Berlijn was al 2 weken geleden.quote:Op vrijdag 2 september 2011 20:02 schreef livelink het volgende:
Mula, hoe gaat het met jou? Is Berlijn nog een optie of loop ik nu achter de feiten aan?
Ik zat net te denken om je terug te pm-enquote:Op maandag 5 september 2011 19:02 schreef appelsap het volgende:
Mula, jammer dat er geen kwaaltjesvrije periode is. Lees regelmatig in het Mammapoli topic en wilde even zeggen dat ik het onzettend knap vind hoe sterk jij je houdt.
Nijna, sterkte! En ik hoop dat ik binnenkort een pm van je terugkrijg. maar alles op zn tijd hoor!
Echt niet, jonguh!quote:Op donderdag 22 september 2011 13:36 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik ook wilde zeggen!
quote:Op donderdag 22 september 2011 13:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Pas op hè, ik heb een koelkast vol hormonen en ik prik je helemaal lek
Ja, hierna operatie. Dan bestraling en dan krijg ik nog immunotherapie (dat is 1x per 3 weken een infuus met medicijnen, maar geen chemo). Volgens mij wordt de hormoontherapie tegelijkertijd met de immunotherapie opgestart maar dat weet ik niet zeker.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:59 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]!
mula, fijn om te lezen dat het goed gaat.
Hoe gaat het verder na de chemo's? Krijg je dan de operatie?
Ik? Nee joh! Ik heb de pijngrens van een vlieg en ben ook nog eens doodsbang voor naalden. Maar hey, ik ga hier natuurlijk niet lopen te verkondigen dat ik bij elk klein prikje ga lopen miepen he?quote:
Ik weet dat het goed bedoeld is hoor, maar ik kan me zo storen aan die uitdrukking "het gevecht winnen". Je kan het gevecht niet winnen. Je wordt beter of niet. "Het gevecht winnen" klinkt alsof degenen die overlijden niet hard genoeg gevochten hebben oid.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 11:39 schreef chacama het volgende:
Mula. Het is zo'n verschrikkelijke rotziekte die je elke keer weer doet beseffen dat we zo ontzettend kwetsbaar zijn. het gevecht dat je voert is een zwaar gevecht tegen een onzichtbare vijhand. Een strijd die je soms wilt opgeven, maar die je dwingt om te willen blijven vechten. Ik wens je alle sterkte toe die je maar nodig kunt hebben. En om je op te vrolijken...
deze komt van mijn schoonzusje die het gevecht afgelopen jaar gevoerd heeft en gewonnen heeft, maar nu dus de onzekere tijd van het doorgaan met controles tegemoet ziet.
Ik kan me voorstellen dat jij je er aan stoort, maar ik schrijf het niet met de bedoeling om aan te geven dat zij die overlijden niet hard genoeg gevochten hebben. Ik zie het namelijk echt als een gevecht. Je moet elke keer weer de kracht zien te vinden om een chemo / operatie/ bestraling te ondergaan. En dat gevecht kun je winnen, maar helaas ook verliezen. Maar niet vechten betekent dat je sowieso overlijd.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:20 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik weet dat het goed bedoeld is hoor, maar ik kan me zo storen aan die uitdrukking "het gevecht winnen". Je kan het gevecht niet winnen. Je wordt beter of niet. "Het gevecht winnen" klinkt alsof degenen die overlijden niet hard genoeg gevochten hebben oid.
Duidelijk! En niet iets waar je sorry voor hoeft te zeggen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 10:24 schreef simmu het volgende:
sorrie chaca, maar hierin ga ik met vivi mee. zulke uitdrukkingen irriteren mij ook nogal. het is geen bewust gevecht wat iemand aangaat en dat je kan winnen of verliezen. sterker nog; je verliest altijd, zelfs als je overleeft. je hebt om te beginnen je gezondheid verloren. het is geen bewuste keuze die je maakt, geen besluit tot niet vechten wat dan automatisch betekent dat je sowieso overlijdt. voor mij betekent de uitdrukking alleen maar artsen die nare nare dingen doen waar je als ouder bijstaat en niks kan doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |