quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:27 schreef Laureline het volgende:
Iedereen die ik ken is tegenwoordig zowat een minderheid
Welke film?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:29 schreef Cocotrimonium het volgende:
Mijn moeder komt zo samen met mijn ex-schoonmoeder op bezoek. Heb een chocoladecake gebakken (ieder excuus om te bakken is yay).
Vanavond ga ik naar de bios met een vriendin, woop woop!
Hadden ze geen vrouwenkleedkamer?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:31 schreef loveli het volgende:
Heb ooit met een groepje gevoetbald. Ben gestopt toen ik besefte dat ik niet alleen de enige vrouw was, maar ook de enige Nederlander. Kleedkamerproblemen en zulks.
Harry!quote:
Zaaltje huren, 1 kleedkamer. Of ik moest vroeg zijn (not), of als laatste. Allemaal net onhandig.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:33 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Hadden ze geen vrouwenkleedkamer?
*binnenvalt
Harryquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:33 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Harry!
Heb de laatste paar dagen de films vanaf deel 3 bijgekeken (samen met Martijn, die vindt het stiekem toch wel heel leuk ineens, haha).
En yeah, chocoladecake
Ik hield meer van deze:quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
</slecht grapje>
Dat is niet handig.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:35 schreef loveli het volgende:
[..]
Zaaltje huren, 1 kleedkamer. Of ik moest vroeg zijn (not), of als laatste. Allemaal net onhandig.
Voetballen? Ga je meetrainen donderdagavond?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:31 schreef loveli het volgende:
Heb ooit met een groepje gevoetbald. Ben gestopt toen ik besefte dat ik niet alleen de enige vrouw was, maar ook de enige Nederlander. Kleedkamerproblemen en zulks.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:35 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ik hield meer van deze:
We hebben de mini jarenlang nog wijsgemaakt dat 'Shoe' echt bestond
Herkenbaar!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:35 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Harrytoen ik ging met lief moesten er aan het eind heel wat vrouwen aan hun kerels uitleggen hoe de vork nou in de bezemsteel zat
.
Ik kan niet op donderdagavondquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:39 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Voetballen? Ga je meetrainen donderdagavond?
Boek niet gelezen zeker?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:35 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Harrytoen ik ging met lief moesten er aan het eind heel wat vrouwen aan hun kerels uitleggen hoe de vork nou in de bezemsteel zat
.
Martijn wil nu trouwens zelf ook de boeken gaan lezenquote:
Jammer! En ik ben benieuwd hoe mijn enkel het vindt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik kan niet op donderdagavondAnders had ik het tof gevonden (als m'n enkels het ook nog tof vinden).
Vanaf deel 3 wordt het ook pas écht leuk!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:46 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Martijn wil nu trouwens zelf ook de boeken gaan lezen
4,5 jaar geleden heb ik een poging gedaan om deel 1 met hem te kijken. Snotver, wat was hij irritant toen (want hij vond er echt niks aan).
Laatst zat ik dus deel 3 te kijken (inhaalrace ivm vanavond), en ineens vond hij het wél leuk
Dat hebben wij ook wel een beetje. Wij zijn zelf hoog opgeleid en eigenlijk zowat al onze vrienden ook wel... Ik zit nu heel diep na te denken of ik vrienden of kennissen heb (buiten Slank om danquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:07 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ik heb echt nooit zulke gesprekken. Het begint me steeds meer op te vallen dat de "wereld" waarin ik leef, totaal geen afspiegeling is van het echte Nederland. Ik heb mij omringd met hoogopgeleide mensen, die nadenken over wat er speelt in de wereld en op basis daarvan een gefundeerde mening hebben (waar ik het niet altijd mee eens ben, maar die iig gebaseerd is op feitelijke argumenten ipv emoties).
Soms voel ik me een beetje out of society, maar heel vaak betrap ik mezelf erop dat ik dat ook wel fijn vind. Lekker met z'n allen het hoofd steken in een gezamenlijke zandbak ofzo.
Oh, ik heb over het hoogopgeleide gedeelte heen gelezen, zie ik net.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat hebben wij ook wel een beetje. Wij zijn zelf hoog opgeleid en eigenlijk zowat al onze vrienden ook wel... Ik zit nu heel diep na te denken of ik vrienden of kennissen heb (buiten Slank om dan) die MBO of lager hebben gedaan en ik kan zo 123 niemand bedenken... Maar, de meeste mensen bewegen zich toch wel veelal binnen hun eigen 'kringen', dacht ik.
Ik vond boek deel 3 destijd ook al echt spannend (en zelfs een beetje eng)!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:48 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Vanaf deel 3 wordt het ook pas écht leuk!Qua films vooral, film 1 & 2 waren vrij belabberd
Maar ook de boeken worden steeds duisterder en ingewikkelder
Dat laatste bemerk ik ook.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh, ik heb over het hoogopgeleide gedeelte heen gelezen, zie ik net.
Om eerlijk te zijn, merk ik weinig verschil. Ik ken genoeg hoopgeleide knurften en net zo goed laag opgeleide knurften.
Waar ik wel een verschil in zie, is de leeftijd waarop men kinderen krijgt (die is volgens mij een stuk lager bij minder hoog opgeleide mensen, wat logisch is, want zij zijn ook eerder klaar met hun (eventuele) studie)
Hoogopgeleide mensen kunnen net zo kortzichtig zijn, met als verschil dat zij betere argumenten kunnen aandragen hun kortzichtigheid te beredeneren.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:55 schreef Ml-etje het volgende:
Begin wel op te merken dat ik me behoorlijk aan de kortzichtigheid kan ergeren van de lager opgeleidde vrienden/kennissen.
Harry Potter and the Ivory Towerquote:
Het gaat ook niet sec om de opleiding. De mensen met wie ik veel omga zijn veelal wel "gelijkgestemden". Dat kan liggen aan opleiding, maar bijvoorbeeld ook aan opvoeding. Zo komen veel van mijn vriendinnen niet uit de Randstad, maar uut de provincie.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:56 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ken evenveel kortzichtige hoog- als laagopgeleiden. Alleen de hoogopgeleiden neem ik de kortzichtigheid meer kwalijk. En verder vind ik opleiding bar weinig zeggen over een persoon.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Harry Potter and the Ivory Tower.
Welke zij bedoel je?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:02 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hoogopgeleide mensen kunnen net zo kortzichtig zijn, met als verschil dat zij betere argumenten kunnen aandragen hun kortzichtigheid te beredeneren.
Overigens: realiseren jullie je dat zij jullie net zo goed kortzichtig vinden, overtuigd van je eigen gelijk en niet openstaand voor redelijke argumenten?Vanuit hun gezichtspunt zijn jullie het die kortzichtig zijn.
De mensen waarvan hier gezegd wordt dat ze kortzichtig zijn.quote:
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:13 schreef Perruche het volgende:
anna, wanneer zou je dan wel deelnemen aan het "echte" nederland? Als je een echte arbeider bent (wanneer ben je dat?)...? En elke avond SBS6 kijkt en 2 kinderen in een doorozn woning?
Als het alleen om opleidingsniveau gaat, heb ik het wel makkelijk. Ouders: minimaal (vader alleen basisschool, moeder huishoudschool). Oudste zus: HBO en later nog MBO voor nieuwe werkrichting. Middelste zus: MBO. Ik: WOquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat hebben wij ook wel een beetje. Wij zijn zelf hoog opgeleid en eigenlijk zowat al onze vrienden ook wel... Ik zit nu heel diep na te denken of ik vrienden of kennissen heb (buiten Slank om dan) die MBO of lager hebben gedaan en ik kan zo 123 niemand bedenken... Maar, de meeste mensen bewegen zich toch wel veelal binnen hun eigen 'kringen', dacht ik.
Ik vind het persoonlijk vooral kortzichtig om uit te gaan van je eigen gelijk en de ander als kortzichtig weg te zetten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:21 schreef V1z0R het volgende:
Maria, je hebt PM.
Eigenlijk staat daar in wat Tink ook zegt![]()
![]()
Die doen niet aan argumentenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:15 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
De mensen waarvan hier gezegd wordt dat ze kortzichtig zijn.
Jawel. Die doen wel aan argumenten. Ze kunnen ze vaak alleen niet onderbouwen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 14:25 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Die doen niet aan argumentendat mis ik juist
quote:Zie het als tegenover elkaar staan in een cirkel, wat voor jou recht is is voor haar links en vice versa. Toch staan jullie op dezelfde plek in de cirkel, alleen is dat afhankelijk vanaf waar je kijkt.
Zij heeft moeite met het accepteren van buitenlanders maar ze tolereert ze wel.
Jij hebt moeite met het accepteren van haar mening maar je tolereert het wel.
Jullie hebben moeite met het accepteren van <iets> maar jullie tolereren het wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |