abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:36:35 #31
53151 T42
Pinball Wizard
pi_100358350
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 12:07 schreef Deskjet het volgende:
ANWB-loze collega moest iets van ¤200 euro plus paar tientjes materiaalkosten betalen voor een sleep naar een garage + reparatie.

Voor zo'n bedrag heb ik ook geen zin om me voor 50 a 70 euro per jaar te "verzekeren" bij de ANWB.
juist
ik heb ook geen anwb en ik rij niet de nieuweste wagens en wat ik in 10 jaar uitspaar kan voor nood gebruikt worden ;) of niet
  Spellchecker vrijdag 5 augustus 2011 @ 16:43:45 #32
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_100358601
Heb jij in die 10 jaar toch maar mooi een goede ¤500,- winst :')
Tevens -purist.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:04:26 #33
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_100359476
Als je in Nederland van de snelweg moet worden gesleept, wordt dit door je WA-verzekering gedekt. Dat geldt in ieder geval in bij aanrijdingen. Of dat bij pech ook het geval is weet ik zo niet.

Wel weet ik dat een weginspecteur van Rijkswaterstaat hoe dan ook een sleepdienst zal inschakelen als je niet zelf een pechhulpdienst hebt ingeschakeld. De vluchtstrook van de snelweg is namelijk de gevaarlijkste plaats van de hele snelweg en daar moet je voertuig zo snel mogelijk van worden verwijderd (overigens ook omwille van hulpdiensten e.d.).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:27:09 #34
53151 T42
Pinball Wizard
pi_100360304
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 16:43 schreef NoBody122 het volgende:
Heb jij in die 10 jaar toch maar mooi een goede ¤500,- winst :')
voor 17 auto's ;)
pi_100360495
Heb je een auto die je wilt houden. ---> ANWB
Knakenbak ---> Laten staan en plaatselijke sloop bellen.
  Spellchecker vrijdag 5 augustus 2011 @ 17:56:51 #36
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_100361281
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:27 schreef T42 het volgende:

[..]

voor 17 auto's ;)
Wat de kans, dat je een keer met problemen langs de kant staat, nog groter maakt..

[offtopic]
Uit nieuwsgierigheid: 17 auto's is een flinke verzameling. Heb je die allemaal in de wegenbelasting zitten, voor zover het geen oldtimers betreft?
Tevens -purist.
pi_100365303
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 17:56 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Wat de kans, dat je een keer met problemen langs de kant staat, nog groter maakt..

[offtopic]
Uit nieuwsgierigheid: 17 auto's is een flinke verzameling. Heb je die allemaal in de wegenbelasting zitten, voor zover het geen oldtimers betreft?
Je betaalt sowieso maar 1 keer. Het is een persoonlijk lidmaatschap, niet op kenteken. Je verzekert jezelf dus voor afslepen van al die 17 auto's met 1 abonnement.

Ikzelf heb de gemakken van de ANWB meegemaakt deze zomer. Zuiger is vastgelopen in de cillinder en het hele motorblok was aan gort.

Gevolg:

- Twee vliegtickets a 2000 euro vergoed (ik en mijn partner)
- Afslepen naar dichtstbijzijnde stad in Kroatie vergoed (300 euro)
- Autoambulance naar Nederland vergoed (1400 euro)

Totaal voor 6000 euro aan vergoedingen dus, voor een lidmaatschap van 45 euro per jaar (ANWB Europa met vervangend vervoer).

De ontzettend lieve dame die vervolgens ook nog zorgde dat onze hotelovernachtingen en belkosten vergoed werden heeft een bos bloemen tegemoet gezien ter grootte van een kleine volkstuin. _O-
pi_100367080
quote:

[..]

[offtopic]
Ik denk dat hij bedoelt dat hij in die 10 jaar 17 auto's heeft gehad ;)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_100370221
En de ANWB is zelfs voor de kleine dingetjes ideaal. Ik stond een tijdje geleden met een lege batterij van de "startonderbreker afstandbediening knopje dinges" op een zondagochtend bij een zwembad. In de verste verte geen benzine pomp of wat dan ook met batterijtjes in de buurt.. Was ik ff blij dat ik de ANWB kon laten voorijden met een nieuw batterijtje.. :Y
Dit is een Signature....
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 21:49:43 #40
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_100371302
50 euro per km om te slepen :') ! Chuck, geef je adres maar, dan kom ik voortaan iedereen die jou kent met mijn eigen nieuw gekochte sleepwagen halen!
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  Spellchecker vrijdag 5 augustus 2011 @ 23:01:36 #41
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_100374512
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 19:40 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Je betaalt sowieso maar 1 keer. Het is een persoonlijk lidmaatschap, niet op kenteken. Je verzekert jezelf dus voor afslepen van al die 17 auto's met 1 abonnement.
Dat is slechts gedeeltelijk waar; je mag maar 2 verschillende kentekens per jaar aanmelden voor pechhulp. Dat zal hoogstwaarschijnlijk te maken hebben met fraudeurs, die met iemand anders' abo pechhulp inroepen (waar ik me overigens ook wel eens schuldig aan heb gemaakt, kort daarna wel meteen zelf een abo geregeld; niet meer dan terecht).
quote:
Ikzelf heb de gemakken van de ANWB meegemaakt deze zomer. Zuiger is vastgelopen in de cillinder en het hele motorblok was aan gort.

Gevolg:

- Twee vliegtickets a 2000 euro vergoed (ik en mijn partner)
- Afslepen naar dichtstbijzijnde stad in Kroatie vergoed (300 euro)
- Autoambulance naar Nederland vergoed (1400 euro)

Totaal voor 6000 euro aan vergoedingen dus, voor een lidmaatschap van 45 euro per jaar (ANWB Europa met vervangend vervoer).
Netjes van hen ^O^
quote:
De ontzettend lieve dame die vervolgens ook nog zorgde dat onze hotelovernachtingen en belkosten vergoed werden heeft een bos bloemen tegemoet gezien ter grootte van een kleine volkstuin. _O-
En netjes van jou/jullie! Goed, dat er nog mensen zijn die goede service weten te waarderen en dat ook op zo'n manier kenbaar maken aan de verlener :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 20:22 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat ligt wel iets meer voor de hand inderdaad, hè? 11.gif

Al is 17 auto's in 10 jaar ook nog steeds aardig wat.
Tevens -purist.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:22:21 #42
53151 T42
Pinball Wizard
pi_100382042
quote:

[..]

[offtopic]
jongste is uit 82 (heb er morgen misschien 3 uit 82 ;) )
4 hebben nu kenteken en apk
rest paar geen kenteken en meeste zijn geschorst ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 20:22 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

dan kom ik nog hoger uit :P
heb er nu maar 17 ;) niet de staat vragen haha
  Spellchecker zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:24:54 #43
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_100382093
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:22 schreef T42 het volgende:

[..]

jongste is uit 82
Daar zal wel aardig wat tijd in gaan zitten dan.. Onderhoud doe je zeker (zoveel mogelijk) zelf?
Tevens -purist.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:26:25 #44
53151 T42
Pinball Wizard
pi_100382124
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:24 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Daar zal wel aardig wat tijd in gaan zitten dan.. Onderhoud doe je zeker (zoveel mogelijk) zelf?
laaste offtopic dan :P
probeer zoveel mogelijk zelf maar moet vaak genoeg naar de garage (motor wisselen ken ik nie :P )
pi_100382414
Voordeel van een kever is dat het simpele techniek is, contactpuntje carburateur. Niet stuk te krijgen.
Bij de hedendaagse auto's en ook in mijn daily, zit toch een bak electronica en computersystemen waar je bang van word. Dat lap je niet zelf langs de kant van de weg.
Plus als jij met een kever langs de kant van de weg staat met je kap open dan komt er meestal wel een liefhebber of een ander welwillend persoon om een handje te helpen. Dat gebeurt je met een moderne auto niet. Daarom ben ik lid van de anwb. :)
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:45:43 #46
53151 T42
Pinball Wizard
pi_100382479
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:42 schreef ibaneX het volgende:
Voordeel van een kever is dat het simpele techniek is, contactpuntje carburateur. Niet stuk te krijgen.
Bij de hedendaagse auto's en ook in mijn daily, zit toch een bak electronica en computersystemen waar je bang van word. Dat lap je niet zelf langs de kant van de weg.
Plus als jij met een kever langs de kant van de weg staat met je kap open dan komt er meestal wel een liefhebber of een ander welwillend persoon om een handje te helpen. Dat gebeurt je met een moderne auto niet. Daarom ben ik lid van de anwb. :)
klopt ik stop meestal ook bij andere ;) en anders heb ik een mooie beugel die een kever in een aanhanger veranderd ;) in 30 sec
pi_100382598
Ben bekend met een triangel inderdaad, kan handig zijn.

Als je Ducktape, tywraps, stroomdraad, schroevendraaier, tang, bacho, sleutel 10, sleutel 13, touw, ijzerdraad, schuurpapiertje, aluminiumfolie, zaklamp, en een panty of v-riem bij je hebt kan je bijna alles wel zelf repareren.
Doe ik wel als mijn kever ooit nog rijden gaat, gewoon in de kattenbak een diy setje :)
pi_100382723
Ik heb gewoon hetzelfde als wat de ANWB biedt (de aan huis dienst) van het automerk waar ik in rij, eerste 3 jaar gratis en dan kost het 23 euro per jaar...koopje en ik heb er al gebruik van kunnen maken in die jaren (iets met een accu die er voortijdig mee ophield (binnen de garantie) en die me twee keer liet staan toen ik de auto nodig had). Daarvoor had ik de ANWB en ook die heeft me een keer geholpen toen mijn startmotor ineens besloot er definitief mee te kappen van het ene op het andere moment. ;( Ik heb nooit het risico genomen om niet zoiets te hebben, je zult maar ;s nachtsonderweg zijn ergens in de bush bush en je auto houdt er ineens mee op. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 03:20:21 #49
53151 T42
Pinball Wizard
pi_100382923
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 03:00 schreef trovey het volgende:
Ik heb gewoon hetzelfde als wat de ANWB biedt (de aan huis dienst) van het automerk waar ik in rij, eerste 3 jaar gratis en dan kost het 23 euro per jaar...koopje en ik heb er al gebruik van kunnen maken in die jaren (iets met een accu die er voortijdig mee ophield (binnen de garantie) en die me twee keer liet staan toen ik de auto nodig had). Daarvoor had ik de ANWB en ook die heeft me een keer geholpen toen mijn startmotor ineens besloot er definitief mee te kappen van het ene op het andere moment. ;( Ik heb nooit het risico genomen om niet zoiets te hebben, je zult maar ;s nachtsonderweg zijn ergens in de bush bush en je auto houdt er ineens mee op. :{
in nederland is er altijd wel een huis in de buurt ;) het is geen australië
pi_100382993
@trovey

Bij mijn merk is het gratis, maar ze komen niet als je een lekke band hebt of verkeerde brandstof ge-tankt
pi_100382997
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 03:20 schreef T42 het volgende:

[..]

in nederland is er altijd wel een huis in de buurt ;) het is geen australië
Ik hou er niet van om midden in de nacht op zoek te moeten gaan naar de dichtbijzijnste boerderij waarvan de bewoners ook nog slapen. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 06-08-2011 03:38:56 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_100383032
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:40 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
afsleep kosten per Km is ca 50 euro voor een klein transportm voor een vrachtwagen een 90 euro per KM~! en dan de uitruk kosten a 250 euro. ANWB is dus goedkoper
Nee. Laatst precies zo'n geval gehad. Ook niet ANWB of Route Mobiel-verzekerd. Sleepdienst gebeld, was er met half uurtje, 5 km vervoerd naar garage (werd op een wagen gezet, dus niet gesleept) en kostte 107 euro. Nog niet goedkoop, maar zolang het niet een paar keer per jaar gebeurt dus goedkoper. Dit was voor mij voor het eerst in zo'n 6-7 jaar dat ik stil kwam te staan.
pi_100383072
Hier zijn alle garage's op zaterdag rond 3uur dicht, als je dan s'nachts met een kapotte accu staat en je moet naar je werk dan hang je al.
pi_100383459
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:22 schreef T42 het volgende:

[..]

jongste is uit 82 (heb er morgen misschien 3 uit 82 ;) )

[..]

dan kom ik nog hoger uit :P
heb er nu maar 17 ;) niet de staat vragen haha
Ik ben blij dat je mijn buurman niet bent. Lijkt mij niks een autosloop naast me. :{
pi_100383541
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 10:13 schreef Kreupel het volgende:
Boete bedrag van de ANWB is ook zoiets... geloof ik?
heb ze 1 keer mogen bellen toen ik na een dutje langs de snelweg met een lege accu stond.
kostte me 200 euro :X

een week later stond ik in de stad met een kapotte koppeling,kostte me nog eens 50 euro toen omdat ik er geen eigen woonplaats service bij had :')
en omdat ik nog geen 8 dagen lid was ook geen vervangend vervoer, dus als ze de kans krijgen naaien ze je echt wel :X

het is dus best wel aan te raden om gewoon lid te worden :Y
niet meer
pi_100383557
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 03:32 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik hou er niet van om midden in de nacht op zoek te moeten gaan naar de dichtbijzijnste boerderij waarvan de bewoners ook nog slapen. :P
heb 1 keer gehad dat ik met de scooter in de regen pech kreeg langs de autoweg, toen ik bij een boerderij kwam om een schroevendraaier te vragen deden die lui gewoon de gordijnen dicht _O-
uiteindelijk was er iemand met een busje zo vriendelijk de scooter achterin te gooien en me een lift te geven O+

boeren :')
niet meer
pi_100383907
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 07:10 schreef welkominspace het volgende:

[..]

heb ze 1 keer mogen bellen toen ik na een dutje langs de snelweg met een lege accu stond.
kostte me 200 euro :X

een week later stond ik in de stad met een kapotte koppeling,kostte me nog eens 50 euro toen omdat ik er geen eigen woonplaats service bij had :')
en omdat ik nog geen 8 dagen lid was ook geen vervangend vervoer, dus als ze de kans krijgen naaien ze je echt wel :X

het is dus best wel aan te raden om gewoon lid te worden :Y
Ze behartigen hun belangen. Had je maar eerder lid moeten worden *)
pi_100383913
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 08:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ze behartigen hun belangen. Had je maar eerder lid moeten worden *)
whehe, dat is wel het moraal van het verhaal ja :')
niet meer
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 13:28:41 #59
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_100389013
1x samen met een vriend tegen middernacht in zijn clio rs pannen, multiriem was eraf gelopen en de waterpomp zit daar ook aan, kwamen dus niet ver. Hij was ook van niks lid, ik wist een wel bekende sleepdienst in de buurt, gebeld, kwamen hem ophalen voor 150,- en de auto werd naar de dichtstbijzijnde renault garage gebracht. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')