abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100728942
Fucking paniek aanvallen de hele tijd om niks }:|
pi_100734032
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:00 schreef ayumu het volgende:
Fucking paniek aanvallen de hele tijd om niks }:|
AMEN!!

Ik voel me rot, en kan echt wel janken!! Vriendlief is vandaag naar huis gegaan, en hoewel ik weet dat dat goed is, vind ik het wel kut! Nu sprak ik m net op msn nog ff, en hij was moe en chagrijnig, dus hij ging naar bed en was nogal kortaf, en daar kan ik dan helemaal door van slag zijn! Stomme KUT emoties!! Ik word alsmaar heen en weer geslingerd, en ik wordt er helemaal debiel van!!!!!
Dinsdag weer naar de psych, maar mijn ma gaat mee, want ik mag niet alleen over straat! Voel me gvd net een kleuter!

Sorry voor mijn gevloek maar ik ben het ff zo ongelooflijk zat allemaal!!
S. 2014
J. 2016
pi_100735227
Ik ben blij dat er mensen zijn die begrijpen en weten hoe het voelt.

Weetje, het is vaak heel snel hoe mijn humeur veranderd van blij in verdrietig. Dan praat ik niet, kijk alleen voor me uit en jank ik om het minste of geringste.
Ook om elk klein beetje kritiek of zelfs maar een verandering in de toon waarop iemand tegen mij praat kan ik al helemaal somber en bang worden.
Vaak zegt mijn moeder dan dat ik snel moet zeggen wat er is en als ik het niet zeggen kan, dan moet ik volgens haar me niet zo aanstellen en gewoon lachen.

Maar ik weet niet wat er is en hoeveel ik ook probeer, echt, ik kan dan niet lachen. Ik heb al geprobeerd om maar positief te denken, om mezelf vrolijk te maken, om het gevoel te verdringen, maar dat lukt niet :X

Mijn vader is ook depressief, is hij al zijn hele leven, mijn opa heeft dat ook en volgens mijn vader was mijn overgrootopa ook depressief.

Ik word gewoon soms zo moe en verdrietig, ik weet niet waarom. :@
Twiddel
pi_100739201
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:29 schreef summer2bird het volgende:
Ik ben blij dat er mensen zijn die begrijpen en weten hoe het voelt.

Weetje, het is vaak heel snel hoe mijn humeur veranderd van blij in verdrietig. Dan praat ik niet, kijk alleen voor me uit en jank ik om het minste of geringste.
Ook om elk klein beetje kritiek of zelfs maar een verandering in de toon waarop iemand tegen mij praat kan ik al helemaal somber en bang worden.
Vaak zegt mijn moeder dan dat ik snel moet zeggen wat er is en als ik het niet zeggen kan, dan moet ik volgens haar me niet zo aanstellen en gewoon lachen.

Maar ik weet niet wat er is en hoeveel ik ook probeer, echt, ik kan dan niet lachen. Ik heb al geprobeerd om maar positief te denken, om mezelf vrolijk te maken, om het gevoel te verdringen, maar dat lukt niet :X

Mijn vader is ook depressief, is hij al zijn hele leven, mijn opa heeft dat ook en volgens mijn vader was mijn overgrootopa ook depressief.

Ik word gewoon soms zo moe en verdrietig, ik weet niet waarom. :@
Tja, weet niet echt goed wat te zeggen, behalve te vragen of je al naar een psycholoog/psychiater gaat, want zoals ik hoor dat je hele familie er al last van heeft lijkt mij daar iets "mis te zitten"...in de zin van genetisch.
pi_100739685
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

AMEN!!

Ik voel me rot, en kan echt wel janken!! Vriendlief is vandaag naar huis gegaan, en hoewel ik weet dat dat goed is, vind ik het wel kut! Nu sprak ik m net op msn nog ff, en hij was moe en chagrijnig, dus hij ging naar bed en was nogal kortaf, en daar kan ik dan helemaal door van slag zijn! Stomme KUT emoties!! Ik word alsmaar heen en weer geslingerd, en ik wordt er helemaal debiel van!!!!!
Dinsdag weer naar de psych, maar mijn ma gaat mee, want ik mag niet alleen over straat! Voel me gvd net een kleuter!

Sorry voor mijn gevloek maar ik ben het ff zo ongelooflijk zat allemaal!!
Ik werd normaal nooit echt verdrietig, Nu wel en wanneer dat gebeurd barst het! Morgen heb ik ook weer de pyscholoog over de vloer. En ik hoor alles goed te doen en geen zwakte te tonen maar dat is zo heel moeilijk...
pi_100740208
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 23:36 schreef ayumu het volgende:

[..]

Ik werd normaal nooit echt verdrietig, Nu wel en wanneer dat gebeurd barst het! Morgen heb ik ook weer de pyscholoog over de vloer. En ik hoor alles goed te doen en geen zwakte te tonen maar dat is zo heel moeilijk...
hier vind ik 1 ding een beetje vaag/verkeerd, waarom of van wie mag je geen zwakte tonen? Iedereen heeft momenten van zwakte en die tonen ja het is zwaar en moeilijk, maar het mag wel!
pi_100742615
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 23:47 schreef cafpow het volgende:

[..]

hier vind ik 1 ding een beetje vaag/verkeerd, waarom of van wie mag je geen zwakte tonen? Iedereen heeft momenten van zwakte en die tonen ja het is zwaar en moeilijk, maar het mag wel!
Eerder mocht het niet werd niet toe gestaan [te lang verhaal echt!] Om zeg maar die zwakte te tonen of over de dingen die gebeurde of waren gebeurd te spreken. Nu pas kan het dus alles komt er zo wat in een keer uit in een korte periode. En er speelt nog zo veel meer...

Edit: En ik wil ergens maar niet aan toegeven zeg maar.

[ Bericht 3% gewijzigd door ayumu op 15-08-2011 00:47:18 ]
pi_100749233
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 23:27 schreef cafpow het volgende:

[..]

Tja, weet niet echt goed wat te zeggen, behalve te vragen of je al naar een psycholoog/psychiater gaat, want zoals ik hoor dat je hele familie er al last van heeft lijkt mij daar iets "mis te zitten"...in de zin van genetisch.
ik ga al heel lang naar een psychiater, mijn vader ook. :+ vanaf mijn 7de al.
Twiddel
pi_100750102
kutkutkut! vannacht flashback gehad. Vriend was bij me toen ik ineens naar mn keel greep. Zag m'n stiefvader voor me en was helemaal in paniek. Vriend bleef maar op me inpraten maar duurde al met al nog wel een minuut of 10 voor ik weer helemaal terug was.
Lig hier nu ook helemaal gevloerd op de bank.

Oh men, ik zou die zak zó graag een trap in zijn zaakje verkopen..arghww })
pi_100752201
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 08:53 schreef summer2bird het volgende:

[..]

ik ga al heel lang naar een psychiater, mijn vader ook. :+ vanaf mijn 7de al.
ok, en helpt de psychiater ook daadwerkelijk?
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:43 schreef sweetdancegirl het volgende:
kutkutkut! vannacht flashback gehad. Vriend was bij me toen ik ineens naar mn keel greep. Zag m'n stiefvader voor me en was helemaal in paniek. Vriend bleef maar op me inpraten maar duurde al met al nog wel een minuut of 10 voor ik weer helemaal terug was.
Lig hier nu ook helemaal gevloerd op de bank.

Oh men, ik zou die zak zó graag een trap in zijn zaakje verkopen..arghww })
hopelijk heb je straks alsnog een prettige of in ieder geval betere dag dan nacht. Want naar je eigen keelgrijpen is niet echt prettig. Gelukkig heb je wel je vriend die je helpt.

Hier een klotenacht gehad, slecht geslapen, werd constant wakker en ben nu behoorlijk moe met lichte hoofdpijn.
Had ook nog eens een afpsraak bij de psycholoog staan voor 11 uur, maar die is om half 10 afgebeld. Dit is al de 3e keer op een rij dat een afspraak verzet word. Nu maar afwachten voor wanneer de afspraak wel gepland word.
En precies nu ik genoeg dingen had die ik wilde bespreken gaat de afspraak niet door }:|
pi_100752500
@ cafpow, Dat is zooo irritant, mijn psych heeft ook al 2x afgebeld, en dat is zo vervelend, want op een bepaald moment wil je er gewoon heen!! Is er niemand anders met wie je iets kan bespreken?

@summer2bird, Ik vraag mij op basis van jouw verhaal wel af of jij bij de juiste therapeut zit, en of het wel regelmatig gebeurd, Jezelf naar de keel grijpen is heel eng lijkt mij, zou het ook zeker bespreekbaar maken!

@aymumu, Ik herken wel wat jij zegt over zwakte tonen, Maar ik heb geleerd dat het niet erg is om het soms wel te doen, maakt je menselijk denk ik! Je kunt niet altijd sterk zijn, want het haalt je in! Bij mij in de vorm van een burn-out! En nu wil ik niet eens sterk zijn,laat mij maar even zitten!

Ik moet morgenochtend, en ik hoop dat ze niet afbelt! *fingers crossed*
Hier uiteindelijk wel een goed nacht gehad, Eerst nog een paniekaanval, en daarna ben ik altijd zoo moe dat ik wel slaap,paniek ging weer eens nergens over, maar dat is altijd zo! Lijkt ook wel of ze erger worden, heb er onderhand dagelijks 1! Heb vandaag ook een afspraak gemaakt bij de huisarts, daar kan ik woensdag terecht, wil even overleggen over medicatie! En over mijn hartkloppingen, soms lijkt het of mijn hart een slag overslaat, en dat is eng! Zal allemaal wel stress zijn maar ik wil het liever even laten controleren, Ik heb maar 1 hart!

Spacekitten, hoe gaat het bij jou?
S. 2014
J. 2016
pi_100754105
Ook hier gaat het niet echt geweldig.
Angststoornis is weg maar het lijkt plaats te hebben gemaakt voor depressieve gevoelens.
Slecht slapen, neerslachtig gevoel, voel me eenzaam en totaal geen energie, dit bovenop een griep die nu al tegen de 2 weken aanloopt.

OH FUCKING JOY...
pi_100754483
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:11 schreef Velp het volgende:
Ook hier gaat het niet echt geweldig.
Angststoornis is weg maar het lijkt plaats te hebben gemaakt voor depressieve gevoelens.
Slecht slapen, neerslachtig gevoel, voel me eenzaam en totaal geen energie, dit bovenop een griep die nu al tegen de 2 weken aanloopt.

OH FUCKING JOY...
ik denk dat momenteel de griep ook heel veel energie inneemt, waardoor je eerder geneigd bent depressieve gevoelens te hebben. Want als ik moe of ziek ben heb ik dat ook wel..dan kan ik echt bij wijze van spreken suicidaal gedrag gaan vertonen..terwijl als ik dan beter ben valt het allemaal wel mee..
pi_100754774
Daar heb je gelijk in Cafpow.
Helaas had ik het ook al voor de griep.
Ik denk dat als ik aan het werk ben dat het wel wat beter gaat, maarja, als je de ene afwijzing na de andere binnenkrijgt...
29e gesprek met de psych, misschien toch maar weer aan de citalopram.

Met andere woorden: Momenteel ben ik een emotiemonster, haha.
pi_100755046
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:30 schreef Velp het volgende:
Daar heb je gelijk in Cafpow.
Helaas had ik het ook al voor de griep.
Ik denk dat als ik aan het werk ben dat het wel wat beter gaat, maarja, als je de ene afwijzing na de andere binnenkrijgt...
29e gesprek met de psych, misschien toch maar weer aan de citalopram.

Met andere woorden: Momenteel ben ik een emotiemonster, haha.
ik zou zeggen, probeer anders een soort rooster voor jezelf te maken..met huishoudelijke taken enz. Gewoon een soort routine te creeren. En dan net doen alsof je werkt.

en goed, een emotiemonster..hahaha grappige omschrijving, maar dat ben ik ook wel geweest.
En ik heb de ene na de andere afwijzing voor werk gehad, en daarom maar weer naar shool.
Maar kan je anders niet bij het werkplein bij jou vragen of ze niet wat cursussen of andere dingen hebben waar je wat aan hebt?

goed, ik zit met de twijfel ga ik of ga ik naar buiten, aan de ene kant is de hele dag thuiszitten een hel voor mij maar ik ben zo lui en brak... :O
pi_100755173
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:38 schreef cafpow het volgende:

[..]

ik zou zeggen, probeer anders een soort rooster voor jezelf te maken..met huishoudelijke taken enz. Gewoon een soort routine te creeren. En dan net doen alsof je werkt.

en goed, een emotiemonster..hahaha grappige omschrijving, maar dat ben ik ook wel geweest.
En ik heb de ene na de andere afwijzing voor werk gehad, en daarom maar weer naar shool.
Maar kan je anders niet bij het werkplein bij jou vragen of ze niet wat cursussen of andere dingen hebben waar je wat aan hebt?

goed, ik zit met de twijfel ga ik of ga ik naar buiten, aan de ene kant is de hele dag thuiszitten een hel voor mij maar ik ben zo lui en brak... :O
Daar ben ik al mee bezig, maar het feit blijft dat als je werkloos bent dat je gewoonweg tijd teveel hebt, daar kan ik erg slecht mee overweg.
Een opleiding ga ook volgens, via het UWV, maar dan moet ik wel een betaalde stageplek kunnen vinden, daar ben ik nu mee bezig.

Als ik jou was zou ik toch even naar buiten gaan, begrijp dat het erg moeilijk kan zijn om jezelf naar buiten te slepen, maar het helpt vaak wel.
Ik ga vandaag ook maar eens een rondje lopen door het park en desnoods sleep ik jou mee ;)
pi_100755404
Als je trouwens je emoties wil laten gaan, lukt mij dat erg goed met dit nummer:

pi_100759172
Hoi!

Hier weinig tijd om te reageren helaas (werk...) maar heb ook slecht geslapen, al gebeurt me dat wel vaker op een zondag nacht. Gelukkig gaat het voor de rest wel redelijk, al zie ik er tegen op om zo naar de ha te moeten.

@gewoonmezelf: dat van de hartkloppingen en vooral het overslaan van een hartslag zijn bij mij heel bekend, het kan inderdaad van stress komen, het ergste is alleen dat je nog meer in de stress schiet daarvan en dus meer last krijgt (stomme visicieuze (oid) cirkel)
pi_100759357
Fuck it. Ik ben echt alles behalve mezelf vandaag. Helemaal kapot na vannacht, en erg in de war. Ik woon zelfstandig begeleid, en moest ff wat hebben. Naar de leiding: "Waar is L"? Kreeg te horen dat die er niet was, ik werd boos, want ze was er wel! Niet echt dus..
Houden me nu ff goed in de gaten, kan gelijk bellen als er iets aan de hand lijkt te zijn. Ze vonden me er erg wit en verward uitzien.

Lekker is dat.
pi_100759825
sweetdancegirl krijg je daar ook therapie of andere hulp? wat betteft vannacht, je bent toch gisteren naar huis gegaan? mooi dat je vriend blijkbaar toch is mee gegaan!
S. 2014
J. 2016
pi_100760456
Klopt helemaal.

Vriend blijft altijd van zondag op maandag slapen en gaat rond een uur of half 10 naar zijn werk. Maandag begint ie pas om 12.00 dus das goed te doen en het scheelt hem ruim een halve tank per week.
Ze houden het nu in de gaten, als het echt niet gaat kan er desnoods crisis worden gebeld. In feite ben ik uitbehandeld, maar dit soort dingen blijf ik wss houden..het went nooit. En soms is er maandenlang nix aan de hand en ineens is het dan weer een paar keer achter elkaar..

*ZUCHT*
  maandag 15 augustus 2011 @ 15:37:00 #172
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_100762080
Eigenlijk doet het een beetje goed om te lezen dat ik niet de enigste ben die me zo voel.
Gistermiddag (op zondag!) met m'n stomme kop de brievenbus opengemaakt en er ligt een rekening van de Menzis voor mijn AD. Dat heeft verdomme niemand mij ooit verteld!
Ik kan wel janken! Ik ben maar een minima en leef van 35 euro per week en moet nu ff 50 euro overmaken! Ik slik die dingen niet voor m'n lol! Slik ze al 12 jaar en heb ze de rest van m'n leven nodig!
Ik denk dat ik er maar mee moet gaan stoppen want ik kan dat echt niet betalen!
Denk dat ik maar beter een overdosis van alles kan innemen en overal mee stop dan ben ik er vanaf tenminste.
Ik hou me met die pillen net een beetje staande om niet constant er aan te denken om er mee te stoppen en dan moet ik ze nu zelf gaan betalen. Waarvan?!
Ik voel mezelf gewoon weer helemaal wegzakken nu. Denk dat ik maar naar bed ga en probeer om nergens aan te denken. Maar ja als ik wakker word/ben dan begint het gemaal weer gewoon van voren af aan. Ik ben net een paar jaar uit de schuldsanering en dan zal het ge-eikel weer vanaf voor af aan beginnen met geld. Ik word overal zo moe van......
pi_100762543
shit hee, heb je iemand die je financieel kan bijstaan?
:*
  maandag 15 augustus 2011 @ 16:40:05 #174
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100765055
Het hangt duidelijk in de lucht ...

Hier gaat het echt met pieken en dalen. Van me goed voelen, naar woedend zijn, naar het niet meer zien zitten, en dan begint het weer van voor af aan.

Risperdal is trouwens een waardeloos medicijn.
Ik ben er meer dan 20 kilo door aangekomen en werd er doodmoe van.
Het was bij mij de bedoeling dat ik me daardoor beter zou kunnen concentreren, maar ik was zo moe dat ik vaak om 20:00 uur al in slaap viel. Vaak ging ik om 18:30 al naar bed omdat ik doodmoe was.
Mijn cijfers op school daalden daardoor juist.
Ik had er in 2 jaar tijd weer 12 kilo af, maar toen zijn er waardeloze dingen gebeurd, die mij zoveel blijvende stress en extra klachten hebben opgeleverd, dat alles er weer binnen een paar maanden aanzat. }:|
En nu kan ik door de stress blijkbaar niet afvallen, want stress vertraagt je stofwisseling ...
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100766775
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 16:40 schreef Madame_Paon het volgende:
Het hangt duidelijk in de lucht ...

Hier gaat het echt met pieken en dalen. Van me goed voelen, naar woedend zijn, naar het niet meer zien zitten, en dan begint het weer van voor af aan.

Risperdal is trouwens een waardeloos medicijn.
Ik ben er meer dan 20 kilo door aangekomen en werd er doodmoe van.
Het was bij mij de bedoeling dat ik me daardoor beter zou kunnen concentreren, maar ik was zo moe dat ik vaak om 20:00 uur al in slaap viel. Vaak ging ik om 18:30 al naar bed omdat ik doodmoe was.
Mijn cijfers op school daalden daardoor juist.
Ik had er in 2 jaar tijd weer 12 kilo af, maar toen zijn er waardeloze dingen gebeurd, die mij zoveel blijvende stress en extra klachten hebben opgeleverd, dat alles er weer binnen een paar maanden aanzat. }:|
En nu kan ik door de stress blijkbaar niet afvallen, want stress vertraagt je stofwisseling ...
ooh, dat kan mijn enorme moeheid en mijn gewichtstoename wel eens verklaren :o :@
Twiddel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')