abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100443507
Ik check net jpl van nasa en volgens dat ding is elenin in de baan van venus bijna en dichtbij de aarde. Zouden we niet al wat moeten zien met het blote oog als het ee dwergster was ter grootte van jupiter en wat voelen op aaarde?
pi_100446609
quote:
Mooie link Truthfinder7 ! ^O^

Schitterend !!

Hahaha, die zogenaamde "komeet" "Elinin" was wellicht allang bekend bij de NASA.

Welterusten, idd heeeeel toepasselijk 8-)
pi_100447997
Het kunnen gewoon afgebrokkelde stukken zijn toch?
Die blijven namelijk ook gewoon in dezelfde baan als Elenin en zullen ons nooit raken. Hij zegt in dat filmpje dat ze met dezelfde snelheid als Elenin gaan, dus lijkt mij dat het gewoon stukken komeet zijn of wat dan ook.
Nog steeds geen gevaar voor ons:).
pi_100451216
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 00:28 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Mooie link Truthfinder7 ! ^O^

Schitterend !!

Hahaha, die zogenaamde "komeet" "Elinin" was wellicht allang bekend bij de NASA.

Welterusten, idd heeeeel toepasselijk 8-)
ROTFL!!!! Ja, wat je daar op de foto ziet om Elenin heen is inderdaad al heeeeeeeel lang bekend bij NASA - bij iedereen trouwens die regelmatig iets verder kijkt dan alleen naar YouTubefilmpjes. Heel vermakelijk dit, bedankt voor het plaatsen! :D

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 08-08-2011 07:33:51 ]
pi_100451223
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 01:09 schreef Footsoldier het volgende:
Het kunnen gewoon afgebrokkelde stukken zijn toch?
Die blijven namelijk ook gewoon in dezelfde baan als Elenin en zullen ons nooit raken. Hij zegt in dat filmpje dat ze met dezelfde snelheid als Elenin gaan, dus lijkt mij dat het gewoon stukken komeet zijn of wat dan ook.
Nog steeds geen gevaar voor ons:).
Er is inderdaad geen enkel gevaar te duchten van de objecten op de foto's, daar heb je helemaal gelijk in.

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 08-08-2011 07:35:30 ]
pi_100451554
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 07:08 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

ROTFL!!!! Ja, wat je daar op de foto ziet om Elenin heen is inderdaad al heeeeeeeel lang bekend bij NASA - bij iedereen trouwens die regelmatig iets verder kijkt dan alleen naar YouTubefilmpjes. Heel vermakelijk dit, bedankt voor het plaatsen! :D
Laat maar zien...
Je spreekt jezelf tegen, ook heel vermakelijk!

[ Bericht 1% gewijzigd door Truthfinder7 op 08-08-2011 08:35:57 ]
pi_100451675
@Truthfinder

Waarom ga je zelf niet eens op zoek om uit te vinden wat die bewegende objecten zouden kunnen zijn?

Ik zal je wat tips geven: ze bevinden tussen de banen van Mars en Jupiter. Soms komt er eentje buiten die baan en kan dan dicht in de buurt van de aarde komen. Reden voor NASA en andere hemelspeurende instanties om dat goed in de gaten te houden. Ze komen in alle formaten voor, van kleine kruimels tot flinke rotsblokken. De meeste zijn te klein om vanaf de aarde waargenomen te kunnen worden. Hoeveel het er precies zijn weten we niet, wel dat er waarschijnlijk behoorlijk veel zijn. Er worden regelmatig nieuwe ontdekt en die krijgen dan weer keurig netjes een nummer/naam en worden, met alle relevante informatie, bijgeschreven in het betreffende register. Dat geldt ook voor de objecten die in je fimpje te zien zijn.

De rest mag je zelf opzoeken. Veel plezier!

Oh, en hoezo spreek ik mezelf tegen?

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 08-08-2011 08:45:18 ]
pi_100451736
Weten we niet? heb jij soms iets te maken met de staat (NASA)?
Er zit niets om Elenin heen, had jij gezegd.
pi_100451751
Ik begrijp je vraag niet, sorry.
pi_100451768
Dan zeg je weten ze niet.
pi_100451779
Wat weten ze niet?? Wat bedoel je?
pi_100451789
. Hoeveel het er precies zijn weten we niet,

Om deze zin gaat het.
pi_100451826
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:43 schreef Truthfinder7 het volgende:
Weten we niet? heb jij soms iets te maken met de staat (NASA)?
Er zit niets om Elenin heen, had jij gezegd.
In reactie op speculaties dat er Elenin eigenlijk een bruine dwerg/Niburu is met planeten om zich heen, of dat het wordt gevolgd door een vloot ruimteschepen, heb ik gezegd dat er niks achter Elenin zit.
quote:
. Hoeveel het er precies zijn weten we niet,
Nee, dat weten we ook niet. Wel dat er een heleboel zijn, maar hoeveel precies weten we niet. Ze hebben trouwens helemaal niks met Elenin te maken. De komeet heeft de baan van een aantal van hen gekruist en men wist al dat dit zou gebeuren toen de baan van Elenin in kaart gebracht was. Die meneer van dat YouTubefilmpje weet het duidelijk niet, anders had hij dat fimpje niet gemaakt (hoop ik dan toch).

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 08-08-2011 08:56:41 ]
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:57:00 #241
8372 Bastard
Persona non grata
pi_100451890
The truth was in here.
pi_100451910
We gaan door de staart van Elenin. Het lijkt mij duidelijk dat deze kometen (of wat het ook zijn) mee komen. Is het dan niet mogelijk dat deze dingen (kometen) de aarde gaan raken?
Lijkt het niet op dit?...
Het lijkt mij dat we dat dan al gezien moeten hebben, maar ik ben nog niet zeker.
pi_100452056
quote:
Het is nogal flauw van mij om het niet te zeggen, dus vooruit: op bovenstaand fimpje gaat het om deze dingen.
Ze komen overigens ook buiten ons zonnestelsel voor, zoals je hier kunt lezen.
Er is de afgelopen tientallen jaren al een flink aantal in kaart gebracht en omdat de baan van Elenin zich in hetzelfde gebied bevond, was duidelijk dat ze de baan van Elenin zouden kruisen.
Er is dus niets verontrustends of vreemds aan.

De aarde gaat niet door de staart van Elenin. Maar zelfs als dat wel zo zou zijn, zou dat geen probleem zijn. Komeetstaarten zijn zo verschrikkelijk ijl - er heerst een bijna totaal vacuüm - dat de aarde daarvan geen enkele schade zal ondervinden.
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:59 schreef Truthfinder7 het volgende:
We gaan door de staart van Elenin. Het lijkt mij duidelijk dat deze kometen (of wat het ook zijn) mee komen. Is het dan niet mogelijk dat deze dingen (kometen) de aarde gaan raken?
Lijkt het niet op dit?...
Het lijkt mij dat we dat dan al gezien moeten hebben, maar ik ben nog niet zeker.
Je hebt helemaal gelijk, zoiets valt met geen mogelijkheid over het hoofd te zien, een vreemde planeet met 4 manen in ons zonnestelsel hadden we allang gezien moeten hebben. En aangezien dat niet het geval is...

[ Bericht 5% gewijzigd door AVerstraten op 08-08-2011 09:25:19 ]
pi_100452319
Gelezen, het 2e linkje vond ik nogal bizar! daar werd gevraagd hoe ze iets moeten debunken :-/
Maar ik kan niets vinden over wat Elenin met zich mee sleept. Het lijkt mij ook dat alleen iets met een behoorlijk grote aantrekkingskracht dit kan veroorzaken, heeft Elenin misschien deze eigenschappen? Of is Elenin aan het afbrokkelen?
pi_100452420
quote:
het 2e linkje vond ik nogal bizar! daar werd gevraagd hoe ze iets moeten debunken :-/
Ja, heel raar, nogal makkelijk ook. Laat die mevrouw eerst maar eens bewijzen dat het werkelijk om "Niburu" gaat met 4 manen.

Kometen hebben vrijwel geen zwaartekracht, ook Elenin niet. Voor zover bekend is Elenin niet aan het afbrokkelen. Kometen vallen overigens regelmatig uit elkaar. Maar Elenin is nog intact.

Even ter informatie: ik moet dadelijk weg en kan dan tot na de middag geen vragen meer beantwoorden.
pi_100452594
Ok Verstraten, maar je merkt dat ik opzoek ben naar bronnen die onafhankelijk zijn van de NASA,
want zoals je onderhand weet heb ik geen vertrouwen in NASA.
Dat heeft te maken met allerlei andere zaken waarvan ik 100 procent zeker ben dat ze ons niet de waarheid vertellen.
En dat ze (misschien wel terecht) op alle mogelijke manieren paniek willen voorkomen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Truthfinder7 op 08-08-2011 09:46:12 ]
pi_100452907
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:40 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ok Verstraten, maar je merkt dat ik opzoek ben naar bronnen die onafhankelijk zijn van de NASA,
want zoals je onderhand weet heb ik geen vertrouwen in NASA.
Dat heeft te maken met allerlei andere zaken waarvan ik 100 procent zeker ben dat ze ons niet de waarheid vertellen.
En dat ze (misschien wel terecht) op alle mogelijke manieren paniek willen voorkomen.
Hoe het zit met de zwaartekracht is geen uitvinding van NASA, dat is gewoon wiskunde en natuurkunde, Newton heeft dat allemaal bewezen en toen bestond NASA nog niet.

Dat er zoiets als een asteroïdengordel bestaat is al begin 1800 ontdekt, helemaal los van NASA, want die was er toen nog niet.

En dat er zich geen bruine dwerg in ons zonnestelsel bevindt is iets wat iedereen met normale ogen zelf kan vaststellen. Ook daar hebben we NASA niet voor nodig.

Ben nu weg, tot later.
pi_100453120
Tot later
pi_100453145
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 07:08 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Ik bedoel dat "Elenin" wellicht allang werd gevolgd door de NASA c.s.. bijvoorbeeld als object in de Kuiper Gordel nog ruim voordat die in december 2010 "officieel" bekend mocht worden voor het publiek, en dus dat de ontdekking er van door de amateur astronoom een staged event is, om de werkelijke publieke aandacht in goede banen te leiden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kuipergordel

Vooral dit:

http://www.nu.nl/wetensch(...)in-kuipergordel.html

Dus wellicht is "Elenin" al bekend tenminste sedert juni 2010 bij de NASA, of nog veel eerder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')