abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100393807
*O* *O* *O*
Ik heb gehoord van mijn ouders dat we er een kitten bij krijgen. *O*
Ik heb nog geen pics, maar die komen wel. :D

De kitten zag er enorm speels uit en nu vroeg ik mij zo af...
Thuis hebben we een echte slaap en dutjeskat.
- Gaat dat goed samen?
En ik wou jullie ook om tips vragen zoals:
- Hoe gaat dat met etensbakjes (moet ik er 2 hebben en onthouden die katten dan welke van wie is?)
- Met de kattenbak (moeten ze hun eigen hebben of kunnen ze delen?)
- Met slaapplekken ( Zijn katten echte slaapplekjes territorium verdedigers of delen ze?)
- Met speeltjes (wat vinden kittens leuk?)
- Met voedsel (hoe voorkom ik dat Loesje (de slaapkat die we nu al hebben) al het eten van die andere gaat opeten (het is ook een enorme eter) en moet ik speciaal voedsel hebben?)

- Onze kat nu (Loesje) is nogal snel geïntimideerd en is niet echt een vechtersbaas. Ook heeft ze epilepsie en bij periode van veel stress (als we op vakantie zijn, als de hond overlijd) krijgt ze nogal een aanval ;(. Hoe kan ik voorkomen dat ze te veel stress krijgt van het nieuwe pluizebeestje?

Oh ja, de kat is dan zo'n 2 a 3 maanden oud, en het is waarschijnlijk een meisje.
De kat die we nu hebben is ook een meisje van 7 jaar oud.

Kortom: geef me alsjeblieft wat tips en trucs :)
Oh ja, de kitten trekt in over ongeveer 4 a 6 weken. :)

Ps: leuke namen voor de kitten zijn ook welkom :D

[ Bericht 0% gewijzigd door summer2bird op 06-08-2011 17:22:27 ]
Twiddel
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 16:34:59 #2
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_100393819
O+
Thinking about thinking of you.
pi_100393865
Onze kat heet Kikker.
  † In Memoriam † zaterdag 6 augustus 2011 @ 17:12:57 #4
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_100394910
Je weet nooit vantevoren hoe een kat reageert, sommige kruipen in hun schulp, anderen beginnen aan een tweede jeugd als zo'n speels ding erbij komt.

Een tip die ik alvast kan geven: een paar dagen voor het kitten komt een Feliway stekker in een stopcontact steken, dit verspreidt rustgevende feromonen waardoor de stress bij de oude poes minder zal zijn.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_100398876
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 16:34 schreef summer2bird het volgende:

De kitten zag er enorm speels uit en nu vroeg ik mij zo af...
Thuis hebben we een echte slaap en dutjeskat.
- Gaat dat goed samen? Dat kan je nooit van te voren zeggen.
En ik wou jullie ook om tips vragen zoals:
- Hoe gaat dat met etensbakjes (moet ik er 2 hebben en onthouden die katten dan welke van wie is?) Ik zou wel zorgen dat ik 2 etensbakjes had voor het geval ze samen willen eten. De katten onthouden niet welk bakje van wie is dus die eten uit beide
- Met de kattenbak (moeten ze hun eigen hebben of kunnen ze delen?) ik zou zorgen voor minstens 2 kattenbakken. Ook hun eigen kattenbak onthouden ze niet dus ze zullen op beide gaan
- Met slaapplekken ( Zijn katten echte slaapplekjes territorium verdedigers of delen ze?)
- Met speeltjes (wat vinden kittens leuk?) pennen, propjes papier, haarelastiekjes, haarspeldjes, speelmuisjes
- Met voedsel (hoe voorkom ik dat Loesje (de slaapkat die we nu al hebben) al het eten van die andere gaat opeten (het is ook een enorme eter) en moet ik speciaal voedsel hebben?) als je dat echt wil voorkomen zul je ze apart eten moeten geven en als ze uitgegeten zijn de bakjes weer wegzetten. Als je de bakjes laat staan kun je niet voorkomen dat ze van beide bakjes gaan eten. Ik zou kittenbrokjes voor het kitten halen. Als je ze apart eten geeft dan kun je de andere kat gewoon de huidige brokken geven en anders zou ik ervoor kiezen om ze beide kittenbrokken te geven. Wat je dan wel moet doen is het gewicht van je huidige kat even in de gaten houden, want die kan nog wel eens dik worden van kittenbrokjes.

- Onze kat nu (Loesje) is nogal snel geïntimideerd en is niet echt een vechtersbaas. Ook heeft ze epilepsie en bij periode van veel stress (als we op vakantie zijn, als de hond overlijd) krijgt ze nogal een aanval ;(. Hoe kan ik voorkomen dat ze te veel stress krijgt van het nieuwe pluizebeestje? Echt voorkomen kan je het niet, maar wat je kan doen is haar af en toe even een paar uurtjes rust gunnen door het kitten bij haar weg te halen mocht hij haar erg treiteren.

pi_100748392
Gaat het feest nog door? :D
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 15 augustus 2011 @ 09:31:58 #7
163650 Greys
pi_100749883
Feliway stekker idd in het stopcontact, een paar dagen voordat de kitten komt :Y
Op een plek waar je slaapkat veel is/zit/ligt/snurkt :+

En verder heb je best kans dat juist omdat je andere kat zo rustig is, dat Loesje de nieuwe kitten gaat wassen enzo binnen een paar dagen O+ Ben benieuwd! Maar maar ben je? :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_100750061
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 07:17 schreef Oognip het volgende:
Gaat het feest nog door? :D
Ja hoor :D
Maar de kitten komt pas over 2 a 3 weken heb ik gehoord.

Over een naam zijn we het thuis nog niet eens :D
Suggesties zijn welkom!

En iedereen alvast bedankt voor de handige reacties!
Twiddel
pi_101813266
Een update!
Morgen gaan we naar mijn neef en dan mogen we Simba meenemen!

Simba is dan een katertje van ongeveer 2 tot 3 maanden oud.
*O*
Twiddel
pi_101856165
We gaan er nu heen :D
Iemand nog tips om Simba aan zijn omgeving te laten wennen zonder stress?
Twiddel
  maandag 12 september 2011 @ 15:51:04 #11
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_101859160
Pics O+
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_101863380
Pics komen zo, als hij wat rustiger is.

Loesje heeft 'm net ontdekt. Ze zitten nu naar elkaar te kijken, Loesje loopt nu weer weg, in slow-motion. Teun (Simba is Teun geworden) zit angstig toe te kijken.
Loesje is aan het grommen en blazen maar slaat niet en heeft geen platte oren en zwaait ook niet met d'r staart.

Is dat goed? Teun is al heel snel de boel aan het verkennen. Duidelijk niet superbang voor Loesje. :D
Twiddel
pi_101863973
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2011 17:37 schreef summer2bird het volgende:
Pics komen zo, als hij wat rustiger is.

Loesje heeft 'm net ontdekt. Ze zitten nu naar elkaar te kijken, Loesje loopt nu weer weg, in slow-motion. Teun (Simba is Teun geworden) zit angstig toe te kijken.
Loesje is aan het grommen en blazen maar slaat niet en heeft geen platte oren en zwaait ook niet met d'r staart.

Is dat goed? Teun is al heel snel de boel aan het verkennen. Duidelijk niet superbang voor Loesje. :D
Helemaal goed ^O^
Het heeft wat tijd nodig en misschien worden er nog wel wat klappen uitgedeeld, lekker laten gaan (tenzij ze elkaar echt veel pijn doen) dan komt het vanzelf goed.
pi_101867089
Er zijn al wat klappen uitgedeeld. Maar Teun mept ook terug!
Verder ligt hij nu lekker op de bank te dutten:

Meppen met Loesje en oortjes plat

Loesje helemaal verontwaardigd toekijken naar Teun.

Twiddel
pi_101867661
quote:
2s.gif Op maandag 12 september 2011 19:05 schreef summer2bird het volgende:
Er zijn al wat klappen uitgedeeld. Maar Teun mept ook terug!
Verder ligt hij nu lekker op de bank te dutten:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Loesje helemaal verontwaardigd toekijken naar Teun.

[ afbeelding ]
Vet schattig O+ En dat "vechten" gaat vanzelf over :P Mijn oudste poes was na een week zo gewend, dat ze de jongste telkens ging wassen enzo O+
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_101867788
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 19:14 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Vet schattig O+ En dat "vechten" gaat vanzelf over :P Mijn oudste poes was na een week zo gewend, dat ze de jongste telkens ging wassen enzo O+
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 17:51 schreef Oognip het volgende:

[..]

Helemaal goed ^O^
Het heeft wat tijd nodig en misschien worden er nog wel wat klappen uitgedeeld, lekker laten gaan (tenzij ze elkaar echt veel pijn doen) dan komt het vanzelf goed.
Gelukkig :)
Twiddel
  maandag 12 september 2011 @ 19:17:12 #17
50430 Yuki
Student Midwife
pi_101867832
Teun is cute O+

En leuke naam ook!
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_101867874
Wat een knapperd, die Teun O+ En Loesje is ook leuk :)
pi_101868067
quote:
2s.gif Op maandag 12 september 2011 19:05 schreef summer2bird het volgende:

[ afbeelding ]
Mooie foto zeg _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_101929119
quote:
14s.gif Op maandag 12 september 2011 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mooie foto zeg _O_
dankje :)
Twiddel
pi_101929247
Teun is hier immidels 3 dagen. Hij past zich heel goed aan, mauwt er vrolijk op los, tegen speeltjes, tegen vogels buiten, tegen lege voerbakken.
Ook heeft hij de kattenbak al ontdekt en is al helemaal zindelijk.
Al onze kattenspeeltjes is hij al aan het slopen O+
En hij trekt al de kleden van de bank en sleept die dan ook mee :P
Ook klimt hij in alles wat hangt :P

Daarna valt hij helemaal uitgeput in slaap O+

Loesje en Teun meppen niet meer :D ze blazen en grommen alleen nog wat naar elkaar. Ook komen ze steeds dichterbij elkaar. Gisteren en vanmorgen stonden ze met de neusjes tegen elkaar om elkaar te besnuffelen.

Daarna lopen ze wel weer blazend weg, dat wel :P

Teun is ook alles aan het verkennen en struikelt steeds over zijn eigen pootjes O+
Twiddel
pi_102133267
Teun is nu een weekje hier.

Er is nog veel strijd maar dat komt voornamelijk van Loesjes kant af. Als Teun te dicht bij komt blaast ze en gromt ze soms ook. Teun blaast en gromt niet meer naar Loesje.
Hij wil telkens met haar spelen, wat Loesje niet leuk vind en dan blaast Loesje en rent hard weg.
Held op sokken :') :D

Teun mag sinds een paar dagen met riempje om in de tuin spelen. Ook lopen we soms (lopen, meer dragen :') ) een stukje met hem aan de riem door de buurt.

Hij maakt echt alles stuk wat klein is en los zit, is al met een paar onbekende kabeltjes aangekomen die hij had losgetrokken :P

Teun aan het riempje:

(Teuns ontlasting stinkt heel erg, weten jullie misschien een manier om dat minder te maken?)
Twiddel
pi_102133538
Wat een leukerd O+

En over de ontlasting, wat voor voer geef je hem? Het kan zijn dat als je op een 'beter' merk voer overstapt dat de ontlasting dan minder ruikt.
pi_102139372
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:26 schreef Oognip het volgende:
Wat een leukerd O+

En over de ontlasting, wat voor voer geef je hem? Het kan zijn dat als je op een 'beter' merk voer overstapt dat de ontlasting dan minder ruikt.
We geven hem junior van perfect fit. En zo nu en dan krijgt hij een snoepje (max. 1x per dag)
Twiddel
pi_102811303
Hallo :W
Het gaat goed met Teun.
Hij groeit hard. :D
De relatie tussen Loesje en Teun is nog niet al te best, voornamelijk omdat Teun Loesje als speelmaatje ziet en Loesje dat niet zo grappig vind.
Zoals naar haar staart happen, als een debiel naar Loesje rennen, Loesje storen als ze aan het eten is ect.
Dan krijg hij wel eens een mep van haar :P

Maar.. Teuntje is gek op brood. Hij sloopt hele broodzakken als ze op het aanrecht liggen en vreet ook alle kosten op. Kan dat kwaad?
Teun stinkt ook nog heel erg als hij uit de kattenbak komt, heeft iemand een oplossing hiervoor. Ander en duurder voer helpt niet echt.
Twiddel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')