abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100464319

quote:
Opnieuw onrustig in Noord-Londen

(Novum/AP) - LONDEN - In de straten van Noord-Londen was het zondagnacht opnieuw onrustig, een dag na hevige rellen in de wijk Tottenham. Deze keer ging het om Enfield, een district acht kilometer ten noorden van Tottenham. Zender Sky News meldde dat honderden jongeren rotzooi trapten op straat. Ook in andere delen van Londen was er sprake van onlusten, zoals in het winkelgebied rond Oxford Circus en in Brixton, in het zuiden van de stad.

Op televisiebeelden waren ingeslagen winkelpuien te zien, terwijl de oproerpolitie en agenten te paard in de straten patrouilleerden. Relschoppers plunderden winkels, vielen agenten aan en staken voertuigen in brand. De politie zei 'geschokt' te zijn door het geweld waarmee ze geconfronteerd werd en heeft een diepgaand onderzoek ingesteld.

In de Zuid-Londense wijk Brixton sloegen jongeren zondagnacht ruiten in, vielen een politieauto aan, staken vuilnisbakken in brand en sloegen aan het plunderen. Ze stalen computerspelletjes, sportkleding en andere goederen uit winkels waarvan ze eerst de ruiten hadden ingeslagen.

In Tottenham was het zondagnacht wel rustig. De politie had extra agenten ingezet om een herhaling van de rellen van zaterdagnacht te voorkomen. Een vreedzaam protest tegen de dood van een 29-jarige man door een politieagent ontaardde toen in chaos. Diverse gebouwen en een dubbeldekkerbus werden in brand gestoken, terwijl politieauto's en een winkelcentrum werden vernield.

In het weekeinde liepen 35 agenten verwondingen op. Er werden ten minste 160 arrestaties verricht. De Londense brandweer meldde 49 branden in Tottenham.

Premier David Cameron liet bij monde van zijn woordvoerder weten dat de onlusten volledig 'onacceptabel' zijn. "We willen benadrukken dat de verantwoordelijken voor het geweld en de plunderingen de consequenties van hun acties zullen ondervinden." Cameron liet weten trots te zijn op de wijze waarop de politie de relschoppers tegemoet trad.

Op sociale netwerksites gonsde het van de geruchten van nieuwe rellen in andere delen van de stad, maar de politie waarschuwde dat niet alle berichten voor waar moeten worden aangenomen.

De onrust in de stad werpt een schaduw over de organisatie van de Olympische Spelen, die volgend jaar in de Britse hoofdstad worden gehouden. Burgemeester Boris Johnson trachtte zorgen over de veiligheid rond de Spelen weg te nemen, maar slaagde daar niet volledig in. Critici stelden dat de onrust wordt veroorzaakt door de grote bezuinigingen in de openbare sector en daarmee gepaard gaande economische onzekerheid. In dit scenario vormen de rellen geen incident, maar ligt het in de verwachting dat ze vaker zullen voorkomen.

Tottenham kent een lange geschiedenis van onrust. De wijk was in 1985 het toneel van rellen die tot de heftigste in de Britste geschiedenis behoren, de zogeheten Broadwater Farm-rellen. De rellen legden de spanning tussen de Londense politie en de zwarte gemeenschap bloot. Sinds die tijd is de relatie tussen de bewoners van de wijk en de politie enigszins verbeterd, maar nog steeds heerst er veel wantrouwen.
quote:
Agenten gewond bij rellen Tottenham
In Londen is een protest tegen de politie volledig uit de hand gelopen. Zo'n 300 bewoners van de wijk Tottenham gooiden met benzinebommen en staken twee politieauto's en een dubbeldekker in brand. Ook werden winkels geplunderd. De politie arresteerde ruim veertig relschoppers, 26 agenten raakten gewond.

Het was al een paar dagen onrustig in de wijk, maar de politie had niet verwacht dat het zo uit de hand zou lopen. Volgens de Britse zender BBC waren het de ergste rellen in tien jaar. Inmiddels is de situatie in Tottenham weer onder controle.
Klachtencommissie

De bewoners protesteerden tegen de dood van een 29-jarige man, die donderdag om het leven kwam na een schotenwisseling met de Londense politie.

De man zat in een taxi die door de politie werd aangehouden bij een reguliere controle. Toen hij uitstapte zou hij op de agenten hebben geschoten.

Een onafhankelijke klachtencommissie van de politie onderzoekt het incident.

Vorige deel
Zware rellen in Londense wijk Tottenham

Links
NRC in beeld: Rellen Tottenham
The Sun: Riots ravage Tottenham and parts of London
Sky: Riots in pictures

Zal me echt benieuwen wat hier uit het "onafhankelijke" onderzoek gaat komen en of het de komende nachten weer rustig gaat worden daar.
pi_100465100
Veel sociaal zwakkeren bij elkaar stoppen, dan is er maar een klein excuus nodig om het te laten esxcaleren.

Uiteraard waait het vanzelf over, zie de rellen in de Parijse voorsteden, maar ik kan me voorstellen dat een bepaald type mens er meer in ziet om de de relschoppers maar af te schieten. Ze zien echter niet in dat jet het daardoor erger maakt.
Hetzelfde zie je in een andere context nu in Syrie, het geweld van de regering maakt de demonstranten daar alleen maar meer vastbereraden.

Het beste lijkt mij met gepast geweld (knuppels, geen kogels) de straten schoon blijven vegen tot de situatie zich weer normaliseerd.
Op de lange termijn zal je weinig kunnen doen om rellen en plunderen van de have-nots te kunnen voorkomen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_100465359
quote:
Ze stalen computerspelletjes, sportkleding en andere goederen uit winkels waarvan ze eerst de ruiten hadden ingeslagen.

Nog altijd druk bezig met het verwerken van hun verdriet om die dooie, dus. ;(
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_100465442
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 16:00 schreef DroogDok het volgende:
Veel sociaal zwakkeren bij elkaar stoppen, dan is er maar een klein excuus nodig om het te laten esxcaleren.

Graag bij elkaar houden aub. Ga ze verspreiden en je krijgt overal ellende, dan liever in een duidelijk gebied, waarvan iedereen weet waar dat is.
  maandag 8 augustus 2011 @ 16:10:12 #5
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_100465469
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 16:00 schreef DroogDok het volgende:
Hetzelfde zie je in een andere context nu in Syrie, het geweld van de regering maakt de demonstranten daar alleen maar meer vastbereraden.
Dat is dan wel een hele andere context zeg....

In de UK:
Een politiemacht die met minimaal gebruik van geweld probeert de orde te herstellen terwijl een paarduizend sociaal onaangepaste reltokkies zonder enige ideologie rellen omdat ze nu eenmaal geen ruk op hebben met een maatschappij die ze alle kansen geeft om wat van hun leven te maken.

In Syrie:
Een legermacht die lukraak op demonstranten schiet en demonstranten oppakt om ze te laten verdwijnen terwijl een paarhonderdduizend demonstranten toch nog met gevaar voor eigen leven de straat opgaan omdat ze hun leven willen geven voor de kans op vrijheid.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_100465493
ondertussen hebben ze in plaatsen als Calais enorme overlast aan illigalen die Engeland als het beloofde land zien en proberen over te steken om in dat geweldige Londen terecht te komen waar de 'hemel op aarde is' , op de beelden van de rellen waren trouwens veel gekleurde niet-engelsen te zien

pi_100465562
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_100466192
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 16:07 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Een ieder doet dat op zijn eigen manier he? :')

Het gros kent die criminele gast helemaal niet. Hoeft ook niet, ze zagen een mogelijkheid om als een stel barbaren op roof en plundertocht te gaan, en ook elders in de stad vonden ze dat wel een strak plan.
Hoop echt dat de politie er flink op mept en de honden er op af stuurt.
pi_100466235
quote:
Zie Link in OP :P
pi_100466265
quote:

[..]

Inderdaad. Dat er nog steeds mensen zijn die in hun zielige verhaaltjes trappen :')
  Moderator maandag 8 augustus 2011 @ 16:29:16 #11
8781 crew  Frutsel
pi_100466268
quote:
London riots: Twitter users face arrest for inciting looters
Twitter users could face arrest for inciting violence in the wake of two nights of unrest in London, a Scotland Yard chief warned today.

Deputy Assistant Commissioner Stephen Kavanagh confirmed officers were looking at the website as part of investigations into widespread looting and rioting.

Acting Commissioner Tim Godwin pledged a robust response to some of the ''pure criminality'' seen in recent days.

Amid speculation that police could have done more to contain the eruption of trouble, Mr Godwin said he was immensely proud to be a Scotland Yard officer.

He went on to praise the ''sheer bravery'' of officers who were injured during the clashes.

Police patrols will be stepped up again tonight with many officers voluntarily abandoning scheduled leave, Mr Kavanagh said.

Opportunist rioters over the past two nights are believed to be aged from their mid-teens upwards, he added.

Last night's wave of looting was "disgusting behaviour, ripping apart people's livelihoods and businesses".

He vowed to deliver "speedy justice" for Londoners in the wake of the violence.

Some messages posted on Twitter surrounding the riots had been "really inflammatory, inaccurate", Mr Kavanagh added.

When asked by reporters whether officers would consider arresting tweeters in relation to incitement to violence, Mr Kavanagh said "absolutely".

He later added: "That investigation is already under way and that is exactly the sort of thing we are looking at."

Mr Godwin said the force needed to look at events leading up the riots but said he was "immensely proud" of some of the actions of his officers on Saturday night.

"I was immensely proud, as I have always been, to be a member of the Metropolitan Police Service.

"The sheer bravery, the determination and the resilience of the men and women of the Metropolitan police could be seen from all the images that we had."

He said "I don't want to lose the good work" and progress that had been made in Tottenham in recent years.

"Will we look at what's gone on here? Of course we will.

"But at the same time we will make sure that the stuff that we have seen come off the back of this - which is pure criminality, opportunistic criminality - is dealt with firmly and robustly."

Mr Godwin said he had spoken to the Prime Minister, the Home Secretary and the London Mayor about the events over the weekend.
Altijd weer die Godwins :{
pi_100466288
quote:
6s.gif Op maandag 8 augustus 2011 16:28 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Zie Link in OP :P
Voor mensen die de OP niet helemaal lezen...!
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_100467073
http://www.nu.nl/internet(...)j-rellen-londen.html

Handig hoor, dat pingen . Niet traceerbaar :o
pi_100468790
quote:

[..]

Ja hoho. Je bent een have-not hoor als je niet de nieuwste iPad hebt.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 8 augustus 2011 @ 17:33:08 #15
104871 remlof
Europees federalist
pi_100468946
Ook in Islington nu, ik heb daar een paar jaar gewoond.
pi_100469289
Als het werkelijke arme en hongerige mensen waren (zoals is beweerd op het journaal) zouden ze bakkerszaken en levensmiddelenzaken geplunderd moeten hebben. Maar ze plunderden sportzaken en computerwinkels.
pi_100469542
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 17:41 schreef suvac het volgende:
Als het werkelijke arme en hongerige mensen waren (zoals is beweerd op het journaal) zouden ze bakkerszaken en levensmiddelenzaken geplunderd moeten hebben. Maar ze plunderden sportzaken en computerwinkels.
Kijk hier die arme hongerige mensen in hun oude lompenkleren vechten voor eten

Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_100469619
Jarenlange onderdrukking door de grotendeels blanke -je zou haast kunnen zeggen: koloniale- overheid, geen toekomst die hun geboden wordt, op een gegeven moment, zie de soortgelijke opstanden in de Arabische wereld, zal de bevolking moeten opkomen voor hun rechten. Ik keur uiteraard alles af wat ik afkeur, maar niet wat ik niet afkeur.
pi_100469747
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 16:10 schreef pinine het volgende:
ondertussen hebben ze in plaatsen als Calais enorme overlast aan illigalen die Engeland als het beloofde land zien en proberen over te steken om in dat geweldige Londen terecht te komen waar de 'hemel op aarde is' , op de beelden van de rellen waren trouwens veel gekleurde niet-engelsen te zien
Heel knap dat jij op beelden kan zien of iemand Engels is of niet!
Dat soort magische krachten is vast een hoop geld mee te verdienen.
  maandag 8 augustus 2011 @ 17:55:23 #20
104871 remlof
Europees federalist
pi_100469762
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 17:51 schreef Monidique het volgende:
Jarenlange onderdrukking door de grotendeels blanke -je zou haast kunnen zeggen: koloniale- overheid, geen toekomst die hun geboden wordt, op een gegeven moment, zie de soortgelijke opstanden in de Arabische wereld, zal de bevolking moeten opkomen voor hun rechten. Ik keur uiteraard alles af wat ik afkeur, maar niet wat ik niet afkeur.
Ik heb zelden een gemeenschap gezien waar de integratie zo goed is gelukt als in Londen. Veel beter dan in Nederland bijvoorbeeld.

Maar goed, nu heb ik het wel over 10 jaar geleden.
pi_100469848
quote:
Die rechten hebben ze toch al? Dus net zoveel toekomst als elke inwoner van Engeland.
Dit is geen opkomen voor je rechten, dit is roven, brandstichten en plunderen.
Hun eigen wijk en buurtgenoten kapot maken, hoe stom kun je zijn? 8)7
  maandag 8 augustus 2011 @ 17:58:56 #22
19242 yavanna
Results may vary.
pi_100469927
In Hackney nu plunderingen en vernielingen o.a. bij een brillenwinkel 8)7 . Lekker vroeg begonnen zodat de jongste jeugd ook mee kan doen.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_100469945
Welke rechten menen ze te hebben? Het recht om te stelen? Ik weet dat ze uit een andere cultuur komen, maar is het normaal om in die cultuur wel te stelen en te rellen dan? Zijn het werkelijk zulke simpele zielen?
pi_100470013
quote:
geen toekomst, geen werk maar wel allemaal de nieuwste Blackberry hebben......

Ze hebben het maar slecht.
pi_100470133
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 17:59 schreef Scorpie het volgende:
Welke rechten menen ze te hebben? Het recht om te stelen? Ik weet dat ze uit een andere cultuur komen, maar is het normaal om in die cultuur wel te stelen en te rellen dan? Zijn het werkelijk zulke simpele zielen?
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 17:59 schreef Scorpie het volgende:
Blijkbaar wel.
Dit is 'aan hun toekomst werken' op hun geheel eigen wijze 8)7
Mag toch hopen dat er nu strenge maatregelen genomen worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')