@ mol_air:
De 700-serie is gewoon meteen een dikke 200,- duurder en heeft (voor mij althans) geen toegevoegde waarde.
Wat voor mij de doorslag gaf waren vooral de Spaanse filmpjes die een
paar pagina's terug door Reeleezee zijn gepost waarbij testzand werd gestrooid in een kamer met obstakels. Daarbij haalden steevast de Roomba's het meeste zand op. (ruim boven de 90%)
Andere robots kwamen gewoon niet overal of liepen zich constant vast op kabels e.d.
Aangezien de 500 serie technisch verder identiek is aan elkaar wilde ik in eerste instantie de op één na goedkoopste halen, de 531, waar minimaal één virtuele wall bij zit.
Toen ik tijdens mijn zoektocht naar een goede prijs (op de iRobot site zijn ze gewoon véél te duur) een 555 tegenkwam die op een paar euro na even duur was als een 531 was de keuze snel gemaakt.
Op de 555 zit namelijk ook een timer die wellicht wel eens van pas kan komen.
Ik heb haar trouwens een mooi plaatsje gegeven onder de bank. Het probleem is nu echter dat ik er niet bij kan komen om haar aan te zetten. Moet iedere keer de bank naar voren...
Daarom heb ik bij iRobot voor 29,- maar een
afstandsbediening besteld zodat ik haar makkelijk aan kan zetten.
Heb Rosie mijn slaapkamer al laten doen en dat ging perfect!
Vandaag m'n laatste vrije dag maar ik ga vanavond een paar uurtjes weg en zal haar dan de woonkamer laten doen.

@ athlonkmf:
Ik heb een nieuw boxspring bed gekocht die nog geplaatst wordt en heb speciaal voor de Roomba rekening gehouden met de hoogte. Standaard zitten er 9cm pootjes bij, dus net te laag en heb nu 14cm genomen. Moet makkelijk gaan en is het bed ook iets hoger wat lekker comfortabel is.
[ Bericht 4% gewijzigd door JazzySOB op 05-12-2011 12:20:20 ]