(ik ben dus gestopt op 15-8-'02)
Ik heb van de week gedroomd dat ik aan het roken was, sjees wat was dat lekker zeg! Ik moet zeggen dat als ik niet zwanger was dan was ik allang weer begonnen, het valt me best tegen af en toe.
Maargoed ik ga het redden en ik hoop ook dat als het kindje geboren is ik het nog vol kan houden om te stoppen. Dat zal denk ik wel lukken want om in februari nou buiten te gaan staan roken, daar ben je volgens mij ook snel klaar mee.
Verder denk ik dat het helpt als je meerdere dingen tegelijk doet (als je die kan bedenken tenminste). Ik ben nu gestopt met roken, gestopt met nagelbijten en hard bezig om elke dag te trainen en zo 20kg kwijt te raken; kortom das eigenlijk alles wel wat ik wou veranderen.
Ik denk dat het voordeel van zo'n totaalpakket is dat je moeilijker 'zondigt', want als ik bijv weer zou gaan roken is eigenlijk me hele pakket verneukt.
Nicotine pleister op je bek plakken ![]()
By Harry Jekkers
Al moet ik zeggen dat het wel moeilijk is met ouders om me heen die alle2 roken en pakjes sigaretten overal om me heen, de verleiding is erg groot.. vooral 's ochtends bij de koffie of na het eten en natuurlijk als ik achter de pc zit.
Vanmiddag had ik er bijna 1tje opgestoken, niet omdat ik er nou echt trek in had, eerder uit gewoonte
quote:En, gelukt?
Op maandag 19 augustus 2002 01:37 schreef Basson het volgende:
Het eerste wat ik morgen doe is: stoppen! Of straks, beter gezegd
Heb die timer gedownload, en hij telt af tot het moment dat ik opsta. Heb al een maand of 6 een pakje nicorette in de kast staan. 4 stukjes kauwgom zijn al gebruikt maar had niet de kracht om te stoppen. Wat een smerig smaakje zit er trouwens aan die dingen. pff pff pfffff. Ik zit em wel te knijpen, nu al...ik weet hoe het is om een poging te wagen en het niet door te zetten (zoals iedere quitter)BY GOD, I WILL MAKE IT THIS TIME!!! (niet religieus bedoeld maar gewoon als...als)
quote:daar heb ik wel erg last van idd
Op maandag 19 augustus 2002 00:55 schreef raphidae het volgende:
Ik ga nu m'n 4e dag in en ik moet zeggen dat ik geen behoefte meer heb aan nicotine. Alleen nog af en toe dat het door m'n hoofd flitst omdat ik op zo'n moment altijd rookte. Bijv na het eten, maar dat is vrij makkelijk te negeren.
en verder heb ik er een nieuwe verslaving bij: Golden Power
maar het is gelukkig minder duur én minder slecht voor je, dus ik laat het lekker zo
Ik voel me goed, voel me lekker fit EN heb meer geld:D
* het nicotinemonster is een griezelige duivel tussen je oren die wil dat je een sigaretje gaat roken, maar sterke persoonlijkheden zijn sterker dan het nicotinemonster en kunnen 'm uitschakelen! Aldus Allen Carr
quote:Die rookte toch zelf weer Allen Carr???
Op vrijdag 23 augustus 2002 15:34 schreef Parel het volgende:
Hier gaat het ook erg goed met roken, heb weinig moeite met stoppen. Af en toe achter de PC voel ik de trek, maar dan schakel ik het 'nicotinemonster*' snel weer uit. Als mijn vriend niet is gestopt voor zaterdag mag ie vanaf dan op het balkon staan roken, hoef ik ook niet mee te roken!* het nicotinemonster is een griezelige duivel tussen je oren die wil dat je een sigaretje gaat roken, maar sterke persoonlijkheden zijn sterker dan het nicotinemonster en kunnen 'm uitschakelen! Aldus Allen Carr
Maar heb dat boek ook gelezen toen ik stopte.
Sterker nog het was mijn bijbel,ik nam m overal mee naar toe.
Telkens als ik zin in een peukie had,klapte ik dat boek open en begon citaten bijna uit het hoofd te leren. ![]()
Tot op een gegeven moment ik dacht; nu kan ik wel zonder dat boek.
En dat kan ik nu nog steeds.
quote:
Op maandag 02 september 2002 09:29 schreef sjak het volgende:
Joepie, ik ben al over de 6 maanden heen. Ik was het zelfs even vergeten.
Ik kan nu eindelijk eens gaan zeggen dat het ietsjes makkelijker aan het worden is.
* DIGGER is blij voor Sjak
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |