abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119565745
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:43 schreef Messina het volgende:
Gister Graphic Sexual Horror gekeken. Erg boeiend om te zien, al zeg ik het zelf. Zal sommige mensen wat afschrikken i.v.m. de titel (en ja, je ziet zo nu en dan een blote kut voorbij komen), maar ik vond 't meevallen. Erg goede docu.

[ afbeelding ]
Wiki
IMDB
Thanks. Die ga ik kijken. Ik ben altijd wel onder de indruk van die filmpjes van hun en hoe ver ze gaan.

Zo lang het allemaal vrijwillig is, is het alleen maar goed en ze doen het allemaal vrijwillig zo ver ik weet. Ze geven zich zelf op.
pi_119567948
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 08:46 schreef StephanL het volgende:

[..]

Thanks. Die ga ik kijken. Ik ben altijd wel onder de indruk van die filmpjes van hun en hoe ver ze gaan.

Zo lang het allemaal vrijwillig is, is het alleen maar goed en ze doen het allemaal vrijwillig zo ver ik weet. Ze geven zich zelf op.
Vrijwillig? Hm. Na het zien van de docu ben ik daarover wel van gedachten veranderd.
pi_119569532
quote:
The west memphis three inderdaad. Voor de duidelijkheid, dit is vooralsnog de laatste docu in een serie van drie. De eerste komt uit 1996 (Paradise Lost: The Child Murders at Robin Hood Hills) en de tweede uit 2000 (Paradise Lost 2: Revelations). Allebei ook zeker de moeite waard.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_119570466
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:55 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

The west memphis three inderdaad. Voor de duidelijkheid, dit is vooralsnog de laatste docu in een serie van drie. De eerste komt uit 1996 (Paradise Lost: The Child Murders at Robin Hood Hills) en de tweede uit 2000 (Paradise Lost 2: Revelations). Allebei ook zeker de moeite waard.
Klopt. Ik heb de andere twee niet gezien, maar deze beslaat wel de hele geschiedenis. Er zal dus deels overlap zijn. Naar aanleiding van eerste twee zijn er ook veel beroemdheden geweest die ervoor pleitte dat de jongens onschuldig waren. De link die ik opnam werkt helaas niet meer; de docu was daar maar korte tijd beschikbaar.

Overigens, geen docu maar een long read: een soortgelijk verhaal als de WM3. Een man die onschuldig 25 jaar lang vastzat op de moord van zijn vrouw. Bewijsmateriaal wordt genegeerd en voor zijn schuld is geen enkele aanwijzing. De sheriff had zijn mening al klaar voordat die man überhaupt wist dat zijn vrouw vermoord was en heeft vanaf de eerste seconde alles verdraaid om hem achter de tralies te krijgen. Advocaten hebben uiteindelijk zelf kunnen achterhalen wie de moordenaar wel was, en deze bleek vlak na deze moord nog een vrouw te hebben vermoord. Zeer schokkend om te lezen.
Deel 1: http://www.texasmonthly.c(...)php&issue=2012-11-01
Deel 2: http://www.texasmonthly.com/2012-12-01/feature2.php
pi_119570579
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 13:33 schreef bloempje-moi het volgende:
nleiding van eerste twee zijn er ook veel beroemdheden geweest die ervoor pleitte dat de jongens onschuldig waren. De link die ik opnam werkt helaas niet meer; de docu was daar maar korte tijd beschikbaar.
Je zou de eerste twee echt eens moeten kijken, zeker de moeite waard.

Nog een docu, ik heb 'm al eens eerder genoemd;

Dear Zachary: A Letter To A Son About His Father

Je raekt an de dinge geweun.
pi_119580451
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:55 schreef mannenkoorkarrespoor het volgende:
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik heb een aantal maanden geleden s'nachts een docu gezien over hoe betrouwbaar een getuige is.
Dit was een amerikaanse documentairen waarin je een groep mensen in een park zag kijken naar een goochelaar. Terwijl ze hier naar kijken wordt iemand van zijn/haar tas gestolen. Iedereen die naar de act van de goochelaar kijkt is getuige en doen zonder het te weten mee aan een onderzoek. Ze worden allen gehoord als getuige en hieruit blijkt hoe onbetrouwbaar een getuige kan zijn. Ook was er te zijn in deze docu hoe je je geheugen kan trainen.

Ik wil deze erg documentaire graag terug zien alleen kan hem echt nergens vinden. Volgens mij heb ik deze docu gezien op Discovery channel. Wie o wie kan mij helpen
Dit experiment hebben ze keer life op nederlandse TV gedaan, werd iemand ze tas gejat en jongen rende weg, 5 minuten later moesten 15 mensen hem identificeren, uiteraard had het merendeel het fout.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_119580629
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 13:39 schreef Messina het volgende:

[..]

Krankzinnige docu, zeer het kijken waard idd :)
pi_119580853
Ik had per ongeluk een eigen topic geopend, sommige zijn al genoemd/bekend, maar misschien dat ik er mensen blij mee kan maken, vooral foute vrienden vind ik echt een topper: TV / Goede documentaires
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_119583800
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 02:43 schreef Nemephis het volgende:
Voor de liefhebbers van geschiedenis, ik kwam onlangs een paar leuke BBC-docu's tegen waarin mensen een periode gaan leven zoals in het verleden. Er zijn drie mensen die de eerste drie series terug komen, Alex Langlands, Ruth Goodman en Peter Ginn.
[ afbeelding ]
.

Tales from the Green Valley

12-delige serie waarin vijf experts - archeologen en historici - de uitdaging aangaan een jaar lang een boerderij te beheren zoals dat rond 1620 zou zijn gegaan. De dieren op de boerderij zijn zoveel mogelijk rassen uit die tijd.
Bedankt voor deze tip. ^O^

Ik heb nu de eerste 3 afleveringen gezien, en vind het echt een waanzinnig interessante serie.
pi_119590409

ik moest toch wat tranen hun beloop laten doen, door de ultieme hopeloosheid van de inwoners van Bi'lin. Een palestijn die elke week door een regen van kogels en traangasgranaten moet werken om zich te beroepen op bestaansrecht. Ben me door deze docu dan eindelijk toch meer gaan verdiepen in het hele conflict rondom Israel/Palestina.

Deze docu staat overigens maar ''tijdelijk'' (wat dat ook mag wezen) op het youtube kanaal van het IDFA. (waar overigens meerdere toffe docu's waren genomineerd)
pi_119590544
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:49 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Verboden door het WNF? Lijkt me lastig te bewerkstelligen. Wat hebben ze gedaan? :?
Verboden om het boek en de film te verspreiden totdat de rechtzaak is geweest zo te zien, want de film verspreidt ''laster'' over het wnf

Interview met de maker : http://www.mo.be/opinie/w(...)a-duldt-geen-kritiek
Reactie van het WNF Belgie: http://www.mo.be/opinie/de-panda-reageert

en vervolgens nog een bonus stukje over ontwikkelingssamenwerking / natuurbehoud, omdat het kan
http://www.mo.be/opinie/n(...)iedereen-terug-maagd
  zondag 25 november 2012 @ 05:34:05 #262
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_119591062
quote:

[..]

Pfff, zo mooi, zo sad en nog zoveel emoties.. zeer aangrijpend.
pi_119622273
quote:

[..]

Wat een heftige documentaire.
pi_119639965
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 05:34 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Pfff, zo mooi, zo sad en nog zoveel emoties.. zeer aangrijpend.
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 22:42 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Wat een heftige documentaire.
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Brok in m'n keel...
pi_119642143
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 15:28 schreef Meaghan het volgende:

[..]

[..]

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Brok in m'n keel...
Ik ook. :) Moest zelfs een traantje laten. :@ :D

[ Bericht 16% gewijzigd door heiden6 op 26-11-2012 16:52:25 ]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_119643497
Er is een nieuwe serie op ngh misschien wel interessant voor sommige mensen. Inmiddels zijn er 2 afleveringen geweest en ik vind het leuk.

Raised wild
A jungle boy raised by monkeys. Twin girls nurtured by wolves. Are these stories true? NGC takes a scientific look at the tales of feral children raised in the wild

http://channel.nationalge(...)odes/feral-children/

pi_119643895
En deze docu gezien

Born Into Brothels: Calcutta's Red Light Kids 2004

pi_119646483
quote:

[..]

pffff janken met de kraan open hier ;(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_119647795
quote:
99s.gif Op maandag 26 november 2012 18:40 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

pffff janken met de kraan open hier ;(
Had ik ook, de eerste keer. Bijna m'n man wakker gemaakt omdat ik zo van slag was (het was midden in de nacht, ik kon niet slapen en klikte toen random een docu aan, deze dus).
Daarna (maanden later) nog een keer gekeken om meer details in me op te kunnen nemen.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_119648253
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:13 schreef Messina het volgende:
Had ik ook, de eerste keer. Bijna m'n man wakker gemaakt omdat ik zo van slag was (het was midden in de nacht, ik kon niet slapen en klikte toen random een docu aan, deze dus).
Daarna (maanden later) nog een keer gekeken om meer details in me op te kunnen ne
Wat lief. :D
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_119692687
ben n hele reeks docus van theroux aan het binnen halen O+ i looooove louis
pi_119694048
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 november 2012 22:30 schreef littledrummergirl het volgende:
ben n hele reeks docus van theroux aan het binnen halen O+ i looooove louis
Vooral de Extreme Love docu's zijn erg mooi en aangrijpend.

Ik ben nu Paradise Lost deel 1 aan het kijken. De moeite waard inderdaad. Deel twee is ook al binnen. Wat een ongelooflijk verhaal is dat toch.
pi_119694337
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 22:52 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Vooral de Extreme Love docu's zijn erg mooi en aangrijpend.

Ik ben nu Paradise Lost deel 1 aan het kijken. De moeite waard inderdaad. Deel twee is ook al binnen. Wat een ongelooflijk verhaal is dat toch.
hmm ik had die paradise lost ook aan gegooid, maar er bestaan dus meerdere delen, ik heb alleen purgatory?
pi_119694687
gevonden :D ze waren van n aantal jaren daarvoor
pi_119694761
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 november 2012 22:56 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

hmm ik had die paradise lost ook aan gegooid, maar er bestaan dus meerdere delen, ik heb alleen purgatory?
Je kunt ze het beste alle drie kijken, hoewel ze wel erg lang duren. Deel 1 gaat alleen tot aan de veroordeling van de drie jongens, deel twee heb ik nog niet gekeken maar gaat denk ik over de twijfels die steeds sterker worden, en deel drie is een deel samenvatting en vervolgens het onderuit trappen van alle argumenten en nieuwe bewijzen.
Paradise Lost: The Child Murders at Robin Hood Hills,
Paradise Lost 2: Revelations,
Paradise Lost 3: Purgatory,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')