abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100239559
Hoeveel centimeter moet je aan extra ruimte nemen om je vaatwasser onder het aanrecht te plaatsen als het aanrechtblad 60 cm diep is?

Veel vaatwassers zijn 60 cm diep, maar de afvoer en water moet aangesloten worden in het kastje ernaast, dus er moeten nog leidingen achter langs lopen. Waar moet ik rekening mee houden?
pi_100239858
5cm
pi_100239972
Hoeveel extra ruimte je nodig hebt kan ik je niet zeggen, maar weet wel dat de keukenboeren adviseren om geen leidingen op de muur achter de vaatwasser te monteren. Voor de an en afvoerslangen naar de kast er naast is er ruimte op plinthoogte achter de vaatwasser
  Moderator dinsdag 2 augustus 2011 @ 19:30:12 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_100242563
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 17:58 schreef exlurker het volgende:
Hoeveel extra ruimte je nodig hebt kan ik je niet zeggen, maar weet wel dat de keukenboeren adviseren om geen leidingen op de muur achter de vaatwasser te monteren. Voor de an en afvoerslangen naar de kast er naast is er ruimte op plinthoogte achter de vaatwasser
Dat geld eigenlijk voor de ruimte achter alle keukeninbouwapparatuur, direct daarachter is geen ruimte om nog leidingen over de muur te laten lopen.

Daarom zitten aansluitingen vaak of in het kastje ernaast of eronder en zitten stopcontacten van bijvoorbeeld ovens en fornuizen vaak achter de plint in de keuken weggewerkt.
pi_100243003
Zoals Vonkenboer en exlurker uitleggen: de slangen en snoeren lopen aan de onderachterzijde van de vaatwasser opzij weg. De aansluitingen van water, electrisch en riool maak je dan in het keukenkastje ernaast. Electrisch kan ook op de plint onder het kastje. Ik schat de ruimte circa 15 cm hoog en 10 cm diep, i.i.g. genoeg voor die drie dingen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_100247772
Dank je voor jullie antwoorden. Als ik het goed begrijp is er aan de achterzijkant in principe ruimte voor de afvoerslangen e.d., en is er een soort uitsparing gemaakt. Dus als ik een vaatwasser zou nemen van 57 cm diepte zou het moeten passen? Corrigeer me maar als ik het mis heb.
pi_100248781
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:34 schreef Vlinder33 het volgende:
Dank je voor jullie antwoorden. Als ik het goed begrijp is er aan de achterzijkant in principe ruimte voor de afvoerslangen e.d., en is er een soort uitsparing gemaakt. Dus als ik een vaatwasser zou nemen van 57 cm diepte zou het moeten passen? Corrigeer me maar als ik het mis heb.
ik neem aan dat een vaatwasser (normaal model) nooit dieper dan 60 cm is
Door de slangen achterlangs of onderlangs te doen heb je altijd de juiste diepte
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_100251015
Vaatwassers zijn iets van 60 cm diep, alleen aan de achteronderzijde hebben ze een uitsparing van 15 x 10 cm of zoiets
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:41:47 #9
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_100251109
Juist, je kan er vanuit gaan dat als je een standaardkeuken hebt dat daar ook een standaard vaatwasser van 60 cm in past. Aansluitingen zitten meestal onderin en daar is ook een uitsparing voor.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')