abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106558330
Weer ingeschreven. Ook voor de selectietoets. Moet echt lukken deze keer, nog een jaar thuis/werken krijg ik er niet in bij mijn ouders. Heb nog steeds geen tweede keus :{
pi_106559120
Niet voor Zwolle, neem ik aan?
pi_106719268
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 14:34 schreef MetBas het volgende:
Niet voor Zwolle, neem ik aan?
Nee, voor Utrecht. Ik ga nog naar de open dag van Windesheim. Ja echt.
pi_106719366
Op Windesheim hebben ze echt van die typische quasihippe docenten met een kek montuurtje. :+
  donderdag 12 januari 2012 @ 15:46:24 #130
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_106725182
Ik was daar een keer op de open dag en direct na het vermelden dat ik al in Utrecht journalistiek studeerde probeerden ze me over te halen om na het behalen van m'n P naar Zwolle te komen. :')

zo, lange zin
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_109773828
Morgen weer de decentrale selectietoets knallen! Jammer dat er niet zo veel activiteit meer in dit topic is zoals vorig jaar.
pi_109821328
Update?
pi_109848766
Pfff, echt niet mijn toets. Was op veel momenten echt heel lastig. Werd er verwacht dat je woordrelaties kon vinden tussen twee van de vier woorden, bij sommigen kende ik drie van de vier woorden niet :') (en mijn vocabulaire is best groot al zeg ik het zelf). Op het psychologische gedeelte ben ik eerlijk geweest en ik weet dat dat niet heel goed zal uitpakken (ging over inzet op school e.d., die is bij mij erg laag) maar ik vind het ook niet zo erg. Twijfel de laatste maanden heel veel of dit wel is wat ik wil, en wát ik eigenlijk echt wil.
pi_109855941
Ik heb 'm ook net gehad, volgens mij ging het wel goed! Spelling was echt heeel makkelijk.
pi_109862928
Omg ik schijt hem echt heel erg! Ik wil dit zó graag en ben dan ook best bang dat ik niet door de selectie heen kom. Wat kwam er allemaal in voor? Moest je zelf iets schrijven? Wat kwam er zoal over actualiteit enz?
pi_109863269
Niets zelf schrijven, niets actualiteit. Je kreeg veel vragen over je persoonlijkheid, en daarnaast analyseren van teksten, zoals 'Welke zin illustreert het best waar deze tekst over gaat' of 'welke bewering is niet van toepassing op de tekst?'

Daarnaast kreeg je spelling: Elke keer kwam er een woord in beeld, waarbij je dan moet aangeven of dat woord correct of foutief gespeld is.

En ook is er een opdracht waarbij je 4 woorden te zien krijgt. Van die 4 woorden zijn er twee synoniemen of antoniemen. Jij moet deze woorden dus als zodanig herkennen.

Dat is het wel zo'n beetje. Hoop dat je zo ietwat gerustgesteld bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mascio op 03-04-2012 20:03:02 ]
pi_109863773
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 19:52 schreef Mascio het volgende:
Niets zelf schrijven, niets actualiteit. Je kreeg veel vragen over je persoonlijkheid, en daarnaast analyseren van teksten, zoals 'Welke zin illustreert het best waar deze tekst over gaat' of 'welke bewering is niet van toepassing op de tekst?'

Daarnaast kreeg je spelling: Elke keer kwam er een woord in beeld, waarbij je dan moet aangeven of dat woord correct of foutief gespeld is.

En ook is er een opdracht waarbij je 4 woorden te zien krijgt. Van die 4 woorden zijn er twee synoniemen ofwel antoniemen. Jij moet deze woorden dus als zodanig herkennen.

Dat is het wel zo'n beetje. Hoop dat je zo ietwat gerustgesteld bent.
Dankje! :) Vragen over je persoonlijkheid vind ik best apart. Dan kan je alles toch redelijk positief invullen? Ik vind het wel vervelend dat je er zo onvoorbereid ingaat :P Zal vannacht waarschijnlijk geen oog dichtdoen, maarja ik ben dan ook al zenuwachtig vanaf het moment dat ik de mail kreeg :')
pi_109863834
Ja maar die vragen zijn zo uitgebreid en je moet er zoveel invullen (in totaal zo'n 300) dat ze er wel doorheen prikken als je liegt.
pi_109864029
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:02 schreef Mascio het volgende:
Ja maar die vragen zijn zo uitgebreid en je moet er zoveel invullen (in totaal zo'n 300) dat ze er wel doorheen prikken als je liegt.
Is het toevallig deze? http://www.personal.psu.edu/faculty/j/5/j5j/IPIP/
Alleen dan in Nederlands :P
  dinsdag 3 april 2012 @ 20:09:22 #140
51794 Rahl
pi_109864221
Het is wel veranderd zeg. Vroeger was driekwart van de toets actualiteit en algemene kennis.
last.fm
pi_109864281
@SLP: Soortgelijk, alleen dan minder extreem in z'n bewoordingen. Hoe dan ook, je kunt niks aan de test voorbereiden. Hoop er maar gewoon het beste van.
pi_109864373
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 20:10 schreef Mascio het volgende:
@SLP: Soortgelijk, alleen dan minder extreem in z'n bewoordingen. Hoe dan ook, je kunt niks aan de test voorbereiden. Hoop er maar gewoon het beste van.
Pff, tja je hebt gelijk. Kan er idd alleen maar het beste van hopen :)
pi_109864474
Tilburg en Ede zijn meestal zonder selectie.
Utrecht is allang niet meer de 'beste' voor journalistiek.
pi_109867526
Ik twijfel nog steeds. In principe lijkt journalistiek me wel tof, maar aan de andere kant... ik ben vorig jaar naar de open dag van de HU geweest en toen ik weg ging, was ik niet echt overtuigd. :') Ik ga na mijn examens sowieso eerst een jaartje werken, maar in de tussentijd wil ik zeker dit topic blijven volgen. :)
pi_110546140
Aah, leuk dat ik dit topic tegenkom! Ik ben ook 1ejaars op de HU.
pi_110555377
Ik ben over een paar maanden 1ejaars op de HU :D
pi_110555668
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:32 schreef SLP_ het volgende:
Ik ben over een paar maanden 1ejaars op de HU :D
Dan moeten we elkaar wel even meeten hoor! Nu ben ik wel benieuwd haha.
  vrijdag 20 april 2012 @ 15:01:20 #148
51794 Rahl
pi_110558207
Ik ben bijna vierdejaars. Ga 1 juni met de redactie buitenland twee weken naar China. Daar heb ik heel veel zin in.
last.fm
pi_110559527
Weer niet. Ben 261e geworden van de 500. Viel alsnog mee! Ik ga ook geen Journalistiek doen. Dit jaar heeft me goed aan het denken gezet en het gaat toch iets anders worden. Wat? Weet ik nog niet precies. Komt wel.
pi_110560577
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 11:44 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Dan moeten we elkaar wel even meeten hoor! Nu ben ik wel benieuwd haha.
Hahaha zeker, mag je me wegwijs gaan maken :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 15:58 schreef EdNoolk het volgende:
Weer niet. Ben 261e geworden van de 500. Viel alsnog mee! Ik ga ook geen Journalistiek doen. Dit jaar heeft me goed aan het denken gezet en het gaat toch iets anders worden. Wat? Weet ik nog niet precies. Komt wel.
Jammer, maar goed dat je wel zeker weet dat dit toch niet iets voor jou is!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')