abonnement Unibet Coolblue
pi_100453136

Er lopen hier 2 katten rond die al tijden koninklijk eten van royal Canin. Omdat goedkoper altijd fijn is zijn de alternatieven bekeken en dan kom je al snel uit op de test van de consumentenbond, waar de c1000 krokante kattenbrokken als beste koop uit de test komen. Hier maar eens een pak van gekocht. 3 dagen de brokken van c1000 erbij in hun bakjes, maar ze lieten het links liggen. Gister was dag 4, de dag om alleen nog maar de c1000 brokken te geven. Deze hebben ze nu gegeten, dat was me vanochtend meteen duidelijk. Op 2 meter van de voerbakjes vandaan lagen ze weer, uitgebraakt. Arme beestjes.

Toch nog maar even gegoogled, en het schijnt dat de brokken vorig jaar gewijzigd zijn. De nieuwe brokken geven bij meerdere katten problemen en schijnen volledig anders van samenstelling te zijn dan de door de consumentenbond geteste brokken.

http://www.consumentenbond.nl/forum/viewtopic.php?t=5437

Conclusie: afrader.
pi_100453183
Duur kattenvoer kopen :')

Je katten zijn gewoon verwend.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  maandag 8 augustus 2011 @ 10:20:31 #3
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_100453523
Van Royal Canin overstappen naar goedkope zut, en jij denkt dat je katten dat gaan pikken? overigens koop je Royal Canin omdat het 'beter' (dan menig supermarkt merk iig) is voor je katten niet omdat het duurder is.
En toen was er niets!
pi_100453661
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:20 schreef IemandNiemand het volgende:
Van Royal Canin overstappen naar goedkope zut, en jij denkt dat je katten dat gaan pikken? overigens koop je Royal Canin omdat het 'beter' (dan menig supermarkt merk iig) is voor je katten niet omdat het duurder is.
Ik neem sowieso wel eens ander voer om ze niet al te eenkennig te maken. Maar datbzijn dan ook dure merken. Nooit kotsproblemen mee gehad en zoals in de op is te lezen is het een bekend probleem van de c1000 brokken sinds ze van samenstelling zijn veranderd. Jammer en hopelijk komt er rap een nieuwe test van de consumentenbond. *O*
pi_100453887
Mijn katten krijgen altijd kaviaar :{w
pi_100454501
Zo, ben je aan het googlen kom je op een topic van vandaag, precies het juiste onderwerp :)
Whaaaat???? No money?
pi_100454889
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 10:20 schreef IemandNiemand het volgende:
Van Royal Canin overstappen naar goedkope zut, en jij denkt dat je katten dat gaan pikken? overigens koop je Royal Canin omdat het 'beter' (dan menig supermarkt merk iig) is voor je katten niet omdat het duurder is.
Mijn katten zijn nog nooit dood gegaan aan het feit dat ze geen royal canin hebben.

Ik snap echt niet waarom men duur voer voor katten koopt :')
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  maandag 8 augustus 2011 @ 12:11:51 #8
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_100456949
quote:
17s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:05 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Mijn katten zijn nog nooit dood gegaan aan het feit dat ze geen royal canin hebben.

Ik snap echt niet waarom men duur voer voor katten koopt :')
Iets met opbouw en wat er inzit; in goedkoop voer zit meer onnodige rotzooi.. in 'duurder' voer zit 'alleen' wat de kat nodig heeft..

Zo is het bekend dat in Whiskas teveel zout zit (slecht voor nieren) en in de brokjes teveel tarwe (hebben katten niet nodig) dat soort dingen.
En toen was er niets!
pi_100458118
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:11 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Iets met opbouw en wat er inzit; in goedkoop voer zit meer onnodige rotzooi.. in 'duurder' voer zit 'alleen' wat de kat nodig heeft..

Zo is het bekend dat in Whiskas teveel zout zit (slecht voor nieren) en in de brokjes teveel tarwe (hebben katten niet nodig) dat soort dingen.
Onzin in de meeste dure voeren zit graan, een goedkoop opvulmiddel.
pi_100458398
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:11 schreef IemandNiemand het volgende:

[..]

Iets met opbouw en wat er inzit; in goedkoop voer zit meer onnodige rotzooi.. in 'duurder' voer zit 'alleen' wat de kat nodig heeft..

Zo is het bekend dat in Whiskas teveel zout zit (slecht voor nieren) en in de brokjes teveel tarwe (hebben katten niet nodig) dat soort dingen.
Wij geven onze katten gewoon brokken en 1 keer in de week blikje vlees van het huismerk of lidl en ze gaan heeeeel lang mee.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_100458787
Leuk DE, maar ik mis je beoordeling of review over het product zelf.

We gaan hier niet beoordelen waarom TS dure, of juist geen dure kattenbrokken koopt.
pi_100458900
quote:
3s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:11 schreef Anne het volgende:
Leuk DE, maar ik mis je beoordeling of review over het product zelf.

We gaan hier niet beoordelen waarom TS dure, of juist geen dure kattenbrokken koopt.
Oke ijsmeis O+
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_100461858
quote:
17s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:05 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Mijn katten zijn nog nooit dood gegaan aan het feit dat ze geen royal canin hebben.

Ik snap echt niet waarom men duur voer voor katten koopt :')
Voer is essentieel voor gezondheid op lange termijn. Het probleem is dat er vast giede goedkopere voeren zijn die goed zijn, maar welke. C1000 valt iig af.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:41:35 #14
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_100687992
Koop gewoon hier wat in de aanbieding is, stukken betere kwaliteit dan die c1000 zut en bijna dezelfde prijs: http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_droog

Als je de aanbevolen premium voer niet wilt betalen ga je een stapje lager naar de 'verdere premium' voer, het droogvoer supermarkt kwaliteit laat je sowieso staan.

Er is altijd wel wat in de aanbieding van de premiums dus dat hoeft het probleem niet te zijn.

Bij goedkoper voer hebben ze er meer van nodig (minder kwaliteit, meer opvulmiddel), gaat hun ontlasting meer stinken en idd het is op de lange termijn slecht voor de nieren (die alle rommel moeten verwerken).

Heb je de rekensom trouwens al gemaakt hoeveel je bespaart op jaarbasis met c1000 ipv RC?
Het zou wel ironisch zijn als je 50~100 euro bespaart en dat weer misschien zou weggooien doordat je twee keer extra naar de dierenarts moet gaan.
pi_100689276
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Koop gewoon hier wat in de aanbieding is, stukken betere kwaliteit dan die c1000t zut en bijna dezelfde prijs: http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_droog

Als je de aanbevolen premium voer niet wilt betalen ga je een stapje lager naar de 'verdere premium' voer, het droogvoer supermarkt kwaliteit laat je sowieso staan.

Er is altijd wel wat in de aanbieding van de premiums dus dat hoeft het probleem niet te zijn.

Bij goedkoper voer hebben ze er meer van nodig (minder kwaliteit, meer opvulmiddel), gaat hun ontlasting meer stinken en idd het is op de lange termijn slecht voor de nieren (die alle rommel moeten verwerken).

Heb je de rekensom trouwens al gemaakt hoeveel je bespaart op jaarbasis met c1000 ipv RC?
Het zou wel ironisch zijn als je 50~100 euro bespaart en dat weer misschien zou weggooien doordat je twee keer extra naar de dierenarts moet gaan.
C1000 was volgens de consumentenbond goed. Dat is dus na analyse. Zoals hierboven vermeld is de samenstelling na die test gewijzigd. Mijn katten houden het iig niet binnen. Pak C1000 voer ligt inmiddels in de vuilniszak O-)
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:59:22 #16
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_100691029
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Pak C1000 voer ligt inmiddels in de vuilniszak O-)
Ik had een keertje op de blinde gok 10kg van wat duits kattenvoer gekocht met 80% vlees. De katten lustte het totaal niet en het stonk dwars door die papieren zak heen. Ik heb die zooi maar snel aan een kattenopvang geschonken. Ze kwamen zelfs langsrijden om het op te halen :)
pi_101581102
Mijn kat wil niks anders dan C1000 kattenvoer in deze smaak.

Had ooit een proefverpakking van Felix, maar nee hoor.. Mevrouwtje wil gewoon huismerk.
Sappig !!
pi_101581327
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 02:07 schreef Loontjah het volgende:
Mijn kat wil niks anders dan C1000 kattenvoer in deze smaak.
Had ooit een proefverpakking van Felix, maar nee hoor.. Mevrouwtje wil gewoon huismerk.
Nou hier kotsten ze er elke hap er letterlijk uit. Lidl voer vinden ze wel okay maar met nig een keer uitzoeken of dat wat is op langere termijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')