Nou, dat google ik gewoon op.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Klinkt ok! En heb tegenwoordig toch tijd![]()
Heb je 'n receptje?
Let erop dat je ze lang(!) bakt aan de eerste kant, maar niet te hard. Draaien is de moeilijkheidquote:1 bol mozzarella a 125gram
2 middelgrote eieren
30ml slagroom
Prak eerst de bol mozzarella fijn met een vork en voeg dan de eieren toe en mix het een mixer tot een redelijk glad beslag, voeg tot slot de slagroom toe en mix deze nog even goed door.
Doe een klein beetje boter in een koekenpan, welke je op hoog vuur goed warm maakt. Draai nu het vuur helemaal laag en schep met een soeplepel wat van het beslag in de pan. Wacht totdat het beslag bijna helemaal gestold is en draai de pannenkoek vervolgens om en bak de andere kant nog even een minuutje om er zeker van te zijn dat hij goed gaar is.
Colon rein is poeppoeder. Smaakt beter dan het klinkt.quote:pannekoeken:
- 3 eieren
- 2 eetlepels colon rein
- 2 eetlepels slagroom
- zoetstof naar smaak (meer dan 15gr igg)
- evt. 2-3 eetlepels roomkaas
Ander goed tussendoortje is gehaktbrood. Groot gehaktbrood bakken, in plakjes snijden, in porties invriezen.quote:- 2 grote eieren
- 2 flinke eetlepels tarwezemelen
- 3 flinke eetlepels cottage cheese of roomkaas
- scheutje olie
Alles mengen tot een glad papje
bakken in vet
Duidelijk, dan gaat ie op het boodschappenlijstjequote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:11 schreef loveli het volgende:
[..]
Lekkerder, waarom magere yoghurt eten als er iets lekkerders voorhanden is? Vet is niet per definitie slecht. Het draait om balans. Suiker is vele malen slechter dan vet.
De griekse yoghurt is ook beduidend vetter. Als je op calorieën wil letten kan dat een reden zijn te kiezen voor een van de andere yoghurts. Griekse = 10% vet. Turkse is er in 10, 8 en 3%.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:22 schreef mieknok het volgende:
[..]
Duidelijk, dan gaat ie op het boodschappenlijstjeThanks!
Ah, ok, daar moet ik op sommige dagen wel op letten ja. Ik heb dagen dat ik niet kan sporten, maar ik zit dan ook de hele dag op kantoor, dus dan let ik op wat er aan calorieëen naar binnen gaat, dus dan neem ik het niet. Maar gewone yoghurt gaat me ook vervelen, dan ik wil die griekse of andere variant wel proberen op dagen dat ik heel energiek bezig ben.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:26 schreef sigme het volgende:
[..]
De griekse yoghurt is ook beduidend vetter. Als je op calorieën wil letten kan dat een reden zijn te kiezen voor een van de andere yoghurts. Griekse = 10% vet. Turkse is er in 10, 8 en 3%.
Gewone volle yoghurt is 3,5 tot 3,8% vet.
't Is niet erg lekkerquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:30 schreef V1z0R het volgende:
Snap 'm nu Billy, verder wat loveli zegt... Wel veel plezier gewenst! Waarheen trouwens?
Sigme, iets als poeppoeder is al snel lekkerder dan het klinkt![]()
Ik neem eigenlijk altijd magere yoghurt. Nooit 'kaal' hoor, altijd wel wat erin.. Mijn vriend doet meestal vlokken met een beetje yoghurtquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:35 schreef mieknok het volgende:
[..]
Ah, ok, daar moet ik op sommige dagen wel op letten ja. Ik heb dagen dat ik niet kan sporten, maar ik zit dan ook de hele dag op kantoor, dus dan let ik op wat er aan calorieëen naar binnen gaat, dus dan neem ik het niet. Maar gewone yoghurt gaat me ook vervelen, dan ik wil die griekse of andere variant wel proberen op dagen dat ik heel energiek bezig ben.
Kellog's special K ook niet goed?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:40 schreef Wolve000 het volgende:
* Wolve000 wacht op de cruesli-brigade
Die heb ik ook meegemaakt, de ontbijtkoek talibanquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:41 schreef motorbloempje het volgende:
is die vriendelijker dan de ontbijtkoek taliban?
Knienekeutels?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:39 schreef sigme het volgende:
[..]
't Is niet erg lekker. Wel fascinerend spul, gooi een lepel door een bak yoghurt en het wordt een eigenaardig soort pudding. Bij koolhydraatarm eten is het goed spul, anders is je potvulling geen potpudding maar kleine harde knikkertjes
Daar zijn die tarwevezels trouwens ook heel goed voor, MoBlo! Let wel op je buik; ik (en liefste, en vele anderen (Chicolate dacht ik ook)) blijk niet zo goed tegen die tarwevezels te kunnen, ik krijg er een opgezette buik en soms zelfs buik(darm)pijn van. Haverzemelen zijn dan beter, maar die bevatten meer koolhydraten.
SPOILER: Random wutOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Hier is de crueslibrigade!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:40 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
Ik neem eigenlijk altijd magere yoghurt. Nooit 'kaal' hoor, altijd wel wat erin.. Mijn vriend doet meestal vlokken met een beetje yoghurt![]()
Ik Cruesli of fruit..
Dan kanik zelf het beste magere blijven nemen toch?
Is het lezen van een ingrediëntenlijst te moeilijk? Haha.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:41 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
Kellog's special K ook niet goed?
Rode ijzertil Kmer meldt zich!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:45 schreef Wolve000 het volgende:
Crueslibrigade, ontbijtkoektaliban en taalnazis, we hebben hier alles!
ja..quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:45 schreef Laureline het volgende:
Ja, dat mensen nog durven te posten hier!
Vette vis en pilletjes!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:44 schreef Laureline het volgende:
Loveli, jij postte toch dat cola-artikel over teveel fosfor? Kan dat ook iets te maken hebben met verlaagde vitamine D-opname? En weet jij nog iets hoe je dat weer op peil krijgt? Het enige wat ik kan bedenken is zonlicht
Ha-Ha-Havermout!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:47 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
ja..haha. Nou, ik vind het wel fijn, dan weet ik iig wat goed en 'slecht' is. Cruesli dus. Maar ik krijg geen hap brood binnen 's ochtends. Vanochtend nog geprobeerd. Haha. Dusja, wat moet er dan in mijn yoghurt??
Conclusie: mannen zijn klootzakkenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:00 schreef V1z0R het volgende:
Probilly, ik snap er niks van maar ik gok dat eenop z'n plaats is?
It's cheese Cali!
Muesli. Dat is cruesli zonder suiker.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:47 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
ja..haha. Nou, ik vind het wel fijn, dan weet ik iig wat goed en 'slecht' is. Cruesli dus. Maar ik krijg geen hap brood binnen 's ochtends. Vanochtend nog geprobeerd. Haha. Dusja, wat moet er dan in mijn yoghurt??
Het schijnt dat van vitamine D supplementen als enige is bewezen dat het werkt deze te slikken?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:44 schreef Laureline het volgende:
Loveli, jij postte toch dat cola-artikel over teveel fosfor? Kan dat ook iets te maken hebben met verlaagde vitamine D-opname? En weet jij nog iets hoe je dat weer op peil krijgt? Het enige wat ik kan bedenken is zonlicht
Mooiquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:49 schreef Laureline het volgende:
In de hele ontbijtkoektalibanrel ontging de meesten ook de essentie van de Slank-ontbijtkoeksharia: het is prima als je dol op ontbijtkoek bent en het dagelijks eet (hier vliegen ook de soezen, het hazelnootschuimgebak, speciaalbieren, chips en snoep je om de oren), geniet er dan van! Maar denk dan niet dat je verschrikkelijk verantwoord en gezond bezig bent! Die gedachte is echt haram, niet het éten van de koek zelf.
Ik zou 'm bijna even naar 't dieettopic slingerenquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:49 schreef Laureline het volgende:
In de hele ontbijtkoektalibanrel ontging de meesten ook de essentie van de Slank-ontbijtkoeksharia: het is prima als je dol op ontbijtkoek bent en het dagelijks eet (hier vliegen ook de soezen, het hazelnootschuimgebak, speciaalbieren, chips en snoep je om de oren), geniet er dan van! Maar denk dan niet dat je verschrikkelijk verantwoord en gezond bezig bent! Die gedachte is echt haram, niet het éten van de koek zelf.
