abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100330516
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja maar dat is een gevolg van de huizenbubble, blame bush
Daar komt de USA niet bovenop voorlopig, de huizen daar dalen nog steeds in prijs, pas als de dollar nog maar 10% waard is komt het weer goed
Jij zit er structureel naast hè?

Clinton begon al met het afschaffen van Glass-Steagal (onder druk van het daartoe opgezette Lewinsky-incident).
pi_100330585
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:55 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Vraag is ook hoe de markten erop gaan reageren als ze nog iets uit de hoed toveren
Waar gaan banken deze keer flink op afschrijven? Toen was het rommel hypotheken, nu zijn het?

Overigens denk ik dat menigeen in een eventuele rit al weer keihard long gaat met verschillende derivaten en flink op de snufferd zal gaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_100330590
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:56 schreef GoudIsEcht het volgende:
Nee.

Bernanke gelooft niet in Keynesiaanse sprookjes, maar weet dat hij geen andere mogelijkheden heeft.

Dan maar net doen of dat hij denkt te kunnen stimuleren.

Waarom denk je dat hij het ooit over helicopters had?
Hij kan net doen alsof, maar het heeft geen impact meer op de reele economie door een haperende kredietmotor. Hoogstens een psychologisch, maar zoals je ziet is die psychologische impact verwaarloosbaar/tijdelijk.

Ik kan ook net doen alsof het gras blauw is maar het gras blijft toch echt groen. Het draait alleen nog maar om de fiscale speelruimte.
pi_100330613
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:38 schreef macondo het volgende:

[..]

Ah, ben je er zo eentje. Een complot theoreticus! De echte insiders... :')
Haha.

En maar dom geloven dat er geen insiders bestaan...

En nog trots op die stupiditeit zijn ook. :')

Zit je ook nog long toevallig?
pi_100330649
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:01 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Hij kan net doen alsof, maar het heeft geen impact meer op de reele economie door een haperende kredietmotor. Hoogstens een psychologische.

Ik kan ook net doen alsof het gras blauw is maar het gras blijft toch echt groen. Het draait alleen nog maar om de fiscale speelruimte.
Waarom blijf jij maar denken dat Bernanke denkt dat het invloed op 'de economie' zal hebben?
pi_100330745
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:02 schreef GoudIsEcht het volgende:
Waarom blijf jij maar denken dat Bernanke denkt dat het invloed op de economie zal hebben?
Doet hij niet, hij probeerd een contractie in het bankwezen te voorkomen. Jij doet echter net alsof monetaire verruiming er nog toe doet, maar het draait alleen nog maar om de fiscale stimulansen en dat plafond is zo langzaamaan bereikt.
pi_100330761
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:37 schreef piepeloi55 het volgende:
Nog steeds veel te hoog. Ik ben trouwens benieuwd welke trucendoos dit weekend word opengetrokken of zal er geen (werkbare) trucendoos over zijn?
Hoog hangt af waarmee je meet.

Als je meetlat steeds langer wordt - of je geld steeds minder waard - dan komt laag vanzelf in de buurt ook al daalt er niets.
pi_100330804
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:03 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Doet hij niet, hij probeerd een contractie in het bankwezen te voorkomen. Jij doet echter net alsof monetaire verruiming er nog toe doet, maar het draait alleen nog maar om de fiscale stimulansen en dat plafond is zo langzaamaan bereikt.
Waartoe zou monetaire verruiming volgens mij doen?

En wat is het verschil tussen fiscale stimulans en monetaire verruiming daarbij?
pi_100330834
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 21:59 schreef Perrin het volgende:
afbeelding ]

Zoiets? }:|
Ik ben op een depressie voorbereid en ben niet zo afhankelijk van de excessen van het systeem. Alleen als er totale anarchie uitbreekt denk ik dat het me (fors) zal raken, maar ik geloof niet in die doomverhalen rondom een depressie. Ik denk trouwens dat dat geld voor het merendeel van de vaste posters hier.
pi_100330852
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:01 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Haha.

En maar dom geloven dat er geen insiders bestaan...

En nog trots op die stupiditeit zijn ook. :')

Zit je ook nog long toevallig?
Hij heeft er anders wel verstand van en gebruikt normaliter goede argumenten. Iets wat je van anderen niet altijd kunt zeggen.

De manier waarop insiders hier worden besproken heeft ook een veel te hoog alu hoedje gehalte. Dat is natuurlijk wel een issue.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_100330909
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hij heeft er anders wel verstand van en gebruikt normaliter goede argumenten. Iets wat je van anderen niet altijd kunt zeggen.

De manier waarop insiders hier worden besproken heeft ook een veel te hoog alu hoedje gehalte. Dat is natuurlijk wel een issue.
Ja want het is in werkelijkheid een vrije markt :')

Insiders en kartels bestaan enkel in de fantasie van Neelie Kroes :')
pi_100331038
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:05 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Ik ben op een depressie voorbereid en ben niet zo afhankelijk van de excessen van het systeem. Alleen als er totale anarchie uitbreekt denk ik dat het me zal raken. Ik denk trouwens dat dat geld voor het merendeel van de vaste posters hier.
Vliegticket naar het gebergte in Azie en daar in een boeddhistisch klooster in tot de shit is over gewaaid?
pi_100331052
Ach kom, al die mensen in de financiële wereld kennen elkaar. Zeg niet dat alles puur toeval is wat gebeurt...
pi_100331128
Dow 11,383.76 -512.68 -4.31%

Nasdaq 2,556.39 -136.68 -5.08%

S&P 500 1,200.07 -60.27 -4.78%

Pfffffffffff.............
Bron: Yahoo Finanz
pi_100331199
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:09 schreef tony_clifton- het volgende:
Ach kom, al die mensen in de financiële wereld kennen elkaar. Zeg niet dat alles puur toeval is wat gebeurt...
Ook niet overdrijven. Die chinese walls binnen bedrijven zijn al vrij sterk (in sommige gevallen letterlijk) en regulatie daarin is ook een stuk sterker geworden.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 22:13:05 #91
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_100331229
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:11 schreef PabloLopez het volgende:
Dow 11,383.76 -512.68 -4.31%

Nasdaq 2,556.39 -136.68 -5.08%

S&P 500 1,200.07 -60.27 -4.78%

Pfffffffffff.............
Bron: Yahoo Finanz
Brr..

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_100331369
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ook niet overdrijven. Die chinese walls binnen bedrijven zijn al vrij sterk (in sommige gevallen letterlijk) en regulatie daarin is ook een stuk sterker geworden.
Kan het nog mooier?

Alsof de insider-afpraakjes op het niveau van mensen die achter zo'n wall werken gemaakt worden.

Daar zitten alleen maar usefull-idiots die er nog in geloven ook.

(Misschien eens bij jezelf te rade gaan?)

De betere deals worden natuurlijk elders gesloten.

Weet jij bijvoorbeeld met wie Blankfein privé praat? Of zit ie dan ook achter zo'n chinese wall :')

Waarom denk jij dat Greenspan 'adviseur' bij Pimco is?
pi_100331375
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:09 schreef sitting_elfling het volgende:
Vliegticket naar het gebergte in Azie en daar in een boeddhistisch klooster in tot de shit is over gewaaid?
Niet nodig, ik verwacht niet dat er totale anarchie zal uitbreken en de samenleving in zijn huidige vorm afbrokkeld. Er zullen best wat protesten en relletjes komen, maar de ernst en politieke uitkomst daarvan zal meevallen. Dat zie je ook gebeuren in landen waar de endgame zich al afspeelt.

Als je een vermogen hebt om het een lange tijd uit te zingen en/of inkomen blijft behouden ga je deze depressie vrij ongschonden doorkomen of zelfs met winst. Cash is zelfs veilig op de bank met de aankomende wetgeving die spaarders een stapje voor zet op andere schuldeisers. Tuurlijk merk je er wat van, maar dat hoort bij de tijd en situatie waarin je leeft.

Ik denk trouwens dat jij er ook vrij ongeschonden/winstgevend doorheen komt. De echte klappen gaan imo vallen bij mensen die bepaalde assets bezitten (zij het via pensioenfondsen), langdurige werklozen zonder groot vermogen en de onderkant van de samenleving.

[ Bericht 3% gewijzigd door piepeloi55 op 04-08-2011 22:23:07 ]
pi_100331732
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:15 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Kan het nog mooier?

Alsof de insider-afpraakjes op het niveau van mensen die achter zo'n wall werken gemaakt worden.

Daar zitten alleen maar usefull-idiots die er nog in geloven ook.

(Misschien eens bij jezelf te rade gaan?)

De betere deals worden natuurlijk elders gesloten.

Weet jij bijvoorbeeld met wie Blankfein privé praat? Of zit ie dan ook achter zo'n chinese wall :')

Waarom denk jij dat Greenspan 'adviseur' bij Pimco is?
Gast, de wereld is echt niet zo verrot als je denkt :|W. Het lijkt mij dat die CEO's nog eens vele malen beter gecontroleerd worden dan de mannetjes op de vloer.
pi_100331816
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:16 schreef piepeloi55 het volgende:
Ik denk trouwens dat jij er ook vrij ongeschonden/winstgevend doorheen komt. De echte klappen gaan imo vallen bij mensen die bepaalde assets bezitten (zij het via pensioenfondsen) en de onderkant van de samenleving.
Ik hoop ook dat ik er goed door heen kom. Het zal in ieder geval een wijze les zijn voor iedere student die nog hoopt wat pensioen te ontvangen :P
pi_100331928
VIX (VOLATILITY S&P 500) staat op het hoogste niveau in ruim een jaar.

chart
pi_100331937
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Gast, de wereld is echt niet zo verrot als je denkt :|W. Het lijkt mij dat die CEO's nog eens vele malen beter gecontroleerd worden dan de mannetjes op de vloer.
"Het lijkt mij..."

:'(

Wat moet jij nog veel leren.
pi_100331942
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:23 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik hoop ook dat ik er goed door heen kom. Het zal in ieder geval een wijze les zijn voor iedere student die nog hoopt wat pensioen te ontvangen :P
Ik denk daar positiever over, tegen de tijd dat onze generatie echt pensioen gaat opbouwen zijn de verliezen al genomen. Ik denk dat vooral de 50+-ers hard geraakt gaan worden inclusief de babyboomers. Zij kunnen geen pensioen meer opbouwen en zijn afhankelijk van de rendementen of hebben te weinig tijd om grote verliezen te compenseren.
pi_100332036
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:23 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat dacht je van studenten die in vrije markten en eerlijke CEOs geloven?

Het lijkt jou zeker ook dat werknemers van de Murdoch-media nooit mensen afluisteren?

Of dat woekerpolisverkopers niet bestaan vanwege de zorgplicht?

Palminvest eerlijk is omdat ze bij Harry Mens zaten..?

_O-
pi_100332112
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Amerikaanse rating agencies zijn zeker ook objectief?

_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')