Omdat TS daar op één of andere manier op kickt...quote:Op maandag 8 augustus 2011 02:10 schreef BBQSausage het volgende:
Waarom staan er alleen maar slechte artiesten in die lijst?
Zoiets inderdaad, maar dat wil niet tot TS doordringen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 02:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Als je naar de namen kijkt is het ook duidelijk voor welke doelgroep het is 12-18 jarigen. Middelbare scholieren die geen geld hebben om Cds te kopen en liever gewoon www.youtube.com intikken en dan de naam van de artiest. Elke keer als je naar een liedje luistert krijgt het filmpje +1 views. Niks bijzonders dus...
Damn, plek 1 met meer dan 115 miljoen viewsquote:Op maandag 8 augustus 2011 10:59 schreef female81 het volgende:
(even op die site gekeken)
In Zweden hebben ze vier keer Basshunter in de top 10.
hahahahahahahaquote:Op maandag 8 augustus 2011 04:47 schreef Stokstaart het volgende:
Zetten die negers hem niet gewoon op herhaal en gaan dan slapen, of zo?
Even een serieuze vraag: Waarom hecht je zoveel waarde aan het aantal youtube-views van verschillende nummers?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 20:56 schreef Metaan het volgende:
Justin B staat op 610 miljoen views.
Wereldrecord...
Niet alleen ik doe dat. Maar ook de artiesten zelf. Allerlei ranking sites. Boeking kantoren. Opiniepeilers. en de platen industrie zelf gebruikt het als instrument voor nieuw talent.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 21:38 schreef cafca het volgende:
[..]
Even een serieuze vraag: Waarom hecht je zoveel waarde aan het aantal youtube-views van verschillende nummers?
Iedereen bepaalt zijn eigen smaak natuurlijk.quote:
kun je die lijstjes dan niet naar hen mailen? het interesseert niemand hier namelijk ene flikkerquote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:48 schreef Metaan het volgende:
[..]
Niet alleen ik doe dat. Maar ook de artiesten zelf. Allerlei ranking sites. Boeking kantoren. Opiniepeilers. en de platen industrie zelf gebruikt het als instrument voor nieuw talent.
Buiten dat geven de YT hitlijsten gewoon een veel beter beeld van wat mensen leuk vinden dan de oude hitlijsten (die door platenmaatschappijen worden samengesteld), terwijl de yt lijsten door actieve luisteraars worden bepaald.
Laat hen dan hun werk uitvoeren en val ons er verder niet mee lastig. Zoals ralfseltje ook al aangeeft, interesseert het hier echt niemand.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:48 schreef Metaan het volgende:
[..]
Niet alleen ik doe dat. Maar ook de artiesten zelf. Allerlei ranking sites. Boeking kantoren. Opiniepeilers. en de platen industrie zelf gebruikt het als instrument voor nieuw talent.
Dat is natuurlijk deels onzin. Die lijst komt voornamelijk van mensen die hem op repeat zetten en die het verder geen drol uitmaakt wát er opstaat, zolang ze maar 'muziek' horen.quote:Buiten dat geven de YT hitlijsten gewoon een veel beter beeld van wat mensen leuk vinden dan de oude hitlijsten (die door platenmaatschappijen worden samengesteld), terwijl de yt lijsten door actieve luisteraars worden bepaald.
Ik heb die mensen alleen nog nooit in deze topics zien reageren, jij wel?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 08:37 schreef krioro het volgende:
Ralfseltje en bas-beest, jullie mogen voor jezelf spreken, er zijn vast mensen die het wel interesseert. Dus kan er best een topic over bestaan om te discussiëren.
Ik heb ze eigenlijk nog nooit gezien in de topics die door TS gemaakt zijn, maar goed, ze zullen er best zijn... ergens... alleen dus waarschijnlijk niet hier.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 08:37 schreef krioro het volgende:
Ralfseltje en bas-beest, jullie mogen voor jezelf spreken, er zijn vast mensen die het wel interesseert. Dus kan er best een topic over bestaan om te discussiëren.
het zegt enkel hoe vaak een clip bekeken is en niet door hoeveel mensen de clip bekeken is.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:20 schreef Metaan het volgende:
Youtube is na Google de grootste site van de wereld.
En 'size matters'. Iedereen wil graag veel views voor zijn of haar plaatje. Zo zitten die dingen in elkaar. Daar kan ik of jij ook niets aan doen.
Voor de fans de nieuwe lijst:
1 Yes-R - Uit Elkaar 12627684 views (+41.000)
2 YesR & Soesi B - Hey Schatje 10531114 views (+19.000)
3 K3 - Mama Se 10125099 views (+41.000)
4 Nick en Simon - Rosanne 9469780 views (+15.000)
5 Gio - Ik Denk Aan Jou 9151039 views (+22.000)
6 Darryl ft Ali B, Soumia & Rio – Eeyeeyo 8662085 views (+23.000)
7 Yes-R ft Sjaak - Dubbel O 7326979 views (+12.000)
8 Nino & Priester - Uit het oog 7081301 views (+19.000)
9 Jeroen van der Boom - Jij bent zo 6995359 views (+3000)
10 Gio - je hebt me 6773556 views (+15.000)
Nee jij hebt niet goed gekeken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:11 schreef Narasan het volgende:
Nou, dan hebben ze niet goed gekeken. Epica = Nederlandse band. (Of gaat het hier echt om maar 1 iemand)
Heb je ook al gezien hoeveel topics ie wel niet geopend heeft over andere landen, waar dan hooguit drie keer in gepost wordt?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 08:37 schreef krioro het volgende:
Ja.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:30 schreef bartrid het volgende:
[..]
