abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100415021
quote:
In Tottenham, een multiculturele wijk in het noorden van Londen, deden zich zaterdagnacht ernstige rellen voor. Heel wat mensen pikten het niet van de politie dat donderdag een 29-jarige man werd doodgeschoten. De juiste omstandigheden zijn nog altijd niet opgehelderd.

Enkele honderden betogers zakten naar het politiebureau af. Ze wilden naar verluidt gerechtigheid eisen. De agenten probeerden de orde herstellen, maar het kwam tot een confrontatie. Volgens BBC zelfs de ergste in tien jaar tijd.

De woedende massa wierp flessen en molotovcocktails naar de politie. Er werden ook politievoertuigen, een bus en een winkel in brand gestoken. Enkele winkels werden geplunderd. Een cameraploeg van de Britse omroep werd aangevallen.

Bij de rellen liepen acht agenten verwondingen op. Een van hen moest voor verzorging naar het ziekenhuis.

http://www.hbvl.be/nieuws(...)-wijk-tottenham.aspx

Gezellig weer. Franse toestanden deel zoveel? Vraag me af wat de reden was dat die vent is doodgeschoten en waarom men weer eens 'verhaal' ging halen door autos in de fik te steken.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_100415046
http://www.bbc.co.uk/news/uk-14434766

Brandbommen naar politiebureaus
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 09:32:36 #3
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_100415070
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 09:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Deze zal er ook wel weer achter zitten
Heb je daar nog al is het maar een klein spoortje bewijs voor, of is dit alleen je onderbuik? Ik hou op feiten gebaseerde beschuldigingen, niet op lukrake beschuldigingen
Laffe huichelaar
  zondag 7 augustus 2011 @ 09:33:14 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100415073
Een van de vele zo geroemde "voordelen" van de multiculturele samenleving waarbij miljoenen buitenlanders zich niet aanpassen en hun "cultuur" meebrengen...
Het is de zoveelste keer dat hele horden gaan rellen omdat de politie een crimineel te grazen neemt.

Uit de link van TS:
quote:
Die mensen "vluchten" naar het Westen, omdat het in hun thuislanden een geweldadige chaos is. Eens ze hier zijn, creëren ze hier dezelfde toestanden als in hun thuislanden, waar onze brave westerse justitie & politie geen antwoord op hebben
censuur :O
pi_100415077
Fijn, die multiculturele samenleving.
pi_100415081
quote:
7s.gif Op zondag 7 augustus 2011 09:32 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Heb je daar nog al is het maar een klein spoortje bewijs voor, of is dit alleen je onderbuik? Ik hou op feiten gebaseerde beschuldigingen, niet op lukrake beschuldigingen
Is al weg. Maar we zullen zien, oa op die videos van de BBC zie je die gasten met jurken en baarden al weer gezellig bezig zijn.
  zondag 7 augustus 2011 @ 09:35:08 #7
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_100415084
Verder, ik begrijp dit soort opstanden wel, als er inderdaad ten onrechte een man is doodgeschoten, en er wordt helemaal niets gedaan om dat tot de bodem uit te zoeken, snap ik het dat mensen een verklaring eisen.

Ook de politie staat niet boven de wet, moord moet worden onderzocht. Als daaruit blijkt dat het niet anders kon, prima. Maar een onderzoek is wel het minste, bij de dood van een jongeman.
Laffe huichelaar
pi_100415104
[quote]7s.gif Op zondag 7 augustus 2011 09:35 schreef timmmmm het volgende:
Verder, ik begrijp dit soort opstanden wel, als er inderdaad ten onrechte een man is doodgeschoten, en er wordt helemaal niets gedaan om dat tot de bodem uit te zoeken, snap ik het dat mensen een verklaring eisen.

Ook de politie staat niet boven de wet, moord moet worden onderzocht. Als daaruit blijkt dat het niet anders kon, prima. Maar een onderzoek is wel het minste, bij de dood van een jongeman.
[/quote

Precies. Dan steek je autos in de fik en ga je met molotovs gooien
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  zondag 7 augustus 2011 @ 09:37:57 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100415107
quote:
7s.gif Op zondag 7 augustus 2011 09:35 schreef timmmmm het volgende:

En denk je serieus dat de politie geen onderzoek doet?

Ik zal je 2 scenario's geven, mag jij kiezen welke waarschijnlijker lijkt:
A. Politie ging donderdag de straat op en schoot lukraak iemand dood. Toevallig was dat ook iemand die honderden vriendjes heeft die graag rellen.
B. Politie schoot donderdag een crimineel dood, terwijl deze bezig was de wet te breken. Risico van het vak. Maar z'n honderden criminele vriendjes vinden dat-ie zo'n lieve jongen was die nooit iemand kwaad deed, en gaan rellen.
pi_100415126
quote:

Shops in the area were looted, with people seen pushing away shopping trolleys full of goods. One local resident told the BBC that looting continued beyond daybreak on Sunday.

A double-decker bus was set on fire at the junction of High Road and Brook Street while a shop on the High Road was also set alight.

Fire crews were initially unable to reach the shop due to the disorder but later began tackling the flames.

A BBC TV news crew and satellite truck also came under attack from youths throwing missiles.

The youths had begun attacking another police patrol car before the TV crew were targeted and they were withdrawn in the interests of their own safety. The police car was later set alight.

The BBC's Andy Moore says the rioters appear to have dispersed on Sunday morning and police were trying to restore calm.

Our correspondent says that since riots in 1985 relations between the local community and police have been generally good, but last week's shooting raised tension.

He says elements of the community were looking for instant answers but the investigation into Mr Duggan's death would be more long-term.

:{
  zondag 7 augustus 2011 @ 09:41:17 #11
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_100415136
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 09:37 schreef Trommeldaris het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zondag 7 augustus 2011 09:35 schreef timmmmm het volgende:

[/quote

Precies. Dan steek je autos in de fik en ga je met molotovs gooien
Zeg ik dat? Ik zeg alleen dat ik die mensen wel begrijp. Geweld is nooit een oplossing.
Laffe huichelaar
  zondag 7 augustus 2011 @ 09:41:19 #12
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_100415138
De politie in de normale wereld trekken hun wapen uberhaupt niet zomaar. In NL mag je je verantwoorden voor:
- trekken wapen
- richten wapen
- per afgevuurd patroon

'onze jongens' mogen niet eens schieten in afghanistan

Nee, ze zullen wel voor de leuk hebben gevuurd.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  zondag 7 augustus 2011 @ 09:42:18 #13
341872 spookje-van-het-noorden
eng, maar toch best lief
pi_100415142
quote:

eens, maar we waren er niet bij, dus weten niet waarom de politie schoot. Soms moeten ze schieten om zichzelf te verdedigen, en mocht het slachtoffer toevallig gekleurd zijn dan heb je een probleem ... :)
  zondag 7 augustus 2011 @ 09:43:47 #14
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_100415154
quote:

Eens lynchen die agenten. Wie niet luisteren wil moet maar voelen. Fuck the law.

Retard
  zondag 7 augustus 2011 @ 09:44:03 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100415160
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 09:41 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Zeg ik dat? Ik zeg alleen dat ik die mensen wel begrijp.
Wellicht zegt het meer over jou dan, dan over de situatie... Ik begrijp totaal niet waarom je auto's in de fik zou gaan steken omdat de politie wat-dan-ook gedaan heeft, waar jijzelf verder niets mee te maken hebt.
Eigenlijk kan je wel concluderen dat "wij Westerlingen" totaal niet opgewassen zijn tegen dergelijke rellen. In Rusland zijn ze veel beter in het keihard neerslaan hiervan, en zo hoort het. Zero-tolerance.
pi_100415166
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 09:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Vraag me af wat de reden was dat die vent is doodgeschoten en waarom men weer eens 'verhaal' ging halen door autos in de fik te steken.
Mark Duggan (29) is het slachtoffer, waarom hij is doodgeschoten is nog onduidelijk, daar gaat men (uiteraard) onderzoek naar doen. Als ik dit filmpje goed begrijp, dan zat hij in een mini-cab, stond op het punt om gearresteerd te worden en was in het bezit van een pistool.

http://www.bbc.co.uk/news/uk-14427105
  zondag 7 augustus 2011 @ 09:45:00 #17
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_100415171
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 09:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En denk je serieus dat de politie geen onderzoek doet?

Ik zal je 2 scenario's geven, mag jij kiezen welke waarschijnlijker lijkt:
A. Politie ging donderdag de straat op en schoot lukraak iemand dood. Toevallig was dat ook iemand die honderden vriendjes heeft die graag rellen.
B. Politie schoot donderdag een crimineel dood, terwijl deze bezig was de wet te breken. Risico van het vak. Maar z'n honderden criminele vriendjes vinden dat-ie zo'n lieve jongen was die nooit iemand kwaad deed, en gaan rellen.
De wereld is niet zo zwart-wit. Daar zit nog heel veel tussen.
Laffe huichelaar
  zondag 7 augustus 2011 @ 09:49:56 #18
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_100415215
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2011 09:43 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Eens lynchen die agenten. Wie niet luisteren wil moet maar voelen. Fuck the law.

Retard
Want dat zeg ik inderdaad.

Ik vind het toch opvallend dat zodra er een andere mening te lezen is, iedereen meteen moord en doodslag van me verwacht. Dat ik voor het doodmaken van onschuldige mensen ben enzo.
Laffe huichelaar
  zondag 7 augustus 2011 @ 09:50:53 #19
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_100415229
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 09:42 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:

[..]

eens, maar we waren er niet bij, dus weten niet waarom de politie schoot. Soms moeten ze schieten om zichzelf te verdedigen, en mocht het slachtoffer toevallig gekleurd zijn dan heb je een probleem ... :)
Maar dat moet wel onderzocht worden. Nu doet de politie dat zelf. Een wij van wc-eend onderzoek vind ik nou niet echt heel erg betrouwbaar.
Laffe huichelaar
  zondag 7 augustus 2011 @ 09:52:19 #20
65918 IBAZ
broeinest
pi_100415245
quote:

Dit soort opstanden valt niet te begrijpen. Dat mensen boos worden en willen weten hoe de vork in de steel zit, tot daar aan toe. Maar de boel slopen, plunderen en in brand steken is onbegrijpelijk. Heeft ook niets met rechtvaardigheid en rechtsgang te maken, maar meer met primitieve agressie.
Dat jij daar begrip voor kan opbrengen vind ik op zijn minst opmerkelijk. Maar het gevaarlijke is, dat als je dit al vergoeilijkt, de grens steeds verder opgeschoven kan (zal?) worden.
  zondag 7 augustus 2011 @ 09:52:24 #21
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100415246
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 09:49 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Want dat zeg ik inderdaad.

Ik vind het toch opvallend dat zodra er een andere mening te lezen is, iedereen meteen moord en doodslag van me verwacht. Dat ik voor het doodmaken van onschuldige mensen ben enzo.
Het is meer dat je begrip toont voor criminelen die elke gelegenheid aangrijpen om een wijk te slopen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 09:53:49 #22
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100415264
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 09:50 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Maar dat moet wel onderzocht worden. Nu doet de politie dat zelf. Een wij van wc-eend onderzoek vind ik nou niet echt heel erg betrouwbaar.
In Nederland worden dergelijke onderzoeken nooit door het schietende korps uitgevoerd. Ik neem aan dat dat in Engeland niet anders is.
Wat zou jij willen dan? Dat de huidige rellers het "onderzoek" zouden leiden?
pi_100415273
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 09:44 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Mark Duggan (29) is het slachtoffer, waarom hij is doodgeschoten is nog onduidelijk, daar gaat men (uiteraard) onderzoek naar doen. Als ik dit filmpje goed begrijp, dan zat hij in een mini-cab, stond op het punt om gearresteerd te worden en was in het bezit van een pistool.

http://www.bbc.co.uk/news/uk-14427105
Nou als hij zelf ook een blaffer had kunnen we wel aannemen dat het geen onschuldige voorbijganger was.

Pictured: The 'gangsta' gunman killed in shoot-out with police as officer is saved from bullet by radio

A police officer blasted in the chest in a gunfight escaped with his life when the bullet struck his police radio.

He was following a known offender from London’s notorious Broadwater Farm Estate during a covert operation when the suspect opened fire.

Mark Duggan, 29, shot the officer from Scotland Yard’s elite firearms squad CO19 in the side of his chest with a handgun.

But the bullet lodged in the police radio the undercover officer was carrying in a side pocket.

Armed officers shot the gunman dead seconds later.

Residents said at least three shots were fired when officers swooped during the evening rush hour at about 6.15pm.

The Evening Standard quoted the dead man's girlfriend Simone Wilson, 29, as saying she was 'shocked' to learn her boyfriend of 13 years was carrying a gun.

A witness said the shooting took place near a bus stop and medics tried to save the man’s life as he lay in the street.

One witness said the victim was an ‘elder’ from the Broadwater Farm Estate, a short distance away.

Read more: http://www.dailymail.co.u(...)t.html#ixzz1UKN4DUXV

http://www.dailymail.co.u(...)on-cab-shootout.html

Zelf op de wout schieten en dan gaan rellen als hij wordt doodgeschoten :')

Maar gelukkig begrijpen we de rellen wel.
  zondag 7 augustus 2011 @ 09:55:04 #24
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_100415277
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 09:52 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Dit soort opstanden valt niet te begrijpen. Dat mensen boos worden en willen weten hoe de vork in de steel zit, tot daar aan toe. Maar de boel slopen, plunderen en in brand steken is onbegrijpelijk. Heeft ook niets met rechtvaardigheid en rechtsgang te maken, maar meer met primitieve agressie.
Dat jij daar begrip voor kan opbrengen vind ik op zijn minst opmerkelijk. Maar het gevaarlijke is, dat als je dit al vergoeilijkt, de grens steeds verder opgeschoven kan (zal?) worden.
Dat mensen in opstand komen begrijp ik. Dat er dan criminelen zijn die opstanden gebruiken als uitlaat voor hun eigen agressie, en om te plunderen ed, begrijp ik ook. Als ik crimineel was zou ik dat ook doen. Het verschil is dat ik de criminelen afkeur.
Laffe huichelaar
  zondag 7 augustus 2011 @ 09:56:16 #25
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_100415288
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 09:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

In Nederland worden dergelijke onderzoeken nooit door het schietende korps uitgevoerd. Ik neem aan dat dat in Engeland niet anders is.
Wat zou jij willen dan? Dat de huidige rellers het "onderzoek" zouden leiden?
Nee, maar een ander politiekorps is ook niet onpartijdig.
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')