Wat een blijvertje hequote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat is dit? De uitroep van een zangzaad-uil?
Omdat ze anders "melkflessen" roepen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:57 schreef Viking84 het volgende:
Boobs verven, wtf? Waarom zou je dat doen?.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:58 schreef loveli het volgende:
[..]
Omdat ze anders "melkflessen" roepen.
Nou dan doe ik het zo:quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:55 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Wat een blijvertje he![]()
Yours truly moet binnenkort nog naar de kappert! En ik verf mn bewbs ook niet![]()
![]()
En ik heb heul geen PM's gekregen van AnneX![]()
Zeg het eens famkequote:
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:01 schreef _aurum_ het volgende:
en volgens mijn man lijk ik op DaxDus mijn verfacties zijn een pietsje mis gegaan
Dax?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:01 schreef _aurum_ het volgende:
en volgens mijn man lijk ik op DaxDus mijn verfacties zijn een pietsje mis gegaan
quote:
Aww een eigen post van Anne-die-lurker-af-is!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:01 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou dan doe ik het zo:
Nog van harte proficiat met het afsluiten van je studie en heel veel succes met het vinden
van een baan die bij jou past.![]()
Als ik af en toe jouw posts lees, word ik altijd wel vrolijk daarvan.
whehe, als ik me voort zou planten zou ik dat ook een hele toffe naam en dus goede optie vindenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:04 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Het is dat het te nerdy is, maar ik zou mijn kind zo kunnen noemen
Lurken Ml - lurken heet dat.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:02 schreef Ml-etje het volgende:
AnneXje leest écht alles! Wat leukk!!
Johquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:08 schreef AnneX het volgende:
[..]
Lurken Ml - lurken heet dat.
En dan krijg je het een en ander mee aan info ( over netjes en slank eten) .
En Vik kreeg wel eens pm omdat ze een bikkel is met haar sollicitatie en vasthoudendheid.
Volgens mij heb ik ook een jaartje ofzo zitten lurken voordat ik mee kwam posten. Misschien langer zelfs.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:08 schreef AnneX het volgende:
[..]
Lurken Ml - lurken heet dat.
En dan krijg je het een en ander mee aan info ( over netjes en slank eten) .
En Vik kreeg wel eens pm omdat ze een bikkel is met haar sollicitatie en vasthoudendheid.
en dat klinkt als 'yahtzee' uit de mond van iemand die zwaar verkouden isquote:
*blaf*quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
en dat klinkt als 'yahtzee' uit de mond van iemand die zwaar verkouden is
Wel hequote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:13 schreef _Calimero_ het volgende:
en ik vind lurken een gek woord.
Oh en leuk dat Annex mee post, blijf je nu ook bij ons?
In totaal is het dan toch niet zo veel? Al kan ik een halve kilo salade niet zo goed inschatten, aangezien sla niet zo heel erg veel weegtquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:12 schreef _Calimero_ het volgende:
Oei,. ik heb 500 gr zelfemaakte salade op, das wel veel he?
Er zat in:
tomaat, komkommer, paprika, sla & spinazie
Feta
Cousous (eeuh.. een klein laagje op de pan van de bodem...?)
pitjes
klein beetje dressing
kikkererwten (ongeveer half blikje)
Verde at ik vandaag nog een klein beetje yoghurt met cruesli, 2 crackers en wat gedroogde abrikozen. Oh en nog een restje sla van eergisteren, met aubergine en spinazie en feta en zongedroogde tomaatjes
Die met die enorm gore bruine wcpot waar ze dan soda in gingen kleienquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:09 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik heb een nieuwe pulp serie gevonden![]()
![]()
Mijn onopgeruimde huis was een pareltje vergeleken bij deze mensen![]()
Oh my...quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:09 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik heb een nieuwe pulp serie gevonden![]()
![]()
Mijn onopgeruimde huis was een pareltje vergeleken bij deze mensen![]()
Daarover moet ik wel weer erg nadenken hoe of je dat bedoelt Maria ...quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:14 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Wel heEen beetje alsof we gevolgd worden door een horde slijmerige semi-amfibiën uit donkere krochten
quote:This video contains content from Channel 4, who has blocked it in your country on copyright grounds.
Sorry about that.
Als een grapje over het woord 'lurkers'quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:28 schreef AnneX het volgende:
[..]
Daarover moet ik wel weer erg nadenken hoe of je dat bedoelt Maria ...
Misschien dat ik eens een week lijstjes post voor commentaar.
Dan ga ik ook weer eens bij Eetmeter checken.
Want die paar kilo is mij té veel.
da was ik! en yr welcomequote:Op dinsdag 2 augustus 2011 18:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]!
![]()
Ewelina's stofzuiger-tip werkte trouwens perfect![]()
Kiva is geld uitlenen, toch? microkredieten?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:18 schreef uniekhoorn het volgende:
Als je kan lenen dan moet je daarna sparen voor de lening.
Dus eerst sparen dan pas betalen.
Mo, spinningmonster.. brrrrrrr knap hoor
Balen is dat hè? Gebeurt mij heel vaak met muziekvideo's.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:29 schreef motorbloempje het volgende:
Ik mag 't filmpje van Coco niet openen
[..]
heldin!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:32 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Even patsen hoor:
28 pushups
100 squats
130 situps
En dat alles na een rondje cardio en krachttraining.
ohja, dit vergeet ik steeds te vragen; doe je echt eerst cardio en dan krachttraining? If so, why?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:32 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Even patsen hoor:
28 pushups
100 squats
130 situps
En dat alles na een rondje cardio en krachttraining.
Alleen als het lekker zwemweer is...quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gaan er nog Slankies naar de Deventer boekenmarkt a.s. zondag? Ik wel als ik me wat beter voel dan de laatste dagen.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:36 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ohja, dit vergeet ik steeds te vragen; doe je echt eerst cardio en dan krachttraining? If so, why?
Noesquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Gaan er nog Slankies naar de Deventer boekenmarkt a.s. zondag? Ik wel als ik me wat beter voel dan de laatste dagen.
Ik ook niet! Hoelang mag jij geen boeken meer kopen?quote:
Tot er weg zijnquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:46 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik ook niet! Hoelang mag jij geen boeken meer kopen?
Dat zag iedere randdebiel al van 10 km verte aankomen en het kabinet reageert compleet verrast. Sukkels.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:42 schreef Ml-etje het volgende:
Nieuws: Nou de kinderopvang wordt duurder, vrouwen stoppen met werken.
Tsja..
Boeken zijn een primaire levensbehoeftequote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:47 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Tot er weg zijnof er een kast bij is
Als je begint met cardio duurt het even voor je glycogeen op is en je vetverbranding op gang komt, op dat moment ga jij aan de ijzers waar je minder kunt doen wegens gebrek aan glycogeen. Kracht heb je glycogeen voor nodig om goed te kunnen presteren.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:45 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]Ze hebben me wijsgemaakt op de sportschool dat dat zo hoort?!
Dit klinkt alsof het heeeeeeeeeeeeeeel raar is trouwens. :0
Ohquote:
Owja, en ik ga kamperen in Brabant.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou inderdaad, al moet ik zeggen dat als je dan iemand op tv ziet die 2 dagen p week werkt en daarvoor 320 euro aan kinderopvang kwijt is dus maar stopt met werken ik dan denk van ehhh ja zou ik niet doen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat zag iedere randdebiel al van 10 km verte aankomen en het kabinet reageert compleet verrast. Sukkels.
Maarja... CDA he, gezin is nummer 1 en moeders moet maar weer achter het aanrecht, etc.
Dat vermoedde ik alquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:51 schreef loveli het volgende:
Voor de zwart-wit duidelijkheid, ik ben niet tegen vrouwen met een carriere, maar ben ook niet tegen moeders die thuis zijn voor de kinderen.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:48 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Boeken zijn een primaire levensbehoefte
Want die is het met me eens of die wil me boeken verkopen?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:53 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Maria ik geef je het nr van mijn Mr ... 06538.....
Oh noes! Mijn papa is jouw Mr!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:53 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Maria ik geef je het nr van mijn Mr ... 06538.....
Of vaders hè!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:51 schreef Ml-etje het volgende:
Maar soit wellicht is het inderdaad goed dat de moeders meer thuis zijn.
Het eerste niet, het laatste ook niet, hij geeft ze wegquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:54 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Want die is het met me eens of die wil me boeken verkopen?
Ehmmquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Waarom nou weer alleen de moeders?
Ik moet er niet aan denken om mn wereld zo te moeten verkleinen. Mijn denkniveau gaat verder dan 'koetsjiekooe' en ik zou gillend gek worden als mn enige taak zo'n wurm zou zijn en elke dag in het parkje met collega-moeders over luieruitslag te moeten praten.
Ik krabbelde al terugquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:52 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dat vermoedde ik al
Ik sluit me daarbij aan, al vind ik werken met kinderen mits goed geregeld goed kunnen.
Mja dat zwanger worden is imho al erg zatquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:56 schreef loveli het volgende:
Omdat moeders zwanger worden enzo. Man is ongelijk aan vrouw.
Shoot me.
Dus? Wat maakt het nou uit of de vader of de moeder de zorgtaak hoofdzakelijk op zich neemt?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:56 schreef loveli het volgende:
Omdat moeders zwanger worden enzo. Man is ongelijk aan vrouw.
Wijze woordenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:58 schreef Tinkepink het volgende:
Het gaat om de verdeling. Op de korte termijn lijkt het misschien wel de beste keuze om te stoppen met werken (want lager salaris, kind, rust, makelijk etc.), maar op de langere termijn zou het voor het hele gezin misschien wel beter zijn als papa en stapje terugdoet. Nu stoppen met werken heft niet allen gevolgenvoor je huidige situatie, maar ook voor die van de toekomst.
Maak dat hier in de omgeving helaas maar weinig mee.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:59 schreef loveli het volgende:
De meeste werkende vaders hebben 1 papadag tegenwoordig.
nou ja, het ligt er maar net aan wat je er zelf van maaktquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik moet er niet aan denken om mn wereld zo te moeten verkleinen. Mijn denkniveau gaat verder dan 'koetsjiekooe' en ik zou gillend gek worden als mn enige taak zo'n wurm zou zijn en elke dag in het parkje met collega-moeders over luieruitslag te moeten praten.
En het gat in mijn pensioen aan laten vullen op papier.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
En als de relatie onverhoopt geen stand houdt, zit jij met een gat in je pensioen. Nou, aan mijn hoela. Ik zou minstens 3 dgm blijven werken idd.
Moeders hebben van nature meer aanleg voor de zorgtaak, uitzonderingen daargelaten. Papa's hebben meer aanleg om het huis te timmeren. Kwestie van testosteron en oestrogeen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:58 schreef Amsel het volgende:
[..]
Dus? Wat maakt het nou uit of de vader of de moeder de zorgtaak hoofdzakelijk op zich neemt?
Op mijn werk werkt niemand fulltime en de helft is man.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:00 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Maak dat hier in de omgeving helaas maar weinig mee.
Op het werk van mijn Mr werkt geen enkele man part time.
Mede veroorzaakt door sociale genderverwachtingen die ontwikkeling beïnvloedenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Moeders hebben van nature meer aanleg voor de zorgtaak, uitzonderingen daargelaten. Papa's hebben meer aanleg om het huis te timmeren. Kwestie van testosteron en oestrogeen.
/kort door de bocht
Ze zijn niet achterlijkquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:00 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nou ja, het ligt er maar net aan wat je er zelf van maakt![]()
alsof een thuisblijvende moeder de hele dag alleen maar tranend van geluk naar haar kind zit te kijken en je IQ meteen dertig punten daalt. bovendien, als zo'n kind op peuterspeelzaal of basisschool is heb je zeeën van tijd voor jezelf of voor vrijwilligerswerk als je dat zou willen.
t lijkt mij wel lekker stiekem... naast huishouden lekker knutselen, sporten overdag, even de stad in, wandelen met bejaarden, of de hond, in de tuin werken.
ik wil wel blijven werken hoor, maar als t financieel kan zou ik graag 3 dagen werken... later... want ik wil nog wel pensioen opbouwen enzo.
waarom moet t nou altijd meteen zo vijandig en vol walging als t over kinderen gaat. dat niet iedereen dol is op kinderen is al lang duidelijk, maar dan hoef je toch niet meteen te doen alsof mensen die t wél leuk vinden achterlijk zijn?
ik heb het idee dat daar wel veel meer nurture dan nature in zit. als mannen zich erop toeleggen zoals vrouwen standaard geacht worden te doen kunnen ze t net zo goed.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Moeders hebben van nature meer aanleg voor de zorgtaak, uitzonderingen daargelaten. Papa's hebben meer aanleg om het huis te timmeren. Kwestie van testosteron en oestrogeen.
/kort door de bocht
@work vd mister is het nog 19noachquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:02 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Op mijn werk werkt niemand fulltime en de helft is man.
ik bedoelde meer dat er nogal neerbuigend wordt gedaan over tegen je kind koetsiekoeien en luieruitslag bespreken. alsof een moeder meteen niks anders meer kanquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:02 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ze zijn niet achterlijkmaar je beperkt vaak jezelf zo als je thuis zit te zitten.
Vriendinnen die het moeten klagen steen en been dus ik vermoed aan de hand daarvan dat het zo geweldig niet is eigenlijk.
Dat geloof ik niet. Merk het in m'n werk en met m'n hobbies. Mannen en vrouwen zijn van nature niet gelijk, verwachting of geen verwachting.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:02 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Mede veroorzaakt door sociale genderverwachtingen die ontwikkeling beïnvloeden</klein sprongetje de gender theory in - gender als constructie>
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:03 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik bedoelde meer dat er nogal neerbuigend wordt gedaan over tegen je kind koetsiekoeien en luieruitslag bespreken. alsof een moeder meteen niks anders meer kan
Ik zeg mede he. Er zullen heus basisverschillen zijn, maar ik ken teveel 'vrouwelijke' mannen en 'mannelijke' vrouwen. Plus ik hou niet van de zwart-wit categorisering, mede omdat ik een vriendin heb die geboren is met onduidelijk gender en zichzelf dus ook niet als exclusief vrouwelijk ziet. (interessante materie vind ik wel!)quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:04 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. Merk het in m'n werk en met m'n hobbies. Mannen en vrouwen zijn van nature niet gelijk, verwachting of geen verwachting.
Ik kan goed sleutelen, heb geen vrouwenberoep, lijk het toonbeeld van emancipatie (ok, ik heb een krultang). Maar juist door het doen van die dingen word ik er steeds mee geconfronteerd dat mannen en vrouwen fundamenteel anders zijn.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:03 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik heb het idee dat daar wel veel meer nurture dan nature in zit. als mannen zich erop toeleggen zoals vrouwen standaard geacht worden te doen kunnen ze t net zo goed.
jij kunt toch ook goed met auto's sleutelen?
ik overdrijf t misschien. maar t idee dat je als thuisblijfmoeder/huisvrouw alleen nog maar als taak hebt om met je wurm te sjouwen (ik noem het liever gewoon een kind) is natuurlijk niet helemaal waar, en daar ging t me om.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:04 schreef Tinkepink het volgende:
Dat je zeeen van tijd hebt is echt niet waar hoor kwak. Ik ben bang dat jij je hier erg in vergist.
tuurlijk, de bouwsteentjes zijn anders. maar veel mannen proberen bepaalde taken ook niet op te pakken, omdat ze het idee hebben dat het niet hoort, en andersom.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:06 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik kan goed sleutelen, heb geen vrouwenberoep, lijk het toonbeeld van emancipatie (ok, ik heb een krultang). Maar juist door het doen van die dingen word ik er steeds mee geconfronteerd dat mannen en vrouwen fundamenteel anders zijn.
Hier is het verplicht gesteld.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:09 schreef Amsel het volgende:
[..]
Schoolzwemmen wordt ook overal afgeschaft!
Wil niet voor Muis spreken maar die zei laatst er niet onder geleden te hebben toch?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:09 schreef loveli het volgende:
Ben wel benieuwd naar de mening van Muis.
Nou inderdaad, mijn collega's (ex inmiddels) kwamen vaak bij op het werk.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:09 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb dus een aantal jaar vrijwillig! thuis gezeten met de kinderen. Het lijkt leuk en relaxed, maar is vaak erg frustrerend. en je kuntmoeilijk ontsnsppen uit je rol, want moeder en huisvrouw benje dag en nacht. Toch heb ik geen spijt van mijn keuzes
Daarom. Ken ook een gezin waar de moeder FT werkte waar een (vrouwelijkequote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:11 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Wil niet voor Muis spreken maar die zei laatst er niet onder geleden te hebben toch?
ik weet gewoon nog dat ik het als kind heel fijn vond dat mijn mama thuis was en ik niet hoefde over te blijven of naar vriendje na school, of naar de buurvrouw.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:09 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb dus een aantal jaar vrijwillig! thuis gezeten met de kinderen. Het lijkt leuk en relaxed, maar is vaak erg frustrerend. en je kuntmoeilijk ontsnsppen uit je rol, want moeder en huisvrouw benje dag en nacht. Toch heb ik geen spijt van mijn keuzes
Ook hip, modern, nieuwe liefdes en vakantiequote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:15 schreef loveli het volgende:
Vroeger waren er oma's en opa's en oudtantes enzo. Zijn die tegenwoordig op?
Ja dit dus. Maar nu ik verplicht extra vrij heb moeten nemen omdat mijn man er niet is geniet ik er ook erg van thuis te zijn.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:14 schreef uniekhoorn het volgende:
De hele dag thuis met een klein kind... echt dat zijn lange dagen. En het is niet zo dat het altijd zonnig en droog is.
Daarnaast moet je, als je weg wil, nog een legio aan dingen regelen.
Dan slaapt een kind en dan mag jij aan de slag maar dan ben je moe maar dan "moet" het.
Komt man thuis, heb je nog niet alls gedaan, krijg je ook nog commentaar..
Hnnnnnnnnnnnn dan is een dag best lang
dat is waar. maar ik denk wel dat er ruimte is voor andere oplossingen waarbij een moeder níet thuis hoeft te zitten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:14 schreef XcUZ_Me het volgende:
Persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken om fulltime te moeten moederen. En waar ik pissig om word, is als moeders daar door zo'n kabinet wel toe worden gezet. Daar kan ik niet goed tegen.
Die wonen op meer dan een uur afstand en zijn net zo min bereid te verhuizen als wij. En wij zijn aan werk gebonden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:15 schreef loveli het volgende:
^^quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:18 schreef kwakz0r het volgende:
t is jammer, maar overál moet en mag wat op bezuinigd worden (ik weet niet hoeveel t hier om gaat overigens. ik heb t meer over t algemene idee)
Was bedoeld als algemene vraag, niet voor jou persoonlijk (want ik weet dat er bij jullie grote afstand is).quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Die wonen op meer dan een uur afstand en zijn net zo min bereid te verhuizen als wij. En wij zijn aan werk gebonden.
Bij mij wel helaas. Ik moet bijna op mijn knieën voor een dagje ondersteuning en regel daarom dus ook alles betaald. Uit eigen zak, zonder belastingaftrek of subsidie. Ik wilde kinderen dus ik regel het dus ook gewoon zelf.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:15 schreef loveli het volgende:
Goeie postquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:21 schreef Duvel het volgende:
Helaas is de arbeidsparticipatie van vrouwen in Nederland nog steeds relatief laag. In Scandinavische landen is deze veel hoger, onder andere door de goede regelingen voor kinderopvang. Wel stijgt in Nederland het opleidingsniveau van vrouwen veel harder dan dat van mannen. Als deze vrouwen t.z.t. uit het arbeidsproces gaan om voor hun kinderen te zorgen, is het moeilijk om her in te treden op het zelfde niveau (je mist immers een aantal jaren ervaring e.d.). Daarmee verlies je een groot potentieel. Daarbij hebben we de komende jaren juist veel meer mensen nodig op de arbeidsmarkt om premies op te brengen voor het grijze volksdeel. Overigens kan dit deels ook worden aangepakt door mannen thuis voor de kinderen te laten zorgen, maar dat schijnt cultureel moeilijk te zijn of zo.
En omdat scandinavische landen schreeuwend duur zijn, zodat ze zich niet kunnen veroorloven neit te werken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:21 schreef Duvel het volgende:
Helaas is de arbeidsparticipatie van vrouwen in Nederland nog steeds relatief laag. In Scandinavische landen is deze veel hoger, onder andere door de goede regelingen voor kinderopvang.
Dat valt mee, en de lonen liggen ook hoger.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:22 schreef loveli het volgende:
[..]
En omdat scandinavische landen schreeuwend duur zijn, zodat ze zich niet kunnen veroorloven neit te werken.
Kan ik me best voorstellen, dat je dat nog niet weet! Vroeger vond ik 25 een prima leeftijd voor kindjes, nu ben ik bijna 25 en kan ik me er nog niks bij voorstellenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:19 schreef anna82 het volgende:
Ik ben bijna 30 en weet uberhaupt niet of ik wel kinderen wil krijgen 'later', dat vinden mensen pas gek!
Hier sluit ik me overigens volledig bij aanquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:22 schreef Ml-etje het volgende:
Vond het een drama dat constante aanwezig zijn van beide ouders maar soit de mijne zijn dan ook niet "gewoon"
Met 27 vinden ze dat ook al gek..quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:19 schreef anna82 het volgende:
Ik ben bijna 30 en weet uberhaupt niet of ik wel kinderen wil krijgen 'later', dat vinden mensen pas gek!
Zo was het iig bij mij geland, dat je in Zweden niet als alleenverdiener rond kon komen met gezin.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat valt mee, en de lonen liggen ook hoger.
die landen zijn eerder duur omdat mensen er rijker zijn, zoals door de olie in noorwegen. prijzen stijgen nu eenmaal mee met stijgende inkomens en andersom.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:22 schreef loveli het volgende:
[..]
En omdat scandinavische landen schreeuwend duur zijn, zodat ze zich niet kunnen veroorloven neit te werken.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:25 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Met 27 vinden ze dat ook al gek..
En ik vind het gepush gek.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:24 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Hier sluit ik me overigens volledig bij aanKoekjes bij de thee te over, maar ook flinke controle ("Op je rooster staat dat je om 4 uur uit was! Waarom ben je dn pas om half 5 thuis
"
)
kun je nagaan hoe dat op je 31e isquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:25 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Met 27 vinden ze dat ook al gek..
En ik vind het gepush gek.
Hier wel?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:25 schreef loveli het volgende:
[..]
Zo was het iig bij mij geland, dat je in Zweden niet als alleenverdiener rond kon komen met gezin.
mjaah, ik neem aan dat je een beter figuur wil?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:45 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]Ze hebben me wijsgemaakt op de sportschool dat dat zo hoort?!
Dit klinkt alsof het heeeeeeeeeeeeeeel raar is trouwens. :0
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
kun je nagaan hoe dat op je 31e is
Als je ooit es in casa di Maria komt krijg je wel thee met koekjes van mijquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mijn ouders werkten beiden fulltime, ik bleef elke middag over, geen thee en koekjes, wel al op jonge leeftijd een sleutel van het huis.
En ik ben maar gedeeltelijk mislukt.
Is dat een standaard salaris?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:28 schreef loveli het volgende:
[..]
Het schijnt dat van mijn salaris een gezin rond kan komen.
als je als moeder niet hoeft te werken, dan heb je een luxe leven. Tegenwoordig heb je meestal 1,5 salaris nodig om rond te kunnen komen.....quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:50 schreef loveli het volgende:
M.i. is het een voorrecht als je als moeder niet hoeft te werken, geen straf.
*trekt schort aan en hijst ambitieniveau op*
Noorwegen is ook echt veel duurder dan Zweden, dus dat zou kunnen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
die landen zijn eerder duur omdat mensen er rijker zijn, zoals door de olie in noorwegen. prijzen stijgen nu eenmaal mee met stijgende inkomens en andersom.
Dat is min of meer het herintredersprobleem dat ik schetste. Dat zou je kunnen oplossen door een korter verlof, maar wel betere ondersteuning in de periode daarna.quote:ik heb overigens wel eens een heel interessant artikel gelezen over de keerzijde van het scandinavische model. zo zijn er ook veel hoogopgeleide vrouwen in veel te lage functies omdat ze met al die jaren zwangerschapsverlof niet voldoende aansluiting hebben op banen die hun eigenlijke niveau zijn. dat is wel participatie, maar dan werk ik liever 3 dagen op mn eigen niveau.
Dat mag, maar als iedereen dat heeft, ploft het sociale model.quote:eerlijk gezegd heb ik er dan een beetje de schurft aan dat mijn lagere participatie slecht is voor de economie...
Kom ik speciaal dan ook een half uurtje te laat zodat je me op mn donder kan gevenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:28 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Als je ooit es in casa di Maria komt krijg je wel thee met koekjes van mij
^^quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
natuurlijk kan je rondkomen van 1 inkomen. Je zult alleen wel wat aan je lifestyle moeten doenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:28 schreef loveli het volgende:
[..]
Het schijnt dat van mijn salaris een gezin rond kan komen.
ik ben docent, dat is dan echt prima te doen (3 dagen is max 0,6 fte). maar misshcien is dat niet een baan op niveauquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:29 schreef Tinkepink het volgende:
Een baan op niveau voor drie dagen per week is nauwelijks te vinden kwak. Zeg maar gewoon niet als herintreder. Vanuit een bestaande baan minder gaan werken lukt vaak wel, maar groei zit er niet meer in.
Dat zou het wel compleet maken jaquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Kom ik speciaal dan ook een half uurtje te laat zodat je me op mn donder kan geven
Kloptquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:29 schreef Tinkepink het volgende:
Een baan op niveau voor drie dagen per week is nauwelijks te vinden kwak. Zeg maar gewoon niet als herintreder. Vanuit een bestaande baan minder gaan werken lukt vaak wel, maar groei zit er niet meer in.
Ach van 1 normaal salaris tussen de 1500 en 1800 per maand zonder toeters en bellen verder lukt dat niet meer.quote:
gat in je pensioen, gat in je CV en gat in je carrièreladder wat je nooooit helemaal meer glad trekt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
En als de relatie onverhoopt geen stand houdt, zit jij met een gat in je pensioen. Nou, aan mijn hoela. Ik zou minstens 3 dgm blijven werken idd.
Het scheelt niet veel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:28 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
dan leveren ze IVF folders aan?
Sorry als ik iemand voor de schenen schop
Het is meer dat ik me mag schamen dan dat ik te weinig verdien.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:31 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
natuurlijk kan je rondkomen van 1 inkomen. Je zult alleen wel wat aan je lifestyle moeten doen
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:31 schreef motorbloempje het volgende:
Och, ik heb vandaag mijn wekelijkse anti-kinderen topic weer gehad...nu weer wachten tot er volgende week in een ander forum eentje opduikt
!
Feliciteer haar van mequote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Het scheelt niet veel.
Ik word dan gebeld met de volgende mededeling:
'Je EVEN OUDE nichtje is zwanger.'
Bedankt mam
Netto is dat?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:31 schreef Ml-etje het volgende:
Ach van 1 normaal salaris tussen de 1500 en 1800 per maand zonder toeters en bellen verder lukt dat niet meer.
Truste Tink!quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:33 schreef Tinkepink het volgende:
Zo ik ga naar bed. Moet morgen weer voor de kinderen zorgen. Op het programma staan opruimen of dierentuin.
Oui, ga er niet van uit dat jullie de bruto-netto klaar hebben staanquote:
ik geloof ook niet dat ze gelijk zijn, maar je moet die ongelijkheid voor je laten werkenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:04 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. Merk het in m'n werk en met m'n hobbies. Mannen en vrouwen zijn van nature niet gelijk, verwachting of geen verwachting.
"Niet gelijk, wel gelijkwaardig."quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:35 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ik geloof ook niet dat ze gelijk zijn, maar je moet die ongelijkheid voor je laten werken
Ik heb geen flauw idee wat ik netto verdien, bruto is makkelijker (jaartotaal delen door factorquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:35 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Oui, ga er niet van uit dat jullie de bruto-netto klaar hebben staan
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
"Niet gelijk, wel gelijkwaardig."
En zulks.
dat snap ik, maar ik vind ook eigenlijk dat een sociaal model aangepast moet worden aan de realiteit van de samenleving. dat houdt in op dit moment bijvoorbeeld kortere maar hogere WW, AOW vanaf 67, etc... om dingen betaalbaar te houden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Noorwegen is ook echt veel duurder dan Zweden, dus dat zou kunnen.
[..]
Dat is min of meer het herintredersprobleem dat ik schetste. Dat zou je kunnen oplossen door een korter verlof, maar wel betere ondersteuning in de periode daarna.
[..]
Dat mag, maar als iedereen dat heeft, ploft het sociale model.
Een uur vroeger.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:37 schreef motorbloempje het volgende:
Hoe laat is het? Ik zit een nieuwe Jane Eyre film te kijken
2000-2400 bruto max en dan een fijne belastingschaalquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:36 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee wat ik netto verdien, bruto is makkelijker (jaartotaal delen door factor).
Goed op passenquote:
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:38 schreef anna82 het volgende:
Mijn zus heeft dus net een babietje en als ik geld zou krijgen voor iedere 'nu ben jij aan de beurt', hoefde ik uberhaupt nooit meer te werken!
Dat geloof ikquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:39 schreef kwakz0r het volgende:
maar zoals ik zei: in het onderwijs kan ik prima 3 dagen werken, of 3,5 dagik heb nie voor niets voor deze sector gekozen (nou ja, vooral gewoon omdat ik het heel leuk vind, maar het is wel een pluspunt)
Solliciteren. Ask coco.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:40 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dat geloof ikik zou nog wel eens les willen geven op een hogeschool maarja geen idee wat ik daarvoor moet doen.
vroegah werd je als je getrouwd was ontslagen om kinderen te gaan barenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik weet gewoon nog dat ik het als kind heel fijn vond dat mijn mama thuis was en ik niet hoefde over te blijven of naar vriendje na school, of naar de buurvrouw.
ik vond het heel moeilijk toen ze wel ging werken, dat was voor haar ook een grote stap, en ik begrijp wat je bedoelt. ze is niet voor niets allemaal applicatie cursussen gaan doen toen wij kleuters waren zodat ze toen ik in groep 3 kwam weer kon gaan werken. (haar baan was overigens heel ongeëmancipeerd gewoon weggegeven aan haar vervangster omdat die nog niet aan kinderen toe was en haar contract aan verlenging toe was ofzo. of misshcien ging dat toen nog zo...).
het lijkt me niet fijn om geen doel in mijn leven te hebben, maar misschien zie ik dat niet zo omdat ik nu ook al veel hobbies en vrijwilligerswerk doe...
Een kind krijgenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:40 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dat geloof ikik zou nog wel eens les willen geven op een hogeschool maarja geen idee wat ik daarvoor moet doen.
quote:
Toen verdienden mannen voor hetzelfde werk ook nog meer dan vrouwen omdat die een gezin te onderhouden hadden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:40 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
vroegah werd je als je getrouwd was ontslagen om kinderen te gaan barenDan heb ik 't over de jaren 60-70....
Respect! Zoveel nachtdienst is slecht voor een mens.quote:Mijn ma werkte 1 week op 1 week af met nachtdiensten, en eigenlijk deed ze nooit dingen op school. Maar voor mij was dat gewoon, dus ik vond het niet erg dat ze werkte of dat ze overdag sliep enzo. Het was gewoon zo.
Achteraf kijkend heb ik wel respect voor d'r. Huishouden draaiende houden en een fysiek zware baan hebben en ze heeft 40 jaar nachtdiensten gedraaidJe moet het maar kunnnen...
Heb dat pas nog gezien ja op een soll brief "19.. tot 19.. ontslagen nadat ik kinderen kreeg"quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:40 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
vroegah werd je als je getrouwd was ontslagen om kinderen te gaan barenDan heb ik 't over de jaren 60-70....
Mijn ma werkte 1 week op 1 week af met nachtdiensten, en eigenlijk deed ze nooit dingen op school. Maar voor mij was dat gewoon, dus ik vond het niet erg dat ze werkte of dat ze overdag sliep enzo. Het was gewoon zo.
Achteraf kijkend heb ik wel respect voor d'r. Huishouden draaiende houden en een fysiek zware baan hebben en ze heeft 40 jaar nachtdiensten gedraaidJe moet het maar kunnnen...
*pilletjes geeft.Je begint te repeaten.quote:
Mjakan het niet zeggen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
't Is bedtijd!
En volgens mij is het nog steeds vaak zo dat mannen meer geld krijgen dan vrouwen, voor hetzelfde werk..
Is ook testosteron gerelateerd. Mannen zijn beter in salarisonderhandelingen, vrouwen denken "Zoveel?!"quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
't Is bedtijd!
En volgens mij is het nog steeds vaak zo dat mannen meer geld krijgen dan vrouwen, voor hetzelfde werk..
Beter figuur, meer spieren, conditie moet terug, eigenlijk alles.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:27 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
mjaah, ik neem aan dat je een beter figuur wil?
Want dan is het logischer om de energie die je hebt eerst te verbruiken op de krachttraining. Dan kan je zwaarder/intensiever trainen en kan je het restje gebruiken om jezelf door je cardio heen te slepen
Het is imo niet logisch om eerst cardio te gaan doen...
aw man, wat zou ik daar zat van worden zegquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Het scheelt niet veel.
Ik word dan gebeld met de volgende mededeling:
'Je EVEN OUDE nichtje is zwanger.'
Bedankt mam
Ja, dat dus.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik wel!
Ik wil zoveel mogelijk leuke dingen doen, zo gelukkig mogelijk zijn, van de langste glijbaan ter wereld af en zoveel mogelijk van de wereld zien
call me a sceptic if you will, maar meestal verdienen de mannen tegenwoordig nog steeds meer. Al is het maar omdat ze zichzelf ergens beter kunnen profileren/verkopen.....quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:43 schreef loveli het volgende:
[..]
Toen verdienden mannen voor hetzelfde werk ook nog meer dan vrouwen omdat die een gezin te onderhouden hadden.
heeft nog bijna een jaar na d'r pensioen geduurd voor ze 's nachts sliep. Pa ging naar bed en ma werd actiefquote:Respect! Zoveel nachtdienst is slecht voor een mens.
oh en dat wil ik ook, maar dan in de vakantiesquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik wel!
Ik wil zoveel mogelijk leuke dingen doen, zo gelukkig mogelijk zijn, van de langste glijbaan ter wereld af en zoveel mogelijk van de wereld zien
Da's een feit. Vrouwen hebben de neiging zichzelf te onderschatten, mannen overschatten zichzelf makkelijker.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:54 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
call me a sceptic if you will, maar meestal verdienen de mannen tegenwoordig nog steeds meer. Al is het maar omdat ze zichzelf ergens beter kunnen profileren/verkopen.....
Er is een direct verband tussen nachtdienst en een verhoogde kans op borstkanker.quote:heeft nog bijna een jaar na d'r pensioen geduurd voor ze 's nachts sliep. Pa ging naar bed en ma werd actief![]()
Planning voor morgen:quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:56 schreef Xennia het volgende:
Geplande lijstje morgen:
O: volle kwark met aardbeien
T: gekookt ei
L: zelfde salade als gisteren en wederom (laatste stuk) quiche
S: kwartier fietsen + 6 km hardlopen 3 km hardlopen en 2 km wandelen. Ik had het gevoel dat er weinig zuurstof in de lucht zat en was al snel benauwd.
D: pasta met kip, wilde spinazie, paprika, knof, truffelolie mascarpone en geraspte kaas
T: citroenkwarktaart met slagroom.
T: 3 wijn
mjaah, maar dan nogquote:Op woensdag 3 augustus 2011 07:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mogge
En aurum, heb het vaak genoeg gezegd, maar ik ben de enige he, dus alle hoop is op mij gevestigd.
Op naar DH nu. Twijfelde tussen vandaag en morgen, maar morgenavond een bruiloftsfeest, dus dat is al vermoeiend genoeg.
quote:
Mocht het zover zijn, let me knowquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:42 schreef Ml-etje het volgende:
[..]eerst even dit volhouden, anders ben ik zelf een jobhopper.
Maar staat genoteerd!
Nee, dat weet ze ook wel. Maar haar oma-stokken rammelen nogal geloof ikquote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:40 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
mjaah, maar dan nog
Het schiet niet op om jullie zo onder druk te zetten. Ik word er een beetje opstandig van
Ik zou dat 's ochtends doenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 07:46 schreef sigme het volgende:
Regen? Hier niet en het komt ook helemaal niet uit als het dat wel zou doen, we moeten buiten een funderinkje storten.
Mogge!
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:31 schreef Ml-etje het volgende:
Ach van 1 normaal salaris tussen de 1500 en 1800 per maand zonder toeters en bellen verder lukt dat niet meer.
Het schijnt zo te zijn volgens onderzoek. Maar het schijnt ook zo te zijn dat mannen gewoon hardere onderhandelaars zijn dan vrouwen. En dat zij bij het switchen van banen er daardoor een hoger salaris uitslepen. Tja. In dat geval, vind ik het hun goed recht. Dan heeft de persoon in kwestie gewoon beter onderhandeld.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
't Is bedtijd!
Dan verdienen ze het dus ookquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:54 schreef _aurum_ het volgende:
call me a sceptic if you will, maar meestal verdienen de mannen tegenwoordig nog steeds meer. Al is het maar omdat ze zichzelf ergens beter kunnen profileren/verkopen.....
Die van mijn moeder ookquote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee, dat weet ze ook wel. Maar haar oma-stokken rammelen nogal geloof ik.
mjaah, dat noem ik nog weleens de ondergang van onze generatiequote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Bedoel je 1500-1800 netto? Edit: Ja dus
Ik denk overigens dat één van de redenen waarom met 'moet' blijven werken, is omdat men tegenwoordig teveel wil (soort van boven je stand leven, al is dat niet helemaal wat ik bedoel).
Hoeveel mensen ik wel niet in een (te) duur/groot huis zie wonen, hoeveel geld er wel niet gespendeerd wordt aan dure meubels, veel nieuwe kleding, alleen maar AH-boodschappen, etc etc. Ja, dan 'moet' je inderdaad met z'n tweeën blijven werken.
Dit geldt uiteraard niet voor iedereen, maar ik zie het wel erg veel om me heen gebeuren.
Haaaai!quote:
oh, ik heb er ook geen problemen meequote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:50 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Dan verdienen ze het dus ookVind ik dan.
Ik heb bij mijn salarisonderhandelingen (soll.procedure) ook gewoon een minimum bedrag in mijn hoofd genomen. Toen kreeg ik het eerste aanbod, en heb ik gezegd "nee, dat is onacceptabel". Lolquote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:59 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
oh, ik heb er ook geen problemen meeSommige dingen in het leven krijg je niet cadeau, maar moet je voor 'vechten'.
Ik ga mezelf vroeger ook standaard bij iedere salarisonderhandeling minimaal 100 euro salarisverhoging. Onder het mom van ik geef het mezelf maar, want een werkgever is nooit happig om je meer te geven
En dit. Martijn en ik hebben nu geluk dat we vrij veel geld te besteden hebben. Maar ik weet zeker dat we ook met stukken minder zouden kunnen rondmaken en heel gelukkig zouden zijn. Bovendien, wij wonen heel goedkoop en ook qua auto stellen we geen hele hoge eisen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:57 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
mjaah, dat noem ik nog weleens de ondergang van onze generatie
Huis is van de bank, auto is van de bank of werkgever, er wordt niet gespaard maar teveel op krediet gekocht en dan koopt men nog onzin ook. Allemaal materialisme en het er goed uitzien voor de buren
En dan ook nog een hypotheek nemen en dan zo min mogelijk afbetalen, want dat huis stijgt toch wel in waarde
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bizar is het. Maar de buren hebben het ook...quote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:57 schreef _aurum_ het volgende:
mjaah, dat noem ik nog weleens de ondergang van onze generatie
Huis is van de bank, auto is van de bank of werkgever, er wordt niet gespaard maar teveel op krediet gekocht en dan koopt men nog onzin ook. Allemaal materialisme en het er goed uitzien voor de buren
En dan ook nog een hypotheek nemen en dan zo min mogelijk afbetalen, want dat huis stijgt toch wel in waarde
oefening baart ook kunst he. Dus als je vaker solliciteert dan worden de onderhandelingen ook makkelijkerquote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben echt heel slecht in salarisonderhandelingen.
Staken een optie?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben echt heel slecht in salarisonderhandelingen.
Waarom zou ik?quote:
Zo schattig, een mini-V1z0Rquote:Op woensdag 3 augustus 2011 08:58 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Haaaai!![]()
Ehm tja kinderen, heb niet echt plannen () maar lijkt mij wel leuk om een klein V1z0Rtje op te voeden. Ben alleen bang dat ik abnormaal streng ben in vergelijking met de meeste ouders.
Ik geloof niet dat ik op dit moment in de positie verkeer om eisen te gaan stellenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:10 schreef loveli het volgende:
[..]
Om je salariseis klracht bij te zetten natuurlijk
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb - weliswaar kleine, maar toch - hoepeloorbellen in.
Martijn met de blik strak op de computer, koter kruipt over 'em heen, Coco legt het geheel met de camera vast.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:10 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Zo schattig, een mini-V1z0R![]()
Ik heb geen idee wat wij voor ouders worden. Ik hoop dat we er vrij relaxed onder kunnen blijven dan. En ik denk dat we op sommige vlakken strenger zouden zijn dan gemiddeld en op andere vlakken juist weer helemaal niet. Lekker duidelijk
Als je kinderfoto's van mij zou zien, zou je niet zeggen dat ik ooit zo'n lief kereltje was.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:10 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Zo schattig, een mini-V1z0R![]()
Ik heb geen idee wat wij voor ouders worden. Ik hoop dat we er vrij relaxed onder kunnen blijven dan. En ik denk dat we op sommige vlakken strenger zouden zijn dan gemiddeld en op andere vlakken juist weer helemaal niet. Lekker duidelijk
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:12 schreef loveli het volgende:
[..]
Martijn met de blik strak op de computer, koter kruipt over 'em heen, Coco legt het geheel met de camera vast.
[..]
Martijn met de blik strak op de computer, koter kruipt over 'em heen, Coco legt het geheel met de camera vast.
Pics or it didn't happen!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:14 schreef V1z0R het volgende:
[ afbeelding ] Ahhhh, I see you are learning lil' grasshopper!
[..]
Als je kinderfoto's van mij zou zien, zou je niet zeggen dat ik ooit zo'n lief kereltje was.
Mini-Coco lijkt mij ook wel geinigKomt ze naar mamma toegerend met haar hoelahoep, houdt ze hem bij het oor, 'Kijk mamma, nu lijk ik op jou!'
[..]
Brandewijn werkt beterquote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Geen cola in het flesje doen he Coco!
Ha! Ik ben wel gek, krijg ik straks van die stuiterballen ipv kinderenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Geen cola in het flesje doen he Coco!
Als we een zoontje krijgen, dan gaan we voor Feddequote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:16 schreef V1z0R het volgende:
Moet in ene weer denken aan dat kind dat Megatron gaat heten
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:19 schreef V1z0R het volgende:
Meh. tuigje met een touw en een boom. Houd ze wel rustig
http://www.myvideo.de/wat(...)_Saturday_Night_Livequote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:19 schreef V1z0R het volgende:
Meh. tuigje met een touw en een boom. Houd ze wel rustig
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:24 schreef loveli het volgende:
[..]
http://www.myvideo.de/wat(...)_Saturday_Night_Live
Wat voor wc krijgt de kleine?quote:
Of drogen in de magnetron.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:37 schreef V1z0R het volgende:
Je kunt ze niet in de wasmachine doen he Coco!?
Op ontdooien wil het nog net maar je moet het er inderdaad niet op gokken.quote:
Onze katten wassen elkaar. Ze vinden het vast geen probleem om er nog eentje te moeten wassenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:37 schreef V1z0R het volgende:
Je kunt ze niet in de wasmachine doen he Coco!?
Z'n eerste woordje is "mauw".quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:42 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Onze katten wassen elkaar. Ze vinden het vast geen probleem om er nog eentje te moeten wassen
Ik vind het altijd zo lief als ze dat doen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:42 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Onze katten wassen elkaar. Ze vinden het vast geen probleem om er nog eentje te moeten wassen
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:24 schreef loveli het volgende:
[..]
http://www.myvideo.de/wat(...)_Saturday_Night_Live
Ik had het er laatst met Martijn over dat het zóóó funny zou zijn als een potentieel kind van ons als eerste woordje niet 'mama' of 'papa' ofzo zou zeggen, maar iets als 'kwantumfysica'. Of iets anders absurdsquote:
'n00b' word 'm echt wel!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:50 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik had het er laatst met Martijn over dat het zóóó funny zou zijn als een potentieel kind van ons als eerste woordje niet 'mama' of 'papa' ofzo zou zeggen, maar iets als 'kwantumfysica'. Of iets anders absurds![]()
Ik weet dat mijn moeder 1 dag in de week wil oppassen. Met de nadruk op wil. Ik heb haar altijd gezegd dat ik haar dat nooit ga vragen omdat ik niet vind dat zij zich gedwongen voelt. Maar ze zei laatst eens dat ze het graag zou willen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:49 schreef Phaidra het volgende:
Interessante discussie hier (die me wel veel bijleestijd gekost heeft)! Hier speelt het ook mee. In mijn huidige functie kan ik waarschijnlijk niet minder dan 4 dagen werken. Met de nieuwe regels voor kinderopvang, zou ik ongeveer de helft van mijn salaris inleveren aan kinderopvang. Vind ik mijn werk leuk/belangrijk genoeg om voor netto 700 euro 4 dagen te blijven werken? Ik weet het niet. Theoretisch gezien zou ik kunnen stoppen met werken, maar ik ben bang dat dat mij op de lange termijn niet gelukkig zal maken. Vriendlief 1 dag minder werken is niet vanzelfsprekend (ze zijn er op zijn werk niet echt happig op) en zou ons waarschijnlijk meer kosten dan dat ik geheel zou stoppen met werken. Het meest werkbare alternatief is gebruik maken van ouderschapsverlof. Zolang dat nog mogelijk is. Grootouders laten oppassen: liever niet. Tenzij ze er zelf mee komen, zal ik het niet van ze vragen.
Accepteren.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:52 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Hallo Slankie!
Ik ben hier al lang niet meer geweest, eigenlijk omdat ik een prima eet- en beweegpatroon had gevonden waarmee ik op mijn fijne ideale gewicht (61) bleef. Nu ben ik er echter toch weer.
Ik ben nl. het afgelopen half jaar meer gaan sporten (voornamelijk poweryoga) en ben daardoor 2 kilo aangekomen. Ik weet zeker dat het daardoor komt; ben niet anders/meer gaan eten, heb beduidend meer spieren en het grootste deel van mn kleren zit zelfs ruim. Prima toch, zou je zeggen? Niet helemaal - ik vind het moeilijk te accepteren dat ik toch twee kilo zwaarder ben. Het is puur dat getal op de weegschaal, aangezien ik verder goed in mn vel zit en blij ben als ik in de spiegel kijk.
Hebben jullie tips om ondanks dit sporten toch weer terug te komen op 61? Of is het toch een kwestie van het accepteren? Ik vind het zelf ook stom dat ik het er zo moeilijk mee heb!
Dat is wel fijn ja! Mijn moeder kan het helaas niet meer en hoe mijn schoonouders erover denken weet ik niet. Ze hebben uberhaupt nog geen kleinkinderen en verwachten ze volgens mij ook niet op korte termijnquote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik weet dat mijn moeder 1 dag in de week wil oppassen. Met de nadruk op wil. Ik heb haar altijd gezegd dat ik haar dat nooit ga vragen omdat ik niet vind dat zij zich gedwongen voelt. Maar ze zei laatst eens dat ze het graag zou willen.
Martijn werkt sowieso 4x9, en werkt op maandag ook nog eens thuis. Dus dan houden we 2 dagen 'over'. Waarschijnlijk is het op mijn werk ook wel te regelen dat ik 1dag in de week thuis werk. Dus dan hebben we nog maar 1 dag over. Dat valt vast te regelen met schoonzusje/vrienden
Dus op zich hoeven we ons daar gelukkig niet druk om te maken.
Oja, auto moet nog voor de APK!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:55 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik ga douchen en dan met de auto langs de garage. Het onweert in de auto. Nou ja, dondert. Geen bliksem, gelukkig
Hai PPP!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:52 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Hallo Slankie!
Ik ben hier al lang niet meer geweest, eigenlijk omdat ik een prima eet- en beweegpatroon had gevonden waarmee ik op mijn fijne ideale gewicht (61) bleef. Nu ben ik er echter toch weer.
Ik ben nl. het afgelopen half jaar meer gaan sporten (voornamelijk poweryoga) en ben daardoor 2 kilo aangekomen. Ik weet zeker dat het daardoor komt; ben niet anders/meer gaan eten, heb beduidend meer spieren en het grootste deel van mn kleren zit zelfs ruim. Prima toch, zou je zeggen? Niet helemaal - ik vind het moeilijk te accepteren dat ik toch twee kilo zwaarder ben. Het is puur dat getal op de weegschaal, aangezien ik verder goed in mn vel zit en blij ben als ik in de spiegel kijk.
Hebben jullie tips om ondanks dit sporten toch weer terug te komen op 61? Of is het toch een kwestie van het accepteren? Ik vind het zelf ook stom dat ik het er zo moeilijk mee heb!
mjaah, mijn 4 dagen werkendroom is ook gebaseerd op ouderschapsverlof. Als ze dat wegbezuinigen dan wordt het denk ik lastigquote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:49 schreef Phaidra het volgende:
Interessante discussie hier (die me wel veel bijleestijd gekost heeft)! Hier speelt het ook mee. In mijn huidige functie kan ik waarschijnlijk niet minder dan 4 dagen werken. Met de nieuwe regels voor kinderopvang, zou ik ongeveer de helft van mijn salaris inleveren aan kinderopvang. Vind ik mijn werk leuk/belangrijk genoeg om voor netto 700 euro 4 dagen te blijven werken? Ik weet het niet. Theoretisch gezien zou ik kunnen stoppen met werken, maar ik ben bang dat dat mij op de lange termijn niet gelukkig zal maken. Vriendlief 1 dag minder werken is niet vanzelfsprekend (ze zijn er op zijn werk niet echt happig op) en zou ons waarschijnlijk meer kosten dan dat ik geheel zou stoppen met werken. Het meest werkbare alternatief is gebruik maken van ouderschapsverlof. Zolang dat nog mogelijk is. Grootouders laten oppassen: liever niet. Tenzij ze er zelf mee komen, zal ik het niet van ze vragen.
Hoe is het nu met je moeder?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:59 schreef Phaidra het volgende:
Dat is wel fijn ja! Mijn moeder kan het helaas niet meer en hoe mijn schoonouders erover denken weet ik niet. Ze hebben uberhaupt nog geen kleinkinderen en verwachten ze volgens mij ook niet op korte termijn.
Schoonheidsspecialiste/pedicure/dietiste zijn ideale bedoepen om aan huis te doen. Conservator lukt minder goed.quote:Thuiswerken met kinderen lijkt me overigens niet ideaal, volgens mij is het best lastig om uren te maken en tussendoor aandacht voor de kinderen te hebben. Bij mij is het helaas niet eens een optie.
ik denk dat het een kwestie is van accepteren. Je geeft aan dat je kleding ruim zit en meer spieren zorgen toch voor een strakker lichaam? Ik zie het probleem niet zoquote:Op woensdag 3 augustus 2011 09:52 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Hallo Slankie!
Liever een wat gespierde 63 dan een blobbige 61. Ik ben voor de sticker.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 10:05 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ik denk dat het een kwestie is van accepteren. Je geeft aan dat je kleding ruim zit en meer spieren zorgen toch voor een strakker lichaam? Ik zie het probleem niet zo
Afvallen naar 61 omdat het getal 61 mooi is, is imo een beetje raar.
Je kan ook een sticker met 61 op je weegschaal plakken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |