quote:Klein Vaarbewijs II
Voor het varen op alle binnenwateren, dus inclusief de Westerschelde, de Oosterschelde, het IJsselmeer (incl. Markermeer en IJmeer), de Waddenzee, de Eems en de Dollard.
Wat hij zegd lijkt me stuk beter met rubberbootquote:Op zondag 7 augustus 2011 18:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Je hebt sowieso Klein Vaarbewijs I nodig om met die rubberboot te mogen varen op de binnenwateren. Voor de Waddenzee is al genoemd dat je deel II moet halen.
De kustwacht krijg je pas mee te maken als je te ver afdrijft naar open zee, tot die tijd is het de waterpolitie die ongetwijfeld heel nieuwsgierig is als jij met je notedop langs komt racen.
Verder is dit NIET verstandig, er staat een flinke stroom, als er wat gebeurt heeft je GSM geen bereik, en de golfslag zal je enorm tegenvallen. Gewoon met de veerboot gaan dus.
Ja want hij gaat te hard. Maar dat zien we voor het gemak maar even door de vingers.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Je hebt sowieso Klein Vaarbewijs I nodig om met die rubberboot te mogen varen op de binnenwateren. Voor de Waddenzee is al genoemd dat je deel II moet halen.
Die flinke stroming dat red je net denk ik met een 8 pk motor. Die golfslag daar ben ik het wel helemaal mee eens, met een beetje golfjes op de waddenzee kun je het gas al helemaal niet meer open draaien. Dat is ietsje anders dan op de maas ofzo.quote:De kustwacht krijg je pas mee te maken als je te ver afdrijft naar open zee, tot die tijd is het de waterpolitie die ongetwijfeld heel nieuwsgierig is als jij met je notedop langs komt racen.
Verder is dit NIET verstandig, er staat een flinke stroming, als er wat gebeurt heeft je GSM geen bereik, en de golfslag zal je enorm tegenvallen. Gewoon met de veerboot gaan dus.
Hoe kom je daarbij? Als-ie de 20 km/h niet zou halen heb je nergens vaarbewijs nodig. Een van de mankementen van die regelgeving: een klein speedbootje moet alle regels kennen, maar met je zeiljacht van 14,95 meter mag je overal zo varen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:25 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja want hij gaat te hard. Maar dat zien we voor het gemak maar even door de vingers.
Laten we zeggen dat ie maximaal 19 km/h loopt dan heb je geen vaarbewijs nodig op het binnenwater behalve dan IJsselmeer enzo.
Nee maar een rubberboot van 10 voet met een 8 pk buitenboordmotor loopt al snel harder dan 20 km/h. Als die planneertquote:Op zondag 7 augustus 2011 18:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Als-ie de 20 km/h niet zou halen heb je nergens vaarbewijs nodig. Een van de mankementen van die regelgeving: een klein speedbootje moet alle regels kennen, maar met je zeiljacht van 14,95 meter mag je overal zo varen.
Alleen voor vaartuigen van 15 meter of langer, en voor snelle motorboten die harder kunnen dan 20 km/h. Als je hieraan voldoet heb je altijd vaarbewijs nodig, voldoe je hier niet aan heb je het nooit nodig (beroepsvaart uitgezonderd).quote:Op zondag 7 augustus 2011 18:36 schreef Daniel1976 het volgende:
Dat overal varen klopt geloof ik ook niet. Op het ijsselmeer en de delen van de zeeuwse delta heb je een vaarbewijs nodig en in alle kustwateren ook.
Goh dan heb ik de wet altijd fout gelezen. Ik dacht dat ik illegaal bezig was toen ik van volendam naar urk overstak in mijn rubberboot.quote:Op zondag 7 augustus 2011 19:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Alleen voor vaartuigen van 15 meter of langer, en voor snelle motorboten die harder kunnen dan 20 km/h. Als je hieraan voldoet heb je altijd vaarbewijs nodig, voldoe je hier niet aan heb je het nooit nodig (beroepsvaart uitgezonderd).
Bronvermelding: BPR en RVPR
Op zee niet, op de Waddenzee wel!quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik heb gesolliciteerd voor LifeGuard op de waddeneilanden, maar ben niet in bezit van een vaarbewijs. Dat gaf geen probleem was het devies, je hebt immers op zee geen vaarbewijs nodig.
Ff vergeten dat ze aan de Noordzeekant zouden zitten.quote:Op zondag 7 augustus 2011 21:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Op zee niet, op de Waddenzee wel!
mits je boot harder dan 20kmh kan.quote:
dat mag gewoon met je jacht van 14,95m met top van 19kmhquote:Op zondag 7 augustus 2011 20:13 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Goh dan heb ik de wet altijd fout gelezen. Ik dacht dat ik illegaal bezig was toen ik van volendam naar urk overstak in mijn rubberboot.
als ze je laseren jongequote:Op zondag 7 augustus 2011 21:00 schreef harry1989 het volgende:
even ter aanvulling, mijn rubberbootje gaat tussen de 35 en de 40 km/h in mn eentje, en met 3 personen kan ie nog net in plane. ( we gaan met zn 2een plus bagage) Ook zitten er hydrofoils op de motor waardoor ie wat sneller planeert. en er zit er een 5 pk sticker op de kap:P
Ik denk niet dat ik vanaf Holwerd zal vertrekken maar vanaf een ander dorpje/zeedijk punt waar je het bootje het beste erin kunt gooien/rijden. Ook zoek ik dan uiteraard het punt op wat het dichtst bij de oostpunt van Ameland ligt. En net iets voor hoogtij vertrekken...
Als de regelgeving het nou toeliet zou ik het wel doen, maar het lijkt erop dat de risico's voor boetes het meest in de weg zitten.... t zou wel een leuk en spannend tochtje zijn. Heb wel een keer op een meer gevaren in een storm, ikzelf en alle spullen ZEIKnat door de golfslag... als er al een beetje wind staat op het wad word dat iig flink stuiteren:P
Maar denk dat t niet reëel is
als ze je pakken dan krijgje boettes voor, registratie, verzekering, geen vaarbewijs, reddingsvest, blusser enzo zit je zo op 600 euro of meerquote:Op zondag 7 augustus 2011 21:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Op zee niet, op de Waddenzee wel!
@harry: als je bootje 40 km/h gaat, ben je niet alleen vaarbewijsplichtig, je hebt ook een registratienummer op de boot nodig. En een verzekering, als je die niet hebt vaar je onverzekerd rond. En dat zijn allemaal geen grapjes...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |