abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100248411
quote:
De groep Binladin, eigendom van de familie van de overleden leider dan al-Qaida,Osama bin Laden, gaat in Jeddah de hoogste toren ter wereld bouwen.

De Kingdom Tower moet met meer dan 1.000 meter de hoogste toren ter wereld worden. Aan het project hangt een prijskaartje van 864 miljoen euro. Bouwheer is de Saoedische prins en miljardair Alwaleed bin Talal. Hij besteedt de werken uit aan de familie van Osama bin Laden.

Het bouwbedrijf binladin is opgericht door Sheikh Mohammed bin Laden Sayyid, de vader van Osama bin Laden, de leider van al-Qaida die op 2 mei in Pakistan is gedood bij een operatie van Amerikaanse special forces. Binladin was niet de eerste keuze van de prins. Minstens twee andere bouwreuzen trokken zich al terug uit het project.

Van een mijl naar een kilometer

Volgens de oorspronkelijke plannen van prins Alwaleed moest de toren een mijl hoog worden (1600 meter) en 200 verdiepingen tellen. Na de kredietcrisis van 2009 moest de prins, onder meer groot-aandeelhouder van Citigroup, zijn ambities bijstellen van een mijl naar een kilometer.

De Kingdom Tower wordt het visitekaartje van de Kingdom City, een nieuw te bouwen stad rond de internationale luchthaven van Jeddah, met 4 miljoen inwoners de tweede stad van Saudi-Arabië. Kingdom City moet 80.000 mensen huisvesten.

De bouw zal zo'n vijf jaar in beslag nemen. De toren zal woningen, kantoren en een hotel huisvesten. Als de toren voltooid is, zal die hoger zijn dan Burj Khalifa in Dubai, vandaag met 828 meter de hoogste toren ter wereld. De Belgische bouwreus Besix hielp mee aan de bouw van de Burj Khalifa.

Belgische bouwreus Besix

Besix dong ook mee naar het contract voor de Kingdom Tower, maar haalde het dus niet. Voor Besix was de bouw van de bouw een mooi project geweest om binnen te halen, maar het was geen must, zegt Carlo Schreurs, verantwoordelijke voor Saoedi-Arabië bij Besix. Het Belgische bedrijf dong mee in een joint-venture met de Saoedische groep El Seif.

"Oorspronkelijk waren er vier kandidaten. Uiteindelijk bleven er nog
twee over: Binladin en wij. Binladin heeft dan een belang genomen in het bedrijf dat de ontwikkeling rond de toren zal verzorgen", zegt
Schreurs. "Het is logisch dat zij dan het contract binnenhalen." (EE)

Bron: knack.be
Als dat maar goed gaat :P
pi_100248449
wel ironisch als daar dan ook een vliegtuig ingejast wordt.
pi_100248647
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:48 schreef Holy_Goat het volgende:
Was ook mijn eerste gedachte :')
Who motivates the motivator?
  Redactie Frontpage dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:52:14 #4
145738 superworm
is erbij
pi_100248654
quote:
Door een doorgedraaide Amerikaanse Christen-conservatief xD
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:52:54 #5
145738 superworm
is erbij
pi_100248690
quote:
99s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:52 schreef Spouwerranger het volgende:

[..]

Was ook mijn eerste gedachte :')
Ik grinnikte ook hardop bij de titel alleen al. Nogal ironisch me dunkt, gezien OBL het (ooit) hoogste gebouwencomplex ter wereld omlaag heeft weten te krijgen. Je vraagt je af of ze hun grote piemel niet op een andere manier kunnen etaleren. Voor mensen met zulke oude denkbeelden lijken me piramides een stuk geschikter.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_100249708
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:52 schreef superworm het volgende:

[..]

Door een doorgedraaide Amerikaanse Christen-conservatief xD
Of wat Noorse sleeper-cellen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_100249802
Hebben ze hun plannen van deze afgekeken?

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Illinois
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 11:21:31 #9
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_100264003
quote:
Wedden dat ie niet instort ;)
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 21:16:35 #10
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_100402161
Beetje late reactie, maar Osama Bin Laden was volgens mij nu niet bepaald fan van het kapitalistische 'verwesterlijkte' deel van zijn familie. Volgens mij had hij echt een schijthekel aan dat westerse kapitalistische gedrag van zijn familie... Net zoals dat Osama voor zover ik weet echt een ongelofelijke schijthekel had aan zijn land van herkomst Saoedie Arabie...

Ze hadden immers in '94 z'n staatsburgersschap ingetrokken :)

Daarnaast had (heeft?) de Bin Laden familie volgens mij altijd wel goede (iig zakelijke) banden gehad met de Bush familie. Zo was een v/d Bin Ladens investeerder in een bedrijf geleid door G.W. Bush.

Tuurlijk zullen er in de familie ook genoeg mensen zijn geweest die het wel met Osama eens waren, maar ik denk dat het gros toch bestond uit egoistische kapitalisten die hun eigen financiele machtspositie alleen maar zag wankelen door toedoen van hun familielid Osama.
Krekker is de bom!
pi_100684442
Hé dat ben ik :D
pi_100685193
Ze moeten wel in het MO, zonder dit soort projecten stort hun economie in de toekomst in, wanneer wereld overheden massaal overstappen op alternatieve energie bronnen, zoals Bevroren methaan.

De Olie handel word momenteel alleen maar in stand gehouden ten behoeve van de handel zelf, en de economieën van de OPEC landen.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:49:59 #13
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100685990
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:27 schreef Foxgod het volgende:
Ze moeten wel in het MO, zonder dit soort projecten stort hun economie in de toekomst in, wanneer wereld overheden massaal overstappen op alternatieve energie bronnen, zoals Bevroren methaan.

De Olie handel word momenteel alleen maar in stand gehouden ten behoeve van de handel zelf, en de economieën van de OPEC landen.
Methaan zie jij nu al een alternatief?
  maandag 1 juli 2013 @ 17:55:23 #14
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_128467773
De bouw lijkt inmiddels begonnen te zijn. Er is nog geen officiele hoogte maar via de officiële kanalen wordt gesproken over "more than 1000 meters high". Het hele project moet zo'n SR4.6 billion (US$1.3 billion) gaan kosten.

maandag 1 juli 2013 @ 18:00:35 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_128467938
quote:
7s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:58 schreef Dagonet het volgende:
Geplaatst dinsdag 2 augustus 2011.
http://www.knack.be/nieuw(...)le-1195075529895.htm

Wellicht kan iemand je het concept Nieuws uitleggen.
Het nieuws is wel dat de bouw idd daadwerkelijk begonnen is nu.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 1 juli 2013 @ 18:01:13 #16
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_128467956
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:55 schreef YazooW het volgende:
De bouw lijkt inmiddels begonnen te zijn. Er is nog geen officiele hoogte maar via de officiële kanalen wordt gesproken over "more than 1000 meters high". Het hele project moet zo'n SR4.6 billion (US$1.3 billion) gaan kosten.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Topic op skyscrapercity: 280 pagina's al terwijl er uberhaupt nog gegraven moet gaan worden :P

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=525819&page=280

Overigens gaan er al plannen rond voor hogere gebouwen in Dubai, maar dat zijn nog geruchten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 1 juli 2013 @ 18:01:18 #17
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_128467958
quote:
7s.gif Op maandag 1 juli 2013 17:58 schreef Dagonet het volgende:

Wellicht kan iemand je het concept Nieuws uitleggen.
Dat ze sinds kort zijn begonnen met het bouwen is gewoon nieuws hoor. Lijkt me een beetje overdreven om speciaal daarvoor een nieuwe topic te openen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')