Het ligt wat mij betreft aan de toepassing. In dit geval gebeurt er iets op de snelweg, wat waarschijnlijk is vastgelegd. Dan is het wmb. geen probleem.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als ze niet al worden opgeslagen, dan gaan ze wat mij betreft hun gang maar. Liever m'n auto een keer op video dan dat deze idioten gewoon hun gang kunnen gaan en straks slachtoffers maken
quote:Arriva verstrekt beelden beschieting aan politie
Arriva heeft beelden aan het Korps Landelijke Politiediensten beschikbaar gesteld waarop mogelijk de beschieting van een bus te zien is. Zaterdag sneuvelde de ruit van een bus. Drie auto's werden ook beschoten op verschillende snelwegen rond Rotterdam.
Een woordvoerder van de vervoersmaatschappij laat weten dat de bus camera's in en buiten het voertuig heeft. De beelden hiervan worden door de politie bestudeerd.
Vorige week zondag werden op de A13, A12 en A16 auto's beschoten met een luchtdrukwapen. Op de Stadhouderskade in Rotterdam werd daarnaast een zijruit van een bus kapotgeschoten. Tot nu toe is niemand gewond geraakt bij de incidenten.
quote:10.000 euro voor gouden tip snelwegschutter
AMSTERDAM - In een uiterste poging de zogenaamde snelwegschutter zo snel mogelijk achter tralies te krijgen, looft justitie een beloning van maar liefst 10.000 euro uit voor de gouden tip die leidt tot de aanhouding van de onbekende persoon
Dat heeft het Korps Landelijke Politiediensten donderdag bekendgemaakt. Ondanks de ruim 60 tips die de politie tot nu toe binnen heeft gekregen, is de mysterieuze schutter nog steeds niet gepakt.
In de periode van 7 augustus tot en met 15 augustus zijn 27 automobilisten beschoten. Dat gebeurde op de A4, A12, A13, A15, A16 en A20. De dader heeft daarvoor vermoedelijk en luchtdrukwapen gebruikt. Er is zowel vanuit een rijdende auto als vanuit de berm geschoten. Wonder boven wonder raakte niemand gewond.
Of er daadwerkelijk één dader actief was, weet de politie niet. Mogelijk is bij sommige van de beschietingen sprake geweest van kopieergedrag.
Slimme zet... not!quote:
quote:Schrik zit er goed in
Flink schrikken was het zondagochtend voor Rick Ariese uit Houten (21), zijn vriendin Nellise Troost (21) en haar broer Arnoud (25) uit Bodegraven. Op weg naar een doopdienst in Oud-Beijerland werd hun auto net voorbij de Heinenoordtunnel vermoedelijk beschoten door de mysterieuze snelwegschutter. „Je moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren.”
Het is rond de klok van negen uur zondagmorgen als de zwarte Seat Ibiza, de auto van Nellises moeder, de tunnel uitrijdt. Plotseling klinkt een doffe dreun. Arnoud, die achterin zit te dommelen, schrikt wakker. De drie jongeren kunnen hun ogen niet geloven. De hele achterruit ligt eruit.
Rick: „Ik zei tegen Nellise dat ze de auto maar even op de vluchtstrook moest zetten. Binnen een paar minuten arriveerde de eerste politieauto al, zonder dat we hadden gebeld. Een van de agenten rende pijlsnel naar de tunnel. Ze hoopten de dader of daders te kunnen zien. Voor de zoekactie werd zelfs een helikopter ingezet.”
De drie jonge kerkgangers zien intussen de klok verder tikken richting 09.30 uur, het tijdstip waarop de kerkdienst van de gereformeerde gemeente in Oud-Beijerland begint. „Onze auto moest achterblijven voor forensisch onderzoek”, aldus Rick. „In een politiewagen zijn we naar Oud-Beijerland gebracht. We waren gelukkig nog net op tijd om de doopplechtigheid bij te wonen.”
Idd, als er dan pas een baby helemaal onder het glas zat, dan is dat helemaal een wonder.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is een wonder dat er nog geen ongelukken door zijn gebeurd.
Dat bedoel ik: een schrikreactie kan fataal zijn. Petje af voor al die automobilisten die het hoofd koel houden hoor.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:36 schreef Leandra het volgende:
Idd, als er dan pas een baby helemaal onder het glas zat, dan is dat helemaal een wonder.
Al was het alleen al omdat je van schrik wellicht een stuurbeweging maakt die ronduit gevaarlijk is.
Nah, ik geloof toch dat ik me meer zorgen zou maken om de baby dan om m'n schrikreactie (hoewel die misschien daardoor erger is), de baby zit wel tegen de rijrichting in op de achterbank, dus als je achterruit eruit geschoten wordt dan krijgt hij alles over zich heen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat bedoel ik: een schrikreactie kan fataal zijn. Petje af voor al die automobilisten die het hoofd koel houden hoor.
Wellicht kiest de schutter zijn/haar slachtoffers wel zo dat er verder geen bijrijders in de auto zitten of probeert hij/zij slachtoffers te voorkomen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:34 schreef Disana het volgende:
Het is een wonder dat er nog geen ongelukken door zijn gebeurd.
Die camera's zijn voor regeling van de verkeersstroom en niet voor opsporingsdoeleinden. Het is dus een privacykwestie, en dat blijft wat mij betreft zo.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
overal rond rotterdam hangen cams. hoe moeilijk kan het zijn om uit te zoeken wie er telkens aanwezig was.
Kennelijk niet, want uit de post van Frutsel blijkt dat het zondagmorgen om een auto ging met 3 personen erin, en een paar weken geleden is er ook een achterruit uitgeschoten bij een auto waarin een stel zat met een baby achterin, die dus onder het glas zat, en gezien een baby tegen de rijrichting inzit, zit een kind dan dus volledig onder het glas, en dan is het een wonder dat zo'n kleintje (jonger dan een jaar) geen verwondingen oploopt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wellicht kiest de schutter zijn/haar slachtoffers wel zo dat er verder geen bijrijders in de auto zitten of probeert hij/zij slachtoffers te voorkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |