abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101443652
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:43 schreef Felagund het volgende:
Dus Michel Kreder is gekwalificeerd?

Maar ik gok dat er wel een aantal uitzonderingen op de regel zijn, ook om bijvoorbeeld Afrikanen aan de start te krijgen.
Het zijn Nederlandse eisen waaraan voldaan moet worden. Dus om in de Nederlandse ploeg te komen, moet je wel wat gepresteerd hebben. En dat is maar logisch, want dat moeten alle andere sporters ook.

Boom en Kreder dus officieel genomineerd.
pi_101443662
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:49 schreef franklop het volgende:
Dit zijn de Nederlandse eisen he, niet die van de UCI.. en idd is alleen Michel Kreder genomineerd nu
Boom ook. Werd 11e in Hamburg, beste 12 was genoeg.
pi_101443682
Ah, op die fiets. Vond het ook al streng. Maar ik moet maar zien of er überhaupt 6 Nederlanders aan deze eisen gaan voldoen. Al is Boom idd ook al genomineerd, dan zou het nog kunnen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_101443708
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:50 schreef TheArt het volgende:

[..]

Boom ook. Werd 11e in Hamburg, beste 12 was genoeg.
Ow ging ervanuit dat Felagund dat al gechecked had :+

overigens moeten de tijdrijders ook in de wegploeg zitten, dus als Clement mee wil, moet hij top 12 op WK rijden of in Giro/Tour 2012 tijdrit en dan is hij zeker (en is er een plek opgevuld)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_101443719
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:51 schreef Felagund het volgende:
Ah, op die fiets. Vond het ook al streng. Maar ik moet maar zien of er überhaupt 6 Nederlanders aan deze eisen gaan voldoen. Al is Boom idd ook al genomineerd, dan zou het nog kunnen.
Aan die 6 renners gaan we heus wel komen. Dat is geen probleem. De vraag is of daar iemand bij zit die we als kopman kunnen uitspelen op het WK.
pi_101486661
En ook de dames 8 is ondanks alle ziektes op het WK geplaatst voor de OS.
  Trouwste user 2022 vrijdag 2 september 2011 @ 14:33:16 #32
7889 tong80
Spleenheup
pi_101488522
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 september 2011 13:38 schreef TheArt het volgende:
En ook de dames 8 is ondanks alle ziektes op het WK geplaatst voor de OS.
Normaal dat ze om de medailles meedoen. Gelukkig 5e geworden en geplaatst.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_101489218
Kan een behoorlijk grote equipe worden qua disciplines waar we op uit gaan komen. Qua aantal stuk minder dan 2008, o.a. door geen voetbal/softbal/honkbal
  Trouwste user 2022 vrijdag 2 september 2011 @ 15:07:38 #34
7889 tong80
Spleenheup
pi_101489869
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 14:50 schreef franklop het volgende:
Kan een behoorlijk grote equipe worden qua disciplines waar we op uit gaan komen. Qua aantal stuk minder dan 2008, o.a. door geen voetbal/softbal/honkbal
Jammer dat ze honkbal hebben geschrapt en blijven kleiduiven schieten.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_101521438
En ook de twee-zonder (Blink en Sluis) en de vier-zonder (Klem, Knab, Hendriks en Klaassen) plaatsen zich voor de OS.

Morgen nog een kans in de B-finale voor de lichte dubbeltwee bij de dames (Sigmond en Head). Als ze daar bij de beste 2 eindigen, mogen ze ook.
pi_101538917
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 14:50 schreef franklop het volgende:
Dat kan eventueel nog wat gecompenseerd worden als eventueel de volleybalvrouwen en de handbalvrouwen zich weten te plaatsen.
pi_101547963
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:09 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dat kan eventueel nog wat gecompenseerd worden als eventueel de volleybalvrouwen en de handbalvrouwen zich weten te plaatsen.
de waterpolo dames moeten zich ook nog wel plaatsen natuurlijk
pi_101548711
4x100 meter dames bij atletiek voldoen aan Nederlandse eis voor plaatsing OS. Moeten volgend jaar nog bij zestien snelste landen horen (IAAF eis) om zeker te zijn.
pi_101549169
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 12:12 schreef franklop het volgende:
4x100 meter dames bij atletiek voldoen aan Nederlandse eis voor plaatsing OS. Moeten volgend jaar nog bij zestien snelste landen horen (IAAF eis) om zeker te zijn.
Die IAAF eis is nog wel lastig, maar zeker niet onhaalbaar. Ze staan dit jaar nu 11e achter de VS, Jamaica, Trinidad en Tobago, Frankrijk, Oekraïne, Nigeria, Rusland, Brazilië, Duitsland en Japan. Er komen nog wel wat landen tussen die nu op het WK zijn uitgevallen, maar top-16 is haalbaar!
pi_101549276
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 12:26 schreef TheArt het volgende:

[..]

Die IAAF eis is nog wel lastig, maar zeker niet onhaalbaar. Ze staan dit jaar nu 11e achter de VS, Jamaica, Trinidad en Tobago, Frankrijk, Oekraïne, Nigeria, Rusland, Brazilië, Duitsland en Japan. Er komen nog wel wat landen tussen die nu op het WK zijn uitgevallen, maar top-16 is haalbaar!
en vergeet niet dat de dames nog jong zijn, kunnen volgend jaar wellicht zelf ook nog een tandje harder
pi_101549325
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 12:29 schreef franklop het volgende:

[..]

en vergeet niet dat de dames nog jong zijn, kunnen volgend jaar wellicht zelf ook nog een tandje harder
Zeker. Ik dacht gisterenavond ook nog dat het NR iets voor volgend jaar zou zijn, maar die hebben ze dit jaar al gehaald. Als ze vooruitgang blijven boeken, moeten ze volgend jaar richting de 43 seconden grens kunnen en dat is eigenlijk ongelooflijk knap.
pi_101741979
Boogschutter Mitch Dielemans heeft bij WB-wedstrijden in Sjanghai een olympische nominatie veroverd. Met zijn plaats in de halve finales van het onderdeel recurve voldeed de Brabander ruim aan de nominatie-eis (topacht).
pi_102028381
De Nederlandse springploeg ook gekwalificeerd na hun 4e plaats op het EK.
pi_102224945
Ellen van Dijk met haar 6e plaats en Lieuwe Westra met zijn 8e plaats op het WK tijdrijden genomineerd voor de OS.
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 oktober 2011 @ 12:43:06 #45
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_102607138
quote:
Raymon van der Biezen is in het Amerikaanse Chula Vista als tweede geëindigd in de laatste Supercross om de wereldbeker van het BMX-seizoen.

In een tumultueus verlopende finale moest de Brabander alleen de Amerikaan Conner Fields voor zich laten. Diens landgenoot David Herman werd derde.

De andere finalisten, onder wie Jelle van Gorkom, raakten betrokken bij een crash. Van Gorkom finishte uiteindelijk als vijfde. Zijn finaleplaats leverde de BMX'er, eerder halvefinalist bij de WK in Kopenhagen, een olympische nominatie op.

Van der Biezen en Twan van Gendt, halvefinalist in Chula Vista, veroverden beiden een halve nominatie.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 oktober 2011 @ 11:57:03 #46
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_103142753
Lornah Kiplagat is gekwalificeerd voor de Olympische spelen. ^O^
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_103156500
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:57 schreef borisz het volgende:
Lornah Kiplagat is gekwalificeerd voor de Olympische spelen. ^O^
Dat is dan de 3e, samen met 2x Holland acht met stuurman/vrouw.

Als het NOCNSF hun lijst tenminste bijhoudt. Zij stond nog niet eens op de lijst van genomineerden.
pi_104312456
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 19:03 schreef Lily1987 het volgende:

[..]

Dat is dan de 3e, samen met 2x Holland acht met stuurman/vrouw.

Als het NOCNSF hun lijst tenminste bijhoudt. Zij stond nog niet eens op de lijst van genomineerden.
vergeet de hockeymannen/dames niet

en Marit Bouwmeester trouwens ook (dacht ik)

[ Bericht 0% gewijzigd door franklop op 13-11-2011 12:23:47 ]
pi_104342165
Bij wielrennen een nominatie voor Roy Curvers (9e in Parijs Tours)
pi_104430896
Voor de mensen die het interessant vinden (mezelf incluis), heb ik even in een Word-bestandje de kalender van belangrijke kwalificatiemomenten voor Nederlandse sporters gezet (+ data van Amerikaanse en Australische zwemtrials) en een lijst met sporters die er in Londen zeker bij zijn of daar een kans voor maken. Overal heb ik ook het verschil met de Olympische Spelen van 2004 en 2008 bijgezet.

http://www.fileserve.com/file/ENCVtaR/OS2012.docx

Even een toelichting op de dingen. Tussen haakjes staan sporters of teams die zich nog niet gekwalificeerd hebben (bijna iedereen dus), alleen de sporters of teams zonder haakjes (bijv. hockeyteams en de achten bij het roeien) zijn al sowieso gekwalificeerd. De sporters die nog niet officieel gekwalificeerd zijn, heb ik sterren gegeven naar gelang hun kansen op deelname aan de Spelen. Bij 5 sterren kan dat niet fout gaan, bij 4 sterren hebben ze een hele grote kans daarop, bij 3 sterren hebben ze een reële kans op plaatsing, bij 2 sterren is de kans klein en bij 1 ster (heb ik alleen aan de volleybalmannen gegeven volgens mij) is de kans nihil. Bij sommige sporten heb ik onderaan ook even de regels toegelicht zodat ik niet telkens op internet moet kijken als ik iets wil weten.

Als er hier meer mensen het interessant vinden, zal ik het bestand om de zoveel tijd wel even verversen en hier weer neerzetten.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheArt op 16-11-2011 14:11:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')