer in de buurt nodig.
Ik zou niet zoveel rekening houden wat ouders willen: het is jou/ jullie leven en je moet doen wat daarin het beste voelt.
Je kan het nooit iedereen naar z'n zin maken.
pi_100545491
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:46 schreef Seven. het volgende:
Je blijft maar benadrukken dat je vader en stiefmoeder je praktisch verwaarlozen en je willen controleren. Ik heb twijfels bij dat verhaal, want die twee gaan nu eenmaal niet hand in hand. Tel daar bij op dat jij met 26 jaar niet in staat bent om zelfstandig te wonen.

Ik vraag me af in hoeverre jouw ouders zich terecht zorgen maken en of jij hun mening hierover wel goed begrijpt, om eerlijk te zijn. Zou het kunnen dat het niet zozeer om de afstand maar om het feit dat jij met je vriend wil samenwonen gaat?
Het woord verwaarlozen heb ik niet in de mond genomen. Ik vind dit ook wel ver gaan trouwens. Ik denk dat ze gewoon beschermend zijn op hun manier. Ja, ik zal vast wel het eea verkeerd begrijpen, zij zullen het misschien verkeerd uitleggen. En als je leest, lees je dat ik vaker bij mijn vriend ben dan thuis. Dus hoezo, niet zelfstandig wonen?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:54:52 #28
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_100545590
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:51 schreef sweetdancegirl het volgende:
En als je leest, lees je dat ik vaker bij mijn vriend ben dan thuis. Dus hoezo, niet zelfstandig wonen?
Je zegt het zelf. Je bent vaker bij je vriend dan op jezelf.
pi_100545602
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:33 schreef sweetdancegirl het volgende:

Nope, vader doet niet moeilijk. Stiefmoeder.
als je vader de Bewindvoerder is, is ook hij degene waarmee je het verder moet klaren en ik zou dan gewoon zorgen dat je het ook met hém regelt ...
de stiefmoeder heeft daarover verder weinig te zeggen.

verder, ik kan natuurlijk niks slechts zeggen, maar ook een relatie uit 2009, dus tegen de twee jaar is geen wekelijk lange relatie en zeker met een bepaald verleden is het ook in je eigen voordeel om bepaalde zekerheden in te bouwen en niet te snel al je vertrouwen, maar ook je financiele zekerheid helemaal aan iemand anders weg te geven...

Het lijkt mij zeker niet aan te raden je partner als Bewindvoerder aan te stellen, zeker als je nu nog niet samenwoont, maar wel wilt gaan samenwonen kan dat ook soms tot 'veranderingen' in jullie relatie leiden en ook soms conflicten opleveren... een partner die eigenlijk alle zeggenschap over jouw bezittingen én ook financieen heeft kan dan soms onprettige gevolgen hebben _àls_ het ooit misgaat (wat niet te hopen is, maar better be safe than sorry)..
Mocht je je vriend wel tot bewindoverder willen maken (en dat is mogelijk, hij mag bv zelf niet onder een schuldsanering vallen), kan het misschien een oplossing zijn een 'gedeelde bewindvoerder' te maken, je vader blijft dan ook bewindvoerder, maar ook je vriend kan eventuele rechtshandelingen in jouw naam uitvoeren (aanvragen uitkeringen, belastingaangifte e.d.)

quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:51 schreef sweetdancegirl het volgende:

[..]

En als je leest, lees je dat ik vaker bij mijn vriend ben dan thuis. Dus hoezo, niet zelfstandig wonen?
Zolang je onder Bewind gesteld bent, en dat kan enkel een rechter opheffen, ben je juridisch gezien _niet_ zelfstandig en moet je bewindvoerder alle rechtshandelen voor je doen....

je kunt je dus bv niet bij een andere gemente inschrijven, contracten ondertekenen, belastingaangifte doen en bv een uitkering of bijstand aanvragen zònder instemming van je Bewindvoerder, die moet daarvoor ook instaan en dus ook jouw contracten ondertekenen...

Dàt zal natuurlijk de grond zijn dat een grote afstand lastig kan zijn, en op dit punt heb ik ook een beetje twijfel erbij of je vader nu werkelijk zo 'weinig' bemoeienis' met je heeft... Bewindvoerder zijn is wel een behoorlijke verantwoordelijkheid dragen en mogelijk doet je Vader wel meer dan jij denkt of zicht op hebt.

Overigens:
Ik vind het erg knap en positief klinken dat je bezig bent je leven weer op orde te krijgen en hoop werkelijk dat het je gaat lukken. Bv meer zelfstandigheid opzoeken is ook hiervoor de juiste weg en ik zou zeker die weg blijven volgen...
enkel, onderschat niet dat die weg een lange zal zijn, zeker als je uit een behoorlijk dal komt, en dat je in de tusentijd een hoop 'hindernissen' zult moeten overwinnen..:

Instemming van je Vader en Bewindvoerder krijgen voor die verhuizing die je graag wilt is één van de eerste grote hindernisen, die je nu moet overwinnen.

[ Bericht 13% gewijzigd door RM-rf op 10-08-2011 12:02:25 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_100545626
Begrijp me niet verkeerd. Mijn ouders zijn echt wel mensen die het hart op de goeie plek hebben, ze zijn alleen niet echt tactisch en toen ik klein was zag ik ze ook alleen in de weekenden. Ik ben echt niet makkelijk en heb het ze dat ook niet gemaakt toen ik ineens permanent bij ze kwam wonen.
Ze zochten me niet vaak op omdat er geen oppas was oid. Maar als ik me kut voel, gewoon ff wil spuien, dan zijn ze er echt wel.
Ik denk dat mijn stiefmoeder moeite heeft om zich in te leven in anderen. Mijn vader is een stil type. Stille wateren, diepe gronden ofzo?
pi_100546967
Kan je die hele OBV niet laten opheffen? Verder zou ik eerst 6 maandjes het samenwonen proberen voordat je zo'n stap maakt.

Hebben je ouders je vriend al ontmoet? Misschien gewoon een keertje gezellig op de koffie, beetje kennismaken. Als je ouders erop vertrouwen dat er iemand voor je klaarstaat dan zullen ze misschien wat minder moeilijk doen als je toch bij hem gaat wonen.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_100598347
Die obv kan in principe worden opgeheven, maar dan moet ik uitzoeken hoe dat juridisch zit. Mijn ouders hebben mijn vriend al meerdere malen gezien en mogen hem ook erg graag.
Gisteren trouwens met mijn vriend gepraat en alle voors en tegens op een rij gezet.

Komen we er toch op uit dat ik het beste hier naar toe kan verhuizen. Heb alles in de buurt, schoonfamilie op nabije afstand (max 15 minuten)
Doen we de zin van mijn ouders, dan raakt vriend zijn reiskostenvergoeding kwijt en kruipt iedere ochtend naar het werk. Met bus relatief snel in centrum maar mocht er iets gebeuren, dan kunnen mijn ouders er pas na een halfuur zijn. En als mijn vader werkt niet. Ik heb een broertje die lichamelijk beperkt is en die kan niet alleen thuis worden achter gelaten. Moet gewoon altijd iemand bij zijn.

Kleine meisjes worden groot en ik dus ook. Dus wij hebben onze beslissing genomen. Oh, en die tip van proefwonen vind ik wel een hele goeie trouwens :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')