Oh, daar zijn legio voorbeelden van.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:15 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Laten we aannemen dat er inderdaad sprake is van een bestaande samenzweringstheorie
Ik heb het over een wereldsamenzwering, ik zal dat even aanpassen in de OP.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh, daar zijn legio voorbeelden van.
Het is een complot idd, reversed psychology.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:37 schreef TimMer1981 het volgende:
Dat is om mensen de illusie te geven dat ze vrij zijn.
Geen wereldwijde impact, daarvoor had het in het Engels moeten zijn, maar toch wel voor een groot deel van Nederland heeft het invloed. Wat je verder zegt klopt wel denk ik.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 20:53 schreef Resonancer het volgende:
Ik lees eigenlijk maar één vraag.
Het bnw forum heeft wereldwijde impact.![]()
Wat maakt het uit dat die 10tal ? wakkere geesten hier posten ?
Als het al uit de hand zou lopen is het 'n prima plek om desinfo te etaleren, debunk agenten de boel belachelijk te laten maken, afvalligen te traceren, etc..
Resumee, je hecht imo teveel waarde aan dit forum.
Dit. 99% van de bevolking houdt zich niet met deze materie bezig. Er zijn hier naar alle waarschijnlijkheid genoeg lurkers van andere subforae. Dit concludeer ik o.a. uit het aantal cynische, "grappige" posts dat hier geplaatst wordt. Het gros van de mensen gelooft niet wat hier geplaatst wordt, ook al is het nog zo goed onderbouwd of bewezen. The powers that be rekenen erop dat dit het geval is, en terecht.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 20:53 schreef Resonancer het volgende:
Ik lees eigenlijk maar één vraag.
Het bnw forum heeft wereldwijde impact.![]()
Wat maakt het uit dat die 10tal ? wakkere geesten hier posten ?
Scheelt weer dat ik slimmer ben dan welke ambtenaar dan ook; laat dus maar komen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:38 schreef mazaru het volgende:
Ze zijn nu iedereen die in dit subforum post aan het natrekken.
Wie zegt dat 'officiële' ambtenaren dat doen?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:35 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Scheelt weer dat ik slimmer ben dan welke ambtenaar dan ook; laat dus maar komen.
Dat is wel iets waar ik het mee eens ben. Aan die metafysische onderlaag ontsnap je niet inderdaad, omdat dat er altijd wel in zit, wat samenhangt met die occulte eigenschappen zoals bepaalde vrijmetselaarsinvloeden en dergelijke.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:30 schreef Biekuh het volgende:
[..]
Dit. 99% van de bevolking houdt zich niet met deze materie bezig. Er zijn hier naar alle waarschijnlijkheid genoeg lurkers van andere subforae. Dit concludeer ik o.a. uit het aantal cynische, "grappige" posts dat hier geplaatst wordt. Het gros van de mensen gelooft niet wat hier geplaatst wordt, ook al is het nog zo goed onderbouwd of bewezen. The powers that be rekenen erop dat dit het geval is, en terecht.
Daar komt bij dat de posts hier niet altijd van hoge kwaliteit zijn. Daarmee bedoel ik niet alleen inhoudelijk, maar ook taalkundig. Als een post doorzeefd is met taal- en spelfouten kan ik me goed voorstellen dat mensen de inhoud van de post afdoen als onzin. Niet dat ik nooit taal- of spelfouten maak. Ik moet zeggen dat ik sommige discussies hier van aardig hoog niveau vind, zeker vergeleken met andere forae. Ik zit hier niet om mensen af te kraken. Ik zie het nu eenmaal zo.
Hier komt bij dat de meeste discussies hier niet verder reiken dan "controversiële" onderwerpen als chemtrails, bankiers of andere futiliteiten. Het BNW-verhaal kent vele lagen. Chemtrails of biometrische paspoorten? Daar begint het pas. Het zijn niet zozeer Illuminati, zelfs niet Anunakki die de laatste laag vormen. De metafysische grondslagen van dit verhaal worden verwaarloosd, terwijl dat feitelijk is waar het om draait. Diep TRU-spul dus. Uiteraard is dit voor gevorderden, waarmee ik niet suggereer dat ik en sommige anderen slimmer of beter zijn, en anderen lemmings o.i.d. Nogmaals: ik ben er niet op uit om iemand te beledigen.
Niet echt helaas, Wikileaks mocht officiëel niet eraf gegooid worden wegens de vrijwaring van informatie. Zulke zaken als vingerafdrukken om onze veiligheid te vergroten zijn privacy beperkend, ook een grondwet. Ik vind dit soort dingen op zich niet verkeerd, maar hoe ver mag je gaan? Je moet de veiligheid van je burgers wel garanderen, maar je moet ook voorkomen dat er een politiestaat ontstaat.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:26 schreef heartz het volgende:
Omdat we die vrijheid gelukkig nog hebben.
En hopelijk behouden. En ja wat kunnen we doen, iedereen is afhankelijk van geld en wetten.
Ik denk niet dat bnw als gevaar wordt beschouwd. Men heeft niet zomaar wapens meer, dus oorlog tegen de overheid is al verloren.
Men moet ze verslaan met hun eigen wapen.
Bewegen in de 'goede' richting kan op lange termijn misschien effect hebben op de overheid en veranderingen teweeg brengen. Ten goede of slechte voor het volk.
Ik had het alleen over bnw.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:37 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Niet echt helaas, Wikileaks mocht officiëel niet eraf gegooid worden wegens de vrijwaring van informatie. Zulke zaken als vingerafdrukken om onze veiligheid te vergroten zijn privacy beperkend, ook een grondwet. Ik vind dit soort dingen op zich niet verkeerd, maar hoe ver mag je gaan? Je moet de veiligheid van je burgers wel garanderen, maar je moet ook voorkomen dat er een politiestaat ontstaat.
Omdat de mensen die deze 'BNW' runnen zelf zo getikt zijn dat toch neimand ze gelooft, of ze nu gelijk hebben of niet. Je vindt onder de mensen die dit zo duidelijk aanhangen bovengemiddeld veel mensen met gebrek aan opleiding, helder redeneringsvermogen... Kortom: als er een samenzwering bestaat, kun je je geen betere vijand wensen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:15 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Dit is iets interessants wat ik me afvroeg, waarvan ik dacht dat het boeiend is om er een aparte discussie over te voeren. Laten we aannemen dat er inderdaad sprake is van een bestaande wereldwijde samenzweringstheorie, waarom wordt BNW dan toegestaan? Fok! Forum is een van de grootste forums van Nederland, dus als er echt sprake zou zijn van een wereldsamenzwering, is het nadelig om mensen dit te laten uitzoeken op het grootste forum van Nederland, waar veel mensen het openlijk kunnen zien en veel mensen erin betrokken kunnen worden en vragen gaan stellen.
Een eerste mogelijkheid zou kunnen zijn dat bekeken kan worden in welke complotten er geloofd wordt.
Een tweede mogelijkheid is dat mensen gemanipuleerd kunnen worden in de complotten waar men zich mee bezig houdt, door bepaalde topics meer te benadrukken dan anderen, die misschien van groter belang zijn indien er echt een complot is. Een soort complot binnen een complot dus, als we naar de eerste mogelijkheid kijken.
Een derde logische mogelijkheid is dat indien er sprake is van een complot, het heel opvallend zou zijn dat je geen dergelijk subforum zou toestaan, hoeveel mensen het ook zouden vragen. Dan is het beter om eraan toe te geven, om niet door te laten schemeren dat je eigenlijk niet wilt dat mensen zich met die complotten bezighouden.
Wow, wat heb jij een heldere redeneringsvermogen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:41 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Omdat de mensen die deze 'BNW' runnen zelf zo getikt zijn dat toch neimand ze gelooft, of ze nu gelijk hebben of niet. Je vindt onder de mensen die dit zo duidelijk aanhangen bovengemiddeld veel mensen met gebrek aan opleiding, helder redeneringsvermogen... Kortom: als er een samenzwering bestaat, kun je je geen betere vijand wensen.
De 'aluhoedjeswereld' wordt nu eenmaal gedomineerd door zweverige alfa's die er ook nog eens regelmatig zelf beter van worden. Dus ja, mijn redeneringsvermogen mankeert niets aan. Het jouwe?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:44 schreef heartz het volgende:
[..]
Wow, wat heb jij een heldere redeneringsvermogen.
Zeker geen gebrek aan opleiding
Wie heeft het over officiële ambtenaren? Als je voor het Rijk werkt ben je een ambtenaar, klaar.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 21:48 schreef Resistor het volgende:
[..]
Wie zegt dat 'officiële' ambtenaren dat doen?
Ik ben natuurlijk een aluhoedje, dat snap je toch welquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 22:48 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
De 'aluhoedjeswereld' wordt nu eenmaal gedomineerd door zweverige alfa's die er ook nog eens regelmatig zelf beter van worden. Dus ja, mijn redeneringsvermogen mankeert niets aan. Het jouwe?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |