Ze hebben al achtentwintig keer bevestigd dat die equipement alléén cosmetisch anders zal zijn dan de equipement die een andere speler kan verzamelen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:02 schreef Morthill het volgende:
[..]
Daar heb je een punt, hopelijk geven de items niet te veel voordeel, want dat zou inderdaad gewoon zonde zijn. Zeker bij endgame content moet het gewoon alleen maar esthetisch zijn.
Dat dacht ik ook, maar omdat men hier weer begon over statsquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:07 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Ze hebben al achtentwintig keer bevestigd dat die equipement alléén cosmetisch anders zal zijn dan de equipement die een andere speler kan verzamelen.
Wat ik gelezen heb is dat er items te koop zijn tegen de ingame currency/credits die stats bevatten. Dit zullen geen items zijn die superieur zijn aan andere items in het spel van hetzelfde level. Er zijn dus ergens anders ook items te verkrijgen met gelijkwaardige/dezelfde stats.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:07 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Ze hebben al achtentwintig keer bevestigd dat die equipement alléén cosmetisch anders zal zijn dan de equipement die een andere speler kan verzamelen.
Ik wil juist wel quests volgenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:26 schreef Ceased2Be het volgende:
Ja die stats zullen nooit beter zijn dan wat je in het spel zelf tegen zult komen...
Da's hetzelfde wat je in de Lotro shop ziet; hoop cosmetische items voor degene die hun character willen pimpen en/of geen moeite willen doen om de bijbehorende quests te volgen.
Ja duh, natuurlijk kun je er armour en wapens kopen. Hoe wil je anders je look gaan aanpassen?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:26 schreef Downtime het volgende:
[..]
Wat ik gelezen heb is dat er items te koop zijn tegen de ingame currency/credits die stats bevatten. Dit zullen geen items zijn die superieur zijn aan andere items in het spel van hetzelfde level. Er zijn dus ergens anders ook items te verkrijgen met gelijkwaardige/dezelfde stats.
Maar wat ik zei/bedoelde was dat de items in de shop niet makkelijker/sneller/whatever te verkrijgen zijn om zo een voordeel te behalen.
Het klopt dus dat de items uiteindelijk alleen cosmetisch anders zijn, maar ik heb op meerdere plaatsen op het forum van swtor.com gelezen dat er wel degelijk armors, wapens etc te koop zijn.
En mijn punt was dat ik hoop dat de armors die je kan kopen niet makkelijker / sneller te verkrijgen zijn dat je daar een voordeel uit kan halen, en dan met name op lvl 50. Wie gaat er nu credits uitgeven tijdens het levelen voor items... waarop gereageerd werd dat het puur alleen costmetisch is, terwijl dat niet helemaal het geval is jammer genoeg ...quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:48 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Ja duh, natuurlijk kun je er armour en wapens kopen. Hoe wil je anders je look gaan aanpassen?
Het punt is, je kunt of daar heen gaan op level X en een armour kopen voor bijvoorbeeld 1000 credits met +50 health of je kunt een quest doen en daar een armour krijgen met +50 health. Het enige verschil tussen de twee is dat het er anders uitziet.
Mwoah, dat is een grijs gebied wat mij betreft. Je moet geen voordeel kunnen hebben over andere spelers, maar dat is er niet. Of mensen het dan via een auction house kopen of een ingame vendor, dat zal me aan mijn zak roesten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:57 schreef Downtime het volgende:
[..]
En mijn punt was dat ik hoop dat de armors die je kan kopen niet makkelijker / sneller te verkrijgen zijn dat je daar een voordeel uit kan halen, en dan met name op lvl 50. Wie gaat er nu credits uitgeven tijdens het levelen voor items... waarop gereageerd werd dat het puur alleen costmetisch is, terwijl dat niet helemaal het geval is jammer genoeg ...
Armors etc moeten imo alleen doormiddel van quests / flashpoints te verkrijgen zijn.
Het zijn cosmetische items die verkrijgbaar zijn bij normale vendors.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:57 schreef Downtime het volgende:
[..]
En mijn punt was dat ik hoop dat de armors die je kan kopen niet makkelijker / sneller te verkrijgen zijn dat je daar een voordeel uit kan halen, en dan met name op lvl 50. Wie gaat er nu credits uitgeven tijdens het levelen voor items... waarop gereageerd werd dat het puur alleen costmetisch is, terwijl dat niet helemaal het geval is jammer genoeg ...
Armors etc moeten imo alleen doormiddel van quests / flashpoints te verkrijgen zijn.
Achja , als pve wint in de poll kies ik toch echt gewoon een pvp serverquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:46 schreef Pixell het volgende:
Ik heb het weer ff recht getrokken, pvp servers ftw!
Cha-ching?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:11 schreef Tain het volgende:
Op de site waar ik hem besteld had waren per ongeluk 3 orders op mijn account gezet, terwijl ik er maar voor 1 betaald heb. Dit aangegeven en nu krijg ik bevestiging terug dat het geld van 2 orders terug wordt geboekt...
Yup, paar maanden gratis spelen dusquote:
Als TOR een succes wordt kan dat best rendabel zijn. Er was iemand in het WoW topic die de eerste 3 CE's had verkocht voor meer dan 1000 euro op ebayquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:18 schreef Ceased2Be het volgende:
Psies en 1 extra kopen en kastruimte opofferen vind ik het ook niet waard...
Dan zou ik als ik jou was gewoon wat vaker standby lopen voor je werk dan dit risico nemenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:28 schreef Ceased2Be het volgende:
Na hoeveel jaar en wat verdien je er dan per jaar mee?
Als ik hem nu koop voor 150 euro en moet ik het 5 jaar op de plank hebben staan om er 500 euro voor te vangen?
Ik verdien meer met een weekje standby lopen voor m'n werk...
Het zijn net aandelen, je loopt altijd risico dat ze minder waard worden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:34 schreef Tain het volgende:
[..]
Dan zou ik als ik jou was gewoon wat vaker standby lopen voor je werk dan dit risico nemen
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:30 schreef Pixell het volgende:
Iemand uit mijn wow-guild verkoopt nog steeds CE's van wow, levert hem best wat op, zal iets tussen de 500-1000 euro p. stuk zijn, verschilt per expansion.
Cataclysm CE was laatst in de aanbieding ergens voor iets meer dan 30 euro... Het is ook de enige WoW CE die nog maanden na de release vrij makkelijk te verkrijgen is. Ik heb alleen geen idee of ze de oplage veel groter hebben gemaakt of dat Cataclysm veel minder populair is dan de vorige CE'squote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:55 schreef Morthill het volgende:
Cataclysm kan ik nieuw nog voor 50 euro krijgen.
Dat vroeg ik me ook al af, maar hij heeft volgens mij vrij goed verkocht, dus ik denk dat het gewoon de oplage is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:16 schreef Tain het volgende:
[..]
Cataclysm CE was laatst in de aanbieding ergens voor iets meer dan 30 euro... Het is ook de enige WoW CE die nog maanden na de release vrij makkelijk te verkrijgen is. Ik heb alleen geen idee of ze de oplage veel groter hebben gemaakt of dat Cataclysm veel minder populair is dan de vorige CE's
Alsof het ooit leuk is om gameplaybeelden van een (MMO)RPG te bekijken. Ook moet je je bedenken dat het tot nu toe allemaal laag level (rond de level 10) gameplay is wat getoond is en je weet niks van het verhaal af en dus waar iemand daadwerkelijk mee bezig is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:46 schreef DeX090 het volgende:
Denken mensen hier hetzelfde of anders over en zo ja, waarom dan? Waarom zou deze game zich onderscheiden van de vele voorgaande (gesneuvelde) pogingen om Blizzard van de troon te stoten?
Nou ja, ik heb ook een lading gameplaybeelden gezien van de start van GW2 en die waren toch wel leuk om te zien ja. Dat was ook allemaal low level (starting zones) maar zag er toch heel wat beter uit dan SW:TOR. Begrijp me niet verkeerd, ik vraag me oprecht af of dit een goeie game wordt omdat ik me eigenlijk de tering verveel sinds ik gekapt ben met WoW (onderbroken door goeie singleplayer games als AC:Brotherhood en LA Noire enzo). Ik zie het tot nu toe alleen niet echt, dus ik hoop overtuigd te worden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:13 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Alsof het ooit leuk is om gameplaybeelden van een (MMO)RPG te bekijken. Ook moet je je bedenken dat het tot nu toe allemaal laag level (rond de level 10) gameplay is wat getoond is en je weet niks van het verhaal af en dus waar iemand daadwerkelijk mee bezig is.
Maar nee ze gebruiken geen revolutionair nieuw combat systeem in SWTOR.
Ik vond WoW ook geweldig maar de statische en repetitieve gameplay is toch wel waar ik uiteindelijk op afknapte. Ik heb het jarenlang met veel plezier gespeeld maar de laatste uitbreiding was toch wel de druppel. Ik geloof ook best dat de story delivery naar een nieuwe standaard getild wordt (zoals het filmpje van TheOddDutchGuy illustreert), BioWare heeft ten slotte een enorme naam hoog te houden op dat gebied. Echter, de gameplay ziet er eigenlijk net zo uit als in WoW, terwijl de MMORPG-wereld naar mijn mening wel toe is aan een nieuwe impuls op dat gebied. Ik heb er wel een paar gespeeld sinds het begin van WoW, waaronder Age of Conan, LotR:Online en recentelijk een trial van Rift maar allemaal doen ze hetzelfde, namelijk WoW kopiëren. Graphics boeien me overigens vrij weinig, ik ben niet zo van de sci-fi stijl maar als een game goed is (zoals Mass Effect 2) dan speel ik 'em graag.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:56 schreef Downtime het volgende:
@ DeX090:
Smaken verschillen. Wat ik van GW2 heb gezien trekt mij niet. Zo vind ik de graphics, ondanks dat die goed zijn, niks en de graphics van TOR trekken mij meer (terwijl deze als minder beschouwd kunnen worden).
En op je eerder vraag: ik kijk er, hoe meer ik zie ook meer naar uit.
Maar ik kan je niet zeggen of jij dit spel moet gaan kopen. Ik vond WoW echt geweldig terwijl iemand anders het nog geen 5 minuten vol hield.
Als ik oude filmpjes van raids terug kijk van WoW is het ook allemaal erg statisch, maar toen ik op dat moment speelde ervaarde ik dat totaal niet.
Naja ik heb een paar filmpjes gezien van 30-45 minuten waarin ze vooral de gameplay beschrijven en de grote pre die in GW2 vind hebben is dat het juist niet statisch is. Het is veel meer gericht op individuele speelkwaliteiten dan organisatie en een paar simpele dingetjes om op te letten (opzij stappen bij void zones, dat soort ongein). Positionering is heel belangrijk, en je bent dus veel meer aan het bewegen. Wat ik bij SWTOR zag was een kereltje die van achter een muurtje aan het schieten was, bijna Gears of War stijl en verder niet zo veel deed (weet de class overigens niet). Maar goed, het is afwachten hoe dat zich ontwikkelt naarmate je hoger komt in de levels, want zoals je aangeeft is het gewoon afwachten hoe de endgame eruit ziet. Ik ben in ieder geval heel benieuwd, want dat er een gigantische game aankomt, staat buiten kijf.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:37 schreef Downtime het volgende:
Mja maar GW2 heeft alleen wat animaties die wat spectaculairder overkomen, wat ik van een dungeon / group gameplay zag was dat ook op 1 plek stil staan en dus ook gewoon statisch (heb er niet veel van gezien, kan dus fout zitten). Dat is gewoon PvE in een MMO, ik zou ook niet weten of ze dit kunnen verbeteren (AI verbeteren en niet alles zo gescript over laten). En qua endgame heb je gelijk, maar bij geen enkele MMO weet je of de endgame goed is als dit de eerste is van die uitgever.
Dat iets werkt betekent niet dat je het niet kunt verbeteren. NES-games waren ook prima, maar we verwachten tegenwoordig toch echt meer.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:52 schreef Pixell het volgende:
If it ain't broke, don't fix it.
Daarom hebben al die MMO's dezelfde opzet en iedereen die zegt dat het wow kopieert. Denk even terug aan Everquest en Lineage!
Lekkere vergelijking ook zucht.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:37 schreef Morthill het volgende:
[..]
Dat iets werkt betekent niet dat je het niet kunt verbeteren. NES-games waren ook prima, maar we verwachten tegenwoordig toch echt meer.
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:37 schreef Morthill het volgende:
[..]
Dat iets werkt betekent niet dat je het niet kunt verbeteren. NES-games waren ook prima, maar we verwachten tegenwoordig toch echt meer.
Je geeft echt geen enkel argument, waarom de besturing van WoW niet verbeterd kan wordenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Lekkere vergelijking ook zucht.
NES systeem en hoe de gameplay was kon uiteraard verbeterd worden door bijv. de SNES en uiteindelijk nieuwere consoles en controllers.
WoW en andere mmo's hebben een bepaalde besturing omdat het werkt.
Kwa gameplay doet WoW veel goed (en ook sommige dingen slecht).
Het is good business om te kijken wat het goed deed en dat over te nemen.
Ik heb het ook niet over graphics. Als we niks anders doen dan iets wat werkt overnemen speelden we nu nog steeds op dezelfde manier als we deden op de NES. Gameplay van toen werkte, dus waarom zouden we het verbeteren?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:13 schreef Pixell het volgende:
[..]
![]()
Ik heb het hier dan ook niet over graphics e.d. maar over de zaken zoals: besturing, UI, gameplay (in zekere mate).
Als je kijkt naar: Everquest, Lineage, WoW, GW, Rift, LotR, etcetc.. allemaal dezelfde opbouw qua game.
Zoals ik al zei, if it ain't broke, don't fix it.
Jij geeft alleen maar omschrijvingen en geen details of uitleg.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:15 schreef Morthill het volgende:
[..]
Je geeft echt geen enkel argument, waarom de besturing van WoW niet verbeterd kan wordenHet enige wat je zegt is 'het werkte vijf jaar terug, dus waarom zouden we het veranderen?'.
Weet je wat good business is? Kijken wat werkt, dat overnemen en dan verbeteren. Dat is zo'n beetje hoe elke ontwikkeling in de mensheid bereikt is. Stil staan is achteruit gaan.
[..]
Ik heb het ook niet over graphics. Als we niks anders doen dan iets wat werkt overnemen speelden we nu nog steeds op dezelfde manier als we deden op de NES. Gameplay van toen werkte, dus waarom zouden we het verbeteren?
Heeft geen van jullie een inhoudelijk argument?
De toevoeging van de muis in de besturing is misschien niet geheel irrelevant geweest in de ontwikkeling van Doom naar Call of Duty. De multiplayer die is toegevoegd is ook wel een enorme pilaar in de ontwikkeling van het genre geweest.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:21 schreef Pixell het volgende:
Inhoudelijk argument of niet..
Blijkbaar staat de game-industrie dan al 20 jaar stil.
Wel eens gehoord van het genre FPS? Wolfenstein, Doom, Counter-Strike?
Grappig dat een CoD en Battlefield precies hetzelfde werken en nog steeds immens populair.
Als je niet bereid bent mijn posts te lezen, waarom reageer je er dan wel opquote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Jij geeft alleen maar omschrijvingen en geen details of uitleg.
Je hebt geen verstand van zaken als je vind dat men niet moet kijken naar wat er al is en kijken of dat goed werkt of niet.
Moet wel lekker discussiëren zijn, gewoon niet luisteren naar je tegenstander en je eigen mening blijven spuien.quote:Weet je wat good business is? Kijken wat werkt, dat overnemen en dan verbeteren.
Dan zul je met nieuwe vormen van besturing aan moeten komen voor computers.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:30 schreef Morthill het volgende:
[..]
De toevoeging van de muis in de besturing is misschien niet geheel irrelevant geweest in de ontwikkeling van Doom naar Call of Duty. De multiplayer die is toegevoegd is ook wel een enorme pilaar in de ontwikkeling van het genre geweest.
Het is exact ook mijn punt, je pakt wat werkt en je verbetert het in de loop der jaren. Niemand die nu nog een FPS zou spelen als je moest mikken met de toetsen en alleen maar door gangen liep om deuren te openen naar andere gangen.
Zo moet je dus ook kijken naar het MMO-genre. De gameplay van WoW is goed, maar zeker niet perfect. Dus je kunt het prima nemen als fundament om op verder te bouwen. Meer invloed van de speler op de combat om het wat minder statisch te maken zou dan gewoon vooruitgang kunnen zijn. Als je echt 0,0 verandert, dan sta je stil en ga je dus weer naar de jaren '80 en spring je weer van platform naar platform, terwijl af en toe de vloer instort of een badguy uithaalt met zijn zwaard waarbij je ontwijkt terugslaat en doorloopt naar de eindbaas.
Ik leg je de feiten uit zoals ze zijn.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:32 schreef Morthill het volgende:
[..]
Als je niet bereid bent mijn posts te lezen, waarom reageer je er dan wel op
[..]
Moet wel lekker discussiëren zijn, gewoon niet luisteren naar je tegenstander en je eigen mening blijven spuien.
Vaak bereik je een punt dat het erg lastig is om te vernieuwen.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:30 schreef Morthill het volgende:
[..]
De toevoeging van de muis in de besturing is misschien niet geheel irrelevant geweest in de ontwikkeling van Doom naar Call of Duty. De multiplayer die is toegevoegd is ook wel een enorme pilaar in de ontwikkeling van het genre geweest.
Het is exact ook mijn punt, je pakt wat werkt en je verbetert het in de loop der jaren. Niemand die nu nog een FPS zou spelen als je moest mikken met de toetsen en alleen maar door gangen liep om deuren te openen naar andere gangen.
Zo moet je dus ook kijken naar het MMO-genre. De gameplay van WoW is goed, maar zeker niet perfect. Dus je kunt het prima nemen als fundament om op verder te bouwen. Meer invloed van de speler op de combat om het wat minder statisch te maken zou dan gewoon vooruitgang kunnen zijn. Als je echt 0,0 verandert, dan sta je stil en ga je dus weer naar de jaren '80 en spring je weer van platform naar platform, terwijl af en toe de vloer instort of een badguy uithaalt met zijn zwaard waarbij je ontwijkt terugslaat en doorloopt naar de eindbaas.
Een goed begin zou zijn als je niet reageert op wat je wilt dat ik zeg en daarbij roept dat ik geen verstand van zaken heb, maar daadwerkelijk reageert op wat ik zeg.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik leg je de feiten uit zoals ze zijn.
Er zal ongetwijfeld gekeken worden naar nieuwe mogelijkheden op de achtergrond zoals games voor mobieltjes en de besturing voor zulke zaken.
Maar keyboards etc die zijn er nu eenmaal als hoofdmiddel kwa besturing.. so.. what do you want me to say exactly?
Ik zeg toch ook niet dat er een nieuwe controller moet komen? Het is een manier waarop het genre FPS vooruit is gegaan, maar ik noemde ook andere punten die het genre veranderd hebben, punten waar geen nieuwe controllers voor nodig zijn.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dan zul je met nieuwe vormen van besturing aan moeten komen voor computers.
Je hebt controllers/muizen/keyboards.. al zou je wat nieuws bedenken zoals een razer nostromo of een g13 controlpad etc.
Dan moet het nog wijdverbreid zijn en bij veel mensen in huis.
Dat zal jaren duren.. voor zulke veranderingen zal er dus eerst andere besturing als mainstream moeten komen voordat games erop aangepast kunnen worden.
Developers van games gaan nou eenmaal niet en een spel ontwikkelen en een nieuw besturings systeem voor pc's. (op console boeren na dan)
Mjah, APB was niet echt een MMOFPS natuurlijkquote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:48 schreef Pixell het volgende:
[..]
Vaak bereik je een punt dat het erg lastig is om te vernieuwen.
Het enige wat ik hierbij dit genre zou kunnen bedenken is dat je spells bijv. zou kunnen richten, maar dan krijg je meer een mmofps (zoals APB) en dat faalde enorm.
Of je moet van die virtuele hardware hebben, waar je de game kan besturen met je gedachten ^^
Dat laatste ben ik helemaal met je eensquote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:53 schreef Downtime het volgende:
PvE is hoofdzakelijk statisch door de AI. De AI in een MMO is nu eenmaal zo dat alles te voorspellen valt wanneer je de mechanismes van een gevecht door hebt.
Je kan het wel minder statisch laten lijken door spectaculaire moves en animaties etc, maar als ik met met 16/20/whatever aantal spelers op een klein stukje de animaties heb van bijv Dragon Age 2 waar melee overal en nergens door elkaar heen gaat en elke x sec switched van target dat niemand meer weet waar de ander is of mee bezig is komt niet ten goede in een MMO.
Kan zijn dat het aan mij ligt en dat ik er gewoon niks van snap maar om binnen een MMO een balanced combat systeem te maken die zowel bij PvE als PvP werkt ben je aardig wat tijd aan kwijt. In dit geval zou dat dan dus tijd zijn geweest die niet in het dialoog systeem of het verhaal.
Neemt niet weg dat Morthill wel gelijk heeft dat er vooruit gang moet zijn, maar de vooruitgang van SW:TOR ten opzichte van andere spellen in het genre is de toevoeging van de keuzes, voice-over en per class een appart verhaal.
Had niet anders verwachtquote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:54 schreef Morthill het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik helemaal met je eenshet is hoe BioWare het genre naar een nieuw niveau tilt.
De balans kan er dan inzitten dat de draak bijvoorbeeld minions heeft die wel groundbased zijn? Jedi die hun lightsaber gooien?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:37 schreef Pixell het volgende:
Het is gewoon ook lastig te balancen..
Denk maar bijvoorbeeld aan wow, stel dat je een raid doet vs. een draak. (ik speel een warlock) als die draak omhoog vliegt, kan ik nog steeds op zijn hoofd richten met mijn shadowbolt, de melee is daarentegen gewoon fucked!die springt nooit hoog genoeg om ook maar zijn staart te raken.
troopers/elke klasse kan gewoon rennen en schieten etc.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:50 schreef Morthill het volgende:
[..]
Een goed begin zou zijn als je niet reageert op wat je wilt dat ik zeg en daarbij roept dat ik geen verstand van zaken heb, maar daadwerkelijk reageert op wat ik zeg.
[..]
Ik zeg toch ook niet dat er een nieuwe controller moet komen? Het is een manier waarop het genre FPS vooruit is gegaan, maar ik noemde ook andere punten die het genre veranderd hebben, punten waar geen nieuwe controllers voor nodig zijn.
De core van een genre blijft gelijk door de jaren heen, voor FPS is dat rondlopen en vijanden neerschieten, voor racegames is dat in een auto stappen en over een circuit scheuren en voor fighters is dat je tegenstanders slaan en/of schoppen tot ze verslagen zijn. Wat die core is voor de MMORPG is wat lastiger te definiëren, maar het zal iets te maken hebben met open wereld, quests, combat, online medespelers en personage-ontwikkelingen. Die open wereld is niet eens een eis volgens mij. Daar zijn natuurlijk genoeg variabelen om uit te werken.
Laat ik het proberen te illustreren met een voorbeeldje. Combat in Star Wars tussen troopers kan heel statisch zijn zoals we dat kennen van KotOR (de eerste missies). Je hoeft weinig tot niets te bewegen, schiet af en toe automatisch en voegt wat skills toe tot je vijanden dood zijn. Prima concept en dat werkt. Dat wordt redelijk toegepast op wat WoW biedt, omdat WoW ook het long range combat heeft. Je kunt vaak op een afstandje schieten en hoeft niet veel meer te doen.
Maar een andere optie was geweest om wat over te nemen uit Battlefront. Je moet mikken op vijanden om ze te kunnen raken, waar je ze raakt kan invloed hebben op de schade die je doet etc. Dat kan perfect functioneren in een MMO, zowel in PvE als in PvP en dat hoeft niet ten koste te gaan van de close combat-classes.
Ik zeg niet dat het beter werkt, heb het niet getest dus zou het niet weten. Misschien heeft BioWare het ook wel getest en kwamen ze tot de conclusie dat het niet werkt. Het zou prima kunnen. Mijn punt is simpelweg dit: puur omdat optie A werkt, wil niet zeggen dat er geen punten zijn waarop optie A nog verbeterd kunnen worden.
Je leest in ieder geval wat ik postquote:Op woensdag 3 augustus 2011 19:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
troopers/elke klasse kan gewoon rennen en schieten etc.
ik lees idd netjes alles hoor.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:26 schreef Morthill het volgende:
[..]
Je leest in ieder geval wat ik post
In WoW is dat overigens ook mogelijk.
Krayt Dragons zul je vast wel tegenkomen op Tatooine.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:52 schreef Downtime het volgende:
als er maar geen draak in SW:TOR zit... die mag wow van mij houden.
Mwah misschien in 40k dark millenium.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 20:52 schreef Morthill het volgende:
Je weet toch dat als je shooters speelt je meer skills nodig hebt dan een tegenstander selecteren en op spells klikkenMikken komt er ook nog bij kijken en dat is niet nodig in de standaard MMORPG-combat.
De Krayt Dragon was al gedood in Kotor 1quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:01 schreef JediSimons het volgende:
[..]
Krayt Dragons zul je vast wel tegenkomen op Tatooine.
[ afbeelding ]
hmmm zo bekend ben ik nou ook weer niet met het star wars universum... en kotor 1 heb ik eindelijk gefixxed dat ik van een planeet af kan vliegen zonder te crashen, maar het schiet niet echt op als je na elk gevrecht moet saven en laden omdat je character vast staat. Dus die moet ik de komende tijd maar eens uit gaan spelenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:01 schreef JediSimons het volgende:
[..]
Krayt Dragons zul je vast wel tegenkomen op Tatooine.
[ afbeelding ]
Ik las ergens dat niemand buiten de EU een invite kon krijgen tot de beta server(s)quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:39 schreef JediSimons het volgende:
Iemand in beta? Lees op SWTOR forum dat er weer een paar invites zijn verstuurd.
Bedoel je binnen of buiten de EU? Want GamewizX woont in Amerika.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:45 schreef Downtime het volgende:
[..]
Ik las ergens dat niemand buiten de EU een invite kon krijgen tot de beta server(s)
Bedoelde buiten de VS... jeez wat een fout. Dus niemand binnen de EUquote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:50 schreef JediSimons het volgende:
[..]
Bedoel je binnen of buiten de EU? Want GamewizX woont in Amerika.
http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=410439
Correct.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:53 schreef Downtime het volgende:
[..]
Bedoelde buiten de VS... jeez wat een fout. Dus niemand binnen de EU
Over dit soort dingen gaan best tegenstrijdige dingen rond.quote:
Bullshit, er zijn al tal van testers uit de EU.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:45 schreef Downtime het volgende:
[..]
Ik las ergens dat niemand buiten de EU een invite kon krijgen tot de beta server(s)
Relaxquote:Op woensdag 3 augustus 2011 22:44 schreef Chocolatebear het volgende:
[..]
Bullshit, er zijn al tal van tester uit de EU.
D'ah! Now you're making me angry!quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:09 schreef Downtime het volgende:
[..]
Relax. Ik had het alleen gelezen op het forum met een aantal argumenten die erbij werden geplaats die best logisch/overtuigend overkwamen en nog niet iets gehoord/gelezen dat het anders was.
Blijkbaar is het anders, maar dat wist ik niet.
Denk aan je bloeddruk.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:12 schreef Chocolatebear het volgende:
[..]
D'ah! Now you're making me angry!
als binnen nu en twee weken de datum komt zal het wel in Keulen bekend worden, dat lijkt me sowieso de logischte plek.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:16 schreef rednitro het volgende:
Het is niet meer mogelijk om je systeem te scannen voor het beta testen.
Dus inschrijven voor testen kan niet meer ...... zou het ?
Ook lees ik dat de release aangekondigd zou worden op 1 van de volgende conferenties.
Er zijn er nog 2 over.
Men speculeert dat tussen nu en 2 weken de release datum bekend is.
Dat zou kunnen betekenen dat de game eind September uitkomt?
Fingers crossed.
Ze hebben al meerdere keren aangegeven dat de Beta weekends hoogst waarschijnlijk door zullen gaan tot en MET oktober. Sowieso snap ik niet hoe je op een september/begin oktober release kan komen als ze zelf aangeven "Holiday 2011"quote:Op donderdag 4 augustus 2011 21:31 schreef rednitro het volgende:
Ik denk serieus dat Bioware wel eens voor een verrassing kan zorgen.
En de game eind deze maand een datum krijgt.
De September beta is voornamelijk stress test, alle (meeste) bugs zijn al weg.
Zou best wel eens snel kunnen gaan, Eind September begin Oktober is best mogelijk.
Ik ga ff lekker mee speculeren:quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:47 schreef Pixell het volgende:
reken maar niet op september/oktober, ik denk eerder november/december
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:29 schreef rednitro het volgende:
Omdat een grote beta wijst op een soort van open beta's
en wanneer doe je open beta's?
Juist een aantal weken voor launch, daarom.
En als dat zo is dan zien we eind deze maand waarschijnlijk een releasedate.
Releasedate + 4 weken.
Ik denk dat Bioware de competitie wil verrassen,
Het zo zomaar kunnen dat ze eind Augustus een datum neer plempen van iets als 20 September.
Een bliksem release. 2 weekenden open beta gevolgd door de headstart.
En ik denk dat de game gewoon klaar is.
Recent Patch Notequote:World Bosses have been added on Tatooine and Belsavis
Met veertig man een draak verslaan die over twee jaar door alle expansions te soloën is door de gemiddelde jedi knight?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:57 schreef JediSimons het volgende:
[..]
Recent Patch Note
Dat moet een Krayt Dragon zijn! Kan niet anders!
Klinkt als Molten Corequote:Op vrijdag 5 augustus 2011 05:02 schreef Morthill het volgende:
[..]
Met veertig man een draak verslaan die over twee jaar door alle expansions te soloën is door de gemiddelde jedi knight?
Hoop dat ze dit soort dingen wel een beetje beter gaan aanpakken dan dat Blizzard dat gedaan heeft...quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 05:02 schreef Morthill het volgende:
[..]
Met veertig man een draak verslaan die over twee jaar door alle expansions te soloën is door de gemiddelde jedi knight?
Hoe zie je dit dan voor je ?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:14 schreef Tain het volgende:
[..]
Hoop dat ze dit soort dingen wel een beetje beter gaan aanpakken dan dat Blizzard dat gedaan heeft...
Ieder geval niet de gear + stats zo upscalen dat de eerste de beste random item die je in de expansion kan vinden betere stats heeft dan je Tier 38 Epic.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:43 schreef Altron het volgende:
[..]
Hoe zie je dit dan voor je ?
Elke keer alle raid bosses upscalen ?
Mwah het zou me niks verbazen als dat wanneer je een "planeet" kwa storyline hebt afgemaakt en je voorbij het beoogde level niveau bent je niet meer terug kan naar de planeet.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:14 schreef Tain het volgende:
[..]
Hoop dat ze dit soort dingen wel een beetje beter gaan aanpakken dan dat Blizzard dat gedaan heeft...
Hehe ja , dat was een beetje jammer idd.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:47 schreef Tain het volgende:
[..]
Ieder geval niet de gear + stats zo upscalen dat de eerste de beste random item die je in de expansion kan vinden betere stats heeft dan je Tier 38 Epic.
Tuurlijk kan dat wel, je kunt overal heenvliegen met de ruimteschip. Zeker omdat ze ook heroic modes (willen gaan) toevoegen voor de lage level instances. Het zou in alle opzichten gewoon totaal onlogisch zijn, dat je niet meer terug kan. .quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Mwah het zou me niks verbazen als dat wanneer je een "planeet" kwa storyline hebt afgemaakt en je voorbij het beoogde level niveau bent je niet meer terug kan naar de planeet.
Waarom zouden ze in vredesnaam snel willen releasen als de NDA massaal gebroken wordt? Het is niet opeens dat het spel daardoor sneller af is. Veel testers hebben al aangegeven dat er nog veel werk voor de boeg is, Bioware heeft aangegeven dat ze beta weekenden (dus geen hele maand) doen in september en misschien ook wel in oktober. Mij lijkt een november release logischer.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:33 schreef rednitro het volgende:
Want zodra de soort van open beta een feit is dan zal het aantal leaks niet meer te houden zijn.
En dan zullen ze snel willen releasen.
je gaat mij niet vertellen dat ze 4 weken lang duizenden spelers inviten en vervolgens pas een maand later de game gaan lanceren.
Ik kan me anders nog herinneren dat ik een epic level 60 item verving door groen spul rond level 63.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:53 schreef Altron het volgende:
[..]
Hehe ja , dat was een beetje jammer idd.
Nou moet ik wel zeggen dat dit eigenlijk alleen het geval was toen wotlk uitkwam.
Dat verschil was ineens zo bizar groot :S
Dat lijkt me sterk , want je kan al naar elke planeet reizen , zelfs als je level nog veelste laag is.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Mwah het zou me niks verbazen als dat wanneer je een "planeet" kwa storyline hebt afgemaakt en je voorbij het beoogde level niveau bent je niet meer terug kan naar de planeet.
quote:''Once you have your ship, every planet in the galaxy can be flown to.
Of course, flying to a level 40 planet at level 12 might not be the greatest idea, but still, you can do that.”
True , alleen bij wotlk was alles wat je gelijk kreeg al beter.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:55 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Ik kan me anders nog herinneren dat ik een epic level 60 item verving door groen spul rond level 63.
Met TBC was dat ook al een beetje zo, maar het is steeds een beetje extremer geworden en ik vind het ook niet zo gek dat ze van level 80 naar 85 zijn gegaan. Hadden ze level 90 gedaan dan hadden tanks met 1 miljoen HP ofzo rondgelopen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:53 schreef Altron het volgende:
[..]
Hehe ja , dat was een beetje jammer idd.
Nou moet ik wel zeggen dat dit eigenlijk alleen het geval was toen wotlk uitkwam.
Dat verschil was ineens zo bizar groot :S
Ja klopt , het verschil was imo ook ineens te groot...quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:57 schreef Tain het volgende:
[..]
Met TBC was dat ook al een beetje zo, maar het is steeds een beetje extremer geworden en ik vind het ook niet zo gek dat ze van level 80 naar 85 zijn gegaan.
Ah okay ..god ik kan alle info over dit spel niet meer onthouden. xDquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:55 schreef Altron het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk , want je kan al naar elke planeet reizen , zelfs als je level nog veelste laag is.
Andersom moet dan ook mogelijk zijn neem ik aan.
[..]
Ja maar omdat dit zo story based lijkt te zijn.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 14:38 schreef Pixell het volgende:
Kan je het je voorstellen dat je niet naar een oud gebied terug kan..
zat in wow iedereen in mount hyjal nu
Waarom zou je de normale editie bij één van die 3 (of eigenlijk 2) dure winkels halen?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 15:46 schreef Pixell het volgende:
Normal Edition: Bart Smit, E-plaza, Bol.com
Deluxe Edition: Origin.com
Collecters Edition: E-plaza (alleen reserveren, dus 20e betalen om daarna nog eens 130e bij te leggen)
Raids zijn Operationsquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:46 schreef ConscienceNL het volgende:
Raids in WoW = ... in SWTOR?
Instances in WoW = ... in SWTOR?
Flashpoints toch?quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:50 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Raids zijn Operations
Wat zijn instances?
Flashpoints: http://www.swtor.com/info/systems/flashpointsquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 18:50 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Raids zijn Operations
Wat zijn instances?
Ik zie ik zie niet wat jij wel ziet... behalve een paar luitjes die waarscheinlijk TOR spelen op Comic-Con zie ik volgens mij iets over het hoofdquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:02 schreef Chocolatebear het volgende:
Even more important:
[ afbeelding ]
Ze zijn alle 4 van EMT, shenkie. Kijk 'ns naar het shirt van de dude helemaal rechts.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 00:19 schreef Asschen_sukar het volgende:
http://www.epicmealtime.com/
Hij lijkt er wel echt heel erg op
Op dit moment MW2quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:44 schreef Pixell het volgende:
Beter dat je die pics ff hebt ge-edit!
Nu kan ik ze tenminste helemaal zien
Off-topic:
- Wat doet iedereen om zichzelf bezig te houden tot SWTOR?
Onze guild opbouwen. Website uitbreiden, voorbereidingen, promoten etc.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:44 schreef Pixell het volgende:
Beter dat je die pics ff hebt ge-edit!
Nu kan ik ze tenminste helemaal zien
Off-topic:
- Wat doet iedereen om zichzelf bezig te houden tot SWTOR?
Ziet er netjes uitquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:56 schreef JediSimons het volgende:
[..]
Onze guild opbouwen. Website uitbreiden, voorbereidingen, promoten etc.
Voor de rest beetje Battlefield BC2 op PS3. That's it.
Wie is Malgore?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:56 schreef JediSimons het volgende:
[..]
Onze guild opbouwen. Website uitbreiden, voorbereidingen, promoten etc.
Voor de rest beetje Battlefield BC2 op PS3. That's it.
Momenteel, vier dagen in de week werken op de bus en daarnaast af en toe een toffe indiegame. Morgen werken aan preview van Sengoku, en werken is hier echt het goede werkwoordquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:44 schreef Pixell het volgende:
Beter dat je die pics ff hebt ge-edit!
Nu kan ik ze tenminste helemaal zien
Off-topic:
- Wat doet iedereen om zichzelf bezig te houden tot SWTOR?
Op het moment: http://www.humblebundle.com/quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 15:44 schreef Pixell het volgende:
Off-topic:
- Wat doet iedereen om zichzelf bezig te houden tot SWTOR?
Nee geen info behalve heel algemeen dat het geen "rare of vreemde" bedragen zullen zijn.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:13 schreef DragonFodder het volgende:
Misschien heb ik het gemist, maar is er al iets bekend over de abonnementskosten? Vind het wel raar dat er al wel gepreorered kan worden terwijl de volledige prijs nog niet bekendis.
Ja, en wat vinden zij "rare" of "vreemde" bedragen? Schat zelf dat het rond de ¤10,- per maand gaat kosten, wat nog wel fors is aangezien de game al ¤60,- kost.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee geen info behalve heel algemeen dat het geen "rare of vreemde" bedragen zullen zijn.
Denk dat je dat niet gaat redden, maandelijkse kosten van nagenoeg elke andere MMO zit tussen de 12 en de 15 euro. Dat de game 'al' ¤60,- kost is niet relevant in deze, de ontwikkel- en onderhoudskosten zullen toch terugverdiend moeten worden door de maandelijkse abo's.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:46 schreef ConscienceNL het volgende:
[..]
Ja, en wat vinden zij "rare" of "vreemde" bedragen? Schat zelf dat het rond de ¤10,- per maand gaat kosten, wat nog wel fors is aangezien de game al ¤60,- kost.
Dan nog is het slimmer om het minstens voor de helft te verkopen = meer mensen die het kopen = meer maandelijkse inkomsten. Binnen 2-3 maanden hebben ze dan wel ongeveer ¤60,- totaal verdiend.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:48 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Denk dat je dat niet gaat redden, maandelijkse kosten van nagenoeg elke andere MMO zit tussen de 12 en de 15 euro. Dat de game 'al' ¤60,- kost is niet relevant in deze, de ontwikkel- en onderhoudskosten zullen toch terugverdiend moeten worden door de maandelijkse abo's.
Ja maar zo zal het niet werken het is wishful thinking wat je nu doet.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:50 schreef ConscienceNL het volgende:
[..]
Dan nog is het slimmer om het minstens voor de helft te verkopen = meer mensen die het kopen = meer maandelijkse inkomsten. Binnen 2-3 maanden hebben ze dan wel ongeveer ¤60,- totaal verdiend.
Maar waarom zouden ze dat doen als alle voorgangers al hebben laten zien dat je best ¤60,- voor het basisspel kunt vragen? Meer winst bij initiële verkoop is een sneller break-even-point.quote:Op zondag 7 augustus 2011 11:50 schreef ConscienceNL het volgende:
[..]
Dan nog is het slimmer om het minstens voor de helft te verkopen = meer mensen die het kopen = meer maandelijkse inkomsten. Binnen 2-3 maanden hebben ze dan wel ongeveer ¤60,- totaal verdiend.
Daar komt bij dat de eerste maand altijd gratis is als hetware.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:11 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Maar waarom zouden ze dat doen als alle voorgangers al hebben laten zien dat je best ¤60,- voor het basisspel kunt vragen? Meer winst bij initiële verkoop is een sneller break-even-point.
Als het spel 3.000.000 exemplaren bij launch verkoopt lopen ze ¤90.000.000 mis als ze het voor ¤30 euro verkopen ipv ¤60... als iedereen bereidt is toch ¤60 te lappen voor het basisspel waarom zou je dat bedrag dan laten liggen? De ontwikkelkosten waren hoog genoeg.
Je weet niet of ze ook 3.000.000 exemplaren bij launch verkopen als het ¤60,- per exemplaar isquote:Op zondag 7 augustus 2011 12:11 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Maar waarom zouden ze dat doen als alle voorgangers al hebben laten zien dat je best ¤60,- voor het basisspel kunt vragen? Meer winst bij initiële verkoop is een sneller break-even-point.
