Ze hebben al achtentwintig keer bevestigd dat die equipement alléén cosmetisch anders zal zijn dan de equipement die een andere speler kan verzamelen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:02 schreef Morthill het volgende:
[..]
Daar heb je een punt, hopelijk geven de items niet te veel voordeel, want dat zou inderdaad gewoon zonde zijn. Zeker bij endgame content moet het gewoon alleen maar esthetisch zijn.
Dat dacht ik ook, maar omdat men hier weer begon over statsquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:07 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Ze hebben al achtentwintig keer bevestigd dat die equipement alléén cosmetisch anders zal zijn dan de equipement die een andere speler kan verzamelen.
Wat ik gelezen heb is dat er items te koop zijn tegen de ingame currency/credits die stats bevatten. Dit zullen geen items zijn die superieur zijn aan andere items in het spel van hetzelfde level. Er zijn dus ergens anders ook items te verkrijgen met gelijkwaardige/dezelfde stats.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:07 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Ze hebben al achtentwintig keer bevestigd dat die equipement alléén cosmetisch anders zal zijn dan de equipement die een andere speler kan verzamelen.
Ik wil juist wel quests volgenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:26 schreef Ceased2Be het volgende:
Ja die stats zullen nooit beter zijn dan wat je in het spel zelf tegen zult komen...
Da's hetzelfde wat je in de Lotro shop ziet; hoop cosmetische items voor degene die hun character willen pimpen en/of geen moeite willen doen om de bijbehorende quests te volgen.
Ja duh, natuurlijk kun je er armour en wapens kopen. Hoe wil je anders je look gaan aanpassen?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:26 schreef Downtime het volgende:
[..]
Wat ik gelezen heb is dat er items te koop zijn tegen de ingame currency/credits die stats bevatten. Dit zullen geen items zijn die superieur zijn aan andere items in het spel van hetzelfde level. Er zijn dus ergens anders ook items te verkrijgen met gelijkwaardige/dezelfde stats.
Maar wat ik zei/bedoelde was dat de items in de shop niet makkelijker/sneller/whatever te verkrijgen zijn om zo een voordeel te behalen.
Het klopt dus dat de items uiteindelijk alleen cosmetisch anders zijn, maar ik heb op meerdere plaatsen op het forum van swtor.com gelezen dat er wel degelijk armors, wapens etc te koop zijn.
En mijn punt was dat ik hoop dat de armors die je kan kopen niet makkelijker / sneller te verkrijgen zijn dat je daar een voordeel uit kan halen, en dan met name op lvl 50. Wie gaat er nu credits uitgeven tijdens het levelen voor items... waarop gereageerd werd dat het puur alleen costmetisch is, terwijl dat niet helemaal het geval is jammer genoeg ...quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:48 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Ja duh, natuurlijk kun je er armour en wapens kopen. Hoe wil je anders je look gaan aanpassen?
Het punt is, je kunt of daar heen gaan op level X en een armour kopen voor bijvoorbeeld 1000 credits met +50 health of je kunt een quest doen en daar een armour krijgen met +50 health. Het enige verschil tussen de twee is dat het er anders uitziet.
Mwoah, dat is een grijs gebied wat mij betreft. Je moet geen voordeel kunnen hebben over andere spelers, maar dat is er niet. Of mensen het dan via een auction house kopen of een ingame vendor, dat zal me aan mijn zak roesten.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:57 schreef Downtime het volgende:
[..]
En mijn punt was dat ik hoop dat de armors die je kan kopen niet makkelijker / sneller te verkrijgen zijn dat je daar een voordeel uit kan halen, en dan met name op lvl 50. Wie gaat er nu credits uitgeven tijdens het levelen voor items... waarop gereageerd werd dat het puur alleen costmetisch is, terwijl dat niet helemaal het geval is jammer genoeg ...
Armors etc moeten imo alleen doormiddel van quests / flashpoints te verkrijgen zijn.
Het zijn cosmetische items die verkrijgbaar zijn bij normale vendors.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 11:57 schreef Downtime het volgende:
[..]
En mijn punt was dat ik hoop dat de armors die je kan kopen niet makkelijker / sneller te verkrijgen zijn dat je daar een voordeel uit kan halen, en dan met name op lvl 50. Wie gaat er nu credits uitgeven tijdens het levelen voor items... waarop gereageerd werd dat het puur alleen costmetisch is, terwijl dat niet helemaal het geval is jammer genoeg ...
Armors etc moeten imo alleen doormiddel van quests / flashpoints te verkrijgen zijn.
Achja , als pve wint in de poll kies ik toch echt gewoon een pvp serverquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:46 schreef Pixell het volgende:
Ik heb het weer ff recht getrokken, pvp servers ftw!
Cha-ching?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:11 schreef Tain het volgende:
Op de site waar ik hem besteld had waren per ongeluk 3 orders op mijn account gezet, terwijl ik er maar voor 1 betaald heb. Dit aangegeven en nu krijg ik bevestiging terug dat het geld van 2 orders terug wordt geboekt...
Yup, paar maanden gratis spelen dusquote:
Als TOR een succes wordt kan dat best rendabel zijn. Er was iemand in het WoW topic die de eerste 3 CE's had verkocht voor meer dan 1000 euro op ebayquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:18 schreef Ceased2Be het volgende:
Psies en 1 extra kopen en kastruimte opofferen vind ik het ook niet waard...
Dan zou ik als ik jou was gewoon wat vaker standby lopen voor je werk dan dit risico nemenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:28 schreef Ceased2Be het volgende:
Na hoeveel jaar en wat verdien je er dan per jaar mee?
Als ik hem nu koop voor 150 euro en moet ik het 5 jaar op de plank hebben staan om er 500 euro voor te vangen?
Ik verdien meer met een weekje standby lopen voor m'n werk...
Het zijn net aandelen, je loopt altijd risico dat ze minder waard worden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:34 schreef Tain het volgende:
[..]
Dan zou ik als ik jou was gewoon wat vaker standby lopen voor je werk dan dit risico nemen
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:30 schreef Pixell het volgende:
Iemand uit mijn wow-guild verkoopt nog steeds CE's van wow, levert hem best wat op, zal iets tussen de 500-1000 euro p. stuk zijn, verschilt per expansion.
Cataclysm CE was laatst in de aanbieding ergens voor iets meer dan 30 euro... Het is ook de enige WoW CE die nog maanden na de release vrij makkelijk te verkrijgen is. Ik heb alleen geen idee of ze de oplage veel groter hebben gemaakt of dat Cataclysm veel minder populair is dan de vorige CE'squote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:55 schreef Morthill het volgende:
Cataclysm kan ik nieuw nog voor 50 euro krijgen.
Dat vroeg ik me ook al af, maar hij heeft volgens mij vrij goed verkocht, dus ik denk dat het gewoon de oplage is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:16 schreef Tain het volgende:
[..]
Cataclysm CE was laatst in de aanbieding ergens voor iets meer dan 30 euro... Het is ook de enige WoW CE die nog maanden na de release vrij makkelijk te verkrijgen is. Ik heb alleen geen idee of ze de oplage veel groter hebben gemaakt of dat Cataclysm veel minder populair is dan de vorige CE's
Alsof het ooit leuk is om gameplaybeelden van een (MMO)RPG te bekijken. Ook moet je je bedenken dat het tot nu toe allemaal laag level (rond de level 10) gameplay is wat getoond is en je weet niks van het verhaal af en dus waar iemand daadwerkelijk mee bezig is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:46 schreef DeX090 het volgende:
Denken mensen hier hetzelfde of anders over en zo ja, waarom dan? Waarom zou deze game zich onderscheiden van de vele voorgaande (gesneuvelde) pogingen om Blizzard van de troon te stoten?
Nou ja, ik heb ook een lading gameplaybeelden gezien van de start van GW2 en die waren toch wel leuk om te zien ja. Dat was ook allemaal low level (starting zones) maar zag er toch heel wat beter uit dan SW:TOR. Begrijp me niet verkeerd, ik vraag me oprecht af of dit een goeie game wordt omdat ik me eigenlijk de tering verveel sinds ik gekapt ben met WoW (onderbroken door goeie singleplayer games als AC:Brotherhood en LA Noire enzo). Ik zie het tot nu toe alleen niet echt, dus ik hoop overtuigd te worden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:13 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Alsof het ooit leuk is om gameplaybeelden van een (MMO)RPG te bekijken. Ook moet je je bedenken dat het tot nu toe allemaal laag level (rond de level 10) gameplay is wat getoond is en je weet niks van het verhaal af en dus waar iemand daadwerkelijk mee bezig is.
Maar nee ze gebruiken geen revolutionair nieuw combat systeem in SWTOR.
Ik vond WoW ook geweldig maar de statische en repetitieve gameplay is toch wel waar ik uiteindelijk op afknapte. Ik heb het jarenlang met veel plezier gespeeld maar de laatste uitbreiding was toch wel de druppel. Ik geloof ook best dat de story delivery naar een nieuwe standaard getild wordt (zoals het filmpje van TheOddDutchGuy illustreert), BioWare heeft ten slotte een enorme naam hoog te houden op dat gebied. Echter, de gameplay ziet er eigenlijk net zo uit als in WoW, terwijl de MMORPG-wereld naar mijn mening wel toe is aan een nieuwe impuls op dat gebied. Ik heb er wel een paar gespeeld sinds het begin van WoW, waaronder Age of Conan, LotR:Online en recentelijk een trial van Rift maar allemaal doen ze hetzelfde, namelijk WoW kopiëren. Graphics boeien me overigens vrij weinig, ik ben niet zo van de sci-fi stijl maar als een game goed is (zoals Mass Effect 2) dan speel ik 'em graag.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 21:56 schreef Downtime het volgende:
@ DeX090:
Smaken verschillen. Wat ik van GW2 heb gezien trekt mij niet. Zo vind ik de graphics, ondanks dat die goed zijn, niks en de graphics van TOR trekken mij meer (terwijl deze als minder beschouwd kunnen worden).
En op je eerder vraag: ik kijk er, hoe meer ik zie ook meer naar uit.
Maar ik kan je niet zeggen of jij dit spel moet gaan kopen. Ik vond WoW echt geweldig terwijl iemand anders het nog geen 5 minuten vol hield.
Als ik oude filmpjes van raids terug kijk van WoW is het ook allemaal erg statisch, maar toen ik op dat moment speelde ervaarde ik dat totaal niet.
Naja ik heb een paar filmpjes gezien van 30-45 minuten waarin ze vooral de gameplay beschrijven en de grote pre die in GW2 vind hebben is dat het juist niet statisch is. Het is veel meer gericht op individuele speelkwaliteiten dan organisatie en een paar simpele dingetjes om op te letten (opzij stappen bij void zones, dat soort ongein). Positionering is heel belangrijk, en je bent dus veel meer aan het bewegen. Wat ik bij SWTOR zag was een kereltje die van achter een muurtje aan het schieten was, bijna Gears of War stijl en verder niet zo veel deed (weet de class overigens niet). Maar goed, het is afwachten hoe dat zich ontwikkelt naarmate je hoger komt in de levels, want zoals je aangeeft is het gewoon afwachten hoe de endgame eruit ziet. Ik ben in ieder geval heel benieuwd, want dat er een gigantische game aankomt, staat buiten kijf.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:37 schreef Downtime het volgende:
Mja maar GW2 heeft alleen wat animaties die wat spectaculairder overkomen, wat ik van een dungeon / group gameplay zag was dat ook op 1 plek stil staan en dus ook gewoon statisch (heb er niet veel van gezien, kan dus fout zitten). Dat is gewoon PvE in een MMO, ik zou ook niet weten of ze dit kunnen verbeteren (AI verbeteren en niet alles zo gescript over laten). En qua endgame heb je gelijk, maar bij geen enkele MMO weet je of de endgame goed is als dit de eerste is van die uitgever.
Dat iets werkt betekent niet dat je het niet kunt verbeteren. NES-games waren ook prima, maar we verwachten tegenwoordig toch echt meer.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 13:52 schreef Pixell het volgende:
If it ain't broke, don't fix it.
Daarom hebben al die MMO's dezelfde opzet en iedereen die zegt dat het wow kopieert. Denk even terug aan Everquest en Lineage!
Lekkere vergelijking ook zucht.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:37 schreef Morthill het volgende:
[..]
Dat iets werkt betekent niet dat je het niet kunt verbeteren. NES-games waren ook prima, maar we verwachten tegenwoordig toch echt meer.
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 15:37 schreef Morthill het volgende:
[..]
Dat iets werkt betekent niet dat je het niet kunt verbeteren. NES-games waren ook prima, maar we verwachten tegenwoordig toch echt meer.
Je geeft echt geen enkel argument, waarom de besturing van WoW niet verbeterd kan wordenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Lekkere vergelijking ook zucht.
NES systeem en hoe de gameplay was kon uiteraard verbeterd worden door bijv. de SNES en uiteindelijk nieuwere consoles en controllers.
WoW en andere mmo's hebben een bepaalde besturing omdat het werkt.
Kwa gameplay doet WoW veel goed (en ook sommige dingen slecht).
Het is good business om te kijken wat het goed deed en dat over te nemen.
Ik heb het ook niet over graphics. Als we niks anders doen dan iets wat werkt overnemen speelden we nu nog steeds op dezelfde manier als we deden op de NES. Gameplay van toen werkte, dus waarom zouden we het verbeteren?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:13 schreef Pixell het volgende:
[..]
![]()
Ik heb het hier dan ook niet over graphics e.d. maar over de zaken zoals: besturing, UI, gameplay (in zekere mate).
Als je kijkt naar: Everquest, Lineage, WoW, GW, Rift, LotR, etcetc.. allemaal dezelfde opbouw qua game.
Zoals ik al zei, if it ain't broke, don't fix it.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |