abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100259807
Ik leef in België, een klein maar redelijk land om in te wonen, ookal is het een vrij saai land.

Maar de nieuwe wet tegen roken in cafes, clubs en zelfs fuiven vind ik echt belachelijk.

Ik ben geen kettingroker, maar een lekkere sigaret af en toe vind ik zeker niet mis. Ik heb niets tegen mensen die hier tegen zijn, en kan mij inleven in hun standpunt, maar dit is belachelijk.

Bijkomend probleem: waar vroeger enkel tabakrook de enige geur was, ruik je nu zwetende en zure mensen en alcoholdampen die echt niet smakelijk zijn.

[ Bericht 16% gewijzigd door Opa.Bakkebaard op 03-08-2011 12:38:00 (subklachten en andere rommel zijn ongewenst) ]
pi_100259824
Ik ben al jaren gestopt met roken, maar peuken en een bruin café horen gewoon bij elkaar O+
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_100259914
Roken. :')

Terechte klacht wel.
pi_100259972
terechte klacht, niet rokers gaan toch niet vaak naar een café, en vooral niet een normale stamkroeg.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 07:44:43 #5
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_100260104
'k ging pas een klein cafe in na een lange wandeling, en ging zowat over m'n nek van de teringlucht die daar hing. Zaten d'r 5 te paffen aan de bar.
Tuurlijk heb ik dan de keuze om om te draaien en weg te lopen, dus ik klaag verder niet maar:

Behalve dat vind ik het er bijzonder dom uit zien om iemand aan zo'n sigaret te zien zitten zuigen.

Als je straks netjes alle medische hulp weigert die je nodig gaat hebben door de gevolgen van roken moet je het verder vooral zelf weten, maar ik blijft het er belachelijk uit zien vinden.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 08:01:20 #6
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_100260225
Ik ben blij met het rookverbod. Wat mij betreft mag het uitgebreid worden naar de straat e.d. Sta je op de tram of bus te wachten dan is er altijd wel een nicotinejunk die lekker aso zijn peuk opsteekt tussen ander wachtenden, en als het regent in de abri ook nog eens.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_100260256
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 08:01 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik ben blij met het rookverbod. Wat mij betreft mag het uitgebreid worden naar de straat e.d. Sta je op de tram of bus te wachten dan is er altijd wel een nicotinejunk die lekker aso zijn peuk opsteekt tussen ander wachtenden, en als het regent in de abri ook nog eens.
Beetje intolerant tegenover de roker die wél anderen respecteert. 'Heb al vaak meegemaakt dat ze me vriendelijk vragen of ik mijn sigaret wil doven, dit doe ik dan altijd zonder te aarzelen :)
  woensdag 3 augustus 2011 @ 08:14:05 #8
189978 controlaltdelete
pi_100260305
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 08:06 schreef memorieslastforever het volgende:

[..]

Beetje intolerant tegenover de roker die wél anderen respecteert. 'Heb al vaak meegemaakt dat ze me vriendelijk vragen of ik mijn sigaret wil doven, dit doe ik dan altijd zonder te aarzelen :)
Intolerant my ass! Ik vind die roker intolerant die evengoed zijn peuk opsteekt tussen een groep mensen, de roker zou juist rekening moeten houden met anderen en zijn peuk thuis opsteken of ergens waar ie anderen niet lastig valt met zijn stinkstokkie. En als bonus zijn peuk ook nog eens op straat pleuren. Kijk maar eens op straat hoeveel peuken je niet ziet en zelfs lege pakjes sigaretten.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_100260350
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 08:14 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Intolerant my ass! Ik vind die roker intolerant die evengoed zijn peuk opsteekt tussen een groep mensen, de roker zou juist rekening moeten houden met anderen en zijn peuk thuis opsteken of ergens waar ie anderen niet lastig valt met zijn stinkstokkie. En als bonus zijn peuk ook nog eens op straat pleuren. Kijk maar eens op straat rond hoeveel peuken je niet ziet en zelfs lege pakjes sigaretten.
Ik zou het kunnen begrijpen dat je zoiets lastig vindt aan een bushalte of een wachtplaats, maar gewoon op straat? Trouwens peuken op straat is niet bepaald iets ergs, ik zou me eerder storen aan verpakkingen en andere rommel die je tegenwoordig aantreft.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 08:22:21 #10
308021 HTrockstar
Tweakotine-addict
pi_100260379
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 08:14 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Intolerant my ass! Ik vind die roker intolerant die evengoed zijn peuk opsteekt tussen een groep mensen, de roker zou juist rekening moeten houden met anderen en zijn peuk thuis opsteken of ergens waar ie anderen niet lastig valt met zijn stinkstokkie. En als bonus zijn peuk ook nog eens op straat pleuren. Kijk maar eens op straat hoeveel peuken je niet ziet en zelfs lege pakjes sigaretten.
Hele diepe zucht! :{

Kga er verder ook maar niet op in aangezien het gewoon nergens over gaat.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 08:26:52 #11
189978 controlaltdelete
pi_100260419
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 08:19 schreef memorieslastforever het volgende:

[..]

Ik zou het kunnen begrijpen dat je zoiets lastig vindt aan een bushalte of een wachtplaats, maar gewoon op straat? Trouwens peuken op straat is niet bepaald iets ergs, ik zou me eerder storen aan verpakkingen en andere rommel die je tegenwoordig aantreft.
Lekker kortzichtig zeg om de straat te zien als een verlengde van je asbak. Buiten andere troep wat mensen op straat pleuren zijn peuken en lege verpakkingen ergernis nr 1 van tig gemeenten. In sommige gemeenten is het zelfs al strafbaar staat er een boete van 90 ¤ op als je op heterdaad betrapt wordt maar evengoed worden er nog duizenden peuken elke dag de straat op gepleurt zo aso zijn de rokers wel.
pi_100260451
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 08:26 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Lekker kortzichtig zeg om de straat te zien als een verlengde van je asbak. Buiten andere troep wat mensen op straat pleuren zijn peuken en lege verpakkingen ergernis nr 1 van tig gemeenten. In sommige gemeenten is het zelfs al strafbaar staat er een boete van 90 ¤ op als je op heterdaad betrapt wordt maar evengoed worden er nog duizenden peuken elke dag de straat op gepleurt zo aso zijn de rokers wel.
Duidelijk kan straatvervuiling je geen zak schelen en is dit enkel en alleen een argument om rokers slecht te doen blijken. Als ik nergens een vuilbak of zo'n moderne straatassenbak zie staan, ja dan gooi ik hem inderdaad weg. 'Ben er zeker van dat je dit zelf al eens hebt gedaan met een blikje of whatever.

Net alsof iedereen die van een sigaret kan genieten een slecht mens is :')

Tolerance. ;)
  woensdag 3 augustus 2011 @ 08:37:56 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100260523
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 05:39 schreef memorieslastforever het volgende:
Ik leef in België, een klein maar redelijk land om in te wonen, ookal is het een vrij saai land.

Maar de nieuwe wet tegen roken in cafes, clubs en zelfs fuiven vind ik echt belachelijk.

Ik ben geen kettingroker, maar een lekkere sigaret af en toe vind ik zeker niet mis. Ik heb niets tegen mensen die hier tegen zijn, en kan mij inleven in hun standpunt, maar dit is belachelijk.
TS is verslaafd!

quote:
Bijkomend probleem: waar vroeger enkel tabakrook de enige geur was, ruik je nu zwetende en zure mensen en alcoholdampen die echt niet smakelijk zijn.
TS moet z'n lichaamsstank verhullen met een rookgordijn :r Was je eens man!

quote:
Subklacht: Hordes van rokers die zich op het terras of voor de ingang verzamelen en zo alles blokkeren.

Antiklacht: Geen rook in kleding, ookal is die vervangen door zweetgeur van andere mensen.
IBTL!
censuur :O
  woensdag 3 augustus 2011 @ 08:38:33 #14
189978 controlaltdelete
pi_100260536
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 08:31 schreef memorieslastforever het volgende:

[..]

Duidelijk kan straatvervuiling je geen zak schelen en is dit enkel en alleen een argument om rokers slecht te doen blijken. Als ik nergens een vuilbak of zo'n moderne straatassenbak zie staan, ja dan gooi ik hem inderdaad weg. 'Ben er zeker van dat je dit zelf al eens hebt gedaan met een blikje of whatever.

Net alsof iedereen die van een sigaret kan genieten een slecht mens is :')

Tolerance. ;)
Ik? Nee hoor, misschien vroeger als kind zijnde of als jongere maar nu als volwassene zeker niet meer. Bovendien staan er om de 50 meter hier vuilnisbakken dus waarom zou ik? Als ik naar strand of park ga doe ik mijn afval in een plastic zakje. Ik vind het overige vuil ook best storend op straat, begrijp ook niet zo goed waarom mensen dit doen. Stadsdeel Westerpark heeft vorig jaar 350 extra vuilnisbakken geplaatst om dit soort vuil (mn. peuken) tegen te gaan maar het heeft weinig geholpen.
pi_100260578
Rookverbod in de horeca? Welk rookverbod? In Groningen bijvoorbeeld wordt in bijna elke kroeg/club weer volop gerookt :').
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_100260900
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 08:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

TS is verslaafd!

[..]

TS moet z'n lichaamsstank verhullen met een rookgordijn :r Was je eens man!

[..]

IBTL!
Troll.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 08:38 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik? Nee hoor, misschien vroeger als kind zijnde of als jongere maar nu als volwassene zeker niet meer. Bovendien staan er om de 50 meter hier vuilnisbakken dus waarom zou ik? Als ik naar strand of park ga doe ik mijn afval in een plastic zakje. Ik vind het overige vuil ook best storend op straat, begrijp ook niet zo goed waarom mensen dit doen. Stadsdeel Westerpark heeft vorig jaar 350 extra vuilnisbakken geplaatst om dit soort vuil (mn. peuken) tegen te gaan maar het heeft weinig geholpen.
Ik werp het ook liever in vuilnisbak hoor, en ik vind het zeer wonderbaarlijk van je dat je dat doet, maar dat is nu niet echt de kern van de zaak he? :P
pi_100260907
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 08:31 schreef memorieslastforever het volgende:
Als ik nergens een vuilbak of zo'n moderne straatassenbak zie staan, ja dan gooi ik hem inderdaad weg. 'Ben er zeker van dat je dit zelf al eens hebt gedaan met een blikje of whatever.
Wat is er mis met het meenemen van je eigen rotzooi en het weg te gooien op een plek waar het kan?
Dat doe ik tenminste altijd. Ja, altijd.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 09:15:14 #18
308021 HTrockstar
Tweakotine-addict
pi_100260981
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:09 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wat is er mis met het meenemen van je eigen rotzooi en het weg te gooien op een plek waar het kan?
Dat doe ik tenminste altijd. Ja, altijd.
En zo hoort het ook, maar moeilijk doen over een uitgetrapte sigaret .. een goede regenbui en het is weg.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 09:21:20 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_100261080
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:15 schreef HTrockstar het volgende:

[..]

En zo hoort het ook, maar moeilijk doen over een uitgetrapte sigaret .. een goede regenbui en het is weg.
Peukenfilters lossen niet op in water. Ook hier lijkt me een mooie mogelijkheid liggen om het begrotingstekort te financieren.
censuur :O
pi_100261088
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:15 schreef HTrockstar het volgende:
En filters dan?

Ik snap mensen niet die uberhaupt gewoon iets op straat gooien...
Het enige dat ik doe, is als ik een appel heb opgegeten, dan gooi ik het restje in de bosjes als er geen vuilnisbak in de buurt is. Genoeg beesten die de rest opvreten.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 09:26:21 #21
308021 HTrockstar
Tweakotine-addict
pi_100261174
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:21 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En filters dan?

Ik snap mensen niet die uberhaupt gewoon iets op straat gooien...
Het enige dat ik doe, is als ik een appel heb opgegeten, dan gooi ik het restje in de bosjes als er geen vuilnisbak in de buurt is. Genoeg beesten die de rest opvreten.
Die spoelt na verloop van tijd wel weg het riool in, en op plekken waar veel mensen roken ( zoals een station enzovoort ) wordt toch geregeld aangeveegd.

Zie het probleem niet ..

Er liggen meer dingen op straat waar ik mij veel meer aan erger, te denken aan hondenstront en kauwgum!
pi_100261264
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:26 schreef HTrockstar het volgende:
Die spoelt na verloop van tijd wel weg het riool in, en op plekken waar veel mensen roken ( zoals een station enzovoort ) wordt toch geregeld aangeveegd.

Zie het probleem niet ..
Op plekken waar veel mensen roken (zoals een station enzovoort) staan veel vuilnisbakken.
Maar ja dan moet je 4 stappen zetten. 't Is veel makkelijker de peuk gewoon op de grond te mikken en anderer jouw rommel op te laten ruimen.
Wat een baggermentaliteit :r
quote:
Er liggen meer dingen op straat waar ik mij veel meer aan erger, te denken aan hondenstront en kauwgum!
Daar heb ik idd ook een hekel aan.
pi_100261372
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Op plekken waar veel mensen roken (zoals een station enzovoort) staan veel vuilnisbakken.
Maar ja dan moet je 4 stappen zetten. 't Is veel makkelijker de peuk gewoon op de grond te mikken en anderer jouw rommel op te laten ruimen.
Wat een baggermentaliteit :r

[..]

Daar heb ik idd ook een hekel aan.
Lees eens even, ik verkies ook vuilbakken en 4 stappen zetten doe ik zelfs met plezier :)

Zoals hierboven gezegd wordt, er zijn ergere dingen op straat dan peuken.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 10:02:36 #24
189978 controlaltdelete
pi_100261972
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 09:36 schreef memorieslastforever het volgende:

[..]

Lees eens even, ik verkies ook vuilbakken en 4 stappen zetten doe ik zelfs met plezier :)

Zoals hierboven gezegd wordt, er zijn ergere dingen op straat dan peuken.
Ja zo kun je alles bagatelliseren. Maar ik heb het even opgezocht:

Sigarettenpeuken zijn 100% Chemisch Afval en wereldwijd schijnen er elk jaar maar liefst 4,5 triljoen peuken in het milieu terecht te komen. Met recht een milieuramp…."

(Bron: Zwerfafval Informatief)
pi_100261977
deze klacht hoorde je in alle landen waar het rookverbod werd ingevoerd maar dat is na een half jaar echt wel afgelopen. Kroegen gaan hun tent vaker schoonmaken zodat het er frisser ruikt, rokers gaan naar buiten zodat je er geen last van hebt.
Behalve natuurlijk in nederland want daar bedenken we regels maar we doen niet aan handhaving |:( :') :|W
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')