abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100305535
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php

[ Bericht 2% gewijzigd door XcUZ_Me op 04-08-2011 10:17:04 ]
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_100305545
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Koop panty's ook altijd te groot. Als ik ze in mn broekmaat koop, krijg ik ze niet over mn kont heen :') of maar nét, zodat ze direct ladderen als ik ga zitten of whatever. Dus hier ook altijd maat 42/44 of 44/46 :D.
En nu ff een plaatje zoeken *)
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_100305559
Ik koop panty's ook altijd in een grotere maat.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_100305664
Ik krijg uitslag van holdups :') en jarretels vind ik veel te zichtbaar onder een strak jurkje, dus panties it is, en grotere maat check!
pi_100305679
36/38 van de hema is me echt veel te klein/kort! Ik heb van Emiglio Zenda (of zoiets :') ) altijd maat XL. Dat is ook de enige maat geschikt voor mensen > 1.70 volgens het dooosje :D
  Vis een optie? donderdag 4 augustus 2011 @ 10:15:42 #6
70532 loveli
N
pi_100305722
Doosjes en verkoopsters smeren me altijd de verkeerde maat aan.
crap in = crap out
pi_100305728
Dozen dus?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? donderdag 4 augustus 2011 @ 10:16:20 #8
70532 loveli
N
pi_100305743
Dat zeg ik.
crap in = crap out
pi_100305746
Goeiemorgen :W
Hmm, heb nog nooit hold ups gedragen. Lijkt me niet fijn in ieder geval!
Ik koop panty's ook altijd een paar maten groter omdat het lekker zit :P maar nu heb ik nog zo'n legging nodig zonder voetjes (dus die bij de enkel stopt), maar als ik die de groot koop, gaat dat onderaan dan niet 'lubberen'?
pi_100305808
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:16 schreef Noukjee het volgende:
Goeiemorgen :W
Hmm, heb nog nooit hold ups gedragen. Lijkt me niet fijn in ieder geval!
Ik koop panty's ook altijd een paar maten groter omdat het lekker zit :P maar nu heb ik nog zo'n legging nodig zonder voetjes (dus die bij de enkel stopt), maar als ik die de groot koop, gaat dat onderaan dan niet 'lubberen'?
Mijn legging is gewoon maat M van de H&M en die lubbert ook. Maar goed leggings kan je passen en als het goede kwaliteit is blijven ze gewoon hun pasvorm behouden.
pi_100305815
Hold ups blijf ik eng vinden :@
Steunkousen hebben ook hold ups :') maar dan knelstrak.

Panty's altijd maatje mega.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100305838
heb 1 x holdups gedragen.. geen succes wegen dikke bovenbenen :')

Leggings draag ik vaak in m of l. Gaat bij mij soms lubberen (ik doe stiekum vaak een broekje over mijn legging of panty aan :') )
~ Bonito La Risa ~
pi_100305910
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:19 schreef Mixende_match het volgende:
heb 1 x holdups gedragen.. geen succes wegen dikke bovenbenen :')

Leggings draag ik vaak in m of l. Gaat bij mij soms lubberen (ik doe stiekum vaak een broekje over mijn legging of panty aan :') )
Doe je dan: onderbroek - panty - broekje of geen ondergoed onder de panty? :@
pi_100305932
mogge! :W :z
Ja doei.
pi_100305934
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:22 schreef Perruche het volgende:

[..]

Doe je dan: onderbroek - panty - broekje of geen ondergoed onder de panty? :@
haha, nou geen ondergoed ga ik maar niet doen ;). Gewoon meestal: string, panty/legging en een seamless broekje/boxershortje oid. niks van te zien en het zakt niet af B-)
~ Bonito La Risa ~
pi_100305938
geen ondergoed onder de panty lijkt me tamelijk zweterig
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:24:36 #17
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100305969
Pantydiscussie! Ik heb een van de businessfilmpjes over werken@ het bedrijf bekeken en probeerde panty's te ontwaren maar ze werden allemaal vanaf de borstkas gefilmd _O- Wel heel divers in het filmpje - mannen veelal pak zonder stropdas, vrouwen in van alles :P Gewoon een relaxo-vest of een net blouseje :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:25:14 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100305989
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:23 schreef MarMar het volgende:
geen ondergoed onder de panty lijkt me tamelijk zweterig
Och :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:26:13 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100306009
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:25 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Och :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oe, kan je poepen zonder panty uit te doen! B-) :')

Af en toe als ik dit soort dingen post moet ik nu denken aan 'vis een optie?' _O-
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:26:39 #20
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100306022
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:26 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

En wel meer dan dat :').
pi_100306029
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:26 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Af en toe als ik dit soort dingen post moet ik nu denken aan 'vis een optie?' _O-
Dat heb ik nou alleen als ze oud en aftands worden :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_100306056
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:24 schreef MariaEtcetera het volgende:
Pantydiscussie! Ik heb een van de businessfilmpjes over werken@ het bedrijf bekeken en probeerde panty's te ontwaren maar ze werden allemaal vanaf de borstkas gefilmd _O- Wel heel divers in het filmpje - mannen veelal pak zonder stropdas, vrouwen in van alles :P Gewoon een relaxo-vest of een net blouseje :P
Bij een sollicitatiegesprek hoor je iets netter gekleed te zijn dan het dagelijkse bedrijfstenue.
Panty is netter dan geen panty, en ik zou als ik jou was ook dat bolero'tje aandoen - blote schouders / bovenarmen vind ik niet netjes op een sollicitatiegesprek.

Als je de baan hebt mag de panty in de prullebak.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_100306071
quote:
10s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:26 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

En wel meer dan dat :').
Ook plassen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 4 augustus 2011 @ 10:29:22 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100306099
quote:
7s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Ook plassen?
Nee, dat dan weer niet :P.
pi_100306101
quote:
2s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:27 schreef sigme het volgende:

[..]

Bij een sollicitatiegesprek hoor je iets netter gekleed te zijn dan het dagelijkse bedrijfstenue.
Panty is netter dan geen panty, en ik zou als ik jou was ook dat bolero'tje aandoen - blote schouders / bovenarmen vind ik niet netjes op een sollicitatiegesprek.

Als je de baan hebt mag de panty in de prullebak.
idd, panty vind ik ook wat netter ja, en idd bolero of blazertje (met korte mouwtjes islekkerder met dit weer haha)
~ Bonito La Risa ~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')