abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100345474
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Ja doei.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:20:16 #2
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_100345496
Lang leve een gebrek aan wasmachines! :9
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  Vis een optie? vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:20:59 #3
70532 loveli
N
pi_100345520
Goed voor de sociale contacten. Hangen daar geen vacatures op een prikbord? Babysitter gevraagd ofzo :P
crap in = crap out
pi_100345571
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:02 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Klinkt ok! En heb tegenwoordig toch tijd :')
Heb je 'n receptje?
Nou, dat google ik gewoon op.

quote:
1 bol mozzarella a 125gram
2 middelgrote eieren
30ml slagroom
Prak eerst de bol mozzarella fijn met een vork en voeg dan de eieren toe en mix het een mixer tot een redelijk glad beslag, voeg tot slot de slagroom toe en mix deze nog even goed door.

Doe een klein beetje boter in een koekenpan, welke je op hoog vuur goed warm maakt. Draai nu het vuur helemaal laag en schep met een soeplepel wat van het beslag in de pan. Wacht totdat het beslag bijna helemaal gestold is en draai de pannenkoek vervolgens om en bak de andere kant nog even een minuutje om er zeker van te zijn dat hij goed gaar is.
Let erop dat je ze lang(!) bakt aan de eerste kant, maar niet te hard. Draaien is de moeilijkheid :+.
Er waren nog een paar andere pannekoekrecepten. Heb even voor je gezocht:

quote:
pannekoeken:
- 3 eieren
- 2 eetlepels colon rein
- 2 eetlepels slagroom
- zoetstof naar smaak (meer dan 15gr igg)
- evt. 2-3 eetlepels roomkaas
Colon rein is poeppoeder. Smaakt beter dan het klinkt.

Ik vond deze ook erg goed:
quote:
- 2 grote eieren
- 2 flinke eetlepels tarwezemelen
- 3 flinke eetlepels cottage cheese of roomkaas
- scheutje olie

Alles mengen tot een glad papje
bakken in vet
Ander goed tussendoortje is gehaktbrood. Groot gehaktbrood bakken, in plakjes snijden, in porties invriezen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:22:53 #5
333860 mieknok
het is mij, miek
pi_100345575
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:11 schreef loveli het volgende:

[..]

Lekkerder, waarom magere yoghurt eten als er iets lekkerders voorhanden is? Vet is niet per definitie slecht. Het draait om balans. Suiker is vele malen slechter dan vet.
Duidelijk, dan gaat ie op het boodschappenlijstje :) Thanks!
pi_100345602
Goedemorgen!

Lijstje gisteren eindigde enigszins dramatisch:
O - dubbele boterham kaas/komkommer, thee
S - deuren afplakken, een gevecht met 4x20m afdekplastic houden, alles stofvrij maken
L - boterham kaas, boterham kipfilet, boterham hagelslag, thee
S - muren en plafonds van twee trapgaten, een overloop en een gang witten
T - appel
En toen was ik kapot en ging lief naar de snackbar en kwam terug met:
D - patat met mayo, appelmoes, ketchup en een kroket en een kipcorn

Dus vandaag maar weer flink groente :')
pi_100345668
En een :* voor Amsel, kan me voorstellen dat je daar kapot van bent.

En Probilly - het is heel herkenbaar, toen ik nét wat met mijn Mr had waren we geheel wederzijds wat sikkeneurig als de ander op vakantie was geweest en wilden we van elkaar de foto's niet zien en de verhalen niet horen :') trok vaak snel weer bij hoor!

En succes voor Maria ^O^ !
pi_100345673
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:22 schreef mieknok het volgende:

[..]

Duidelijk, dan gaat ie op het boodschappenlijstje :) Thanks!
De griekse yoghurt is ook beduidend vetter. Als je op calorieën wil letten kan dat een reden zijn te kiezen voor een van de andere yoghurts. Griekse = 10% vet. Turkse is er in 10, 8 en 3%.
Gewone volle yoghurt is 3,5 tot 3,8% vet.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:27:25 #9
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_100345691
Goodmorning :W

Maria, succes!!! ^O^

Mama is werken, papa is vissen, vriendje ligt nog te slapen :Z en zusje ligt ook nog in bed :O . Nou, dan ga ik maar een rondje met de hond wandelen! 't is hier alleen niet zo zonnig als ik had gehoopt ..
pi_100345716
MoBlo, ik heb nogal wat recepten hiervandaan gehaald:
http://www.lowcarbforum.nl/index.php#c15
en
http://www.atkinsforum.info/forum/viewforum.php?f=42

Bij die laatste moet je je registreren (en inloggen) om de topics te kunnen lezen.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:29:53 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100345751
Mogge :O
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_100345762
^O^ puik! Vooral dingen als pannenkoekachtige dingen ben ik erg voor.

:9
Ja doei.
pi_100345772
Snap 'm nu Billy, verder wat loveli zegt... Wel veel plezier gewenst! Waarheen trouwens?

Sigme, iets als poeppoeder is al snel lekkerder dan het klinkt :D :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:30:53 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100345778
Ooww Maria leest het vast niet meer, maar ik duim mee *O*
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_100345782
@amsel :*
@maria ^O^
@prob :{ & :* haha

Nog iemand vergeten?!

Goeiemorgen dan maar!
~ Bonito La Risa ~
pi_100345823
* kwakz0r duimt voor Maria

goeiemorgen, vanochtend vanzelf na 7 uurtjes slaap wakker geworden. vriendje komt vandaag thuis O+ ga vanmiddag naar hem toe in Delft, moet voor die tijd nog wat klusjes en boodschapjes doen. Maar ik ga nu eerst lekker ontbijten en Eh ja, lege koelkast en geen brood. Eerst maar naar de AH dus :')
Kwak
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:35:12 #17
333860 mieknok
het is mij, miek
pi_100345899
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:26 schreef sigme het volgende:

[..]

De griekse yoghurt is ook beduidend vetter. Als je op calorieën wil letten kan dat een reden zijn te kiezen voor een van de andere yoghurts. Griekse = 10% vet. Turkse is er in 10, 8 en 3%.
Gewone volle yoghurt is 3,5 tot 3,8% vet.
Ah, ok, daar moet ik op sommige dagen wel op letten ja. Ik heb dagen dat ik niet kan sporten, maar ik zit dan ook de hele dag op kantoor, dus dan let ik op wat er aan calorieëen naar binnen gaat, dus dan neem ik het niet. Maar gewone yoghurt gaat me ook vervelen, dan ik wil die griekse of andere variant wel proberen op dagen dat ik heel energiek bezig ben.
pi_100346012
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:30 schreef V1z0R het volgende:
Snap 'm nu Billy, verder wat loveli zegt... Wel veel plezier gewenst! Waarheen trouwens?

Sigme, iets als poeppoeder is al snel lekkerder dan het klinkt :D :')
't Is niet erg lekker :{w. Wel fascinerend spul, gooi een lepel door een bak yoghurt en het wordt een eigenaardig soort pudding. Bij koolhydraatarm eten is het goed spul, anders is je potvulling geen potpudding maar kleine harde knikkertjes :%

Daar zijn die tarwevezels trouwens ook heel goed voor, MoBlo! Let wel op je buik; ik (en liefste, en vele anderen (Chicolate dacht ik ook)) blijk niet zo goed tegen die tarwevezels te kunnen, ik krijg er een opgezette buik en soms zelfs buik(darm)pijn van. Haverzemelen zijn dan beter, maar die bevatten meer koolhydraten.
pi_100346043
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:35 schreef mieknok het volgende:

[..]

Ah, ok, daar moet ik op sommige dagen wel op letten ja. Ik heb dagen dat ik niet kan sporten, maar ik zit dan ook de hele dag op kantoor, dus dan let ik op wat er aan calorieëen naar binnen gaat, dus dan neem ik het niet. Maar gewone yoghurt gaat me ook vervelen, dan ik wil die griekse of andere variant wel proberen op dagen dat ik heel energiek bezig ben.
Ik neem eigenlijk altijd magere yoghurt. Nooit 'kaal' hoor, altijd wel wat erin.. Mijn vriend doet meestal vlokken met een beetje yoghurt :')

Ik Cruesli of fruit..

Dan kanik zelf het beste magere blijven nemen toch?
~ Bonito La Risa ~
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 10:40:50 #20
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_100346059
* Wolve000 wacht op de cruesli-brigade
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_100346069
is die vriendelijker dan de ontbijtkoek taliban?
Ja doei.
pi_100346080
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:40 schreef Wolve000 het volgende:
* Wolve000 wacht op de cruesli-brigade
Kellog's special K ook niet goed? ;(
~ Bonito La Risa ~
pi_100346090
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:41 schreef motorbloempje het volgende:
is die vriendelijker dan de ontbijtkoek taliban?
Die heb ik ook meegemaakt, de ontbijtkoek taliban :') haha
~ Bonito La Risa ~
pi_100346133
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:39 schreef sigme het volgende:

[..]

't Is niet erg lekker :{w. Wel fascinerend spul, gooi een lepel door een bak yoghurt en het wordt een eigenaardig soort pudding. Bij koolhydraatarm eten is het goed spul, anders is je potvulling geen potpudding maar kleine harde knikkertjes :%

Daar zijn die tarwevezels trouwens ook heel goed voor, MoBlo! Let wel op je buik; ik (en liefste, en vele anderen (Chicolate dacht ik ook)) blijk niet zo goed tegen die tarwevezels te kunnen, ik krijg er een opgezette buik en soms zelfs buik(darm)pijn van. Haverzemelen zijn dan beter, maar die bevatten meer koolhydraten.
Knienekeutels? :D
Weer een reden dat ik niet echt low-carb zal doen.
SPOILER: Random wut
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_100346151
Loveli, jij postte toch dat cola-artikel over teveel fosfor? Kan dat ook iets te maken hebben met verlaagde vitamine D-opname? En weet jij nog iets hoe je dat weer op peil krijgt? Het enige wat ik kan bedenken is zonlicht :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')