abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100505702
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:22:53 #2
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100505740
Slankie-minderheden *O* :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_100505907
Iedereen die ik ken is tegenwoordig zowat een minderheid :P
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:28:02 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100505924
OT: tijgerbollen met haring en uitjes O+ :9
pi_100505982
Mijn moeder komt zo samen met mijn ex-schoonmoeder op bezoek. Heb een chocoladecake gebakken (ieder excuus om te bakken is yay).

Vanavond ga ik naar de bios met een vriendin, woop woop! :)
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:31:14 #6
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100506035
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:27 schreef Laureline het volgende:
Iedereen die ik ken is tegenwoordig zowat een minderheid :P

</slecht grapje>

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:29 schreef Cocotrimonium het volgende:
Mijn moeder komt zo samen met mijn ex-schoonmoeder op bezoek. Heb een chocoladecake gebakken (ieder excuus om te bakken is yay).

Vanavond ga ik naar de bios met een vriendin, woop woop! :)
Welke film? :D
Chocoladecake O+
  Vis een optie? dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:31:31 #7
70532 loveli
N
pi_100506047
Heb ooit met een groepje gevoetbald. Ben gestopt toen ik besefte dat ik niet alleen de enige vrouw was, maar ook de enige Nederlander. Kleedkamerproblemen en zulks.
crap in = crap out
pi_100506122
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:31 schreef loveli het volgende:
Heb ooit met een groepje gevoetbald. Ben gestopt toen ik besefte dat ik niet alleen de enige vrouw was, maar ook de enige Nederlander. Kleedkamerproblemen en zulks.
Hadden ze geen vrouwenkleedkamer?

*binnenvalt
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100506142
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:31 schreef MariaEtcetera het volgende:

Welke film? :D
Chocoladecake O+
Harry! :D

Heb de laatste paar dagen de films vanaf deel 3 bijgekeken (samen met Martijn, die vindt het stiekem toch wel heel leuk ineens, haha).

En yeah, chocoladecake O+
  Vis een optie? dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:35:18 #10
70532 loveli
N
pi_100506208
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:33 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hadden ze geen vrouwenkleedkamer?

*binnenvalt
Zaaltje huren, 1 kleedkamer. Of ik moest vroeg zijn (not), of als laatste. Allemaal net onhandig.
crap in = crap out
pi_100506218
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:33 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Harry! :D

Heb de laatste paar dagen de films vanaf deel 3 bijgekeken (samen met Martijn, die vindt het stiekem toch wel heel leuk ineens, haha).

En yeah, chocoladecake O+
Harry O+ toen ik ging met lief moesten er aan het eind heel wat vrouwen aan hun kerels uitleggen hoe de vork nou in de bezemsteel zat :') .
pi_100506219
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:31 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
</slecht grapje>

Ik hield meer van deze:
We hebben de mini jarenlang nog wijsgemaakt dat 'Shoe' echt bestond _O-
pi_100506376
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:35 schreef loveli het volgende:

[..]

Zaaltje huren, 1 kleedkamer. Of ik moest vroeg zijn (not), of als laatste. Allemaal net onhandig.
Dat is niet handig.
pi_100506378
Lijstje vandaag:

O: yoghurt, havermout, sinaasappel, kiwi, thee
L: kwart groentequiche van gisteren (met spekjes en het allerlekkerste evil roomboterkorstdeeg dat ik ooit heb gemaakt :@ ) , beker karnemelk
T: appel
D: bloemkool, kip in kerriesaus, pandanrijst

En vanavond met m'n man naar de sauna O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2011 13:39:41 ]
pi_100506401
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:31 schreef loveli het volgende:
Voetballen? Ga je meetrainen donderdagavond? B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_100506427
Oeh, :9 Maria!

Ken wel veel verschillende 'lagen' van de Nederlandse bevolking volgens mij. Groot gedeelte van m'n jeugd opgegroeid in een arbeidersklasse omringd door kampen, flats met junks en alcoholisten, allochtonen. Vervolgens verhuisd naar een dorp met een boel racistische autochtonen met soms wat criminele neigingen. Huidige plek is toch wat rustiger gelukkig! :D
Alle verschillende dingen hebben mijn denkwijze wel beïnvloed...

Lekker Razz! Bloemetje wel thuis laten he, van de warmte gaan ze zo hangen namelijk :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:41:21 #17
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100506455
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:35 schreef Laureline het volgende:

[..]

