abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100447501
hoi allemaal,

ik heb, zo lang ik me kan herinneren, slaapproblemen. Heeeeel moeilijk inslapen, 's nachts wakker liggen, licht slapen en heel moe overdag (logisch ook). Van elke beweging of zucht in bed die mijn vriend maakt, word ik wakker en ik droom de hele nacht heel wild. Als ik 's avonds een wijsje (of 3 door elkaar:S) in m'n hoofd heb, schreeuwen die 's morgens direct als ik wakker word, weer door mn hoofd

Over 1,5 week ga ik trouwen, ik ben nog druk met voorbereidingen enzo, maar heb echt 0% energie meer dus heb aan de dokter slaappillen gevraagd, zodat ik nu energie krijg en van m'n bruiloft kan genieten.

Ik heb Temazepam 20mg gekregen, maar ik merk er niks van. Vandaag de 4e avond dat ik zo'n pil neem, maar ik ben nog klaarwakker en lag afgelopen nachten ook klaarwakker in bed.

Weten jullie wat ik fout kan doen, of wat een alternatief is?
Heeft iemand tips; heeeel graag!!!!!!!!
pi_100447960
Je moet dus leren ontspannen voordat je gaat slapen want blijkbaar is er in je hoofd dus nooit rust en dan gaan die slaappillen je ook niet helpen. Je zou mediteren kunnen proberen, voor het slapen gaan in ieder geval geen dingen meer drinken met caffeine (koffie, cola, thee) en ook een tijdje voordat je gaat slapen geen tv kijken/met de computer bezig zijn maar ga bijvoorbeeld een niet spannend boek lezen. Verder zou je slaapbevorderende natuurlijke middelen kunnen proberen zoals b.v. melatonine (verkrijgbaar bij de drogist) echter welke je daarvan nodig hebt (de extra sterke, de normale of de retard) is aan jou. Google eens op ontspanningsoefeningen en wellicht kom je daarmee verder.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 8 augustus 2011 @ 01:11:06 #3
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_100448032
Wat is de reden dat je al zo slecht slaapt de laatste tijd (of hoe lang precies?)
Temazepam 20mg is wel een behoorlijk paardenmiddel, dus wel apart dat dat totaal niet werkt, daar moet je op z'n minst toch wel een beetje knock out van gaan. Maar idd, als je niet ontspannen bent dan helpt het wellicht minder. Neem je 'm echt pas in als je gaat slapen? Niet nog als je van allerlei dingen te doen hebt?
En wat zegt je huisarts verder, heeft ie nog andere tips gegeven?
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_100448049
oxazepam dan?

Heck, alles wat op epam rijmt! :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 8 augustus 2011 @ 01:12:11 #5
20758 Stringer
You have a nice day
pi_100448058
Belangrijk dat je temazepam op een lege maag neemt, anders kan het wel een uur of 2 duren voordat je uberhaupt iets begint te merken. Ook moet je ze niet te vroeg nemen: deze middelen zorgen er niet voor dat je als een olifant in slaap valt, je moet in bed gaan liggen en er 'klaar voor zijn' dat ze gaan werken. Overigens moeten dit soort pillen wel werken, ongevoeligheid bestaat geloof ik niet voor deze groep.

Als ik diazepam of oxazepam neem kan ik rustig door gaan met wat ik aan het doen ben. Een spannende film doet dan ook het kalmerende/slaap effect te niet door de adrenaline die je zelf aanmaakt. Dus vermijd dat soort dingen als je een pilletje slikt.

Je kan je dokter ook om Zolpidem vragen. Dit middel sleept mij naar bed of ik wil of niet, je valt gewoon in slaap :)

[ Bericht 18% gewijzigd door Stringer op 08-08-2011 01:17:19 ]
"Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."
  maandag 8 augustus 2011 @ 01:13:24 #6
294141 tarantism
hups in die kont
pi_100448090
foutje

[ Bericht 98% gewijzigd door tarantism op 08-08-2011 01:20:25 ]
  maandag 8 augustus 2011 @ 01:17:54 #7
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_100448219
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 01:13 schreef tarantism het volgende:
Beste TS,

Heeft de apotheker niets gezegd over de tijd tussen het innemen van de eerste pil en het optreden van enig effect?

Dit zal wel(ik gok nu) rond de 4 weken liggen
Eh, nee hoor. Zo'n ding werkt (als je 'm goed inneemt, dus gewoon voordat je in bed stapt) gewoon gelijk. :) Het is geen antidepressivum ofzo.
  † In Memoriam † maandag 8 augustus 2011 @ 01:19:19 #8
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_100448250
Temazepam is vooral een middel om te helpen in slaap te vallen. Na inname gaat het zo rond de 20-30 min werken. Dan werkt het ook gelijk het sterkst. Na een uurtje begint de werking weer af te nemen,

Het is dus de bedoeling dat je hem vlak voor het naar bed gaan inneemt. Dat je van 20 mg niks merkt is wel erg vreemd.

