abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100345474
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Ja doei.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:20:16 #2
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_100345496
Lang leve een gebrek aan wasmachines! :9
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  Vis een optie? vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:20:59 #3
70532 loveli
N
pi_100345520
Goed voor de sociale contacten. Hangen daar geen vacatures op een prikbord? Babysitter gevraagd ofzo :P
crap in = crap out
pi_100345571
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:02 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Klinkt ok! En heb tegenwoordig toch tijd :')
Heb je 'n receptje?
Nou, dat google ik gewoon op.

quote:
1 bol mozzarella a 125gram
2 middelgrote eieren
30ml slagroom
Prak eerst de bol mozzarella fijn met een vork en voeg dan de eieren toe en mix het een mixer tot een redelijk glad beslag, voeg tot slot de slagroom toe en mix deze nog even goed door.

Doe een klein beetje boter in een koekenpan, welke je op hoog vuur goed warm maakt. Draai nu het vuur helemaal laag en schep met een soeplepel wat van het beslag in de pan. Wacht totdat het beslag bijna helemaal gestold is en draai de pannenkoek vervolgens om en bak de andere kant nog even een minuutje om er zeker van te zijn dat hij goed gaar is.
Let erop dat je ze lang(!) bakt aan de eerste kant, maar niet te hard. Draaien is de moeilijkheid :+.
Er waren nog een paar andere pannekoekrecepten. Heb even voor je gezocht:

quote:
pannekoeken:
- 3 eieren
- 2 eetlepels colon rein
- 2 eetlepels slagroom
- zoetstof naar smaak (meer dan 15gr igg)
- evt. 2-3 eetlepels roomkaas
Colon rein is poeppoeder. Smaakt beter dan het klinkt.

Ik vond deze ook erg goed:
quote:
- 2 grote eieren
- 2 flinke eetlepels tarwezemelen
- 3 flinke eetlepels cottage cheese of roomkaas
- scheutje olie

Alles mengen tot een glad papje
bakken in vet
Ander goed tussendoortje is gehaktbrood. Groot gehaktbrood bakken, in plakjes snijden, in porties invriezen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:22:53 #5
333860 mieknok
het is mij, miek
pi_100345575
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:11 schreef loveli het volgende:

[..]

Lekkerder, waarom magere yoghurt eten als er iets lekkerders voorhanden is? Vet is niet per definitie slecht. Het draait om balans. Suiker is vele malen slechter dan vet.
Duidelijk, dan gaat ie op het boodschappenlijstje :) Thanks!
pi_100345602
Goedemorgen!

Lijstje gisteren eindigde enigszins dramatisch:
O - dubbele boterham kaas/komkommer, thee
S - deuren afplakken, een gevecht met 4x20m afdekplastic houden, alles stofvrij maken
L - boterham kaas, boterham kipfilet, boterham hagelslag, thee
S - muren en plafonds van twee trapgaten, een overloop en een gang witten
T - appel
En toen was ik kapot en ging lief naar de snackbar en kwam terug met:
D - patat met mayo, appelmoes, ketchup en een kroket en een kipcorn

Dus vandaag maar weer flink groente :')
pi_100345668
En een :* voor Amsel, kan me voorstellen dat je daar kapot van bent.

En Probilly - het is heel herkenbaar, toen ik nét wat met mijn Mr had waren we geheel wederzijds wat sikkeneurig als de ander op vakantie was geweest en wilden we van elkaar de foto's niet zien en de verhalen niet horen :') trok vaak snel weer bij hoor!

En succes voor Maria ^O^ !
pi_100345673
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:22 schreef mieknok het volgende:

[..]

Duidelijk, dan gaat ie op het boodschappenlijstje :) Thanks!
De griekse yoghurt is ook beduidend vetter. Als je op calorieën wil letten kan dat een reden zijn te kiezen voor een van de andere yoghurts. Griekse = 10% vet. Turkse is er in 10, 8 en 3%.
Gewone volle yoghurt is 3,5 tot 3,8% vet.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:27:25 #9
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_100345691
Goodmorning :W

Maria, succes!!! ^O^

Mama is werken, papa is vissen, vriendje ligt nog te slapen :Z en zusje ligt ook nog in bed :O . Nou, dan ga ik maar een rondje met de hond wandelen! 't is hier alleen niet zo zonnig als ik had gehoopt ..
pi_100345716
MoBlo, ik heb nogal wat recepten hiervandaan gehaald:
http://www.lowcarbforum.nl/index.php#c15
en
http://www.atkinsforum.info/forum/viewforum.php?f=42

Bij die laatste moet je je registreren (en inloggen) om de topics te kunnen lezen.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:29:53 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100345751
Mogge :O
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_100345762
^O^ puik! Vooral dingen als pannenkoekachtige dingen ben ik erg voor.

:9
Ja doei.
pi_100345772
Snap 'm nu Billy, verder wat loveli zegt... Wel veel plezier gewenst! Waarheen trouwens?

Sigme, iets als poeppoeder is al snel lekkerder dan het klinkt :D :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:30:53 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100345778
Ooww Maria leest het vast niet meer, maar ik duim mee *O*
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_100345782
@amsel :*
@maria ^O^
@prob :{ & :* haha

Nog iemand vergeten?!

Goeiemorgen dan maar!
~ Bonito La Risa ~
pi_100345823
* kwakz0r duimt voor Maria

goeiemorgen, vanochtend vanzelf na 7 uurtjes slaap wakker geworden. vriendje komt vandaag thuis O+ ga vanmiddag naar hem toe in Delft, moet voor die tijd nog wat klusjes en boodschapjes doen. Maar ik ga nu eerst lekker ontbijten en Eh ja, lege koelkast en geen brood. Eerst maar naar de AH dus :')
Kwak
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:35:12 #17
333860 mieknok
het is mij, miek
pi_100345899
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:26 schreef sigme het volgende:

[..]

De griekse yoghurt is ook beduidend vetter. Als je op calorieën wil letten kan dat een reden zijn te kiezen voor een van de andere yoghurts. Griekse = 10% vet. Turkse is er in 10, 8 en 3%.
Gewone volle yoghurt is 3,5 tot 3,8% vet.
Ah, ok, daar moet ik op sommige dagen wel op letten ja. Ik heb dagen dat ik niet kan sporten, maar ik zit dan ook de hele dag op kantoor, dus dan let ik op wat er aan calorieëen naar binnen gaat, dus dan neem ik het niet. Maar gewone yoghurt gaat me ook vervelen, dan ik wil die griekse of andere variant wel proberen op dagen dat ik heel energiek bezig ben.
pi_100346012
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:30 schreef V1z0R het volgende:
Snap 'm nu Billy, verder wat loveli zegt... Wel veel plezier gewenst! Waarheen trouwens?

Sigme, iets als poeppoeder is al snel lekkerder dan het klinkt :D :')
't Is niet erg lekker :{w. Wel fascinerend spul, gooi een lepel door een bak yoghurt en het wordt een eigenaardig soort pudding. Bij koolhydraatarm eten is het goed spul, anders is je potvulling geen potpudding maar kleine harde knikkertjes :%

Daar zijn die tarwevezels trouwens ook heel goed voor, MoBlo! Let wel op je buik; ik (en liefste, en vele anderen (Chicolate dacht ik ook)) blijk niet zo goed tegen die tarwevezels te kunnen, ik krijg er een opgezette buik en soms zelfs buik(darm)pijn van. Haverzemelen zijn dan beter, maar die bevatten meer koolhydraten.
pi_100346043
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:35 schreef mieknok het volgende:

[..]

Ah, ok, daar moet ik op sommige dagen wel op letten ja. Ik heb dagen dat ik niet kan sporten, maar ik zit dan ook de hele dag op kantoor, dus dan let ik op wat er aan calorieëen naar binnen gaat, dus dan neem ik het niet. Maar gewone yoghurt gaat me ook vervelen, dan ik wil die griekse of andere variant wel proberen op dagen dat ik heel energiek bezig ben.
Ik neem eigenlijk altijd magere yoghurt. Nooit 'kaal' hoor, altijd wel wat erin.. Mijn vriend doet meestal vlokken met een beetje yoghurt :')

Ik Cruesli of fruit..

Dan kanik zelf het beste magere blijven nemen toch?
~ Bonito La Risa ~
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:40:50 #20
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_100346059
* Wolve000 wacht op de cruesli-brigade
pi_100346069
is die vriendelijker dan de ontbijtkoek taliban?
Ja doei.
pi_100346080
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:40 schreef Wolve000 het volgende:
* Wolve000 wacht op de cruesli-brigade
Kellog's special K ook niet goed? ;(
~ Bonito La Risa ~
pi_100346090
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:41 schreef motorbloempje het volgende:
is die vriendelijker dan de ontbijtkoek taliban?
Die heb ik ook meegemaakt, de ontbijtkoek taliban :') haha
~ Bonito La Risa ~
pi_100346133
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:39 schreef sigme het volgende:

[..]

't Is niet erg lekker :{w. Wel fascinerend spul, gooi een lepel door een bak yoghurt en het wordt een eigenaardig soort pudding. Bij koolhydraatarm eten is het goed spul, anders is je potvulling geen potpudding maar kleine harde knikkertjes :%

Daar zijn die tarwevezels trouwens ook heel goed voor, MoBlo! Let wel op je buik; ik (en liefste, en vele anderen (Chicolate dacht ik ook)) blijk niet zo goed tegen die tarwevezels te kunnen, ik krijg er een opgezette buik en soms zelfs buik(darm)pijn van. Haverzemelen zijn dan beter, maar die bevatten meer koolhydraten.
Knienekeutels? :D
Weer een reden dat ik niet echt low-carb zal doen.
SPOILER: Random wut
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_100346151
Loveli, jij postte toch dat cola-artikel over teveel fosfor? Kan dat ook iets te maken hebben met verlaagde vitamine D-opname? En weet jij nog iets hoe je dat weer op peil krijgt? Het enige wat ik kan bedenken is zonlicht :P
pi_100346153
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:40 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

Ik neem eigenlijk altijd magere yoghurt. Nooit 'kaal' hoor, altijd wel wat erin.. Mijn vriend doet meestal vlokken met een beetje yoghurt :')

Ik Cruesli of fruit..

Dan kanik zelf het beste magere blijven nemen toch?
Hier is de crueslibrigade!

Cruesli bevat heeeeeeeeeeeeeeeeeeeee; veel suiker. Neem gerust moddervette yoghurt, maar flikker die suiker eruit. Tenminste, als je wil afvallen.

En ontbijtkoektaliban is zonder spatie.
[/betweter]
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:45:19 #27
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_100346191
Crueslibrigade, ontbijtkoektaliban en taalnazis, we hebben hier alles! :')
pi_100346197
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:41 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

Kellog's special K ook niet goed? ;(
Is het lezen van een ingrediëntenlijst te moeilijk? Haha.
20% suiker.
pi_100346199
Ja, dat mensen nog durven te posten hier! :o
pi_100346227
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:45 schreef Wolve000 het volgende:
Crueslibrigade, ontbijtkoektaliban en taalnazis, we hebben hier alles! :')
Rode ijzertil Kmer meldt zich!
pi_100346255
quote:
12s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:45 schreef Laureline het volgende:
Ja, dat mensen nog durven te posten hier! :o
ja.. :{ haha. Nou, ik vind het wel fijn, dan weet ik iig wat goed en 'slecht' is. Cruesli dus. Maar ik krijg geen hap brood binnen 's ochtends. Vanochtend nog geprobeerd. Haha. Dusja, wat moet er dan in mijn yoghurt??
~ Bonito La Risa ~
pi_100346290
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:44 schreef Laureline het volgende:
Loveli, jij postte toch dat cola-artikel over teveel fosfor? Kan dat ook iets te maken hebben met verlaagde vitamine D-opname? En weet jij nog iets hoe je dat weer op peil krijgt? Het enige wat ik kan bedenken is zonlicht :P
Vette vis en pilletjes!
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:49:22 #33
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_100346303
Muesli is dan wel prima, moet je wel even wennen dat je yoghurt iets zuurder is zonder alle suiker van de cruesli.
pi_100346307
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:47 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

ja.. :{ haha. Nou, ik vind het wel fijn, dan weet ik iig wat goed en 'slecht' is. Cruesli dus. Maar ik krijg geen hap brood binnen 's ochtends. Vanochtend nog geprobeerd. Haha. Dusja, wat moet er dan in mijn yoghurt??
Ha-Ha-Havermout! :D
pi_100346309
In de hele ontbijtkoektalibanrel ontging de meesten ook de essentie van de Slank-ontbijtkoeksharia: het is prima als je dol op ontbijtkoek bent en het dagelijks eet (hier vliegen ook de soezen, het hazelnootschuimgebak, speciaalbieren, chips en snoep je om de oren), geniet er dan van! Maar denk dan niet dat je verschrikkelijk verantwoord en gezond bezig bent! Die gedachte is echt haram, niet het éten van de koek zelf. (8>
pi_100346313
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:00 schreef V1z0R het volgende:
Probilly, ik snap er niks van maar ik gok dat een :* op z'n plaats is?

It's cheese Cali! :D
Conclusie: mannen zijn klootzakken :P!

[ Bericht 28% gewijzigd door Probability op 05-08-2011 11:54:47 ]
Worry is a misuse of imagination
pi_100346316
quote:

[..]

Muesli. Dat is cruesli zonder suiker.
Brinta
Havermout
Weetabix

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 05-08-2011 10:55:04 ]
pi_100346342
quote:
Het schijnt dat van vitamine D supplementen als enige is bewezen dat het werkt deze te slikken?
pi_100346391
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:49 schreef Laureline het volgende:
In de hele ontbijtkoektalibanrel ontging de meesten ook de essentie van de Slank-ontbijtkoeksharia: het is prima als je dol op ontbijtkoek bent en het dagelijks eet (hier vliegen ook de soezen, het hazelnootschuimgebak, speciaalbieren, chips en snoep je om de oren), geniet er dan van! Maar denk dan niet dat je verschrikkelijk verantwoord en gezond bezig bent! Die gedachte is echt haram, niet het éten van de koek zelf. (8>
Mooi O+
pi_100346418
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:49 schreef Laureline het volgende:
Ik zou 'm bijna even naar 't dieettopic slingeren O+ :')
Ja doei.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:55:36 #41
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100346474
Haha.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:56:23 #42
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_100346490
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:49 schreef Probability het volgende:

[..]

Conclusie: mannen zijn klootzakken

[..]
Conclusie 2: alle vrouwen generaliseren?
pi_100346509
O+ hé schat! O+

}:|
Ja doei.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:58:02 #44
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_100346534
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:57 schreef motorbloempje het volgende:
O+ hé schat! O+

}:|
:+

o hai! :W
pi_100346537
Wolve, de generaal roept! :P :')
Of is het zeggen dat alle generalen generaliseren, generaliserend?
pi_100346555
8!
Ja doei.
pi_100346574
@prob. Wat een gedoe zeg die mannen.

Ik heb ook zo'n situatie gehad met mijn ex hoor. gezeik, ik werd hem zoo zat dat dat hoger woog dan de leuke dingen die we deden. Had 'het gevoel' ook niet echt meer. En daar kwam nog bij dat we 100km van elkaar vandaan woonden en geen auto hadden (16-17)

Op een gegeven moment moet je jezelf afvragen, is dit gezeik het allemaal waard? Denk je dat jullie je op termijn meer volwassen met elkaar omgaan? En hoe zit het met de leuke momenten? Hebben jullie die nog vaak? of als je aan hem denkt/ziet what ever denk je dan, ooh begintie weer?

iig suc6 O+
~ Bonito La Risa ~
pi_100346649
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:49 schreef sigme het volgende:

[..]

Muesli. Dat is cruesli zonder suiker.
Brinta
Havermout
Weetabix
oh, muesli kan ook wel dat dat het is...
Ik ga vanalles uitproberen! thx ^O^

edit: Ik zie trouwens dat je afslank muesli heb :{

http://nl.mymuesli.com/mu(...)detail&mnid=1&mnpt=1|2&id=71

[ Bericht 9% gewijzigd door Mixende_match op 05-08-2011 11:07:57 ]
~ Bonito La Risa ~
pi_100346680
Ik eet de muesli van de AH, in die groene pakken:

Daar zitten nog wat rozijntjes door en wat gedroogd fruit (ja, okee, dat is ook suiker :6 maar lang niet zoveel als in cruesli). En die is niet zo 'muf' als echte geitenwollensokkenmuesli ;) .

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2011 11:03:28 ]
pi_100346719
Het is wel even lezen maar dan weet je ook wat..
Tja, Billy wat kan ik zeggen :{ Weet het eigenlijk ook niet zo goed, beetje hetzelfde als M_M, het klinkt wel heel dichtbij een breuk omdat ik er erg veel in herken qua gedoe met ex.
Wil je wel sterkte wensen en hoop toch dat het goed komt! :Y
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 11:03:47 #51
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_100346725
Als je je eten niet lekker vind, is het inderdaad niet vol te houden. :Y
pi_100346762
:)

[ Bericht 45% gewijzigd door Probability op 05-08-2011 11:56:16 ]
pi_100346766
t
Ja doei.
pi_100346785
Muesli van geitenwollen sokken? Ieuhw! :r :P
pi_100346814
Met tenenkaas..
Ja doei.
pi_100346871
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:02 schreef Razztwizzle het volgende:

[ afbeelding ]

Daar zitten nog wat rozijntjes door en wat gedroogd fruit (ja, okee, dat is ook suiker :6 maar lang niet zoveel als in cruesli). En die is niet zo 'muf' als echte geitenwollensokkenmuesli ;) .
Oeh, ga ik ook eens kijken!
Want geitenwollensokken vind ik niet zo lekker in mijn muesli denk 8)7
~ Bonito La Risa ~
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 11:09:19 #57
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_100346892
Ik ontbijt eigenlijk altijd met crackers. Krijg 's ochtends echt geen yoghurt door m'n keel!
pi_100346893
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:01 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

oh, muesli kan ook wel dat dat het is...
Ik ga vanalles uitproberen! thx ^O^

edit: Ik zie trouwens dat je afslank muesli heb :{
Als je de suiker heel erg mist in je yoghurt, gooi er dan desnoods wat zoetstof door. Dat is er in verschillende soorten, waarvan veel met aspartaam wat ikzelf heel vies vind. Ik gebruik de vloeibare zoetstof van Natrena, dat vind ik prima spul.
pi_100346972
Ik ontbijt het allerliefst met brood O+ . Maar omdat zo van brood houd weet ik dat hoe langer ik fruit en yoghurt eten uitstel, hoe groter de kans is dat ik het helemaal niet meer eet. Dan ga ik bij de lunch weer voor brood en tussendoor weer. Dan kan ik maar beter yoghurt+fruit+muesli als ontbijt nemen, heb ik in ieder geval de zuivel en vitamientjes weer binnen en kan ik als lunch lekker brood eten.

Je merkt, low-carb zou echt niks voor mij zijn :').
pi_100346988
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Als je de suiker heel erg mist in je yoghurt, gooi er dan desnoods wat zoetstof door. Dat is er in verschillende soorten, waarvan veel met aspartaam wat ikzelf heel vies vind. Ik gebruik de vloeibare zoetstof van Natrena, dat vind ik prima spul.
Mwah, ik denk niet dat ik de suikers echt mist in de yoghurt hoor, ik eet mag. yoghurt ook weleens 'kaal', maar dan heb ik na een uur weer honger, ik gooi die muesli er door, zodat het echt een ontbijt word, en rond 11/12 pas weer honger krijg.
~ Bonito La Risa ~
pi_100346997
:D

[ Bericht 90% gewijzigd door Probability op 05-08-2011 11:55:47 ]
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 11:13:08 #62
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100347011
Ik heb deze

of de muesli van Bio+

Maar eet het amper meer eigenlijk.
pi_100347016
Probeer All bran Fruit 'n fibre. Niet zo gezond als muesli, maar let's face it, muesli smaakt zoals je denkt dat karton smaakt.

Prob, het lijkt of er niet echt progressie zit in het oplossen van je problemen met hem. Die zijn al een tijdje hetzelfde en het lijkt er niet op dat hij zin heeft er iets aan te doen?

Eens met Sigme, die vloeibare zoetstof is echt prima! Geen rare bijsmaak en je kan het ook verhitten

:* voor Amsel.
pi_100347019
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:11 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ontbijt het allerliefst met brood O+ . Maar omdat zo van brood houd weet ik dat hoe langer ik fruit en yoghurt eten uitstel, hoe groter de kans is dat ik het helemaal niet meer eet. Dan ga ik bij de lunch weer voor brood en tussendoor weer. Dan kan ik maar beter yoghurt+fruit+muesli als ontbijt nemen, heb ik in ieder geval de zuivel en vitamientjes weer binnen en kan ik als lunch lekker brood eten.

Tegenovergesteld: Ik & brood :r brrr.. Hoelang het bij mij geduurd heeft voordat ik 's middags volkoren broodjes at! Ik heb jaren op de volkoren cracker van Lu geleefd :P
~ Bonito La Risa ~
pi_100347035
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:11 schreef Razztwizzle het volgende:

Ik moet zeggen dat het went, al heb ik nog geen idee of het ook werkt... Ik ga denk ik over 3 weken weer op de weegschaal staan. Eerder wil ik dat echt niet doen omdat ik anders denk ik té obsessief ga wegen en ik wil eerst gewoon goed in het low carb zitten en veel bewegen. Zit nu op low carb + 2 keer spinnen, 2 á 3 keer hardlopen, sit ups/push ups en daarnaast nog het gewone fietsen wat ik regelmatig doe. Dat móet zoden aan de dijk zetten, en als niet, dan is er altijd nog een liposuctie *) :')!
Ja doei.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 11:14:02 #66
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100347036
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:13 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

Tegenovergesteld: Ik & brood :r brrr.. Hoelang het bij mij geduurd heeft voordat ik 's middags volkoren broodjes at! Ik heb jaren op de volkoren cracker van Lu geleefd :P
Dat zijn gewoon verkapte toastjes.
pi_100347057
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:14 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

nuut! de gewone volkorencrackers zijn gewoon volkoren heur :'(
Kwak
pi_100347061
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:14 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

dat klopt ja, was ook 2 jaar geleden, toen ik nog strak was, en 5 dagen sportte ;(
~ Bonito La Risa ~
pi_100347076
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:14 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

nou, je moet er minstens 5 eten voordat je een beetje 'vol' raakt haha.
~ Bonito La Risa ~
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 11:15:52 #70
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100347092
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:14 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Vooruit, volkorentoastjes dan :D.
  Vis een optie? vrijdag 5 augustus 2011 @ 11:15:54 #71
70532 loveli
N
pi_100347093
quote:
Goed he? Is nog gratis ook. In de zomer krijg je op een zonnige dag een veelvoud binnen van wat je nodig hebt. Grijp vandaag je kans.

Fosfor breekt geloof ik calcium in je botten af. Da's zeker voor vrouwen niet goed. Botontkalking is te vertragen door sport en vitamine D.
crap in = crap out
pi_100347121
Om Mo niet te pesten in een spoiler:

SPOILER: Let op - CARBS!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En crackers zijn geen brood :{w .
pi_100347128
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:02 schreef Razztwizzle het volgende:

[ afbeelding ]

Ik kan daar online geen ingredientenlijst van vinden, hoeveel suiker & kcal per 100gr is die?
pi_100347146
:* voor Amsel.. Heftig.

[ Bericht 82% gewijzigd door Probability op 05-08-2011 11:56:44 ]
pi_100347147
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:16 schreef Razztwizzle het volgende:
Om Mo niet te pesten in een spoiler:

SPOILER: Let op - CARBS!
En crackers zijn geen brood :{w .
O+
Ja doei.
pi_100347152
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:17 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik kan daar online geen ingredientenlijst van vinden, hoeveel suiker & kcal per 100gr is die?
Geen idee, ik gooi het in een groten glazen pot en heb de doos dus niet meer. Maar als ik een nieuw pak haal maak ik een foto voor je :).
pi_100347176
Ik eet graag volkorenroggekrekkers in plaats van brood. Volgens mij is het grotendeels hetzelfde, behalve dan dat de krekkers zonder al dat water komen. En zonder tarwe ;).
  Vis een optie? vrijdag 5 augustus 2011 @ 11:19:27 #78
70532 loveli
N
pi_100347196
quote:

[..]

Brood eten kun je oefenen. Havermout is ook goed.
crap in = crap out
pi_100347200
Hehe, ganselijk * smurk *
It's like a goose!
:') /rare bui vandaag
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:12 schreef Probability het volgende:

[..]

[..]

Daar zit volgens mij de crux, een kerel is pas echt verliefd als hij zich publiekelijk voor schut durft te zetten voor iemand. /opiniërend
pi_100347203
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:17 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Geen idee, ik gooi het in een groten glazen pot en heb de doos dus niet meer. Maar als ik een nieuw pak haal maak ik een foto voor je :).
Ik doe mijn muesli ook in een grote glazen pot O+.
pi_100347228
deze O+ http://www.vitalu.nl/producten/vitalu-volkoren.php

maar ik eet ze eigenlijk haast nooit meer. dit is 55% volkorenmeel, 37%tarwemeel, 2% zemelen.

Kwak
pi_100347280
*;

[ Bericht 45% gewijzigd door Probability op 05-08-2011 11:53:26 ]
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 11:23:09 #83
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_100347283
Vriendjelief EINDELIJK uit bed. Dan nu de stad in en de laatste vakantie-dingetjes halen O+
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 11:23:22 #84
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100347290
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:17 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik vind dit:

per 100 gram 365 kcal, 59 gr koolhydraten waarvan 26 gr suikers.
pi_100347355
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:23 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik vind dit:

Zóveel? Waar heb je die gevonden? Ik kan het me bijna niet voorstellen, want de huismerkmueslivariant '4-granen' is volgens mij bijna hetzelfde (die kon ik wel online vinden) en die heeft dit lijstje:

Voedingswaarde per 100 gram
Energie : 375 Kcal.
Eiwit : 12 gram
Koolhydraten : 65 gram
waarvan suikers : 3,0 gram
Vet : 5,0 gram
waarvan verzadigd : 1,0 gram
onverzadigd : 4,0 gram
voedingsvezel : 8,5 gram

Die vezelrijk-variant heeft als enige verschil dat er wat rozijntjes en gedroogd fruit inzitten. Zit dáár dan al die extra suiker in :{ ? Want dan ga ik maar over op de 4-granen denk ik :') .

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2011 11:27:10 ]
pi_100347369
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:23 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik vind dit:

SPOILER: sorry loveli
26%!
Een kwárt van dat spul is pure suiker :o _O- :N.
  Vis een optie? vrijdag 5 augustus 2011 @ 11:27:50 #87
70532 loveli
N
pi_100347416
:*
crap in = crap out
pi_100347421
goed... die van de ah ga ik dus niet uitproberen..
~ Bonito La Risa ~
pi_100347439
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:25 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Zóveel? Waar heb je die gevonden? Ik kan het me bijna niet voorstellen, want de huismerkmueslivariant '4-granen' is volgens mij bijna hetzelfde (die kon ik wel online vinden) en die heeft dit lijstje:
<>

Die vezelrijk-variant heeft als enige verschil dat er wat rozijntjes en gedroogd fruit inzitten. Zit dáár dan al die extra suiker in :{ ? Want dan ga ik maar over op de 4-granen denk ik :') .
Het lijkt mij ook bijna onwaarschijnlijk. Even op de doos kijken voor je 'm koopt zou ik zeggen. Zou er bijna voor naar de AH gaan fietsen, maar dat kan ik de hondjes niet aandoen, ik heb ze een twee uur durende wandeling beloofd. Nu. Dus ik ga! :W!
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 11:28:46 #90
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100347440
Was beetje onduidelijke site hoor, misschien valt het mee. 't Is dat ik nooit in de AH kom, anders ging ik kijken.
pi_100347481
Oh die van jou kwam van een Viva-forum, zie ik nu :'). Nouja, de volgende keer dat ik het koop zal ik het uitzoeken, maar 26gram suiker lijkt me wel heel veel. Zeker omdat ik altijd de verpakkingen lees en me niet kan voorstellen dat ik dat pak niet gillend heb teruggeworpen in het schap :+ .
pi_100347482
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Het lijkt mij ook bijna onwaarschijnlijk. Even op de doos kijken voor je 'm koopt zou ik zeggen. Zou er bijna voor naar de AH gaan fietsen, maar dat kan ik de hondjes niet aandoen, ik heb ze een twee uur durende wandeling beloofd. Nu. Dus ik ga! :W!
welke is t? ik ga over 5 min nr de ah
Kwak
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 11:30:51 #93
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100347509
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:29 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh die van jou kwam van een Viva-forum, zie ik nu :'). Nouja, de volgende keer dat ik het koop zal ik het uitzoeken, maar 26gram suiker lijkt me wel heel veel. Zeker omdat ik altijd de verpakkingen lees en me niet kan voorstellen dat ik dat pak niet gillend heb teruggeworpen in het schap :+ .
Nee, vond t ook wel veul idd :D
pi_100347514
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:30 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

vrijdag 5 augustus 2011 @ 11:31:11 #95
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100347517
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:30 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

AH muesli vezelrijk geloof ik.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 11:31:44 #96
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_100347535
Amsel, wat uitermate klote voor je! Weet niet zo goed wat ik er van moet zeggen.

Prob, succes met het nemen van beslissingen .

MarMar, die tattoo is prachtig O+ Mooi gedaan!

LIjst:
O: volkorenbrood met kaas en 1 met lever, beker melk
S: 80 min. hometrainen (en heb New KIds Turbo gekeken :') )
T's: appel, wortelen, gekookt ei
L: 2 boterhammen kaas, volk.beschuit jam
T;s: nectarine, pruim, 450 magere kwark
D: bbq, en dan een bbq met pre-fab dingen en dat de kok alles voor je klaar maakt en op je bord legt (dus geen keuzes) maar ik heb wel voorgesteld om een salade te maken dus toch nog iets gezond.
T: cola-berenburg
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_100347539
(8> your East German spy vill be bak!
Kwak
pi_100347560
Ik heb een mix gemaakt op die site die ik net zei.
Volkoren basis

Volkoren basis
Havermout
Tarwevlokken
Spelt: zachte vlokken
Amaranthvlokken
Boekweitvlokken
Maanzaad
Bananen
Zonnebloempitten
Hazelnoten
Cashewnoten

per 100 gram
394 kcal
13.1 eiwitten
53,9 koolhydraten
0,64 waarvan suikers
14 vet (waarvan verzadigd 0)
6,65 voedingsvezels
0 natrium.

Is dit beter? of zeggen jullie, neem dit er bij, en dat eraf? je heb heel veel mogelijkheden! misschien bestel ik wel zo'n mix :9
~ Bonito La Risa ~
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 11:32:52 #99
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100347579
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 11:31 schreef kwakz0r het volgende:
(8> your East German spy vill be bak!
But you vill say it only once? :D
pi_100347594
Ik bedacht me net dat ik een springtouw wil! Kan nu eindelijk touwtje springen want daar is ruimte voor in de tuin! *)
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')