Ik hield meer van deze:
We hebben de mini jarenlang nog wijsgemaakt dat 'Shoe' echt bestond _O-
:D Die kende ik nog niet! _O-
Shoe O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:35 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Harry O+ toen ik ging met lief moesten er aan het eind heel wat vrouwen aan hun kerels uitleggen hoe de vork nou in de bezemsteel zat :') .
Herkenbaar! :D Mijne wilde ook niet mee naar de marathon laatst oO< Ik hoop hem ooit nog aan de boeken te krijgen, dan kunnen we er heel veel over praten en dan kan ik ook mijn Potter-ontmoeting herbeleven O+ :')
  Vis een optie? dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:41:46 #18
70532 loveli
N
pi_100506469
quote:
19s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:39 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Voetballen? Ga je meetrainen donderdagavond? B-)
Ik kan niet op donderdagavond :') Anders had ik het tof gevonden (als m'n enkels het ook nog tof vinden).
crap in = crap out
pi_100506510
Chinpokomon _O_ :D
pi_100506522
Vitalu crackers noten&zaden met een klein laagje smeerkaas en bergje rauwkost O+
Be someone that makes you happy
pi_100506576
Nou ja! :(

Mijn piercing is er gewoon spontaan uitgevallen :( En het was net de mooiste die ik had ;(

Goed excuus om nieuwe te kopen :P
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:44:40 #22
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100506580
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:35 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Boek niet gelezen zeker? ;)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100506641
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:44 schreef Duvel het volgende:

[..]

Boek niet gelezen zeker? ;)
Martijn wil nu trouwens zelf ook de boeken gaan lezen :D

4,5 jaar geleden heb ik een poging gedaan om deel 1 met hem te kijken. Snotver, wat was hij irritant toen (want hij vond er echt niks aan).

Laatst zat ik dus deel 3 te kijken (inhaalrace ivm vanavond), en ineens vond hij het wél leuk :D
pi_100506648
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:41 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik kan niet op donderdagavond :') Anders had ik het tof gevonden (als m'n enkels het ook nog tof vinden).
Jammer! En ik ben benieuwd hoe mijn enkel het vindt. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:48:51 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100506732
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:46 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Martijn wil nu trouwens zelf ook de boeken gaan lezen :D

4,5 jaar geleden heb ik een poging gedaan om deel 1 met hem te kijken. Snotver, wat was hij irritant toen (want hij vond er echt niks aan).

Laatst zat ik dus deel 3 te kijken (inhaalrace ivm vanavond), en ineens vond hij het wél leuk :D
Vanaf deel 3 wordt het ook pas écht leuk! O+ Qua films vooral, film 1 & 2 waren vrij belabberd :P Maar ook de boeken worden steeds duisterder en ingewikkelder O+
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:49:31 #26
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100506758
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:07 schreef anna82 het volgende:

[..]

Ik heb echt nooit zulke gesprekken :o . Het begint me steeds meer op te vallen dat de "wereld" waarin ik leef, totaal geen afspiegeling is van het echte Nederland. Ik heb mij omringd met hoogopgeleide mensen, die nadenken over wat er speelt in de wereld en op basis daarvan een gefundeerde mening hebben (waar ik het niet altijd mee eens ben, maar die iig gebaseerd is op feitelijke argumenten ipv emoties).

Soms voel ik me een beetje out of society, maar heel vaak betrap ik mezelf erop dat ik dat ook wel fijn vind. Lekker met z'n allen het hoofd steken in een gezamenlijke zandbak ofzo.
Dat hebben wij ook wel een beetje. Wij zijn zelf hoog opgeleid en eigenlijk zowat al onze vrienden ook wel... Ik zit nu heel diep na te denken of ik vrienden of kennissen heb (buiten Slank om dan :+ ) die MBO of lager hebben gedaan en ik kan zo 123 niemand bedenken... Maar, de meeste mensen bewegen zich toch wel veelal binnen hun eigen 'kringen', dacht ik.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_100506904
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:49 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Dat hebben wij ook wel een beetje. Wij zijn zelf hoog opgeleid en eigenlijk zowat al onze vrienden ook wel... Ik zit nu heel diep na te denken of ik vrienden of kennissen heb (buiten Slank om dan :+ ) die MBO of lager hebben gedaan en ik kan zo 123 niemand bedenken... Maar, de meeste mensen bewegen zich toch wel veelal binnen hun eigen 'kringen', dacht ik.
Oh, ik heb over het hoogopgeleide gedeelte heen gelezen, zie ik net.

Om eerlijk te zijn, merk ik weinig verschil. Ik ken genoeg hoopgeleide knurften en net zo goed laag opgeleide knurften.

Waar ik wel een verschil in zie, is de leeftijd waarop men kinderen krijgt (die is volgens mij een stuk lager bij minder hoog opgeleide mensen, wat logisch is, want zij zijn ook eerder klaar met hun (eventuele) studie) :P
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:53:53 #28
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100506933
Mijn vriendje heeft MBO gedaan, dus da's sowieso al 1! :+ Zijn zus en moeder hebben geloof ik ook MBO/huishoudschool en zijn paps HTS. Mijn mams heeft de PABO gedaan en mijn vader niks.

Ik denk dat ik wel redelijk veel verschillende soorten mensen ken. >:O Maar door opleiding enzo idd voornamelijk hoger opgeleiden, maar da's denk ik alleen maar logisch.
pi_100506943
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:48 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Vanaf deel 3 wordt het ook pas écht leuk! O+ Qua films vooral, film 1 & 2 waren vrij belabberd :P Maar ook de boeken worden steeds duisterder en ingewikkelder O+
Ik vond boek deel 3 destijd ook al echt spannend (en zelfs een beetje eng)!

Als ik een keer tijd over heb ga ik ze allemaal herlezen. Of eigenlijk wil ik dan eerst een mooie box kopen en die boeken dan lezen. Vooralsnog heb ik al in geen weken een boek gelezen :)
pi_100506999
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:53 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh, ik heb over het hoogopgeleide gedeelte heen gelezen, zie ik net.

Om eerlijk te zijn, merk ik weinig verschil. Ik ken genoeg hoopgeleide knurften en net zo goed laag opgeleide knurften.

Waar ik wel een verschil in zie, is de leeftijd waarop men kinderen krijgt (die is volgens mij een stuk lager bij minder hoog opgeleide mensen, wat logisch is, want zij zijn ook eerder klaar met hun (eventuele) studie) :P
Dat laatste bemerk ik ook.
Daarnaast lijken die er ook eerder aan toe te zijn.

Begin wel op te merken dat ik me behoorlijk aan de kortzichtigheid kan ergeren van de lager opgeleidde vrienden/kennissen.
pi_100507046
Ik ken evenveel kortzichtige hoog- als laagopgeleiden. Alleen de hoogopgeleiden neem ik de kortzichtigheid meer kwalijk. En verder vind ik opleiding bar weinig zeggen over een persoon.
pi_100507054
Ik herken wat Anna zegt ook heel erg. Vrijwel al mijn vrienden/kennissen hebben de Uni gedaan of studeren nog, en de rest eigenlijk allemaal HBO. Wel hier en daar vriendjes-van-vriendinnen die bijv. eerst MBO en dan HBO hebben gedaan, maar die zijn echt op 1 hand te tellen. Denk ook wel dat het logisch is - je leert tenslotte de meeste mensen kennen tijdens je schoolloopbaan. Toch realiseer ik me af en toe ook ineens dat ik me wel in de hoogopgeleide minderheid bevind.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 13:59:18 #33
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100507172
Ivory Tower!
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:02:02 #34
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100507283
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:55 schreef Ml-etje het volgende:

Begin wel op te merken dat ik me behoorlijk aan de kortzichtigheid kan ergeren van de lager opgeleidde vrienden/kennissen.
Hoogopgeleide mensen kunnen net zo kortzichtig zijn, met als verschil dat zij betere argumenten kunnen aandragen hun kortzichtigheid te beredeneren.

Overigens: realiseren jullie je dat zij jullie net zo goed kortzichtig vinden, overtuigd van je eigen gelijk en niet openstaand voor redelijke argumenten? :+ Vanuit hun gezichtspunt zijn jullie het die kortzichtig zijn.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:03:10 #35
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100507319
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:59 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ivory Tower!
Harry Potter and the Ivory Tower :D.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_100507326
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:56 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ken evenveel kortzichtige hoog- als laagopgeleiden. Alleen de hoogopgeleiden neem ik de kortzichtigheid meer kwalijk. En verder vind ik opleiding bar weinig zeggen over een persoon.
Het gaat ook niet sec om de opleiding. De mensen met wie ik veel omga zijn veelal wel "gelijkgestemden". Dat kan liggen aan opleiding, maar bijvoorbeeld ook aan opvoeding. Zo komen veel van mijn vriendinnen niet uit de Randstad, maar uut de provincie.

Anyhoo, ik wilde er maar mee zeggen dat ik op dagelijkse basis niet echt deelneem aan het "echte" Nederland en dat het dus maar goed is dat ik geen volksvertegenwoordiger ben!
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:06:27 #37
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100507470
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:03 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Harry Potter and the Ivory Tower :D.
:D naaaais!
pi_100507712
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:02 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Hoogopgeleide mensen kunnen net zo kortzichtig zijn, met als verschil dat zij betere argumenten kunnen aandragen hun kortzichtigheid te beredeneren.

Overigens: realiseren jullie je dat zij jullie net zo goed kortzichtig vinden, overtuigd van je eigen gelijk en niet openstaand voor redelijke argumenten? :+ Vanuit hun gezichtspunt zijn jullie het die kortzichtig zijn.
Welke zij bedoel je?
pi_100507769
anna, wanneer zou je dan wel deelnemen aan het "echte" nederland? Als je een echte arbeider bent (wanneer ben je dat?)...? En elke avond SBS6 kijkt en 2 kinderen in een doorozn woning?

:P
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:15:58 #40
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100507850
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:12 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Welke zij bedoel je?
De mensen waarvan hier gezegd wordt dat ze kortzichtig zijn.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:18:39 #41
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100507958
O hai, druk drukker drukst. Net na ruim 12 uur eindelijk klaar met een opdracht. Ff pauze nu en dan op naar de volgende.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:19:29 #42
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100507997
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:13 schreef Perruche het volgende:
anna, wanneer zou je dan wel deelnemen aan het "echte" nederland? Als je een echte arbeider bent (wanneer ben je dat?)...? En elke avond SBS6 kijkt en 2 kinderen in een doorozn woning?

:P
:D goeie vraag idd :+ We participeren allemaal op onze eigen manier w/ Er is denk ik bijna niemand die in alle subculturen van de bevolking matties heeft zitten :+
pi_100508059
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 13:49 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Als het alleen om opleidingsniveau gaat, heb ik het wel makkelijk. Ouders: minimaal (vader alleen basisschool, moeder huishoudschool). Oudste zus: HBO en later nog MBO voor nieuwe werkrichting. Middelste zus: MBO. Ik: WO :+ . Maar helemaal eerlijk is het niet, want ik merk weinig verschil in denkbeelden (behalve mijn mams, die leest de Telegraaf en soms snap ik haar écht niet).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_100508071
Hoi!

Ik heb boeken gehaald om te gaan lezen voor wellicht de bachelor thesis, ik heb sojameel en whole wheat bran gehaald en een teringeind gefietst * )
Ja doei.
pi_100508072
Maria, je hebt PM.
Eigenlijk staat daar in wat Tink ook zegt :{ :') :D
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:23:13 #46
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100508154
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:21 schreef V1z0R het volgende:
Maria, je hebt PM.
Eigenlijk staat daar in wat Tink ook zegt :{ :') :D
Ik vind het persoonlijk vooral kortzichtig om uit te gaan van je eigen gelijk en de ander als kortzichtig weg te zetten.
pi_100508252
ik ken ook wel diverse denk ik. Ikzelf = mbo & werkend. Mijn vriend = hbo & studerend/stage lopend.
haha. Toch merk ik dat verschil weinig hoor. :+

Ow en had net heerlijk volkoren bolletjes met verse sla, paprika, geraspten wortel ui, kaas en ham op O+
~ Bonito La Risa ~
pi_100508256
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:15 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

De mensen waarvan hier gezegd wordt dat ze kortzichtig zijn.
Die doen niet aan argumenten ;) dat mis ik juist :)
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:27:22 #49
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100508331
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:25 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Die doen niet aan argumenten ;) dat mis ik juist :)
Jawel. Die doen wel aan argumenten. Ze kunnen ze vaak alleen niet onderbouwen.

Ik heb vroeger meegedaan aan debatwedstrijden en kan daardoor recht praten wat krom is (en andersom). En daarvan heb ik geleerd dat er niet een enkele waarheid, niet een enkel gelijk is. Er zijn slechts gezichtspunten.
pi_100508364
Tink O+

Wilde het topic niet vervuilen daarom PM naar Maria gestuurd, maar hier dan ook maar.
quote:
Zie het als tegenover elkaar staan in een cirkel, wat voor jou recht is is voor haar links en vice versa. Toch staan jullie op dezelfde plek in de cirkel, alleen is dat afhankelijk vanaf waar je kijkt.

Zij heeft moeite met het accepteren van buitenlanders maar ze tolereert ze wel.
Jij hebt moeite met het accepteren van haar mening maar je tolereert het wel.

Jullie hebben moeite met het accepteren van <iets> maar jullie tolereren het wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')