Hoe komt dat? Zit wat te zoeken maar word niet veel wijzer.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:34 schreef Kingstown het volgende:
Waanzinnig verhaal als nasleep tussen Hoffenheim en BVB.
Afgelopen jaren hebben BVB-fans via spreekkoren hun afkeer laten blijken van Hoffenheim baas Hopp (en afkeer is een understatement)
Hopp is (was?) de eigenaar van SAP en is stinkend rijk. (1 van de rijkste Duitsers). Heeft zijn dorpsclubje Hoffenheim de Bundesliga "ingekocht". Abramovich in het klein, maar dan met zijn eigen jeugdliefde en niet een willekeurige buitenlandse club.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:39 schreef msnk het volgende:
[..]
Hoe komt dat? Zit wat te zoeken maar word niet veel wijzer.
Dat die rijk is en Hoffenheim dichtbij huis is had ik inderdaad ook gevonden, maar precies wat je zegt; wat boeit dat die tokkies uit Dortmund?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:45 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hopp is (was?) de eigenaar van SAP en is stinkend rijk. (1 van de rijkste Duitsers). Heeft zijn dorpsclubje Hoffenheim de Bundesliga "ingekocht". Abramovich in het klein, maar dan met zijn eigen jeugdliefde en niet een willekeurige buitenlandse club.
Dat wordt nog wel eens smalend in spreekkoren gebruikt, maar waarom de haat daarover juist bij BVB fans zo groot is weet ik ook niet, maar het is al een tijdje aan de gang en zo extreem dat er BVB fans voor opgepakt zijn.
http://sport.t-online.de/(...)pp/id_16267232/index
Goede vraag. De algemene ergernis was dat je door geld "traditie clubs" verdringt en het begrip TraditionsVerein betekent in DL nog wat meer als bij ons, maar waarom specifiek BVB fans een hekel hebben weet ik niet (meer).quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:47 schreef msnk het volgende:
[..]
Dat die rijk is en Hoffenheim dichtbij huis is had ik inderdaad ook gevonden, maar precies wat je zegt; wat boeit dat die tokkies uit Dortmund?
Ben ook totaal niet gediend van dat soort praktijken, veelal in de PL. Maar wanneer het een local betreft kan ik er wel sympathie voor opbrengen. Dat lijkt mij bij Hoffenheim het geval? Is toch anders dan zo'n sjeik uit Qatar.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:53 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Goede vraag. De algemene ergernis was dat je door geld "traditie clubs" verdringt en het begrip TraditionsVerein betekent in DL nog wat meer als bij ons, maar waarom specifiek BVB fans een hekel hebben weet ik niet (meer).
Een vriend van me gaat geregeld naar thuiswedstrijden van BVB en ik zal hem eens vragen of hij de precieze achtergrond kent.
Edit: YT-filmpje gevonden met de tonen:
Absoluut een local, hij is opgegroeid in Hoffenheim en is begonnen met (kleine) investeringen toen men nog in de Kreisklasse speelde en dan praat je over het zesde niveau en lager in Duitsland.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:06 schreef msnk het volgende:
[..]
Ben ook totaal niet gediend van dat soort praktijken, veelal in de PL. Maar wanneer het een local betreft kan ik er wel sympathie voor opbrengen. Dat lijkt mij bij Hoffenheim het geval? Is toch anders dan zo'n sjeik uit Qatar.
Als ik stinkend rijk was zou ik ook een boel investeren in Ajax.
En graag, als je dat zou kunnen vragen
1860 München is dit seizoen in handen gevallen van Hasan Ismaik (Saoedi-Arabië).quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:06 schreef msnk het volgende:
[..]
Ben ook totaal niet gediend van dat soort praktijken, veelal in de PL. Maar wanneer het een local betreft kan ik er wel sympathie voor opbrengen. Dat lijkt mij bij Hoffenheim het geval? Is toch anders dan zo'n sjeik uit Qatar.
Zoo, dat is kutquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:53 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Edit: YT-filmpje gevonden met de tonen:
Hij heeft slechts 60% van de aandelen en 49% stemrecht.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 03:31 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
1860 München is dit seizoen in handen gevallen van Hasan Ismaik (Saoedi-Arabië).
Hopelijk blijft deze regel ook overeind staan, hoezeer machtsgeile voorzitters/eigenaars (Martin Kind onder andere) ook anders denken.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:52 schreef fanneke het volgende:
[..]
Hij heeft slechts 60% van de aandelen en 49% stemrecht.
Totale overname van een club, zoals in andere landen, is in Duitsland niet toegestaan (50+1 regel).
Van welke site heb je dit programma geplukt?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 16:26 schreef Nober het volgende:
Speelronde 3.
Vrijdag
20:30 Münchengladbach - VfL Wolfsburg
15:30 Borussia Dortmund - 1. FC Nuremberg
Ik ga er ook heenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 16:49 schreef bassieVL het volgende:
Vrijdagavond staan we weer in het stadion bij Mönchengladbach. Block 14, treppe links.
Zonder De Camargo, Brouwers en Stranzl.
Van de officiële overgetypt, dan kun je fouten verwachten aangezien ik de Duitse competitie niet (tot nauwelijks) volg. Kun jij trouwens even reageren op een vraag van mij bij Candice Swanepoel Danke.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 19:25 schreef fanneke het volgende:
[..]
Van welke site heb je dit programma geplukt?
Münchengladbach is inderdaad een fout. Nuremberg is de Engelse benaming voor Nürnberg.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 19:25 schreef fanneke het volgende:
[..]
Van welke site heb je dit programma geplukt?
Maar waarom Nuremberg wel op zijn Engels en Köln (Cologne) en Hannover (Hanover) niet?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Münchengladbach is inderdaad een fout. Nuremberg is de Engelse benaming voor Nürnberg.
Tweede is geen fout, maar een exoniem (buitenlandse plaatsnaam in lokale taal).
Ligt aan de siteredactie. Laksheid en een gebrek aan structuur.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:50 schreef fanneke het volgende:
[..]
Maar waarom Nuremberg wel op zijn Engels en Köln (Cologne) en Hannover (Hanover) niet?
Ik hoop op een fitte Reus. Ik was namelijk niet onder de indruk van Bobadilla afgelopen wedstrijd.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:18 schreef Majkool het volgende:
[..]
Ik ga er ook heenBlock 1
Eerste keer voor mij
Wie zal voor de goals moeten zorgen vrijdag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |