abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129347929
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:12 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Oke, je kunt het iig goed met hem vinden, dat is heel fijn. Je hebt nu 2 opties om je doel, het worden van VPL, te verwezenlijken:

1) je stelt gerichte vragen die erop hinten dat je graag vooruit wil.

2) je vraagt een gesprekje met hem aan en je zegt dat je het graag over je ambities wil hebben. En je wilt graag weten wat je moet doen/ leren om VPL te worden,wat de mogelijkheden zijn en wat hij over jou en jouw ambitie denkt.

Trouwens, hoe wil jouw afdelingschef en dus ook de asm zijn afdeling en winkel in godsnaam runnen zonder visie? Lijkt mij toch erg belangrijk om te weten waar je heen wilt met de afdeling/winkel. (@jesseW wat denk jij hierover?)

Heb je nog gekeken naar het andere topic? (Met die link die ik heb gepost)
Ik heb er naar gekeken, was heel handig ja!
Ik ga denk ik voor optie 1. Ik wil het wel worden maar niet persé nu. Ik wil het wel worden in het vervolg, maar denk niet dat ik nu al die stap wil maken. Zij zijn tevreden over me, ik over hun en ik zie wel wat de toekomst brengt.
pi_129348075
Vanavond lekker gewerkt, alleen wij doen restanten gesorteerd per dolly. Dus op het koffie,koek en melk pak heb je 3 dolly's. Alleen zitten er soms kratjes tussen dat het door elkaar is met koffie en melk duw bv. Altijd hinderlijk om dat weer uit te zoeken. Ook aangegeven bij TL, maar volgensmij heeft hij niet de energie om elke dolly goed te checken, terwijl dat wel de bedoeling is.
Hij zegt meestal 'jou geloof ik wel'. Geeft aan dat ie vertrouwen in me heeft, maar toch.
  donderdag 25 juli 2013 @ 22:39:40 #178
256829 Sokz
Livin' the life
pi_129348462
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 12:23 schreef JesseW het volgende:
Kent iemand hier de documentaire over de Aldi? http://zembla.vara.nl/Afl(...)73c4be55d8b6adb59744

Wat een bizar bedrijf zeg.. Je krijgt 9 minuten voor toiletbezoeken en het aan/uit trekken van je short.
Hmm Jumbo waar ik werkzaam was werd op een gegeven moment 5 minuten ingevoerd. :)

quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:04 schreef JesseW het volgende:

Vulploegleiders zitten niet in schalen, de functie bestaat niet.
Kreeg wel toeslagen bovenop het gewone loon :)
pi_129376087
quote:
99s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:39 schreef Sokz het volgende:

[..]

Hmm Jumbo waar ik werkzaam was werd op een gegeven moment 5 minuten ingevoerd. :)

[..]

Kreeg wel toeslagen bovenop het gewone loon :)
Zoals ook in mijn reactie staat, de meeste vulploegleiders worden in de B schaal ingedeeld als verkoper en krijgen zodoende dus een extra vergoeding. Maar de functie zelf bestaat niet.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 19:04:37 #180
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_129377047
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 12:18 schreef @JesseW het volgende:

[..]

Nog even over de vraag van Danzazlol: leeftijd speelt totaal geen rol. Ik begon toen ik 15 was al met het leiden van een klein vulploegje van 6 man. Het hangt echt van de persoonlijkheid af.

Tuurlijk is een visie belangrijk. Alleen hij praat over de ASM, niet over de afdelingschef. Misschien heeft de ASM in die winkel niets te vertellen en wordt er een visie opgelegd door de SM en mag de ASM alleen op de winkel passen als de SM er niet is. Gebeurt ook vaak genoeg hoor :)

Hoe staat het met jouw Jumbo carrière, Watdoeteenvulploegleider? Ben je al begonnen met het opleidingstraject?

WDEV:

afdelingschef KW is heel vaak ASM.
Maar het kan indd zo zijn dat de SM de enige is met de visie en ook die als enige mag/wil uitdragen.
@danzalol is dat bij jou ook zo?

Als het over mij gaat, het is al mondeling toegezegd, allebei de partijen denken er hetzelfde over, dus we zitten mooi op een lijn. We hebben ook al naar de toekomst gekeken en ik zal zo snel mogelijk beginnen met de spreekwoordelijke rotzooi op te ruimen ( de afdeling is dé slechtste afdeling van de winkel), mogelijk nieuwe mensen aannemen en dan gas erop, de schouders eronder. Maar eerst natuurlijk inleren op de afdeling zelf, elke winkel is weer net even anders natuurlijk. Maar gelukkig kan ik de komende tijd fulltime werken. Volgende week wordt het contract getekend en dan gaat het beginnen! :) *O*

En, vertel eens hoe het bij jou gaat? Wat heb jij allemaal gedaan? Nog problemen op de afdeling?

[ Bericht 0% gewijzigd door Watdoeteenvulploegleider op 26-07-2013 19:28:35 ]
pi_129411537
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 19:04 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 12:18 schreef @JesseW het volgende:

[..]

Nog even over de vraag van Danzazlol: leeftijd speelt totaal geen rol. Ik begon toen ik 15 was al met het leiden van een klein vulploegje van 6 man. Het hangt echt van de persoonlijkheid af.

Tuurlijk is een visie belangrijk. Alleen hij praat over de ASM, niet over de afdelingschef. Misschien heeft de ASM in die winkel niets te vertellen en wordt er een visie opgelegd door de SM en mag de ASM alleen op de winkel passen als de SM er niet is. Gebeurt ook vaak genoeg hoor :)

Hoe staat het met jouw Jumbo carrière, Watdoeteenvulploegleider? Ben je al begonnen met het opleidingstraject?

WDEV:

afdelingschef KW is heel vaak ASM.
Maar het kan indd zo zijn dat de SM de enige is met de visie en ook die als enige mag/wil uitdragen.
@danzalol is dat bij jou ook zo?

Als het over mij gaat, het is al mondeling toegezegd, allebei de partijen denken er hetzelfde over, dus we zitten mooi op een lijn. We hebben ook al naar de toekomst gekeken en ik zal zo snel mogelijk beginnen met de spreekwoordelijke rotzooi op te ruimen ( de afdeling is dé slechtste afdeling van de winkel), mogelijk nieuwe mensen aannemen en dan gas erop, de schouders eronder. Maar eerst natuurlijk inleren op de afdeling zelf, elke winkel is weer net even anders natuurlijk. Maar gelukkig kan ik de komende tijd fulltime werken. Volgende week wordt het contract getekend en dan gaat het beginnen! :) *O*

En, vertel eens hoe het bij jou gaat? Wat heb jij allemaal gedaan? Nog problemen op de afdeling?
Ik heb heel veel gedaan, te veel om op te noemen. Op de afdeling zijn de restanten een probleem. Veel te veel restant. De winkel in het algemeen heeft vééééél te veel derving. En die problemen probeer ik op te lossen..
  zondag 28 juli 2013 @ 00:35:57 #182
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_129420974
Derving dat is echt ruk.
Je had beter als probleem slecht functionerend personeel kunnen hebben dan derving. Derving is ook niet echt een probleem wat je ff snel oplost.
BAM dit is 3KB
pi_129441186
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 00:35 schreef Loll het volgende:
Derving dat is echt ruk.
Je had beter als probleem slecht functionerend personeel kunnen hebben dan derving. Derving is ook niet echt een probleem wat je ff snel oplost.
Vertel mij wat...

Ben zelf nu elke dag de bestellingen die de bestellers hebben gedaan aan het checken en eventueel minderen.

Vooral ook veel vaste brood bestellingen van mensen die op vakantie zijn en dat niet hebben door gegeven.. Bloemen omzet gaat enorm omlaag dus ook veel derving.
  zondag 28 juli 2013 @ 19:40:13 #184
304381 Loll
pi_129441368
Waarom gaat je bloemen omzet omlaag dan extra concurrent erbij? Ik vind sws het assortiment van jumbo erg matig qua bloemen ook de die wit zwarte meubels ben in biedt echt over te spreken.
BAM dit is 3KB
pi_129441728
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 19:40 schreef Loll het volgende:
Waarom gaat je bloemen omzet omlaag dan extra concurrent erbij? Ik vind sws het assortiment van jumbo erg matig qua bloemen ook de die wit zwarte meubels ben in biedt echt over te spreken.
Mensen gaan op vakantie en kopen dan niet zo snel meer een nieuwe bloemetje voor in huis. Dat komt na de vakantie weer.

Ik kan natuurlijk niet praten over andere jumbo's, maar ik krijg over mijn bloemen afdeling nooit klachten. Het is zeker in de vakantie periode wel moeilijk om een bloemen afdeling te hebben zonder te veel derving, wat er representatief en commercieel uit ziet met ook nog eens een groot assortiment bloemen/planten. Daar moet je een balans in zien te vinden.
  zondag 28 juli 2013 @ 19:56:46 #186
Watdoeteenvulploegleider
pi_129441946
Derving is hét probleem. Iig bij ons. Als de leiding van de afdeling niet inziet dat er teveel derving is, dan gaat dat natuurlijk ten koste van de hele afdeling, want dan gaat het gewoon op oude voet verder.
pi_129444965
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 19:56 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Derving is hét probleem. Iig bij ons. Als de leiding van de afdeling niet inziet dat er teveel derving is, dan gaat dat natuurlijk ten koste van de hele afdeling, want dan gaat het gewoon op oude voet verder.
Je SM of ASM voert iedere week de derving lijsten in, die moet toch ook zien dat er een probleem is en dat probleem achter halen. Waarschijnlijk wordt er niet goed besteld op het vers dan moet de SM of de ASM ingrijpen.
  zondag 28 juli 2013 @ 21:04:13 #188
Watdoeteenvulploegleider
pi_129445276
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:59 schreef JesseW het volgende:

[..]

Je SM of ASM voert iedere week de derving lijsten in, die moet toch ook zien dat er een probleem is en dat probleem achter halen. Waarschijnlijk wordt er niet goed besteld op het vers dan moet de SM of de ASM ingrijpen.
Precies, vandaar dat het filiaal afscheid heeft genomen van de leiding van de betreffende afdeling.
pi_129450471
Hoe doen jullie Jumbo's het eigenlijk met urenregistratie?
-Gewoon uitgaan van geroosterde tijden zoals bij AH? Kloksysteem? Lijkt mij het beste. Wij werken zelf gewoon met een boekje per week waar je dan je uren in opschrijft.
Soms een beetje gezeur omdat de TL ze zelf wil opschrijven en dan een kwartiertje naar beneden afrond. Als je erachteraan gaat herstelt hij het wel, maar kloksysteem lijkt me gewoon het beste.
pi_129450609
En bij ons filiaal wordt het woord derving nooit gebruikt, dit is gewoon de voorraad? :p
pi_129451480
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 22:49 schreef danzazlol het volgende:
En bij ons filiaal wordt het woord derving nooit gebruikt, dit is gewoon de voorraad? :p
Derving zijn de producten die je niet meer kunt verkopen om welke reden dan ook. In SAP, het bestel systeem van Jumbo kun je producten uitscannen onder bijvoorbeeld overcode (= overdatum), breuk, bederf, intern verbruik ect.

quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 22:46 schreef danzazlol het volgende:
-Gewoon uitgaan van geroosterde tijden zoals bij AH? Kloksysteem? Lijkt mij het beste. Wij werken zelf gewoon met een boekje per week waar je dan je uren in opschrijft.
Soms een beetje gezeur omdat de TL ze zelf wil opschrijven en dan een kwartiertje naar beneden afrond. Als je erachteraan gaat herstelt hij het wel, maar kloksysteem lijkt me gewoon het beste.
Geen klok systeem. Wij houden eigenlijk altijd de uren van de planning aan. Er zit een kopie van die planning in de map op kantoor. De vulploegleider bewerkt aan het einde van de avond de uren op die planning.

Met een klok systeem heb je altijd mensen die zich vergeten in/uit te klokken, is t systeem weer van slag. Bovendien is t erg duur en als je het de leiding gevende handmatig laat doen heb je ook nog een beetje controle. Wij betalen namelijk eigenlijk altijd alleen de norm voor het vullen uit.
pi_129452082
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 23:07 schreef JesseW het volgende:

[..]

Derving zijn de producten die je niet meer kunt verkopen om welke reden dan ook. In SAP, het bestel systeem van Jumbo kun je producten uitscannen onder bijvoorbeeld overcode (= overdatum), breuk, bederf, intern verbruik ect.

[..]

Geen klok systeem. Wij houden eigenlijk altijd de uren van de planning aan. Er zit een kopie van die planning in de map op kantoor. De vulploegleider bewerkt aan het einde van de avond de uren op die planning.

Met een klok systeem heb je altijd mensen die zich vergeten in/uit te klokken, is t systeem weer van slag. Bovendien is t erg duur en als je het de leiding gevende handmatig laat doen heb je ook nog een beetje controle. Wij betalen namelijk eigenlijk altijd alleen de norm voor het vullen uit.
Owja meteen een vraagje voor je. Ik moest data controleren en heb alle dingen die morgen nog maar een dag goed zouden zijn (en die de klant dus gratis zou krijgen) er uitgehaald enz. Die heb ik afgescand onder de term overcode, maar eigenlijk zijn ze niet over datum. Andere redenen vond ik niet toepasselijk dus toch maar gedaan en achteraf niks gehoord. Is dit de juiste boekingsreden in dit geval?

Ja, over die nadelen heb je eigenlijk wel gelijk :p. En als iemand bij jullie met een valide reden over z'n vultijd heen is betalen jullie dat gewoon uit neem ik aan?
  maandag 29 juli 2013 @ 00:08:02 #193
Watdoeteenvulploegleider
pi_129454195
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 22:46 schreef danzazlol het volgende:
Hier in de buurt is het zo dat de werknemer zijn of haar uren zelf opschrijft en de afdelingsverantwoordelijken de uren die de werknemer heeft opgeschreven van de vorige dag in het systeem zet via het webportaal.
Dus echt gebaseerd op wederzijds vertrouwen, zoals het vaak is met werk in het algemeen.
  maandag 29 juli 2013 @ 00:25:21 #194
Watdoeteenvulploegleider
pi_129454933
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2013 23:20 schreef danzazlol het volgende:

[..]

Owja meteen een vraagje voor je. Ik moest data controleren en heb alle dingen die morgen nog maar een dag goed zouden zijn (en die de klant dus gratis zou krijgen) er uitgehaald enz. Die heb ik afgescand onder de term overcode, maar eigenlijk zijn ze niet over datum. Andere redenen vond ik niet toepasselijk dus toch maar gedaan en achteraf niks gehoord. Is dit de juiste boekingsreden in dit geval?

Ja, over die nadelen heb je eigenlijk wel gelijk :p. En als iemand bij jullie met een valide reden over z'n vultijd heen is betalen jullie dat gewoon uit neem ik aan?
Sorry dat ik interumpeer :7.

Ik heb geen idee, iemand die precies weet welke je waarvoor gebruikt? JesseW natuurlijk? ;)

En natuurlijk als het een valide reden is, is het begrijpelijk, zoals bv:

Heel veel klantenvragen.
Levering kwam later.
Anderen eerst moeten helpen
Persoonlijke redenen als thuis iets gebeurd, ouders scheiden ofzo of iemand in het ziekenhuis/overleden, kan ik mij goed voorstellen dat je er niet bij bent met je gedachten (maar dan zou ik niet komen werken iig).
Etc.

[ Bericht 1% gewijzigd door Watdoeteenvulploegleider op 29-07-2013 00:45:53 ]
  maandag 29 juli 2013 @ 01:17:04 #195
304381 Loll
pi_129456602
Hier wel een kloksysteem filiaal btw werkt prefect alleen sinds het nieuwe systeem is het moeilijker de uren te bewerken dus goed klokken blijft altijd een aandachtspunt.
BAM dit is 3KB
pi_129465316
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 00:25 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, iemand die precies weet welke je waarvoor gebruikt? JesseW natuurlijk? ;)

Heel veel klantenvragen.
Levering kwam later.
Persoonlijke redenen als thuis iets gebeurd, ouders scheiden ofzo of iemand in het ziekenhuis/overleden, kan ik mij goed voorstellen dat je er niet bij bent met je gedachten (maar dan zou ik niet komen werken iig).
Etc.
Alles wat met data te maken heeft scan je uit onder overcode. Echt over datum of de datum van vandaag/morgen is allemaal overcode.

Dan heb je nog breuk, alle producten die kapot zijn.

Bederf gebruikt men veel op de A.G.F. afdeling. Bijvoorbeeld bij een verrotte appel.

Intern verbruik gebruik je als je bijvoorbeeld een pak suiker voor de kantine uit de winkel haalt.

Afleververschillen + of - gebruik je voor het bijsturen van de voorraad. Nooit derving onder afleververschillen - zetten. Dan wordt de voorraad wel bijgewerkt, maar krijg je een vertekend beeld van de hoogte van de derving. Afleververschillen + of - wordt namelijk niet als derving gezien.

En inderdaad dat zijn ongeveer de redenen die ik gebruik. Ook bij mensen die net nieuw zijn of voor het eerst op dat pad staan.

quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 00:08 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Hier in de buurt is het zo dat de werknemer zijn of haar uren zelf opschrijft en de afdelingsverantwoordelijken de uren die de werknemer heeft opgeschreven van de vorige dag in het systeem zet via het webportaal.
Dus echt gebaseerd op wederzijds vertrouwen, zoals het vaak is met werk in het algemeen.
Als ik iedere vakkenvuller zijn eigen tijden laat opschrijven dan heb ik er een dag taak aan om alle camerabeelden terug te kijken. Je hebt mensen rond lopen die het geen reet interesseren en nog al vrij creatief naar boven afronden. :)
pi_129465813
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 12:24 schreef JesseW het volgende:

[..]

Alles wat met data te maken heeft scan je uit onder overcode. Echt over datum of de datum van vandaag/morgen is allemaal overcode.

Dan heb je nog breuk, alle producten die kapot zijn.

Bederf gebruikt men veel op de A.G.F. afdeling. Bijvoorbeeld bij een verrotte appel.

Intern verbruik gebruik je als je bijvoorbeeld een pak suiker voor de kantine uit de winkel haalt.

Afleververschillen + of - gebruik je voor het bijsturen van de voorraad. Nooit derving onder afleververschillen - zetten. Dan wordt de voorraad wel bijgewerkt, maar krijg je een vertekend beeld van de hoogte van de derving. Afleververschillen + of - wordt namelijk niet als derving gezien.

En inderdaad dat zijn ongeveer de redenen die ik gebruik. Ook bij mensen die net nieuw zijn of voor het eerst op dat pad staan.

[..]

Als ik iedere vakkenvuller zijn eigen tijden laat opschrijven dan heb ik er een dag taak aan om alle camerabeelden terug te kijken. Je hebt mensen rond lopen die het geen reet interesseren en nog al vrij creatief naar boven afronden. :)
Hmm oke dan heb ik het goed gedaan :)
En als je bv een beschimmelde ciabatta bij voorgebakken ovenbrood is die nog niet over datum is? Dan wel bederf denk ik? Ondanks dat het DKW is. En onder welke noemer doe je producten waar wss wat uit gestolen is (pak prince-koekjes waar eentje uit mist) ?

Jammer dat je bij jouw filiaal niet kan uitgaan van integere werknemers, maar het scheelt wel veel gedoe i guess.
Franchise of (wat is het woord voor tegenovergestelde van franchise? :p)
pi_129465880
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 00:25 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Heel veel klantenvragen.
Levering kwam later.
Etc.
Geen probleem :p
Das mooi, bij mij doen ze ook nooit moeilijk alleen soms eindig je gewoon op een ietwat ongunstige tijd ( 21:20) waardoor je 5min minder krijgt, maarja daar kan ik wel mee leven.
pi_129465910
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 01:17 schreef Loll het volgende:
Hier wel een kloksysteem filiaal btw werkt prefect alleen sinds het nieuwe systeem is het moeilijker de uren te bewerken dus goed klokken blijft altijd een aandachtspunt.
Haha, kwam je daar voorheen mee weg dan? En nooit last van mensen die vergeten uit te klokken zoals jessew zei?
pi_129466246
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 12:38 schreef danzazlol het volgende:

[..]

Hmm oke dan heb ik het goed gedaan :)
En als je bv een beschimmelde ciabatta bij voorgebakken ovenbrood is die nog niet over datum is? Dan wel bederf denk ik? Ondanks dat het DKW is. En onder welke noemer doe je producten waar wss wat uit gestolen is (pak prince-koekjes waar eentje uit mist) ?

Jammer dat je bij jouw filiaal niet kan uitgaan van integere werknemers, maar het scheelt wel veel gedoe i guess.
Franchise of (wat is het woord voor tegenovergestelde van franchise? :p)
Beschimmelde ciabatta is ook gewoon bederf.

Als je iemand hebt betrapt en je hebt aangifte gedaan dan kun je het uitscannen onder diefstal. Maar als jij een vernoemen hebt en het niet kunt bewijzen dan is het gewoon afleververschillen -

Het zal 85 % wel goed gaan met het uren op schrijven. Maar als die 15 % allemaal altijd een uurtje extra opgeschreven heeft omdat er toch niet op gecontroleerd wordt, dan gaat er toch een flinke som geld verloren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')