Ik heb die mensen alleen nog nooit in deze topics zien reageren, jij wel?
Ja.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:17 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Heb je ook al gezien hoeveel topics ie wel niet geopend heeft over andere landen, waar dan hooguit drie keer in gepost wordt?
Simpele oplossing inderdaad...quote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:20 schreef krioro het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Ja.
Simpele oplossing voor degenen die het niet interessant vinden: niet klikken/reageren.
Ik en de andere MUZ moderators hebben daar uiteraard allang naar gekeken, en van daaruit komen mijn eerdere opmerkingen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:36 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Simpele oplossing inderdaad...
Maar vraag jij je nooit af wat voor discussiewaarde dit soort topics, waarvan TS er al meerdere geopend heeft, hebben? Het lijken nl. allemaal heel erg op simpele opsommingstopics en verder niet.
Dan nog zijn het het aantal keer dat er op een nummer is geklikt sinds het nummer op youtube is gegooid en hoeft de plaats op de lijst nu niks te zeggen over daadwerkelijke populariteit die een artiest nu heeftquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:41 schreef Metaan het volgende:
[..]
Nee jij hebt niet goed gekeken.
De statozrankings zijn per taal.
Engelstalig dus bij 'english'..
Minimaal 73 miljoen kliks nodig voor een top 50 notering.
Vrijwel geen Hollanders bij de eerste 50 natuurlijk.
Alleen Armin van Buuren slaagde daarin met een coole 100 miljoen views. 33e plaats.
http://www.statoz.com/english
Dat is wel heel erg 'jezelf er makkelijk vanaf maken'... maar wat jij wil...quote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:51 schreef krioro het volgende:
[..]
Ik en de andere MUZ moderators hebben daar uiteraard allang naar gekeken, en van daaruit komen mijn eerdere opmerkingen.
Dus, hier weer on topic verder aub.
Nou vooruit, ik ga er even iets verder op in in MUZ FB, follow me please:quote:Op donderdag 18 augustus 2011 00:39 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg 'jezelf er makkelijk vanaf maken'... maar wat jij wil...
Ik ben serieus benieuwd naar wat de waarde is van een topic waarin een lijstje staat van tien nummers met daarachter ergens de keren dat de betreffende nummers bekeken zijn en verder niks (ook niet in de rest van het topic qua reacties van TS).
Weleens gekeken hoe belangrijk de oude hitparades ooit waren?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 00:39 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg 'jezelf er makkelijk vanaf maken'... maar wat jij wil...
Ik ben serieus benieuwd naar wat de waarde is van een topic waarin een lijstje staat van tien nummers met daarachter ergens de keren dat de betreffende nummers bekeken zijn en verder niks (ook niet in de rest van het topic qua reacties van TS).
echte muziekliefhebbers kan het geen reet schelen of een plaat hoog staat of niet.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:55 schreef Metaan het volgende:
Als je een echte muziekliefhebber bent moet je dus met deze lijsten gewoon heel blij zijn, me dunkt.
Wat de Top 40 betreft is wel het volgende het geval: Hoe hoger iets komt, hoe groter de kans dat je er de komende paar decennia nog mee doodgegooid gaat worden (op plekken waar je zelf niet de muziek kunt bepalen), maar dan in de hoedanigheid van 'classic'.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:41 schreef Tokus het volgende:
[..]
echte muziekliefhebbers kan het geen reet schelen of een plaat hoog staat of niet.
Daar heb je wel een punt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:41 schreef Tokus het volgende:
[..]
echte muziekliefhebbers kan het geen reet schelen of een plaat hoog staat of niet.
basshunter...quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:16 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Damn, plek 1 met meer dan 115 miljoen views
Eric Saade zit in het vakje English uiteraard. en dan spring je niet ver met 11 miljoen views.quote:Op zondag 28 augustus 2011 17:12 schreef odetje het volgende:
[..]
basshunter...
vergeten we dan ook niet even die eurovisie gozer?
eric saade![]()
:'')
De nieuwe lijst:quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:20 schreef Metaan het volgende:
1 Yes-R - Uit Elkaar 12627684 views (+41.000)
2 YesR & Soesi B - Hey Schatje 10531114 views (+19.000)
3 K3 - Mama Se 10125099 views (+41.000)
4 Nick en Simon - Rosanne 9469780 views (+15.000)
5 Gio - Ik Denk Aan Jou 9151039 views (+22.000)
6 Darryl ft Ali B, Soumia & Rio – Eeyeeyo 8662085 views (+23.000)
7 Yes-R ft Sjaak - Dubbel O 7326979 views (+12.000)
8 Nino & Priester - Uit het oog 7081301 views (+19.000)
9 Jeroen van der Boom - Jij bent zo 6995359 views (+3000)
10 Gio - je hebt me 6773556 views (+15.000)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |