abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100226166









Altijd al op eigen houtje door het Star Wars-universum willen zwerven? Planeten als Coruscant, Tatooine en Korriban willen bezoeken? De zwakkeren aan je lightsaber rijgen als Sith Warrior, of ze juist in bescherming nemen als nobele Jedi Knight? Dan is dit je kans. Want je haalt het complete Star Wars-universum in huis met de massively multiplayer online role-playing game Star Wars: The Old Republic.



Duizenden jaren voor de geboorte van Anakin Skywalker verscheurde een oorlog tussen het duistere Sith Empire en de Republic het universum. Na de vernietiging van de Jedi-tempel op Coruscant wordt een wapenstilstand afgekondigd. Maar de vrede hangt aan een zijden draadje. Licht en duister kunnen tenslotte niet vreedzaam naast elkaar bestaan. Kies jouw kant en bepaal het lot van The Old Repubic.



Star Wars: The Old Republic geeft je de mogelijkheid het universum vanuit verschillende perspectieven te verkennen. Kies voor jouw karakter uit één van de 8 beschikbare klassen: van Sith Warrior tot smokkelaar, van Jedi Consolar tot premiejager, alle typische Star Wars oermodellen zijn beschikbaar. Elke klasse heeft zijn eigen wapens en eigenschappen en volgt een unieke verhaallijn.



Ontwikkelaar BioWare heeft een indrukwekkend cv als het op role playing games aankomt, met titels als Baldur's Gate, Mass Effect, Dragon Age: Origins en niet te vergeten Star Wars: Knights of the Old Republic, dat de toon zet voor Star Wars: The Old Republic. Deze eerste MMORPG van BioWare is nu al het duurste project ooit van uitgever Electronic Arts. Dat belooft een flinke disturbance in the Force.



Ruim 3500 jaar vóór de opkomst van Darth Vader handhaafde de Galactic Republic vrijheid en orde in de galaxy. Mede met hulp van de Jedi was de republiek meerdere generaties lang veilig en vreedzaam... Tot nu. Het is driehonderd jaar nadat Revan zijn voormalige apprentice Darth Malak versloeg en zijn reis begon richting de Unknown Regions (Knights of the Old Republic, 2003). Iedereen in de republiek was in de veronderstelling dat de Sith nu eindelijk definitief waren uitgeroeid en de onderdrukking tot het verleden behoorde. Niets bleek minder waar. Na een voorbereiding van maar liefst driehonderd jaar lieten de Sith weer van zich horen toen ze op die bewuste dag, met een enorme vloot aan oorlogsschepen en een leger waar zelfs de Jedi niet tegen opgewassen waren, terugkeerden om hun wraak te uiten en de macht naar zich toe te trekken. Coruscant, hoofdplaneet van de Galactic Republic, werd grotendeels vernietigd (Sacking of Coruscant) en de republiek had geen andere keus dan het tekenen van het Treaty of Coruscant. Dit verdrag hield in dat de republiek al haar troepen (inclusief de Jedi) terug moest trekken en alle bondgenoten moest overgeven aan de Sith.



Classes
Planets
Allegiances
Timeline
Biographies
Inhabitants
Starships




















Official Website Star Wars: The Old Republic
http://www.swtor.com/

De MMO-Champion van Star Wars: The Old Republic
http://darthhater.com/

Poll: Welke kant kies je voor de FOK! Guild?
Galacitc Republic
Sith Empire
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op wat voor server moet de FOK! Guild gaan?
PvE
PvP
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Met welke character ga jij beginnen
Trooper
Smuggler
Jedi Knight
Jedi Consular
Bounty Hunter
Sith Warrior
Imperial Agent
Sith Inquisitor
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:07:43 #2
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_100226241
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:02 schreef Morthill het volgende:

[..]

Daar heb je een punt, hopelijk geven de items niet te veel voordeel, want dat zou inderdaad gewoon zonde zijn. Zeker bij endgame content moet het gewoon alleen maar esthetisch zijn.
Ze hebben al achtentwintig keer bevestigd dat die equipement alléén cosmetisch anders zal zijn dan de equipement die een andere speler kan verzamelen.
pi_100226273
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:07 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Ze hebben al achtentwintig keer bevestigd dat die equipement alléén cosmetisch anders zal zijn dan de equipement die een andere speler kan verzamelen.
Dat dacht ik ook, maar omdat men hier weer begon over stats :D
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_100226764
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:07 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Ze hebben al achtentwintig keer bevestigd dat die equipement alléén cosmetisch anders zal zijn dan de equipement die een andere speler kan verzamelen.
Wat ik gelezen heb is dat er items te koop zijn tegen de ingame currency/credits die stats bevatten. Dit zullen geen items zijn die superieur zijn aan andere items in het spel van hetzelfde level. Er zijn dus ergens anders ook items te verkrijgen met gelijkwaardige/dezelfde stats.
Maar wat ik zei/bedoelde was dat de items in de shop niet makkelijker/sneller/whatever te verkrijgen zijn om zo een voordeel te behalen.

Het klopt dus dat de items uiteindelijk alleen cosmetisch anders zijn, maar ik heb op meerdere plaatsen op het forum van swtor.com gelezen dat er wel degelijk armors, wapens etc te koop zijn.
pi_100226765
Ja die stats zullen nooit beter zijn dan wat je in het spel zelf tegen zult komen...
Da's hetzelfde wat je in de Lotro shop ziet; hoop cosmetische items voor degene die hun character willen pimpen en/of geen moeite willen doen om de bijbehorende quests te volgen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_100227012
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:26 schreef Ceased2Be het volgende:
Ja die stats zullen nooit beter zijn dan wat je in het spel zelf tegen zult komen...
Da's hetzelfde wat je in de Lotro shop ziet; hoop cosmetische items voor degene die hun character willen pimpen en/of geen moeite willen doen om de bijbehorende quests te volgen.
Ik wil juist wel quests volgen :D daar koop ik toch de game voor
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_100227215
Dat is ook mijn insteek, maar sommige mensen spenderen in Lotro liever 5 dollar voor een paard ipv de epic book quest te volgen die een paar uur kost maar zoveel toffer is.... tja.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_100227388
zo zonde is dat toch. Ah well, ik ga lekker gewoon alles doorwerken, zoals ik dat met WoW ook deed.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:48:59 #9
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_100227398
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:26 schreef Downtime het volgende:

[..]

Wat ik gelezen heb is dat er items te koop zijn tegen de ingame currency/credits die stats bevatten. Dit zullen geen items zijn die superieur zijn aan andere items in het spel van hetzelfde level. Er zijn dus ergens anders ook items te verkrijgen met gelijkwaardige/dezelfde stats.
Maar wat ik zei/bedoelde was dat de items in de shop niet makkelijker/sneller/whatever te verkrijgen zijn om zo een voordeel te behalen.

Het klopt dus dat de items uiteindelijk alleen cosmetisch anders zijn, maar ik heb op meerdere plaatsen op het forum van swtor.com gelezen dat er wel degelijk armors, wapens etc te koop zijn.
Ja duh, natuurlijk kun je er armour en wapens kopen. Hoe wil je anders je look gaan aanpassen?
Het punt is, je kunt of daar heen gaan op level X en een armour kopen voor bijvoorbeeld 1000 credits met +50 health of je kunt een quest doen en daar een armour krijgen met +50 health. Het enige verschil tussen de twee is dat het er anders uitziet.
pi_100227600
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:48 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Ja duh, natuurlijk kun je er armour en wapens kopen. Hoe wil je anders je look gaan aanpassen?
Het punt is, je kunt of daar heen gaan op level X en een armour kopen voor bijvoorbeeld 1000 credits met +50 health of je kunt een quest doen en daar een armour krijgen met +50 health. Het enige verschil tussen de twee is dat het er anders uitziet.
En mijn punt was dat ik hoop dat de armors die je kan kopen niet makkelijker / sneller te verkrijgen zijn dat je daar een voordeel uit kan halen, en dan met name op lvl 50. Wie gaat er nu credits uitgeven tijdens het levelen voor items... waarop gereageerd werd dat het puur alleen costmetisch is, terwijl dat niet helemaal het geval is jammer genoeg ...
Armors etc moeten imo alleen doormiddel van quests / flashpoints te verkrijgen zijn.
pi_100227728
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:57 schreef Downtime het volgende:

[..]

En mijn punt was dat ik hoop dat de armors die je kan kopen niet makkelijker / sneller te verkrijgen zijn dat je daar een voordeel uit kan halen, en dan met name op lvl 50. Wie gaat er nu credits uitgeven tijdens het levelen voor items... waarop gereageerd werd dat het puur alleen costmetisch is, terwijl dat niet helemaal het geval is jammer genoeg ...
Armors etc moeten imo alleen doormiddel van quests / flashpoints te verkrijgen zijn.
Mwoah, dat is een grijs gebied wat mij betreft. Je moet geen voordeel kunnen hebben over andere spelers, maar dat is er niet. Of mensen het dan via een auction house kopen of een ingame vendor, dat zal me aan mijn zak roesten.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_100228006
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 11:57 schreef Downtime het volgende:

[..]

En mijn punt was dat ik hoop dat de armors die je kan kopen niet makkelijker / sneller te verkrijgen zijn dat je daar een voordeel uit kan halen, en dan met name op lvl 50. Wie gaat er nu credits uitgeven tijdens het levelen voor items... waarop gereageerd werd dat het puur alleen costmetisch is, terwijl dat niet helemaal het geval is jammer genoeg ...
Armors etc moeten imo alleen doormiddel van quests / flashpoints te verkrijgen zijn.
Het zijn cosmetische items die verkrijgbaar zijn bij normale vendors.
Hoogstens ziet het er net iets anders uit maar tis toch hetzelfde.

Ik zou er niet te druk om maken.
pi_100228425
Een systeem waarbij je 2 soorten armorsets hebt had dan beter geweest. In DC Universe kan je bijv de weergave van een stuk armor vastzetten op armor A terwijl je armor B draagt. Dan is iedereen tevreden lijkt me :)
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_100228752
the Noes, PvE is aan de leiding gegaan
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_100228963
Ik heb het weer ff recht getrokken, pvp servers ftw!
pi_100229582
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 12:46 schreef Pixell het volgende:
Ik heb het weer ff recht getrokken, pvp servers ftw!
Achja , als pve wint in de poll kies ik toch echt gewoon een pvp server ;)
- Djehoetie / Jehuty -
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 14:10:54 #17
339055 JediSimons
Star Wars: The Old Republic
pi_100231774
Ok in het juiste topic. :P



Release date 25 november 2011?

http://www.libertyguild.net/
http://www.betacake.net/2(...)5112011-release.html
pi_100231805
Op de site waar ik hem besteld had waren per ongeluk 3 orders op mijn account gezet, terwijl ik er maar voor 1 betaald heb. Dit aangegeven en nu krijg ik bevestiging terug dat het geld van 2 orders terug wordt geboekt...
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_100231892
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 14:11 schreef Tain het volgende:
Op de site waar ik hem besteld had waren per ongeluk 3 orders op mijn account gezet, terwijl ik er maar voor 1 betaald heb. Dit aangegeven en nu krijg ik bevestiging terug dat het geld van 2 orders terug wordt geboekt...
Cha-ching?
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_100232449
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 14:14 schreef Morthill het volgende:

[..]

Cha-ching?
Yup, paar maanden gratis spelen dus :9
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_100233220
ff wachten totdat moeders thuiskomt, zodat ik haar creditcard kan lenen om de deluxe the pre-orderen ^^

150¤ for CE is namelijk een beetje veel, alhoewel je er waarschijnlijk veel geld mee kan verdienen als je ze niet gebruikt en over +/- 5 jaar verkoopt
pi_100233930
Darth Malgus is not for sale :{w
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_100234003
Psies en 1 extra kopen en kastruimte opofferen vind ik het ook niet waard...
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_100234201
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:18 schreef Ceased2Be het volgende:
Psies en 1 extra kopen en kastruimte opofferen vind ik het ook niet waard...
Als TOR een succes wordt kan dat best rendabel zijn. Er was iemand in het WoW topic die de eerste 3 CE's had verkocht voor meer dan 1000 euro op ebay
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_100234461
Na hoeveel jaar en wat verdien je er dan per jaar mee? :)

Als ik hem nu koop voor 150 euro en moet ik het 5 jaar op de plank hebben staan om er 500 euro voor te vangen?
Ik verdien meer met een weekje standby lopen voor m'n werk...
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_100234513
Iemand uit mijn wow-guild verkoopt nog steeds CE's van wow, levert hem best wat op, zal iets tussen de 500-1000 euro p. stuk zijn, verschilt per expansion.
pi_100234712
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:28 schreef Ceased2Be het volgende:
Na hoeveel jaar en wat verdien je er dan per jaar mee? :)

Als ik hem nu koop voor 150 euro en moet ik het 5 jaar op de plank hebben staan om er 500 euro voor te vangen?
Ik verdien meer met een weekje standby lopen voor m'n werk...
Dan zou ik als ik jou was gewoon wat vaker standby lopen voor je werk dan dit risico nemen ;)
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_100235503
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:34 schreef Tain het volgende:

[..]

Dan zou ik als ik jou was gewoon wat vaker standby lopen voor je werk dan dit risico nemen ;)
Het zijn net aandelen, je loopt altijd risico dat ze minder waard worden.

Ik ga wel goud kopen :P (en dus niet WoW gold)
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:30 schreef Pixell het volgende:
Iemand uit mijn wow-guild verkoopt nog steeds CE's van wow, levert hem best wat op, zal iets tussen de 500-1000 euro p. stuk zijn, verschilt per expansion.
:{ Cataclysm kan ik nieuw nog voor 50 euro krijgen.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_100236310
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 15:55 schreef Morthill het volgende:
:{ Cataclysm kan ik nieuw nog voor 50 euro krijgen.
Cataclysm CE was laatst in de aanbieding ergens voor iets meer dan 30 euro... Het is ook de enige WoW CE die nog maanden na de release vrij makkelijk te verkrijgen is. Ik heb alleen geen idee of ze de oplage veel groter hebben gemaakt of dat Cataclysm veel minder populair is dan de vorige CE's
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_100236624
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 16:16 schreef Tain het volgende:

[..]

Cataclysm CE was laatst in de aanbieding ergens voor iets meer dan 30 euro... Het is ook de enige WoW CE die nog maanden na de release vrij makkelijk te verkrijgen is. Ik heb alleen geen idee of ze de oplage veel groter hebben gemaakt of dat Cataclysm veel minder populair is dan de vorige CE's
Dat vroeg ik me ook al af, maar hij heeft volgens mij vrij goed verkocht, dus ik denk dat het gewoon de oplage is.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 20:46:28 #31
17420 DeX090
bastard on parade
pi_100245578
Ik ben toch best benieuwd: Zijn mensen de laatste tijd meer of minder enthousiast geworden na het zien van gameplaybeelden en dat soort ongein? Eerst had ik er totaal geen behoefte aan na 6 jaar WoW, daarna leek het me toch wel geinig maar toen ik de gameplay zag haakte ik echt direct af. Het ziet er zo statisch uit, alsof ze heel erg hun best doen om WoW te evenaren maar niet voorbij proberen te steken, iets dat Guild Wars 2 wel lijkt te proberen. Om kort te gaan, het lijkt me gewoon WoW in space.

Denken mensen hier hetzelfde of anders over en zo ja, waarom dan? Waarom zou deze game zich onderscheiden van de vele voorgaande (gesneuvelde) pogingen om Blizzard van de troon te stoten?
Beter één joint in de hand, dan tien Joint Strike Fighters in de lucht.
pi_100246033
Kan niet wachten ^O^
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:13:15 #33
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_100246684
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:46 schreef DeX090 het volgende:
Denken mensen hier hetzelfde of anders over en zo ja, waarom dan? Waarom zou deze game zich onderscheiden van de vele voorgaande (gesneuvelde) pogingen om Blizzard van de troon te stoten?
Alsof het ooit leuk is om gameplaybeelden van een (MMO)RPG te bekijken. Ook moet je je bedenken dat het tot nu toe allemaal laag level (rond de level 10) gameplay is wat getoond is en je weet niks van het verhaal af en dus waar iemand daadwerkelijk mee bezig is.
Maar nee ze gebruiken geen revolutionair nieuw combat systeem in SWTOR.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:18:52 #34
17420 DeX090
bastard on parade
pi_100246951
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:13 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Alsof het ooit leuk is om gameplaybeelden van een (MMO)RPG te bekijken. Ook moet je je bedenken dat het tot nu toe allemaal laag level (rond de level 10) gameplay is wat getoond is en je weet niks van het verhaal af en dus waar iemand daadwerkelijk mee bezig is.
Maar nee ze gebruiken geen revolutionair nieuw combat systeem in SWTOR.
Nou ja, ik heb ook een lading gameplaybeelden gezien van de start van GW2 en die waren toch wel leuk om te zien ja. Dat was ook allemaal low level (starting zones) maar zag er toch heel wat beter uit dan SW:TOR. Begrijp me niet verkeerd, ik vraag me oprecht af of dit een goeie game wordt omdat ik me eigenlijk de tering verveel sinds ik gekapt ben met WoW (onderbroken door goeie singleplayer games als AC:Brotherhood en LA Noire enzo). Ik zie het tot nu toe alleen niet echt, dus ik hoop overtuigd te worden.
Beter één joint in de hand, dan tien Joint Strike Fighters in de lucht.
pi_100248195

Door een fan gemaakt.. ik vind zijn filmpjes leuker dan die van bioware zelf en warm er meer van op.

(filmpje is van 30 juli voor het geval niemand t nog kent)
pi_100248895
@ DeX090:
Smaken verschillen. Wat ik van GW2 heb gezien trekt mij niet. Zo vind ik de graphics, ondanks dat die goed zijn, niks en de graphics van TOR trekken mij meer (terwijl deze als minder beschouwd kunnen worden).

En op je eerder vraag: ik kijk er, hoe meer ik zie ook meer naar uit.

Maar ik kan je niet zeggen of jij dit spel moet gaan kopen. Ik vond WoW echt geweldig terwijl iemand anders het nog geen 5 minuten vol hield.
Als ik oude filmpjes van raids terug kijk van WoW is het ook allemaal erg statisch, maar toen ik op dat moment speelde ervaarde ik dat totaal niet.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:23:48 #37
17420 DeX090
bastard on parade
pi_100250203
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 21:56 schreef Downtime het volgende:
@ DeX090:
Smaken verschillen. Wat ik van GW2 heb gezien trekt mij niet. Zo vind ik de graphics, ondanks dat die goed zijn, niks en de graphics van TOR trekken mij meer (terwijl deze als minder beschouwd kunnen worden).

En op je eerder vraag: ik kijk er, hoe meer ik zie ook meer naar uit.

Maar ik kan je niet zeggen of jij dit spel moet gaan kopen. Ik vond WoW echt geweldig terwijl iemand anders het nog geen 5 minuten vol hield.
Als ik oude filmpjes van raids terug kijk van WoW is het ook allemaal erg statisch, maar toen ik op dat moment speelde ervaarde ik dat totaal niet.
Ik vond WoW ook geweldig maar de statische en repetitieve gameplay is toch wel waar ik uiteindelijk op afknapte. Ik heb het jarenlang met veel plezier gespeeld maar de laatste uitbreiding was toch wel de druppel. Ik geloof ook best dat de story delivery naar een nieuwe standaard getild wordt (zoals het filmpje van TheOddDutchGuy illustreert), BioWare heeft ten slotte een enorme naam hoog te houden op dat gebied. Echter, de gameplay ziet er eigenlijk net zo uit als in WoW, terwijl de MMORPG-wereld naar mijn mening wel toe is aan een nieuwe impuls op dat gebied. Ik heb er wel een paar gespeeld sinds het begin van WoW, waaronder Age of Conan, LotR:Online en recentelijk een trial van Rift maar allemaal doen ze hetzelfde, namelijk WoW kopiëren. Graphics boeien me overigens vrij weinig, ik ben niet zo van de sci-fi stijl maar als een game goed is (zoals Mass Effect 2) dan speel ik 'em graag.

Ik hoop alleen dat BioWare wat meer lef toont op het gebied van gameplay. Nu heb ik volgens mij maar een enkel filmpje gezien van wat higher level content maar nog steeds was dat niet heel spannend. Ik hoop oprecht dat ze ballen tonen en er een absoluut meesterwerk van maken, maar tot nu toe vrees ik dat ze best wel eens knijterhard op hun bek kunnen gaan. Het zal toch erg afhangen van de endgame content, want alleen voor een verhaal blijf je niet jarenlang spelen. Is er al wat meer bekend over hoe endgame eruit gaat zien? Ik heb hier en daar wel een interviewtje gelezen maar echt duidelijkheid schept dat ook niet.
Beter één joint in de hand, dan tien Joint Strike Fighters in de lucht.
pi_100250935
Mja maar GW2 heeft alleen wat animaties die wat spectaculairder overkomen, wat ik van een dungeon / group gameplay zag was dat ook op 1 plek stil staan en dus ook gewoon statisch (heb er niet veel van gezien, kan dus fout zitten). Dat is gewoon PvE in een MMO, ik zou ook niet weten of ze dit kunnen verbeteren (AI verbeteren en niet alles zo gescript over laten). En qua endgame heb je gelijk, maar bij geen enkele MMO weet je of de endgame goed is als dit de eerste is van die uitgever.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:39:31 #39
237906 Chocolatebear
Tikkeltje narcistisch
pi_100251009
* Chocolatebear wilt niet meer wachten maar spelen!
The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
Only a fool would take anything posted here as fact.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:53:22 #40
17420 DeX090
bastard on parade
pi_100251669
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 22:37 schreef Downtime het volgende:
Mja maar GW2 heeft alleen wat animaties die wat spectaculairder overkomen, wat ik van een dungeon / group gameplay zag was dat ook op 1 plek stil staan en dus ook gewoon statisch (heb er niet veel van gezien, kan dus fout zitten). Dat is gewoon PvE in een MMO, ik zou ook niet weten of ze dit kunnen verbeteren (AI verbeteren en niet alles zo gescript over laten). En qua endgame heb je gelijk, maar bij geen enkele MMO weet je of de endgame goed is als dit de eerste is van die uitgever.
Naja ik heb een paar filmpjes gezien van 30-45 minuten waarin ze vooral de gameplay beschrijven en de grote pre die in GW2 vind hebben is dat het juist niet statisch is. Het is veel meer gericht op individuele speelkwaliteiten dan organisatie en een paar simpele dingetjes om op te letten (opzij stappen bij void zones, dat soort ongein). Positionering is heel belangrijk, en je bent dus veel meer aan het bewegen. Wat ik bij SWTOR zag was een kereltje die van achter een muurtje aan het schieten was, bijna Gears of War stijl en verder niet zo veel deed (weet de class overigens niet). Maar goed, het is afwachten hoe dat zich ontwikkelt naarmate je hoger komt in de levels, want zoals je aangeeft is het gewoon afwachten hoe de endgame eruit ziet. Ik ben in ieder geval heel benieuwd, want dat er een gigantische game aankomt, staat buiten kijf.
Beter één joint in de hand, dan tien Joint Strike Fighters in de lucht.
pi_100262764
denk dat de sience fiction setting van SWTOR ook wel eens een hele grote aantrekkingskracht kan gaan betekenen, zelfs voor de mensen die niet zoveel hebben met Star Wars. Persoonlijk heb ik het, zelfs als grote fantasy-fan, het helemaal gehad met de MMO's die zich afspelen in een wereld met magie, steampunk, zwaarden etc etc. Net begonnen met Rift en hoewel ik het een goed spel vind word ik al weer moe van de goblins, skeletten en mana drankjes. Dat is ook de reden dat ik het enthousiasme over GW2 niet zo begrijp. Het ziet er fantastisch uit, artwork is indrukwekkend maar de setting is weer als vanouds.

Star Trek online en DC online hadden misschien ook die andere insteek maar zijn gewoon geen goede games op zichzelf. Hopelijk gaat SWTOR daar verandering in brengen.
Hope is the first step on the road to dissapointment
pi_100263117
@Bittere_bal ; ken iig genoeg mensen die er hetzelfde over denken... er komen er genoeg over van Age of Conan en Lotro zodra SWTOR live is :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 3 augustus 2011 @ 11:19:52 #43
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_100263951
Ik denk dat ze de veilige weg kiezen, waarom een gameplay veranderen als het een succes is gebleken.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_100264785
Naja, ik merk het wel. GW2 heb ik ook een afspraak voor staan op Gamescom, dus kan ze goed vergelijken :)
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_100269469
If it ain't broke, don't fix it.

Daarom hebben al die MMO's dezelfde opzet en iedereen die zegt dat het wow kopieert. Denk even terug aan Everquest en Lineage!
pi_100273497
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:52 schreef Pixell het volgende:
If it ain't broke, don't fix it.

Daarom hebben al die MMO's dezelfde opzet en iedereen die zegt dat het wow kopieert. Denk even terug aan Everquest en Lineage!
Dat iets werkt betekent niet dat je het niet kunt verbeteren. NES-games waren ook prima, maar we verwachten tegenwoordig toch echt meer.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_100277043
Ik was vandaag in een winkel in Cannes en daar zag ik alle pre-order hoesjes weer staan! ^O^
pi_100277279
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 15:37 schreef Morthill het volgende:

[..]

Dat iets werkt betekent niet dat je het niet kunt verbeteren. NES-games waren ook prima, maar we verwachten tegenwoordig toch echt meer.
Lekkere vergelijking ook zucht.

NES systeem en hoe de gameplay was kon uiteraard verbeterd worden door bijv. de SNES en uiteindelijk nieuwere consoles en controllers.

WoW en andere mmo's hebben een bepaalde besturing omdat het werkt.
Kwa gameplay doet WoW veel goed (en ook sommige dingen slecht).
Het is good business om te kijken wat het goed deed en dat over te nemen.
pi_100277746
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 15:37 schreef Morthill het volgende:

[..]

Dat iets werkt betekent niet dat je het niet kunt verbeteren. NES-games waren ook prima, maar we verwachten tegenwoordig toch echt meer.
:{

Ik heb het hier dan ook niet over graphics e.d. maar over de zaken zoals: besturing, UI, gameplay (in zekere mate).

Als je kijkt naar: Everquest, Lineage, WoW, GW, Rift, LotR, etcetc.. allemaal dezelfde opbouw qua game.

Zoals ik al zei, if it ain't broke, don't fix it.
pi_100277850
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 17:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Lekkere vergelijking ook zucht.

NES systeem en hoe de gameplay was kon uiteraard verbeterd worden door bijv. de SNES en uiteindelijk nieuwere consoles en controllers.

WoW en andere mmo's hebben een bepaalde besturing omdat het werkt.
Kwa gameplay doet WoW veel goed (en ook sommige dingen slecht).
Het is good business om te kijken wat het goed deed en dat over te nemen.
Je geeft echt geen enkel argument, waarom de besturing van WoW niet verbeterd kan worden :{ Het enige wat je zegt is 'het werkte vijf jaar terug, dus waarom zouden we het veranderen?'.

Weet je wat good business is? Kijken wat werkt, dat overnemen en dan verbeteren. Dat is zo'n beetje hoe elke ontwikkeling in de mensheid bereikt is. Stil staan is achteruit gaan.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 17:13 schreef Pixell het volgende:

[..]

:{

Ik heb het hier dan ook niet over graphics e.d. maar over de zaken zoals: besturing, UI, gameplay (in zekere mate).

Als je kijkt naar: Everquest, Lineage, WoW, GW, Rift, LotR, etcetc.. allemaal dezelfde opbouw qua game.

Zoals ik al zei, if it ain't broke, don't fix it.
Ik heb het ook niet over graphics. Als we niks anders doen dan iets wat werkt overnemen speelden we nu nog steeds op dezelfde manier als we deden op de NES. Gameplay van toen werkte, dus waarom zouden we het verbeteren?

Heeft geen van jullie een inhoudelijk argument?
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')