Eh, nee hoor. Zo'n ding werkt (als je 'm goed inneemt, dus gewoon voordat je in bed stapt) gewoon gelijk.quote:Op maandag 8 augustus 2011 01:13 schreef tarantism het volgende:
Beste TS,
Heeft de apotheker niets gezegd over de tijd tussen het innemen van de eerste pil en het optreden van enig effect?
Dit zal wel(ik gok nu) rond de 4 weken liggen
excuus, u hebt gelijk. Ik was helemaal in de war. Sorry voor de verwarringquote:Op maandag 8 augustus 2011 01:17 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Eh, nee hoor. Zo'n ding werkt (als je 'm goed inneemt, dus gewoon voordat je in bed stapt) gewoon gelijk.Het is geen antidepressivum ofzo.
Dat ja..quote:Op maandag 8 augustus 2011 01:19 schreef NorthernStar het volgende:
Temazepam is vooral een middel om te helpen in slaap te vallen. Na inname gaat het zo rond de 20-30 min werken. Dan werkt het ook gelijk het sterkst. Na een uurtje begint de werking weer af te nemen,
Het is dus de bedoeling dat je hem vlak voor het naar bed gaan inneemt. Dat je van 20 mg niks merkt is wel erg vreemd.
Goed, uiteindelijk moet je natuurlijk gewoon naar de huisarts en niet op een forum vragen. Je zou ipv van een inslaper een doorslaper kunnen proberen.
En als het puur om de trouwdag te doen is kun je natuurlijk ook een weekje apart gaan slapen.
Geeft nietquote:Op maandag 8 augustus 2011 01:19 schreef tarantism het volgende:
[..]
excuus, u hebt gelijk. Ik was helemaal in de war. Sorry voor de verwarring
20mg is al een paardemiddel hoor, tis niet normaal dat je bijv 40 gaat nemen.. van 10mg moet de gemiddelde mens al gelijk knock-out gaan, dus ja.quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:14 schreef Bonno het volgende:
Je kan er toch gewoon meer dan één nemen?
Ja maar bij TS werkt dat dus niet. Als ik bijvoorbeeld oxazepam zou gebruiken om echt in slaap te kunnen vallen dan heb ik er echt zes nodig. Is gewoon voor iedereen verschillend.quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:37 schreef Enfermera het volgende:
[..]
20mg is al een paardemiddel hoor, tis niet normaal dat je bijv 40 gaat nemen.. van 10mg moet de gemiddelde mens al gelijk knock-out gaan, dus ja.
Weet ik wel, maar zonder overleg met je arts zou ik dat niet doen. Het zijn geen dingen waar je snel zomaar 5x zoveel kan nemen, dat kan ook nadelige effecten hebben. Het zijn geen paracetamolletjes.quote:Op maandag 8 augustus 2011 18:49 schreef Bonno het volgende:
[..]
Ja maar bij TS werkt dat dus niet. Als ik bijvoorbeeld oxazepam zou gebruiken om echt in slaap te kunnen vallen dan heb ik er echt zes nodig. Is gewoon voor iedereen verschillend.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:11 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Het zijn geen paracetamolletjes.
Haha ja weet ik ook welquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:35 schreef altootje86 het volgende:
[..]
die zijn ook schadelijk wanneer je er meer dan 3000 mg van binnenkrijgt (= dus 6 tabl. van 500 mg, moet ook nog bepaalde tijd tussen zitten)
nee, maar zo bedoel ik het ook niet.quote:Op maandag 8 augustus 2011 19:40 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Haha ja weet ik ook welPff. Maar als je 6 paracetamol inneemt geeft dat nog geen leverschade, als jij 6 temazepam 20mg inneemt vraag ik me af of je het serieus overleeft en of je geen ademhalingsdepressie krijgt.
Haha nee snap ik. Ja, ik weet ook hoe het zit met teveel, maar dat is met alles zo. Alhoewel je voor paracetamol een antagonist hebtquote:Op maandag 8 augustus 2011 19:47 schreef altootje86 het volgende:
[..]
nee, maar zo bedoel ik het ook niet.
als je 5x (jouw voorbeeld) 6 paracetamol inneemt kan dat zeker wel fout gaan. en dat is ook weer anders als ibuprofen (om het dan toch een kleiiin beetje in dezelfde geneesmiddelengroep te houden)
was meer bedoeld om duidelijk te maken dat geneesmiddelen i.h.a. in hoge doses niet echt bevorderlijk zijn...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |