Beste lui,
Ik ben 23 jaar en ben afgestudeerd HBO Bouwkunde. Heb echter na 2 jaar mijn master in Delft opgezegd, niet omdat ik er geen motivatie voor had, maar omdat ik niets haalde.
Dit heeft mij in een depressie geleid. Zal ik nog een ander master doen? Heb de leeftijd, maar studeer al gauw 6 jaar... en dan nog eens 2 jaar bovenop gaan?
Het klote is dat ik vrijwel alleen technische masters kan doen

die duren twee jaar exclusief premaster, dus dat laatste jaar EN nog een jaar vertraging zouden al 2 jaar kosten. Ben blij dat ik dit niet heb hoeven te doen.
Ik dacht ik ga die twee jaar liever besteden aan een economische master, best of both worlds

En dan op mijn 25,5 klaar zijn, niet slecht toch?
Maar goed... ken lui die op mijn leeftijd nog studeren, maar die doen het duaal. Helaas heb ik geen Accountancy gedaan zoals de rest van mijn vriendengroep, dus dat lukt niet. Andere opleidingen duaal doen gaat ook niet, bovendien wil ik niet NOG langer als 2 jaar studeren, maar wil ook relevante werkervaring opbouwen, dat kan helaas enkel met fulltime/duaal

Ik vergelijk mijzelf teveel met anderen. Studenten van 26 zijn er, maar die studeren duaal - werkervaring opbouwen, studievertraging, geen probleem! Geld komt toch binnen, bovendien ervaring opbouwend
Heb dus enorm spijt van mijn studie, maar kan nog wel een mooie bedrijfskundige master achteraan plakken, weliswaar niet technisch, dus dan vraagt men mij ook steeds: wat een ander richting

ipv mooi vervolg

Dit geeft ook een klote gevoel, wat denkt mijn werkgever dan wel niet?
Ook denk ik dat ik 4 jaar werkervaring misloop als ik toch weer in hetzelfde gebied ga. Vier jaar geen geld, wanneer komt de break-even point dan als ik aan het werken ben? Kan ik niet beter nu werken? Heb wel een kutgevoel dat ik het niet goed heb afgesloten

Kan een master doen, maar ook die afronden en denken van: was dit het? Of nog erger, alweer verpesten!

Werken, of goedkoop studeren in de laatste mogelijkheden? Werkervaring opbouwen of plafond verrijken? Ik kan niet kiezen!
Ik weet het niet meer...