abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100359284
Goedendag,

na aanhoudend klagen over slecht netwerkbereik op het T-Mobile netwerk thuis komt T-Mobile mij nu tegemoet door een voortijdige ontbinding aan te bieden op het 2 jarig contract. Dit contract loopt nog tot april '12.
Er zijn mij 3 opties gegeven.
Optie 1: Resterende maanden 20% korting op de abonnementskosten. Wat mij betreft geen optie.
Optie 2: Telefoon retourneren, abonnement beeindigen en klaar.
Optie 3: Telefoon afkopen voor 62 euro en abonnement beeindigen.
Aangezien de telefoon nog goed is en daarmee een sim-only abonnement een aantrekkelijke optie is, lijkt optie 3 mij interessant. However, ik ben het totaal niet eens met de 62 euro afkopen van het telefoontje. Het abonnement kost al maandelijks zo'n 55 euro, en er is regelmatig over de bundel heen gegaan. Sterker nog, in totaal is er in zo'n anderhalf jaar tijd al meer dan 1500 euro aan uitgegeven.
Het antwoord van T-Mobile is dat slechts een gedeelte van die 55 euro maandelijkse belbundel kosten bestemd is voor het afbetalen van je telefoon.
Ik vind dit complete onzin en vraag me af of ze hier uberhaupt de waarheid spreken.

Wie kan hier wat meer over vertellen?
pi_100359385
Niet dat je ff aangeeft wat voor telefoon het is.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_100359420
Omdat dat irrelevant is.
pi_100359462
Dat je elke keer over je bundel heen gaat heeft toch niks te maken met het afkopen van je mobiel?
[b]Op zondag 12 september 2010 13:49 schreef swarmahoer het volgende:[/b]
mannen die zeker zijn van hun geaardheid kunnen gewoon rosebier drinken, ik snap dat het voor jou gewaagd is, dus dat je maar aan de sterke drank ging :P
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:04:23 #5
311053 Vierkant.
rondje met vier hoeken.
pi_100359474
optie 4: vis
pi_100359479
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:03 schreef Lightning_NL het volgende:
Omdat dat irrelevant is.
Is wel relevant.
Heb je hem gratis gekregen bij je abbo, heb je er voor moeten bijbetalen, was hij ook gratis bij een 1-jarig abbo.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_100359502
Je hebt zelf optie 2 en 3 als haalbaar bestempeld.

De vraag is dan: Kan / wil je die telefoon in die staat voor minder dan 62 euro ergens krijgen?
Zo ja: Optie 2.
Zo nee: Optie 3.
pi_100359661
Deze vraag stel ik voor iemand anders. Voor het gemak is het verhaal in de ik-vorm geschreven.

Ik weet 95% zeker dat het toestel gratis was bij een 2-jarig contract, en niet gratis bij een 1-jarig contract.

Het is voor mij een principe kwestie, dit verhaal.
pi_100360072
quote:
Het antwoord van T-Mobile is dat slechts een gedeelte van die 55 euro maandelijkse belbundel kosten bestemd is voor het afbetalen van je telefoon.
Ik vind dit complete onzin en vraag me af of ze hier uberhaupt de waarheid spreken.
Lijkt me trouwens logisch, bij het aangaan van het contract weet TMobile immers niet of iemand over de bundel gaat zitten bellen. De kosten voor de telefoon zouden dan ook geheel uit een gedeelte van de kosten voor de afgesproken bundel moeten komen willen ze hier geen verlies op lijden.

Dat jij vervolgens fijn meer belt is pure winst maar heeft niets met de telefoon te maken. Als je het niet had gedaan was de telefoon na 2 jaar ook betaald.
pi_100360150
je toestel heeft een afschrijving! elke maand in je 2 jarig contract betaal je een gedeelte van je toestel dmv abbonnementskosten! nu heb je ongeveer 16 van die termijnen betaald van de 24! dan vind ik 62 euro helemaal geen verkeerd aanbod ongeacht wat voor toestel het is!
je zegt zelf al dat het toestel gratis was bij een 2 jarig contract en NIET bij een 1 jarig contract!
dus ik snap je probleem niet! ik vind dat T-mobile je een heel netjes aanbod biedt!
pi_100360153
Optie 4: Doe een tegenbod voor de telefoon wanner je die wilt houden.
pi_100360260
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:59 schreef Lightning_NL het volgende:

Dat klopt :) t-mobile houdt op de abonnementskosten een bepaald bedrag apart voor de afkoop van je mobiele telefoon. Dat is dus dat vaste maandbedrag: het andere deel zal gaan naar onderhoud van het netwerk, winst, enzovoorts...

Alles wat je daarboven belt wordt weggesluisd als winst en gaat voor een deel ook weer in het netwerkonderhoud (en personeel, nouja, noem maar op).

Dat is overigens puur een boekhoudkundig verschil want je maakt mij niet wijs dat ze op die belminuten niet ontzettend veel winst maken.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:56:16 #13
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_100361259
Zorg dat je optie 1 op schrift krijgt. Ik kreeg hetzelfde, maar na 6 maanden ging de aboprijs weer omhoog omdat de verlaging maar voor 6 maanden zou zijn. Niet zoals ik het mij herinnerde, maar het is niet terug te vinden.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 18:02:21 #14
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_100361488
je hebt dus een slecht bereik de hele tijd, en nog krijg je het voor elkaar om over je bundel heen te gaan?

zo slecht is het bereik dan niet lijkt me
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
pi_100362296
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:10 schreef Lightning_NL het volgende:
Deze vraag stel ik voor iemand anders. Voor het gemak is het verhaal in de ik-vorm geschreven.

Ik weet 95% zeker dat het toestel gratis was bij een 2-jarig contract, en niet gratis bij een 1-jarig contract.

Het is voor mij een principe kwestie, dit verhaal.
Dus je hebt een gratis telefoon gekregen bij een 2-jarig contract op voorwaarde dat je het contract uitdient. Nu wil je de laatste 8 maanden niet betalen, maar wel die telefoon houden. T-Mobile wil dit niet. Voor jou is het een principekwestie, maar voor T-Mobile zo mogelijk nog meer.
Ik voorzie een patstelling.

Daar waar ik je en jou schrijf, bedoel ik natuurlijk die 'iemand anders' ;)
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 19:09:37 #16
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_100364033
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:05 schreef Wokkel het volgende:
Je hebt zelf optie 2 en 3 als haalbaar bestempeld.

De vraag is dan: Kan / wil je die telefoon in die staat voor minder dan 62 euro ergens krijgen?
Zo ja: Optie 2.
Zo nee: Optie 3.
Soms is de oplossing zó simpel.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_100388472
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 18:02 schreef kievit19 het volgende:
je hebt dus een slecht bereik de hele tijd, en nog krijg je het voor elkaar om over je bundel heen te gaan?

zo slecht is het bereik dan niet lijkt me
Het blijkt maar weer dat lezen niet voor iedereen is weggelegd, evenals enig vernuft.
pi_100389124
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 13:03 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Het blijkt maar weer dat lezen niet voor iedereen is weggelegd, evenals enig vernuft.
Handig om reacties van users te gaan afzeiken als je een antwoord wilt hebben van diezelfde users....
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 13:37:30 #19
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_100389179
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 13:34 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Handig om reacties van users te gaan afzeiken als je een antwoord wilt hebben van diezelfde users....
En ook gewoon de rest van de posts negeren. Zo wordt het vast een succesvol topic.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_100412642
Het zoveelste backfire-topic in WGR, omdat de TS niet mee wilt werken in het vinden van antwoorden. Nee nee, liever houdt de TS zoveel mogelijk informatie voor zich, waardoor de irritatie onder de overige users alleen maar groter wordt.

Waarom vertel je niet gewoon om welke telefoon het gaat?

Jij plaatst een casus, volledig gebaseerd rond een telefoon, maar weigert vervolgens om te zeggen welk exemplaar? Dan ben je gewoon aan het zieken, trollen, etteren en interesseert het antwoord je eigenlijk helemaal niets.
pi_100414822
Ook jij hebt dus moeite met lezen. Het onderwerp is ontbinding van het contract, niet het type telefoon. Ik had toch een iets hoger niveau verwacht in WGR.
  zondag 7 augustus 2011 @ 09:00:27 #22
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_100414843
Het rationele antwoord is al gegeven en er is helemaal niets om "principieel" over te zijn. Als je lekker wil zieken post dan maar een zielig verhaal op het Radar forum.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_100414924
Het zal wel een iPhone zijn, die staan er bekend om slecht bereik te hebben met T-Mobile. Wel een beetje kinderachtig van TS dat 'ie het niet wil zeggen. Wat boeit het nou?
pi_100415025
Voor de zekerheid even een kopie van de OP...
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:59 schreef Lightning_NL het volgende:
Goedendag,

na aanhoudend klagen over slecht netwerkbereik op het T-Mobile netwerk thuis komt T-Mobile mij nu tegemoet door een voortijdige ontbinding aan te bieden op het 2 jarig contract. Dit contract loopt nog tot april '12.
Er zijn mij 3 opties gegeven.
Optie 1: Resterende maanden 20% korting op de abonnementskosten. Wat mij betreft geen optie.
Optie 2: Telefoon retourneren, abonnement beeindigen en klaar.
Optie 3: Telefoon afkopen voor 62 euro en abonnement beeindigen.
Aangezien de telefoon nog goed is en daarmee een sim-only abonnement een aantrekkelijke optie is, lijkt optie 3 mij interessant. However, ik ben het totaal niet eens met de 62 euro afkopen van het telefoontje. Het abonnement kost al maandelijks zo'n 55 euro, en er is regelmatig over de bundel heen gegaan. Sterker nog, in totaal is er in zo'n anderhalf jaar tijd al meer dan 1500 euro aan uitgegeven.

pi_100415181
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 08:57 schreef Lightning_NL het volgende:
Ook jij hebt dus moeite met lezen. Het onderwerp is ontbinding van het contract, niet het type telefoon. Ik had toch een iets hoger niveau verwacht in WGR.
Als het echt om het ontbinden van het contract gaat is het toch simpel. Stuur het toestel terug en je hebt niets meer met elkaar te maken.

Volgens mij wordt dit verhaal prima geinterpreteerd door de lezers en gaat het er enkel om het toestel zo goedkoop mogelijk binnen te harken.
Groot gelijk in natuurlijk, maar ga hier dan geen hoogdravend verhaal ophangen, terwijl T-mobile een goede oplossing biedt.

Als het om een iphone gaat zal die trouwens bij zo'n handel nog wel meer waard zijn dan 62 en is elke gewonnen euro dus pure winst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')