abonnement Unibet Coolblue
pi_100321022

Welkom in het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg onderaan in de Wiki het vorig topic toe.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.


BNR Nieuwsradio
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)

AEX


Europese Indices

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Intraday S&P 500-index en dagverschil in percentage




Een uitgebreide begrippenlijst vind je hier.

Alle oude topics, mét titel, vind je door hier te klikken
pi_100321057
@vandergeld, waar is je signature gebleven? Ik kan me herinneren dat die nu wel erg toepasselijk is :D
BlaBlaBla
pi_100321066
Gelukkig dat ons de cijfers ter ondergang van vandaag in londen, frankfurt ons bespaard blijven
pi_100321301
De Dow staat nu ook alweer op -3%. What's next? Morgen cijfers over werkloosheid...
pi_100321454
De beurs is weer een slachtbank voor veel papierschaapjes geworden.

Zaten er nog mensen short?
  donderdag 4 augustus 2011 @ 18:20:17 #6
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_100321506
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:18 schreef GoudIsEcht het volgende:
De beurs is weer een slachtbank voor veel papierschaapjes geworden.

Zaten er nog mensen short?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_100321539
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:18 schreef GoudIsEcht het volgende:
De beurs is weer een slachtbank voor veel papierschaapjes geworden.

Zaten er nog mensen short?
Heb een paar reverse trackers met 3x multiplier, gekocht in januari. Zijn vandaag terug in 't groen gekomen.
Pleister op de wonde natuurlijk.

Ik twijfel tussen tijdelijk verkopen of aanhouden, maar 't plan is de komende jaren te gaan reverse-beleggen of toch 50-50 long/short met geschreven calls op de long posities.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 augustus 2011 @ 18:41:17 #8
862 Arcee
Look closer
pi_100322020
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:02 schreef Soldier2000 het volgende:
@vandergeld, waar is je signature gebleven? Ik kan me herinneren dat die nu wel erg toepasselijk is :D
Oh? Staat de AEX op 80? :+
pi_100322036
Ik zit te overwegen om long te gaan in goud. :P
  donderdag 4 augustus 2011 @ 18:45:11 #10
256829 Sokz
Livin' the life
pi_100322107
Jezus slachtveld in mn port. FCX -5,5%, Petrobas -7,5%
pi_100322772
Puts puts puts! :P

Morgen zullen een hoop mensen hun porto dumpen, er zit geen rem op de index nu.
pi_100322811
Deze keer ga ik erin als ik denk dat het voorbij is. In 2008/2009 niet gedaan helaas. Op korte termijn kan er wel winst worden geboekt. Op lange termijn, ja agh.... toch maar naar de Amero (van Zeitgeist)?
pi_100322888
quote:
12s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:20 schreef Perrin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Margin verhoging?

DAX heeft ook heerlijk op z'n flikker gehad, heerlijke beurs daar, i.p.v. de gewoonlijk saaie AEX.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bowny op 04-08-2011 20:00:05 ]
pi_100323114
Wordt wel interessant nu in mijn ogen - komt er QE3 of gaan ze die blunder dan toch niet maken?
pi_100324023
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:42 schreef Lucas15 het volgende:
Ik zit te overwegen om long te gaan in goud. :P
Goud kan je best alleen fysiek kopen en als je het begrijpt.

En dan houden.

Maar voel je vrij om te speculeren wat je wil...
pi_100324063
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:14 schreef tony_clifton- het volgende:
Wordt wel interessant nu in mijn ogen - komt er QE3 of gaan ze die blunder dan toch niet maken?
Ze kunnen niet anders want zonder nieuw geld gaan de schulden klappen en is iedereen zijn illusionaire kapitaal (aandelen etc.) kwijt.

Dan gaan ze liever printen. We zagen dat al eerder hè.
pi_100324096
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:07 schreef Bowny het volgende:

[..]

Margin verhoging?

DAX heeft ook heerlijk kop z'n flikker gehad, heerlijk beurs daar, i.p.v. de gewoonlijk saaie AEX.
Marginverhoging in het papierspel.

Papiergoudspelers kopen de prijs, niet het goud zelf.

Laat ze maar klieren daar.
pi_100324123
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:41 schreef Arcee het volgende:

[..]

Oh? Staat de AEX op 80? :+
We zullen daarvoor eerst nog wel wat stationnetjes moeten passeren
pi_100324208
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 18:02 schreef Soldier2000 het volgende:
@vandergeld, waar is je signature gebleven? Ik kan me herinneren dat die nu wel erg toepasselijk is :D
Ik kan hem ook niet meer terugvinden, maar de gedachte blijft hetzelfde..
  donderdag 4 augustus 2011 @ 19:50:36 #20
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_100324641
http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=IBOV:IND

De Bovespa ziet er niet echt gezond uit.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_100325140
Nog een paar tikjes op de FTI en dan is het weer <300...ik had niet verwacht om dit na 2008 zo snel weer mee te maken.

Gaan de meeste mensen hier goedkoop inkopen, cash langs de zijlijn staan of profiteren van de daling met derivaten?
pi_100325278
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:38 schreef GoudIsEcht het volgende:
Ze kunnen niet anders want zonder nieuw geld gaan de schulden klappen en is iedereen zijn illusionaire kapitaal (aandelen etc.) kwijt.

Dan gaan ze liever printen. We zagen dat al eerder hè.
En juist die perceptie voed deze hele bubble, wat gaan de markten echt hard klappen en terug naar koopbare niveaus als autoriteiten zijn uitgespeeld. De perceptie zal dan omslaan en dat is ook waar de huidige paniek vandaan (autoriteiten falen elke keer weer en markten beginnen dat te beseffen) komt en misschien aanleiding word voor een crash.

Ik ben het trouwens wel eens met een post uit het vorige topic:
quote:
Goud gaat pas dalen als de problemen structureel worden opgelost, en dat blijkt vooralsnog onmogelijk.
Als de uiteindelijke onvermijdelijke crisis de kop opsteekt gaat dat gepaard met een wereldwijde schuldschanering. Dat is immers dé en enige oplossing op termijn en goud gaat dan evengoed door het putje. Ik zou bij het losbarsten van die onvermijdelijke crisis niet in goud willen zitten, maar tot die tijd zijn de kansen op verdere stijgende prijzen redelijk, maar speculatief imo. Probleem is alleen dat je dergelijke zaken niet kunt timen en de kans aanwezig is dat je de greatest fool word.
pi_100325299
Ik heb aandelen die ik niet ga verkopen. En straks bijkopen.
pi_100325457
Het probleem is, ik zie niet hoe dit kan verbeteren. De VS is shit, als het banenrapport morgen tegenvalt, zal het nog shitter zijn. Europa is naar mijn idee een verloren zaak zo'n beetje. Het noodfonds is niet genoeg lijkt mij. Plus, dit noodfonds is weer gecreeërd geld.
De ECB gaat weer obligaties opkopen, Trichet zegt dat het wat slechter zal gaan. Het zijn allemaal geen positieve woorden.
pi_100325603
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:10 schreef Walkerr het volgende:
Het probleem is, ik zie niet hoe dit kan verbeteren. De VS is shit, als het banenrapport morgen tegenvalt, zal het nog shitter zijn. Europa is naar mijn idee een verloren zaak zo'n beetje. Het noodfonds is niet genoeg lijkt mij. Plus, dit noodfonds is weer gecreeërd geld.
De ECB gaat weer obligaties opkopen, Trichet zegt dat het wat slechter zal gaan. Het zijn allemaal geen positieve woorden.
Dit was al lang voorzien.

En dit is de dynamiek waar alle 'inflationisten' hun mosterd halen.

Wat er nou anders dan bijdrukken? Hoor jij mensen al roepen om 'deflatie' en een verdere crash?

Die persen gaan weer aan. En de goudprijs verder up.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')