Als het spel 3.000.000 exemplaren bij launch verkoopt lopen ze ¤90.000.000 mis als ze het voor ¤30 euro verkopen ipv ¤60... als iedereen bereidt is toch ¤60 te lappen voor het basisspel waarom zou je dat bedrag dan laten liggen? De ontwikkelkosten waren hoog genoeg.
Er is echt wel gedegen marktonderzoek gedaan naar wat de prijs van het spel moest worden.quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:27 schreef ConscienceNL het volgende:
[..]
Je weet niet of ze ook 3.000.000 exemplaren bij launch verkopen als het ¤60,- per exemplaar is
Maar het is gewoon afwachten wat de maandelijkse kosten worden.
Het zou me oprecht verbazen als er marktonderzoek is gedaan. Veel waarschijnlijker is dat ze gewoon standaardprijzen aanhouden. Industrie is er niet een die altijd even goed nadenkt.quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:45 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Er is echt wel gedegen marktonderzoek gedaan naar wat de prijs van het spel moest worden.
Maken ze hem goedkoper (of een stuk duurder), dan lopen ze simpelweg inkomsten mis.
MOST KLAPP'N HEBB'N JUNG!?quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:11 schreef Morthill het volgende:
[..]
Het zou me oprecht verbazen als er marktonderzoek is gedaan. Veel waarschijnlijker is dat ze gewoon standaardprijzen aanhouden. Industrie is er niet een die altijd even goed nadenkt.
quote:Op zondag 7 augustus 2011 14:21 schreef RickoKun het volgende:
[..]
MOST KLAPP'N HEBB'N JUNG!?
Nee hoor grapjen, maar het lijkt me sterk dat ze geen marktonderzoek doen. Neger, wat denkst nou? Dat die bois met hun mega giga dure project niet gaan nadenken over hoe ze het publiek het beste kunnen benaderen, financieel gezien? Uiteindelijk gaat het JUIST daarover.
De Mace Windu posse ontspoort een beetje.quote:Op zondag 7 augustus 2011 23:25 schreef Pixell het volgende:
We zitten toch nog steeds in een nederlands star wars topic, of?
Daar ben je aan het verkeerde adres.quote:Op maandag 8 augustus 2011 11:08 schreef Morthill het volgende:
[offtopic]
hoop dat George ooit nog de Episode III-versie uitbrengt waarin we te zien krijgen hoe Shaak Ti gedood wordt door Grievous.
[/offtopic]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de mensen die een Ashoka/Shaak Ti kloon willen spelen. Met het legacy system kan je andere races vrijspelen voor classes. Er is weinig over bekend dus het kan best zijn dat het eerst bij de "bestaande" races blijft. Maar hopelijk is het mogelijk om een bepaald moment een tortuga aan te gaan maken.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:45 schreef GeekyMe het volgende:
[..]
Daar ben je aan het verkeerde adres.Nee, die scene met Grievous is daadwerkelijk ooit gemaakt en deels uitgelekt voor de release van de filmSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen uiteindelijk is besloten om Shaak Ti de film te laten overleven. Maar de scene bestaat wel.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
Je word level 50 en voila je speelt bepaalde nieuwe "rassen" vrij om opnieuw mee te spelen bij de volgende character die je aanmaakt.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:03 schreef LeaderRoel het volgende:
Kan iemand mij precies uitleggen wat het Legacy System is?
Cyborg is toch hopelijk beschikbaar aan het begin? Die wil ik voor m'n Juggernautquote:Op maandag 8 augustus 2011 13:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Je word level 50 en voila je speelt bepaalde nieuwe "rassen" vrij om opnieuw mee te spelen bij de volgende character die je aanmaakt.
I'm the juggernaut b*tchquote:Op maandag 8 augustus 2011 15:56 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Cyborg is toch hopelijk beschikbaar aan het begin? Die wil ik voor m'n Juggernaut
Weet niet precies waar dit van is.. maar als je daar met 1000 man door heen moet rennen.. =/quote:
Is groot genoeg als je het mij vraagtquote:Op maandag 8 augustus 2011 20:42 schreef JediSimons het volgende:
Ord Mantell. Starter Zone Trooper/Smuggler level 1/10.
Klein?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Neem dit topic maar even door. http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=192738
Lijkt indrukwekkend maar zet eens 10 man in ieder "rondje".quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:42 schreef JediSimons het volgende:
Ord Mantell. Starter Zone Trooper/Smuggler level 1/10.
Klein?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Neem dit topic maar even door. http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=192738
Ik denk dat er niet zoveel mensen trooper/smuggler in het begin zullen spelenquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Lijkt indrukwekkend maar zet eens 10 man in ieder "rondje".
Veel plezier met het "ik heb x mob nodig voor mn quest".
Maar goed hopelijk is het anders als je er eenmaal live in staat als t ware.
Welke MMORPG @ release heeft dat niet?quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Lijkt indrukwekkend maar zet eens 10 man in ieder "rondje".
Veel plezier met het "ik heb x mob nodig voor mn quest".
Maar goed hopelijk is het anders als je er eenmaal live in staat als t ware.
Tsja, maar hoeveel van dat soort quests zitten erin? Dat was een retorische vraag, ik wil het nog ontdekkenquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Lijkt indrukwekkend maar zet eens 10 man in ieder "rondje".
Veel plezier met het "ik heb x mob nodig voor mn quest".
Maar goed hopelijk is het anders als je er eenmaal live in staat als t ware.
Ranged DPS/Tank/Healer. Volgens mij ook melee met de Tactics treequote:Op maandag 8 augustus 2011 22:57 schreef HansvanOchten het volgende:
Wat heeft iedereen toch tegen de trooper? Speelt als rangen dps
toch?
quote:Jedi Guardian (mtank/mdps)
Jedi Sentinel (dps)
Jedi Shadow (mtank/mdps)
Jedi Sage (heal/rdps)
Smuggler Scoundrel (heal/rdps)
Smuggler Gunslinger (dps)
Trooper Vanguard (rtank/rdps)
Trooper Commando (heal/rdps)
Sith Juggernaut (mtank/mdps)
Sith Marauder (mdps)
Sith Sorcerer (heal/rdps)
Sith Assassin (mtank/mdps)
Bounty Hunter Powertech (rtank/rdps)
Bounty Hunter Mercenary (heal/rdps)
Imperial Operative (heal/rdps)
Imperial Sniper (rdps)
Ik wil idd Jedi of Sith zijn, maar evengoed wil ik de andere classes proberen en sommige voor ik Jedi of Sith ga zijnquote:Op maandag 8 augustus 2011 23:04 schreef JediSimons het volgende:
[..]
Ranged DPS/Tank/Healer. Volgens mij ook melee met de Tactics tree
Maar het is Star Wars. Iedereen wil een Jedi of Sith spelen.
Een alt is handig; ff wat afwisseling met je main class; andere speelstijl etc.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:54 schreef DragonFodder het volgende:
Ik ben een noob op MMORPG gebied, waarom maken jullie ook allemaal een alternate aan?
En het klopt toch dat je dit spel evt ook solo kunt spelen?
Je kan gewoon het grootste gedeelte soloen, maar flashpoints en operations en pvp is gewoon leuker met meerdere mensen maar het hoeft niet perséquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:54 schreef DragonFodder het volgende:
Ik ben een noob op MMORPG gebied, waarom maken jullie ook allemaal een alternate aan?
En het klopt toch dat je dit spel evt ook solo kunt spelen?
Ik speel toch met name om het verhaal (de verhalen), pvp interesseert me (nog) niet. De verhalen zijn dus waarschijnlijk wel solo te spelen ga ik vanuit.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:34 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Je kan gewoon het grootste gedeelte soloen, maar flashpoints en operations en pvp is gewoon leuker met meerdere mensen maar het hoeft niet persé
Banker is een caharacter die je alleen aanmaakt om je spullen van de bank op te zetten zodat je bank niet vol raakt. Ik begin niet aan die onzin ik wil alle stories van alle characters hebben beleefdquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:38 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Ik speel toch met name om het verhaal (de verhalen), pvp interesseert me (nog) niet. De verhalen zijn dus waarschijnlijk wel solo te spelen ga ik vanuit.
Een banker: is dat een character waarmee je voornamelijk credits of grondstoffen gaat verzamelen?
Een banker maak je aan en die breng je naar een capital city. Alle spullen die je wilt verkopen op de AH van SWTOR, stuur je naar hem, log je op hem in, en dan zet je het via hem erop. 2 Voordelen: je bags en bank op je main zijn minder vol en je hoeft niet de hele tijd heen en weer te reizen naar een AH van SWTOR.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 13:38 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Ik speel toch met name om het verhaal (de verhalen), pvp interesseert me (nog) niet. De verhalen zijn dus waarschijnlijk wel solo te spelen ga ik vanuit.
Een banker: is dat een character waarmee je voornamelijk credits of grondstoffen gaat verzamelen?
ben deze week begonnen aan KotOR II, omdat KotOR I niet goed werkt onder Windows 7 en ik een KotOR moet spelenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:12 schreef Chocolatebear het volgende:
Ik zit nu SWG EMU te spelen, puur omdat ik mijn Star Wars fix nodig heb
Ah daar had ik ook last van, was ik eindelijk van Taris af, was mijn save ineens corrupt en mijn enige andere save was aan het begin van Tarisquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:14 schreef Morthill het volgende:
[..]
ben deze week begonnen aan KotOR II, omdat KotOR I niet goed werkt onder Windows 7 en ik een KotOR moet spelen
probleem is dat II erg kut werkt op een 360, framerate van 5fps in combat of zoquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:38 schreef Chocolatebear het volgende:
[..]
Ah daar had ik ook last van, was ik eindelijk van Taris af, was mijn save ineens corrupt en mijn enige andere save was aan het begin van TarisFFFFFFFFUU-
Ben jij een gamejournalist ofzo? En zoja, waar?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:01 schreef Morthill het volgende:
volgende week woensdag om 10.00 mag ik even babbelen over The Old Republic![]()
de middag alle tijd om de game te spelen. Screw de rest van de beurs
Gamejournalist is zo'n zwaar woord. Ik kijk berichtjes door en schrijf soms zelf wat op GamingOnly. Heb ook nog een echte baan en studie, dus het is maar een randbesteding van mijn tijdquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:10 schreef ConscienceNL het volgende:
[..]
Ben jij een gamejournalist ofzo? En zoja, waar?
druk je nogal zacht uit van KotOR 1... heb eindelijk gefixxed dat ik niet crash als ik van een planeet weg vlieg. De rest moet ik maar mee leren leven...quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 22:14 schreef Morthill het volgende:
[..]
ben deze week begonnen aan KotOR II, omdat KotOR I niet goed werkt onder Windows 7 en ik een KotOR moet spelen
dat valt nog mee, bij mij crasht KotOR 1 gewoon elke 10 minuten of zo.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:04 schreef Downtime het volgende:
[..]
druk je nogal zacht uit van KotOR 1... heb eindelijk gefixxed dat ik niet crash als ik van een planeet weg vlieg. De rest moet ik maar mee leren leven...
Ik zal af en toe wat twitteren en 's avonds nog wat uitgebreider schrijven. Tenzij er gratis WiFi is op de beurs natuurlijk, maar dat betwijfel ik.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:32 schreef JediSimons het volgende:
Je gaat ons wel op de hoogte houden hè.
Die werkten niet bij mij, zo slim om dat te googelen ben ik namelijk nog net wel.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:27 schreef LeaderRoel het volgende:
Bij mij doet KotOR 1 het prima
Gewoon op Google zoeken naar 'Kotor Windows 7' want daar zie je de oplossingen
Followingquote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:10 schreef Morthill het volgende:
[..]
dat valt nog mee, bij mij crasht KotOR 1 gewoon elke 10 minuten of zo.
[..]
Ik zal af en toe wat twitteren en 's avonds nog wat uitgebreider schrijven. Tenzij er gratis WiFi is op de beurs natuurlijk, maar dat betwijfel ik.
Mwah niet geheel onrealistisch (tikje misschien) op ebay is er ook maar 1 vanuit de UK voor zo'n 300.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:35 schreef JediSimons het volgende:
http://link.marktplaats.nl/473034508
wtf
Ik heb al een andere winkel gevonden ^^quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:54 schreef JediSimons het volgende:
FRS.
Bartsmit / E-plaza komt ook nog.
Timelines komen pas weer na de release.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:55 schreef JediSimons het volgende:
Of een nieuwe Timeline entry. Is ook alweer een half jaar gelede volgens mij sinds de laatste Timeline entry
Hoe weet je dat?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:32 schreef Chocolatebear het volgende:
[..]
Timelines komen pas weer na de release.
Confirmed door devs.quote:
Oké dan is het dus wachten op een leuk filmpje! Als we maar niet weer een stukje krijgen van hou geweldig de HUD en Maps zijnquote:
canyourunitquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:10 schreef LeaderRoel het volgende:
Mn pc heeft 4GB Ram en 2,5Ghz aan Cpu ik weet niet zeker of die SWTOR kan gaan runnen
4GB Ram is het probleem niet, er is vrijwel geen game die echt nuttig gebruik maakt van meer intern geheugen. Vooral leuk voor fotobewerking of zo.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:10 schreef LeaderRoel het volgende:
Mn pc heeft 4GB Ram en 2,5Ghz aan Cpu ik weet niet zeker of die SWTOR kan gaan runnen
Oké nicequote:Op vrijdag 12 augustus 2011 17:27 schreef Morthill het volgende:
[..]
4GB Ram is het probleem niet, er is vrijwel geen game die echt nuttig gebruik maakt van meer intern geheugen. Vooral leuk voor fotobewerking of zo.
Zelf ga ik deze maand een nieuwe PC kopen, want de huidige zou TOR misschien op very low kunnen draaien met 10FPS, maar daar heb ik toch geen zin in
ik kan FEAR of Titan Quest amper draaien...quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 17:40 schreef DragonFodder het volgende:
Zo overdreven vind ik de minimale eisen niet eigenlijk.
quote:GamesCom is less than a week away! Taking place from August 18th through August 21st in Cologne, Germany, GamesCom is one of the world’s largest video game convention and this year BioWare and LucasArts will be in attendance to reveal new information and give gamers from all over Europe the opportunity to get some hands-on time with Star Wars™: The Old Republic™!
Attendees at this year’s GamesCom who make their way to the EA booth will be able to get hands-on play time on each of the Origin Worlds. Additionally, lucky members of the community who successfully applied through the forums will gain exclusive access to an area where they can take part in the Alderaan player-vs-player Warzone.
Throughout GamesCom we will also be running demonstrations of a small portion of the Eternity Vault, a high-level Operation or raid, on the showfloor.
You don’t have to be in Cologne to stay up-to-speed on the latest information from GamesCom. Be sure to check www.StarWarsTheOldRepublic.com, the Community Forums, our official Twitter and our Facebook page throughout the show for all the latest news!
En dan ook nog over een franse (ik heb het niet op fransen) guild/community... waar geen hond wat van kan begrijpen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vreselijke friday update overigens..
Fan friday.. urgh.
Het lijkt alsof ze het haast expres doen.
ja, de tafel van 1 snap ik nog steeds niet... kun je die nog een keer uitleggenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:18 schreef Chocolatebear het volgende:
Updates vóór een convention zijn altijd Fan Fridays. Moet ik dan alles uitleggen?
Nu de preorders etc open zijn gesteld mogen ze wekelijks wel echte info over het spel zelf op tafel leggen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:18 schreef Chocolatebear het volgende:
Updates vóór een convention zijn altijd Fan Fridays. Moet ik dan alles uitleggen?
Pax Prime, mark my words.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:28 schreef LeaderRoel het volgende:
Hopen dan dat we volgende week die release date krijgen...
Omdat David Bass zwaar zat te hinten naar hun panel op PAX. En ze hebben de laatste slot van de laatste dag in het Main Theater. They'll go out with a bang!quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:44 schreef Morthill het volgende:
Waarom op de PAX? Die beurs is veel kleiner dan de GamesCom, beetje rare keus zou dat zijn.
quote:Omdat David Bass zwaar zat te hinten naar hun panel op PAX. En ze hebben de laatste slot van de laatste dag in het Main Theater. They'll go out with a bang!
ME GUSTA!quote:David Bass: Guild testing phase will be soon™
Er zit ook een leuke glitch in de tombe op Korriban, waarbij je oneindig kan levelen en niet dood gaat!quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:56 schreef Morthill het volgende:
ben wel een nieuwe bug tegengekomen in KotOR 2, in het gevecht met de Sith op Dxun blijven ze maar respawnen, na iets van 50 dode Sith Assassin's geloofde ik het welwas al bijna twee keer geleveld
En wel hier zoveel mogelijk info posten hequote:Op zondag 14 augustus 2011 00:37 schreef hans1988 het volgende:
Sinds een paar weken ben ik echt uit aan het kijken naar SWTOR. Na 6 jaar WoW heb ik het echt helemaal gehad met draken, toverdrankjes, elfjes, etc,etc,etc
Volgende week 2 dagen naar Gamescom, zodat ik eens lekker kan gaan rondneuzen bij de stands. Ik heb er zin in.
Ik ga voor de Sith Inquisitor <3
Zal mn best doenquote:Op zondag 14 augustus 2011 10:56 schreef ConscienceNL het volgende:
[..]
En wel hier zoveel mogelijk info posten he
Je mag em ook aan mij geven als ie niet zou passen hoor.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:04 schreef Morthill het volgende:
stickers
maar serieus, mijn poster van Dragon Age wil ik gaan vervangen, dus als ze een toffe grote TOR-poster hebben, prima. Er is maar ruimte voor 1 gameposter in mijn woning
Die Dragon Age / Mass Effect dubbelaar? Die heb ik ook nog 2quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:04 schreef Morthill het volgende:
stickers
maar serieus, mijn poster van Dragon Age wil ik gaan vervangen, dus als ze een toffe grote TOR-poster hebben, prima. Er is maar ruimte voor 1 gameposter in mijn woning
Mwah hier oordelen we niet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:43 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]En een opblaasbaar Dragon Age zwaard
Ach tegenwoordig moet overal een stempel op gedrukt worden en iedereen (incl ik) doet hier gezellig aan meequote:Op zondag 14 augustus 2011 17:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Mwah hier oordelen we niet.
Denk dat hier best veel mensen wel iets hebben liggen thuis waarvan je misschien zouden denken "nerdddd"
Itt tot m'n Transformers en Lego ligt dat ding dan weer niet in de woonkamerquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Mwah hier oordelen we niet.
Denk dat hier best veel mensen wel iets hebben liggen thuis waarvan je misschien zouden denken "nerdddd"
Heb ergens in de schuur ook nog steeds dozen vol met dat spul staan.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:45 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Itt tot m'n Transformers en Lego ligt dat ding dan weer niet in de woonkamer
Dat zwaard heb ik al jaren niet meerquote:Op zondag 14 augustus 2011 16:43 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Die Dragon Age / Mass Effect dubbelaar? Die heb ik ook nog 2
En een opblaasbaar Dragon Age zwaard
quote:Originally Posted by David Bass, Via Twitter
Yes, #swtor Guild Testing has started. We'll make a post soon with all the details. Please do not contact any of us with invite requests
quote:Originally Posted by Stephen Reid, Via Twitter
We know you guild folk have questions about Guild Testing - and we'll get to them, promise.
quote:Originally Posted by David Bass, Via Twitter
We did invite a couple guilds already, and they've been enjoying the game immensely
quote:Originally Posted by David Bass, Via Twitter
We'll be contacting guild leaders and they'll let you know the details and instructions.
quote:Originally Posted by David Bass, Via Twitter
Any size guild has an equal chance of getting in.
Join Crimson Order om kans te maken op een beta-invite.quote:Originally Posted by Stephen Reid, Via Twitter
Guilds making not-so-obvious suggestions that you should be picked for #SWTOR Testing... it will not help you.
Ik weet niet waar die getallen vandaan komen, maar op de poll op swtor.com is het anders:quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:04 schreef Downtime het volgende:
Hmmm ik had juist het gevoel dat SW en SI juist het meest populair zouden zijn en dat de meeste Empire zoude kiezen
Als je een class wil die niet veel gespeeld wordt dan moet je er eentje kiezen met een blasterquote:Op maandag 15 augustus 2011 15:45 schreef Downtime het volgende:
als ik naar mijn voorkeur zou kijken kom ik uit bij Jedi Knight (melee, tank en carebear faction), maar omdat het erop lijkt dat deze class een van de meest gekozen classes word twijfel ik nog.
Idd ik ga waarschijnlijk met trooper beginnen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:31 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Als je een class wil die niet veel gespeeld wordt dan moet je er eentje kiezen met een blaster
Ik ga ook voor Vanguard met mijn Trooperquote:Op maandag 15 augustus 2011 16:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Idd ik ga waarschijnlijk met trooper beginnen.
En dan vanguard want commando is weer zo overthetop met zo'n grote gun.
Ik ben heel slecht in bad guy spelen. Ik probeer nu in Mass Effect twee compleet renegade te spelen, maar ik moet me steeds inhouden niet paragorn te kiezen. Ik ben zo'n mietjequote:Op maandag 15 augustus 2011 15:33 schreef LeaderRoel het volgende:
Waarom wil iedereen altijd de bad guy spelen? Ik wil juist eerst de main story volgen oftewel van de Jedi Knight
Jij niet alleen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:18 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Ik ben heel slecht in bad guy spelen. Ik probeer nu in Mass Effect twee compleet renegade te spelen, maar ik moet me steeds inhouden niet paragorn te kiezen. Ik ben zo'n mietje
Dat deden ze bij KOTOR 2 wel goed vond ik, met Kreia.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:34 schreef Rahl het volgende:
Bad guy/good guy is slechts een kwestie van perspectief
Nee Kreia die wilde je heel langzaam naar de Dark Side lokken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:44 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Dat deden ze bij KOTOR 2 wel goed vond ik, met Kreia.
er zijn de komende dagen nog iets van 4 persconferenties/presentaties van bioware die alleen over SW:TOR gaan. Dit was meer een presentatie van de games die EA de komende tijd gaat uitgeven. Als er al nieuws naar buiten gebracht gaat worden over TOR is dat echt niet tijdens een algemene presentatie van de uitgever.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:38 schreef GeekyMe het volgende:
Whoo! Dit weekend naar Gamescom en een date om een uurtje in SW:ToR te pvp-en bij de Bioware stand.
Ik hoop inderdaad dat ze wat goodies hebben.. Kan wel een nieuw SW shirt gebruiken die bij mijn Star Wars gympen pastAl ben ik met het pvp-en ook al zeer tevreden.
Vond de presentatie wat magertjes.. Beetje duidelijk dat ze heel wat bewaren tot PaxPrime :/
Ik neem dat echt met een dikke korrel zout bioware kennende.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 01:01 schreef hans1988 het volgende:
elke class heeft een 200+ uur unieke verhaallijn. Dat heeft voor zover ik weet geen enkele mmo op dit moment...
Ok, maar in de dialogen heeft ze wel een aantal keer goede argumenten gegeven, die het zwart-wit denken tussen light en dark side een beetje op losse schroeven zette. Knap staaltje schrijfwerk, is Lucas zelf nooit gelukt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:16 schreef LeaderRoel het volgende:
[..]
Nee Kreia die wilde je heel langzaam naar de Dark Side lokken.
Die lijkt mij ook wel tof qua verhaal etc, maar ik ben bang dat die gameplay mij niet ligt.quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:28 schreef Morthill het volgende:
ik wilde imperial agent worden :d minst populaire class
Op de beta testers na die het wellicht weten is er eigenlijk bitter weinig officieel bekend. (wat mij irriteerd gezien we nog maar paar maanden te gaan hebben overdreven gehypequote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:29 schreef DaFan het volgende:
Ik volg deze reeks stiekem ook even.
Weten jullie nu al welke side het wordt, die poll staat elke keer gelijk als ik kijk.
En ik kan nergens op de site dingen vinden als, maxlvl, skill / stats allocation, wanneer ga je naar advanced class etc? Of ben ik dan blind?
Vind hier wel wat; http://www.swtorlevelingguides.net/
Maar daar hebben ze het over attributes enzo...men ('de community') weet nog niet welke attributes welke classes het meest gebruiken? Daar hebben ze het over lvl cap 20...is dat niet erg laag?
Thanks
Nee, lvl 10 kies je je adv class. Level cap is 50.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Op de beta testers na die het wellicht weten is er eigenlijk bitter weinig officieel bekend. (wat mij irriteerd gezien we nog maar paar maanden te gaan hebben overdreven gehype)
Anyway volgens mij ga je naar je eerste "tak" na lvl 10 en ik dacht daarna lvl 20 adv. class.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |