Hoe groot acht je die kans?quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:55 schreef LXIV het volgende:
Worst case gooit Duitsland vanavond de Euro-handdoek in de ring. Dan is het einde oefening.
Niet zo groot, maar ook niet nul. Er moet nu de essentiële keuze gemaakt worden of we doorgaan met de Euro of niet. Het volk heeft nooit een Euro gewild en hier tegengestemd als het de kans kreeg. Helaas werd dat referendum genegeerd onder het mom van 'Het volk heeft niet begrepen waar het referendum over ging'quote:
Israel heeft imho ook te maken met het feit dat Syrie weer aan het spelen is met tanks en burgers.quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:55 schreef LXIV het volgende:
We zullen het zien morgen! Mochten zondagsbeurzen een houvast bieden, dan zal het dus zo'n -6% zijn. Komt er nog een positieve uitspraak vanuit de EU vanavond kan dat nog 3% minder worden. Dat valt op zich dan nog mee.
Worst case gooit Duitsland vanavond de Euro-handdoek in de ring. Dan is het einde oefening.
Bron: telegraaf.nlquote:zo 07 aug 2011, 13:21
Beurs Tel Aviv stilgelegd na zware koersval
TEL AVIV - De aandelenhandel in Tel Aviv werd zondag tijdelijk stilgelegd nadat de koersen bij opening ruim 6 procent daalden. Beleggers in Israël maken zich grote zorgen over de verlaging van de Amerikaanse kredietwaardigheid.
De handel in Tel Aviv lag kort na opening bijna een uur stil door een automatische handelsstop wanneer de verliezen te sterk oplopen. De handelsweek in Israël begint op zondag, waarmee de beurs in Tel Aviv als een van de eerste markten reageert op de verlaging van de Amerikaanse kredietwaardigheid door Standard & Poor's vrijdag. Na een paar uur handel stond de hoofdindex in Tel Aviv op een verlies van 5,6 procent.
Vooral Israëlische banken hadden het zwaar door zorgen over hun blootstelling aan Amerikaanse staatsobligaties. Bank Leumi daalde ruim 7 procent en Israel Discount Bank verloor bijna 8 procent.
Beleggers vrezen dat als de Verenigde Staten in een nieuwe recessie terechtkomen de Israëlische economie geraakt zal worden. Israël is voor 45 procent afhankelijk van de export.
morgen nog meer slecht gekopieerde persberichten door de Telegraaf?quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:24 schreef SemperSenseo het volgende:
Dit staat ons morgen te wachten:
[..]
Bron: telegraaf.nl
quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
morgen nog meer slecht gekopieerde persberichten door de Telegraaf?
hemel beware ons.....
Vanavond zijn de futures al open. Wisselkoersen en die van de grote markten. Sinds de markt grotendeels automatisch zou het niet geheel verrassend zijn als er al direct al flink wat rode nummers op de borden staan.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:24 schreef SemperSenseo het volgende:
Dit staat ons morgen te wachten:
[..]
Bron: telegraaf.nl
Dat ben ik met je eens. Allemaal luxe problemen, de ontembare drang van hebzucht.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:26 schreef LXIV het volgende:
Ach, en laten we vooral de boel ook relativeren. Hoe dan ook hebben we schoon drinkwater, genoeg te eten, goed onderwijs voor onze kinderen, een veilig dorp om in te leven et cetera. Mensen in de hoorn van Afrika hebben wel andere zorgen dan de creditrating van de VS.
Relativeren, dat zou je de media eens moeten zeggen. Die maken de boel in dit soort zaken gewoon altijd enorm veel erger.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:26 schreef LXIV het volgende:
Ach, en laten we vooral de boel ook relativeren. Hoe dan ook hebben we schoon drinkwater, genoeg te eten, goed onderwijs voor onze kinderen, een veilig dorp om in te leven et cetera. Mensen in de hoorn van Afrika hebben wel andere zorgen dan de creditrating van de VS.
Het is dat sentiment inderdaad wat de boel momenteel verziekt/versterkt. Er is totaal geen rationele kijk meer naar wat nou op de keper beschouwd de onderliggende problemen zijn en hoe daarmee om te gaan. In plaats daarvan is het een en al vingergewijs. Weinig verrassend natuurlijk, dat is altijd een makkelijke uitweg geweest.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Relativeren, dat zou je de media eens moeten zeggen. Die maken de boel in dit soort zaken gewoon altijd enorm veel erger.
De media begrijpt geen knurft van de financiële markten en publiceert maar wat raak
Grootste gedeelte van de bevolking begrijpt geen knurft van de financiële markten.
Gevolg, de bevolking leest de krant/kijkt journaal en raakt enorm in paniek.
Het is enorm onderbewust stangen van bepaalde gedachte waar je niks mee opschiet.
Natuurlijk is het weinig verrassend. Wel jammer uiteraardquote:Op zondag 7 augustus 2011 14:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is dat sentiment inderdaad wat de boel momenteel verziekt/versterkt. Er is totaal geen rationele kijk meer naar wat nou op de keper beschouwd de onderliggende problemen zijn en hoe daarmee om te gaan. In plaats daarvan is het een op vingergewijs. Weinig verrassend natuurlijk, dat is altijd een makkelijke uitweg geweest.
Ik heb ondertussen wel gemerkt, dat de financiele markten zelf amper begrijpen waar ze mee bezig zijn. Schulden aflossen met nieuwe schulden, kortom een opeenstapeling van schulden die volledig uit te klauwen loopt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Relativeren, dat zou je de media eens moeten zeggen. Die maken de boel in dit soort zaken gewoon altijd enorm veel erger.
De media begrijpt geen knurft van de financiële markten en publiceert maar wat raak
Grootste gedeelte van de bevolking begrijpt geen knurft van de financiële markten.
Gevolg, de bevolking leest de krant/kijkt journaal en raakt enorm in paniek.
Het is enorm onderbewust stangen van bepaalde gedachte waar je niks mee opschiet.
Ze werden niet genegeerd. Het hele gebeuren speelt al jaren. Al ver voor de crisis. Men had misschien een aantal keer wat oogkleppen op.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:43 schreef fedsingularity het volgende:
Het omgekeerde is ook waar natuurlijk. De problemen die nu uitvergroot worden zijn niet nieuw maar werden tot op heden eigenlijk genegeerd door de markt.
Ze geloven in een sprookje. En degenen die realiseren dat het een sprookje is, proberen de depressie uit te stellen of negeren het.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:45 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ik heb ondertussen wel gemerkt, dat de financiele markten zelf amper begrijpen waar ze mee bezig zijn. Schulden aflossen met nieuwe schulden, kortom een opeenstapeling van schulden die volledig uit te klauwen loopt.
Ik heb eerder het gevoel dat de toestand in werkelijkheid nog vele malen zorgwekkender is dan dat de overheden nu doen voorkomen. Er is totaal geen zicht op ook maar enige verbetering in de schuldenproblematiek. Sterker nog, ze gaan gewoon op dezelfde voet verder, nog meer lenen om de schulden af te lossen.
Dan heb ik daarbij de vorige vraag... Wanneer zaten/zitten de media verder naast de waarheid? In de tijd van de onverschilligheid t.o.v. financieringstekorten/schulden e.d., of nu, nu er veel aandacht voor is?quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ze werden niet genegeerd. Het hele gebeuren speelt al jaren. Al ver voor de crisis. Men had misschien een aantal keer wat oogkleppen op.
De media moet kranten verkopen en dat doen zij door alles zo sensationeel mogelijk voor te stellen. Wanneer was het beste moment om in te stappen de afgelopen jaren? Tijdens AEX <200, toen iedereen om het hardst gilde dat de wereld ten onder ging en het nooit meer goed kwam.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:50 schreef Goverman het volgende:
[..]
Dan heb ik daarbij de vorige vraag... Wanneer zaten/zitten de media verder naast de waarheid? In de tijd van de onverschilligheid t.o.v. financieringstekorten/schulden e.d., of nu, nu er veel aandacht voor is?
Mee eens. Er wordt maar geld gecreëerd terwijl er geen reële productie tegenover staat. Ik verwacht dat we binnen nu een 10 jaar een heel ander geldsysteem hebben, het is wel duidelijk dat dit niet langer kan.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:45 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ik heb ondertussen wel gemerkt, dat de financiele markten zelf amper begrijpen waar ze mee bezig zijn. Schulden aflossen met nieuwe schulden, kortom een opeenstapeling van schulden die volledig uit te klauwen loopt.
Ik heb eerder het gevoel dat de toestand in werkelijkheid nog vele malen zorgwekkender is dan dat de overheden nu doen voorkomen. Er is totaal geen zicht op ook maar enige verbetering in de schuldenproblematiek. Sterker nog, ze gaan gewoon op dezelfde voet verder, nog meer lenen om de schulden af te lossen.
Het creeeren van geld lost het probleem juist op. Want er is een schuldenprobleem. De last van het creeeren van geld (zonder dat er productie tegenoverstaat) is inflatie. Inflatie is een oplossing voor het schuldenprobleem.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:54 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Mee eens. Er wordt maar geld gecreëerd terwijl er geen reële productie tegenover staat. Ik verwacht dat we binnen nu een 10 jaar een heel ander geldsysteem hebben, het is wel duidelijk dat dit niet langer kan.
Een ander geldsysteem zou wel erg irrationeel zijn. Maar ik heb erger gezien. Mensen doen nou eenmaal irrationele dingen.quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:54 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Mee eens. Er wordt maar geld gecreëerd terwijl er geen reële productie tegenover staat. Ik verwacht dat we binnen nu een 10 jaar een heel ander geldsysteem hebben, het is wel duidelijk dat dit niet langer kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |