abonnement Unibet Coolblue
pi_5889754
quote:
Op donderdag 19 september 2002 16:02 schreef ChezMatik het volgende:
Nou Chezzy moet er dan ook maar aan geloven.. Vandaag ben ik gestopt..
Vanmorgen mijn laatste gerookt en vind het nu al kut!

txt

Tja, optelsommetje ---> Stoppen!

AargGg, wel zwaar en dat zeg ik al na een halve dag...
tijd voor vervanging.. KOFFIE!! ( een van mijn andere verslavingen ).
En nee! Daar zal ik nooit mee stoppen.


ummmm, ChezMatik? Vind je het erg als ik dit niet zo overtuigend over vind komen? Geen geld, vriendin vindt het stinken, 'moet er dan ook maar aan geloven'. Verbaast me niks dat je het moeilijk hebt, je wekt niet echt de indruk er achter te staan. Dan wordt het wel heeeeeeeel moeilijk Maar dan ben je natuurlijk een nog grotere bikkel als het je toch lukt Sterkte
quote:
Op donderdag 19 september 2002 16:12 schreef kripoekla het volgende:
IKKE VANDAAG
GOED ZO! HOU VOL!
quote:
Op donderdag 19 september 2002 17:49 schreef pos het volgende:
Gisteren was het 5 weken geleden dat ik gestopt ben met roken. Het gaat best goed behalve dan dat ik blijf eten
Ben zeker al 3 kilo aangekomen en wat dat betreft mis ik het roken erg.
Zou bijna weer gaan roken om maar niet steeds te hoeven eten.
Ik mis gewoon af en toe wat en het lijkt wel of ik meer honger heb.
Ik lust ook geen rauwe worteltjes zodat je dat kan pakken als je iets wil eten.
HELP
Miss_User brengt het misschien een beetje beroerd, maar ze heeft een punt: gaan roken om niet te hoeven eten is een beetje raar. Zou ook zonde zijn: ben je drie kilo aangekomen voor niets.

Drie kilo is toch nog best te overzien? Je bent nog niet meteen een olifant met 3 kilo erbij. Accepteer het voorlopig gewoon als prijs die je betaalt om van die rotzooi af te komen. Die paar kilootjes krijg je er heus wel weer af Je kan natuurlijk alavst beginnen met wat extra te sporten. Nog een voordeel: tijdens sporten denk je niet aan roken en niet aan eten

Hang in daar allemaal!

Slaapt winter
en zomer
  vrijdag 20 september 2002 @ 10:31:37 #252
36593 Jez
Incommunicado
pi_5890775
Vandaag precies een jaar geleden gestopt! 't was makkelijker dan ik dacht trouwens: ook geen nicotinepleisters ofzo. Ik ben volgens mij wel meer gaan drinken, ach ja je moet toch wat te doen hebben in de kroeg
The main cause of problems is solutions
  vrijdag 20 september 2002 @ 11:52:20 #253
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_5891960
De vorige poging (21-1, staat nog in het lijstje) heb ik niet volgehouden. Een bombrief van de bank, ik zag het even niet meer zitten, en toen in het zomerzonnetje op een terras in één rit een heel pak opgerookt. Godverdomme wat voelde ik me een lul daarna!
Ik wilde helemaal niet opnieuw beginnen met roken. Het liefst wilde ik vergeten dat ik me had laten gaan. Maar de betovering was verbroken, en al snel was ik weer een fulltime roker.
Tot aan gisteren rookte ik gemiddeld twee pakjes Stuyvesant per dag. 50 sigaretten...zware kettingroker dus.

Vannacht fietste ik naar huis, na een avondje zuipen bij m'n ouders. Ik had nog één sigaret in m'n pakje, en vroeg me af of ik niet nog even langs het benzinestation moest voor m'n derde pakje van die dag.

Alsog het de simpelste zaak van de wereld was bedacht ik me heel rustig "nee, het is mooi geweest'. Ik ben naar een park gefietst, ben aan het meer gaan zitten en heb daar mijn laatste sigaret gerookt. Een fijn, rustig moment.

Ik weet wat er nu gaat komen. Het zal nog een dag of twee duren voordat het ècht tot me doordringt dat ik een niet-roker ben. De opwinding en de trots die dat met zich zal meebrengen gaan samen met het fysieke ongemak van mijn lichaam dat zich zuivert van de nicotine: een tintelend gevoel in al m'n spieren, nervositeit, een verkrampt gevoel in m'n nek en hoofd, alsof er een stalen band strak om m'n schedel gespannen is, rochelen. Na een week is het ergste hiervan wel voorbij, en hoewel je lichaam die eerste dagen soms wel heel oncomfortabel voelt zonder het sussen van nicotine, kun je er op een masochistische manier toch ook van genieten: het is het gevoel van overwinning, van triomf over je verslaving.

Ach, lichamelijk afkicken is het probleem nooit geweest. Het stoppen met roken geeft me zoveel energie en motivatie dat ik ook op andere vlakken veel gezonder ga leven, voor extra kilo's ben ik dan ook totaal niet bang. Ik zal eerder afvallen doordat ik gezonder ga eten, liters water ga drinken, en, belangrijk: doordat ik ga sporten.

De kunst is juist om de geestelijke verslaving de baas te worden, en te blijven! 'Dat stoppen ging zo makkelijk, dat zou ik zo nog een keer kunnen', 'Van ééntje raak ik heus niet opnieuw verslaafd', etc.
Na een paar maanden is het soms nog maar moeilijk voor de geest te halen waarom je nou precies was gestopt. Je voelt niet meer je hart in je keel kloppen bovenaan de trap, je proeft niet meer die smerige teersmaak op je tong, je haar stinkt niet meer naar muffe rook...een zwak moment en je gaat weer voor de bijl. Langzaam maar zeker word je weer een roker.

Zo ging het met mij altijd. Ik ben al vele keren gestopt, variërend van een dag tot zes maanden, en hoezeer ik ook genoot van het rookvrij leven, altijd kwam er wel een moment waarop ik mezelf ergens terugvond met een sigaret tussen m'n vingers en een kapitaal schuldgevoel.

Ik wil dat niet meer.
Ik wil het gestopt zijn niet "volhouden". Het roken heb ik juist veel te lang volgehouden, nu doe ik dat niet meer. Roken is een non-issue. Ik rook niet meer, big deal.
Ja, ik ben trots, ik ben blij, ik ben opgelucht.

Toen ik wegreed van het meer sloeg de klok één keer. Sinds 20-9-02, 1:00 uur is Kwark dus non-roker.

Succes aan iedereen die het nodig heeft!

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_5892861
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 10:31 schreef Jez het volgende:
Vandaag precies een jaar geleden gestopt! 't was makkelijker dan ik dacht trouwens: ook geen nicotinepleisters ofzo. Ik ben volgens mij wel meer gaan drinken, ach ja je moet toch wat te doen hebben in de kroeg
Makkelijker dan je dacht? Jij gelukkige bastaard
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 11:52 schreef Kwark een heleboel verstandige dingen
Zo is het precies

En nu ook laten zien dat het zo is! Succes

Slaapt winter
en zomer
pi_5898132
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 08:33 schreef Parabola het volgende:
ummmm, ChezMatik?
Vind je het erg als ik dit niet zo overtuigend over vind komen?
Nee, vind ik niet erg hoor
Nah, ik sta er wel achter..
Van het geld wat ik oprookte kon ik allang mijn rijbewijs halen!
Mijn gezondheid vind ik belangrijker, mijn uithouding bij sport werd minder namelijk.
En tot slot vind ik mijn relatie belangrijker dan roken!
Tja, dan blijft het heus nog wel moeilijk en ik heb wel voor hetere vuren gestaan..
Ik kon ook stoppen met blowen en stoppen met roken van tabak...
Allemaal per direct gestopt, dit overleef ik ook nog wel!
( of klinkt dat niet overtuigend, hehehe ).
>is sinds 19-9-2 gestopt<
  FOK!fossiel vrijdag 20 september 2002 @ 20:13:32 #256
2628 Karin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')