Goed, uiteindelijk moet je natuurlijk gewoon naar de huisarts en niet op een forum vragen. Je zou ipv van een inslaper een doorslaper kunnen proberen.

En als het puur om de trouwdag te doen is kun je natuurlijk ook een weekje apart gaan slapen.
pi_100448252
Diazepamum?

Of als je het niet op recept wilt: een derde fles whisky? Alcohol werkt bij genoeg mensen.
  maandag 8 augustus 2011 @ 01:19:57 #10
294141 tarantism
hups in die kont
pi_100448273
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 01:17 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Eh, nee hoor. Zo'n ding werkt (als je 'm goed inneemt, dus gewoon voordat je in bed stapt) gewoon gelijk. :) Het is geen antidepressivum ofzo.
excuus, u hebt gelijk. Ik was helemaal in de war. Sorry voor de verwarring
  maandag 8 augustus 2011 @ 01:29:48 #11
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_100448522
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 01:19 schreef NorthernStar het volgende:
Temazepam is vooral een middel om te helpen in slaap te vallen. Na inname gaat het zo rond de 20-30 min werken. Dan werkt het ook gelijk het sterkst. Na een uurtje begint de werking weer af te nemen,

Het is dus de bedoeling dat je hem vlak voor het naar bed gaan inneemt. Dat je van 20 mg niks merkt is wel erg vreemd.

Goed, uiteindelijk moet je natuurlijk gewoon naar de huisarts en niet op een forum vragen. Je zou ipv van een inslaper een doorslaper kunnen proberen.

En als het puur om de trouwdag te doen is kun je natuurlijk ook een weekje apart gaan slapen.
Dat ja..
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 01:19 schreef tarantism het volgende:

[..]

excuus, u hebt gelijk. Ik was helemaal in de war. Sorry voor de verwarring
Geeft niet :)
pi_100448641
sex voor het slapen gaan?
pi_100469386
bedankt voor alle reacties!!!
Ik merk wel wat van de pil, maar laaaaaang niet genoeg, ik word wat slaperiger, maar val niet in slaap.
Normaal neem ik 5mg melatonine als ik de volgende dag energie nodig heb, maar dat werkt ook lang niet genoeg, en nu ik zo druk in m'n hoofd ben werkt het helemaal niet.

Ik ben inderdaad erg druk in m'n hoofd (ADD) en helemaal nu ik hard met de voorbereidingen van het trouwen bezig ben, al die standaard tips van geen tv kijken, geen caffeine etc. weet ik en hou ik me ook aan, maar het mag allemaal niet baten... helaas, haha.

Heb de huisarts gebeld, moest tussen 1 en 2 terug bellen, maar was net te laat. de assistente zij dat er geen sterkere middelen zijn...

Als iemand alsnog meer tips heeft, dan hoor ik ze heeeeel graag!!!
Tot nu toe bedankt allemaal!
pi_100470313
oh, wat er trouwens nog bij komt, in ben hypermobiel en als ik eieieindelijk bijna in slaap val, begint m'n nek of schouder te 'knarsen' omdat ik hem ontspan, en dan ben ik weer klaarwakker.

Maar kan dat slaaptekort gewoon even niet gebruiken nu, dus wil eigenlijk, ondanks dat ik er tegen ben, een flink paardemiddel die me helemaal knock-out legt, haha...
pi_100470428
Je kan er toch gewoon meer dan één nemen?
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_100470711
Is lorazepam dan iets voor je? Als ik daar een halfje van neem (5 mg) dan moet ik na 5 minuten gewoon gaan liggen en binnen een minuut ben ik dan in dromenland.

Wat gek dat Temazepam niet bij je werkt met zo'n dosis? Gisteren nog 2 x 10 mg oxazepam in een half uur tijd moeten innemen. Ben niet in slaap gevallen omdat ik mezelf bleef bezig houden. Maar als ik ergens had kunnen liggen was ik zo vertrokken?
  maandag 8 augustus 2011 @ 18:37:22 #17
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_100471233
quote:
4s.gif Op maandag 8 augustus 2011 18:14 schreef Bonno het volgende:
Je kan er toch gewoon meer dan één nemen?
20mg is al een paardemiddel hoor, tis niet normaal dat je bijv 40 gaat nemen.. van 10mg moet de gemiddelde mens al gelijk knock-out gaan, dus ja.
pi_100471713
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 18:37 schreef Enfermera het volgende:

[..]

20mg is al een paardemiddel hoor, tis niet normaal dat je bijv 40 gaat nemen.. van 10mg moet de gemiddelde mens al gelijk knock-out gaan, dus ja.
Ja maar bij TS werkt dat dus niet. Als ik bijvoorbeeld oxazepam zou gebruiken om echt in slaap te kunnen vallen dan heb ik er echt zes nodig. Is gewoon voor iedereen verschillend.
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_100471738
Overdag actief bezig zijn. Werken, sporten, lopen, fietsen etc. Zorgen voor een goede slaaphygiene zoals trevoy zei, dus ook is je bed wel lekker? Kussen? Omgevingsgeluid etc. Kom je ondanks alles niet in slaap dan kan een tabletje helpen. Temazepam is nou niet heel sterk spul. Werkt bij mij ook niet. Sommigen krijgen dormicum voorgeschreven. Zopiclon is ook een optie. Bespreek het met je HA.
I feel kinda Locrian today
  maandag 8 augustus 2011 @ 19:11:39 #20
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_100472759
quote:
4s.gif Op maandag 8 augustus 2011 18:49 schreef Bonno het volgende:

[..]

Ja maar bij TS werkt dat dus niet. Als ik bijvoorbeeld oxazepam zou gebruiken om echt in slaap te kunnen vallen dan heb ik er echt zes nodig. Is gewoon voor iedereen verschillend.
Weet ik wel, maar zonder overleg met je arts zou ik dat niet doen. Het zijn geen dingen waar je snel zomaar 5x zoveel kan nemen, dat kan ook nadelige effecten hebben. Het zijn geen paracetamolletjes.
pi_100473883
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:11 schreef Enfermera het volgende:

[..]
Het zijn geen paracetamolletjes.
:{w die zijn ook schadelijk wanneer je er meer dan 3000 mg van binnenkrijgt (= dus 6 tabl. van 500 mg, moet ook nog bepaalde tijd tussen zitten) :+
  maandag 8 augustus 2011 @ 19:40:29 #22
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_100474128
quote:
17s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:35 schreef altootje86 het volgende:

[..]

:{w die zijn ook schadelijk wanneer je er meer dan 3000 mg van binnenkrijgt (= dus 6 tabl. van 500 mg, moet ook nog bepaalde tijd tussen zitten) :+
Haha ja weet ik ook wel :') Pff. Maar als je 6 paracetamol inneemt geeft dat nog geen leverschade, als jij 6 temazepam 20mg inneemt vraag ik me af of je het serieus overleeft en of je geen ademhalingsdepressie krijgt. ;)
pi_100474452
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:40 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Haha ja weet ik ook wel :') Pff. Maar als je 6 paracetamol inneemt geeft dat nog geen leverschade, als jij 6 temazepam 20mg inneemt vraag ik me af of je het serieus overleeft en of je geen ademhalingsdepressie krijgt. ;)
nee, maar zo bedoel ik het ook niet. ;)

als je 5x (jouw voorbeeld) 6 paracetamol inneemt kan dat zeker wel fout gaan. en dat is ook weer anders als ibuprofen (om het dan toch een kleiiin beetje in dezelfde geneesmiddelengroep te houden :))
was meer bedoeld om duidelijk te maken dat geneesmiddelen i.h.a. in hoge doses niet echt bevorderlijk zijn... :7
  maandag 8 augustus 2011 @ 19:53:56 #24
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_100474741
quote:
17s.gif Op maandag 8 augustus 2011 19:47 schreef altootje86 het volgende:

[..]

nee, maar zo bedoel ik het ook niet. ;)

als je 5x (jouw voorbeeld) 6 paracetamol inneemt kan dat zeker wel fout gaan. en dat is ook weer anders als ibuprofen (om het dan toch een kleiiin beetje in dezelfde geneesmiddelengroep te houden :))
was meer bedoeld om duidelijk te maken dat geneesmiddelen i.h.a. in hoge doses niet echt bevorderlijk zijn... :7
Haha nee snap ik. Ja, ik weet ook hoe het zit met teveel, maar dat is met alles zo. Alhoewel je voor paracetamol een antagonist hebt :P En voor temazepam ook wel, maar voor NSAID's? Nouja. :+
Nee precies ;) :P :7
  † In Memoriam † maandag 8 augustus 2011 @ 19:56:37 #25
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_100474842
Alles wat op Pam eindigd zijn angstremmers en niet echt geweldig slaapmiddel :N

+ verslavend
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')