Conclusie 2: alle vrouwen generaliseren?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:49 schreef Probability het volgende:
[..]
Conclusie: mannen zijn klootzakken
[..]
oh, muesli kan ook wel dat dat het is...quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Muesli. Dat is cruesli zonder suiker.
Brinta
Havermout
Weetabix
Oeh, ga ik ook eens kijken!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:02 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik eet de muesli van de AH, in die groene pakken:
[ afbeelding ]
Daar zitten nog wat rozijntjes door en wat gedroogd fruit (ja, okee, dat is ook suikermaar lang niet zoveel als in cruesli). En die is niet zo 'muf' als echte geitenwollensokkenmuesli
.
Als je de suiker heel erg mist in je yoghurt, gooi er dan desnoods wat zoetstof door. Dat is er in verschillende soorten, waarvan veel met aspartaam wat ikzelf heel vies vind. Ik gebruik de vloeibare zoetstof van Natrena, dat vind ik prima spul.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:01 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
oh, muesli kan ook wel dat dat het is...
Ik ga vanalles uitproberen! thx
edit: Ik zie trouwens dat je afslank muesli heb![]()
Mwah, ik denk niet dat ik de suikers echt mist in de yoghurt hoor, ik eet mag. yoghurt ook weleens 'kaal', maar dan heb ik na een uur weer honger, ik gooi die muesli er door, zodat het echt een ontbijt word, en rond 11/12 pas weer honger krijg.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Als je de suiker heel erg mist in je yoghurt, gooi er dan desnoods wat zoetstof door. Dat is er in verschillende soorten, waarvan veel met aspartaam wat ikzelf heel vies vind. Ik gebruik de vloeibare zoetstof van Natrena, dat vind ik prima spul.
Tegenovergesteld: Ik & broodquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:11 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ontbijt het allerliefst met brood. Maar omdat zo van brood houd weet ik dat hoe langer ik fruit en yoghurt eten uitstel, hoe groter de kans is dat ik het helemaal niet meer eet. Dan ga ik bij de lunch weer voor brood en tussendoor weer. Dan kan ik maar beter yoghurt+fruit+muesli als ontbijt nemen, heb ik in ieder geval de zuivel en vitamientjes weer binnen en kan ik als lunch lekker brood eten.
Je merkt, low-carb zou echt niks voor mij zijn.
Ik moet zeggen dat het went, al heb ik nog geen idee of het ook werkt... Ik ga denk ik over 3 weken weer op de weegschaal staan. Eerder wil ik dat echt niet doen omdat ik anders denk ik té obsessief ga wegen en ik wil eerst gewoon goed in het low carb zitten en veel bewegen. Zit nu op low carb + 2 keer spinnen, 2 á 3 keer hardlopen, sit ups/push ups en daarnaast nog het gewone fietsen wat ik regelmatig doe. Dat móet zoden aan de dijk zetten, en als niet, dan is er altijd nog een liposuctiequote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:11 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ontbijt het allerliefst met brood. Maar omdat zo van brood houd weet ik dat hoe langer ik fruit en yoghurt eten uitstel, hoe groter de kans is dat ik het helemaal niet meer eet. Dan ga ik bij de lunch weer voor brood en tussendoor weer. Dan kan ik maar beter yoghurt+fruit+muesli als ontbijt nemen, heb ik in ieder geval de zuivel en vitamientjes weer binnen en kan ik als lunch lekker brood eten.
Je merkt, low-carb zou echt niks voor mij zijn.
Dat zijn gewoon verkapte toastjes.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:13 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
Tegenovergesteld: Ik & broodbrrr.. Hoelang het bij mij geduurd heeft voordat ik 's middags volkoren broodjes at! Ik heb jaren op de volkoren cracker van Lu geleefd
nuut! de gewone volkorencrackers zijn gewoon volkoren heurquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:14 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon verkapte toastjes.
dat klopt ja, was ook 2 jaar geleden, toen ik nog strak was, en 5 dagen sporttequote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:14 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon verkapte toastjes.
nou, je moet er minstens 5 eten voordat je een beetje 'vol' raakt haha.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nuut! de gewone volkorencrackers zijn gewoon volkoren heur
Vooruit, volkorentoastjes danquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nuut! de gewone volkorencrackers zijn gewoon volkoren heur
Goed he? Is nog gratis ook. In de zomer krijg je op een zonnige dag een veelvoud binnen van wat je nodig hebt. Grijp vandaag je kans.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:44 schreef Laureline het volgende:
SPOILER: Let op - CARBS!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En crackers zijn geen brood.
Ik kan daar online geen ingredientenlijst van vinden, hoeveel suiker & kcal per 100gr is die?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:02 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik eet de muesli van de AH, in die groene pakken:
[ afbeelding ]
Daar zitten nog wat rozijntjes door en wat gedroogd fruit (ja, okee, dat is ook suikermaar lang niet zoveel als in cruesli). En die is niet zo 'muf' als echte geitenwollensokkenmuesli
.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:16 schreef Razztwizzle het volgende:
Om Mo niet te pesten in een spoiler:SPOILER: Let op - CARBS!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En crackers zijn geen brood.
Ja doei.
Geen idee, ik gooi het in een groten glazen pot en heb de doos dus niet meer. Maar als ik een nieuw pak haal maak ik een foto voor jequote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik kan daar online geen ingredientenlijst van vinden, hoeveel suiker & kcal per 100gr is die?
Brood eten kun je oefenen. Havermout is ook goed.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 10:47 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
Daar zit volgens mij de crux, een kerel is pas echt verliefd als hij zich publiekelijk voor schut durft te zetten voor iemand. /opiniërendquote:
Ik doe mijn muesli ook in een grote glazen potquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:17 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Geen idee, ik gooi het in een groten glazen pot en heb de doos dus niet meer. Maar als ik een nieuw pak haal maak ik een foto voor je.
Ik vind dit:quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik kan daar online geen ingredientenlijst van vinden, hoeveel suiker & kcal per 100gr is die?
Zóveel? Waar heb je die gevonden? Ik kan het me bijna niet voorstellen, want de huismerkmueslivariant '4-granen' is volgens mij bijna hetzelfde (die kon ik wel online vinden) en die heeft dit lijstje:quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik vind dit:
per 100 gram 365 kcal, 59 gr koolhydraten waarvan 26 gr suikers.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik vind dit:
per 100 gram 365 kcal, 59 gr koolhydraten waarvan 26 gr suikers.
SPOILER: sorry loveliOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. 26%!
Een kwárt van dat spul is pure suiker![]()
![]()
.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Het lijkt mij ook bijna onwaarschijnlijk. Even op de doos kijken voor je 'm koopt zou ik zeggen. Zou er bijna voor naar de AH gaan fietsen, maar dat kan ik de hondjes niet aandoen, ik heb ze een twee uur durende wandeling beloofd. Nu. Dus ik ga!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:25 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Zóveel? Waar heb je die gevonden? Ik kan het me bijna niet voorstellen, want de huismerkmueslivariant '4-granen' is volgens mij bijna hetzelfde (die kon ik wel online vinden) en die heeft dit lijstje:
<>
Die vezelrijk-variant heeft als enige verschil dat er wat rozijntjes en gedroogd fruit inzitten. Zit dáár dan al die extra suiker in? Want dan ga ik maar over op de 4-granen denk ik
.
welke is t? ik ga over 5 min nr de ahquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook bijna onwaarschijnlijk. Even op de doos kijken voor je 'm koopt zou ik zeggen. Zou er bijna voor naar de AH gaan fietsen, maar dat kan ik de hondjes niet aandoen, ik heb ze een twee uur durende wandeling beloofd. Nu. Dus ik ga!!
Nee, vond t ook wel veul iddquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:29 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh die van jou kwam van een Viva-forum, zie ik nu. Nouja, de volgende keer dat ik het koop zal ik het uitzoeken, maar 26gram suiker lijkt me wel heel veel. Zeker omdat ik altijd de verpakkingen lees en me niet kan voorstellen dat ik dat pak niet gillend heb teruggeworpen in het schap
.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:30 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
welke is t? ik ga over 5 min nr de ah
AH muesli vezelrijk geloof ik.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 11:30 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
welke is t? ik ga over 5 min nr de ah
But you vill say it only once?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |