abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129307665
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 16:42 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Misschien omdat zij bijvoorbeeld 20 of 22 zijn, of ze zijn 18 maar hebben al 2 functiejaren?
vulploegleiders zitten in schaal C? Afdelingsmanagers in D, dacht ik zo.
Of klopt dat denk jij ook niet? Wat denk jij dan dat het uurloon is van een afdelingsmanager?
Vulploegleiders zitten niet in schalen, de functie bestaat niet. Wel raar omdat iedere winkel een vulploegleider heeft. Over het algemeen zitten de vulploegleiders in de B schaal 'verkoper'. Ik kan me goed voorstellen dat sommige winkels hun vulploegleiders in de C schaal zetten als '1e verkoopmedewerker' na een tijdje. Die van ons zitten in B iig.

Afdelingsmanagers zitten in de D schaal. Afdelingsmanager B zit echter in de E schaal.
pi_129307872
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 15:31 schreef Baje het volgende:

[..]

De uurlonen kloppen echt niet. Ik zit nu op 4,80 en over een maand, als ik 17 jaar word, krijg ik 5,50. Ik kan me niet voorstellen dat mijn vulploegleiders maar 8 euro per uur verdienen. Zij verdienen allemaal rond de 10 a 12 euro per uur.
Dan werk je hoogst waarschijnlijk bij een franchise. Een bedrijf mag afwijken van het CAO mits het in het voordeel is van de werknemer.
  woensdag 24 juli 2013 @ 22:11:46 #153
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_129308060
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:04 schreef JesseW het volgende:

[..]

Vulploegleiders zitten niet in schalen, de functie bestaat niet. Wel raar omdat iedere winkel een vulploegleider heeft. Over het algemeen zitten de vulploegleiders in de B schaal 'verkoper'. Ik kan me goed voorstellen dat sommige winkels hun vulploegleiders in de C schaal zetten als '1e verkoopmedewerker' na een tijdje. Die van ons zitten in B iig.

Afdelingsmanagers zitten in de D schaal. Afdelingsmanager B zit echter in de E schaal.
Ja klopt als een bus. Eigenlijk zijn vulploegleiders een soort van assistent-assistent-afdelingsmanager haha.
Nu we het toch hebben over zaken die raar zijn:

Wat als iemand nou jonger is dan de minimale leeftijdschaal bij een bepaalde functie?

Afdelingsmanager B is een soort van senior afdelingsmanager, om het zo te zeggen? Heeft volgens mij te maken met het aantal mensen dat jouw afdeling telt, niet?

[ Bericht 1% gewijzigd door Watdoeteenvulploegleider op 24-07-2013 22:17:44 ]
  woensdag 24 juli 2013 @ 22:12:30 #154
Watdoeteenvulploegleider
pi_129308094
dubbel.
pi_129309664
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:11 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Ja klopt als een bus. Eigenlijk zijn vulploegleiders een soort van assistent-assistent-afdelingsmanager haha.
Nu we het toch hebben over zaken die raar zijn:

Wat als iemand nou jonger is dan de minimale leeftijdschaal bij een bepaalde functie?

Afdelingsmanager B is een soort van senior afdelingsmanager, om het zo te zeggen? Heeft volgens mij te maken met het aantal mensen dat jouw afdeling telt, niet?
Als iemand van 15 een functie krijgt waarvoor de minimale leeftijd 16 is volgens CAO dan hanteer ik altijd gewoon die minimale leeftijd. Maar dan blijft die gene gewoon het zelfde salaris houden zodra hij 16 wordt.

Je kan het denk ik het beste vergelijken met kassamedewerker A en kassamedewerker B. Kwestie van ervaring en verantwoordelijkheden.

quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:36 schreef danzazlol het volgende:

[..]

Tja, je komt toch in een supermarkt de meest maffe dingen tegen, zowel bij klanten als collegae. Er is een klant, een licht verwarde man van in de 50, altijd komt hij langs in mijn pad.

Gaat voor een meter zitten en pakt het ene na het andere product "ow, dit is veels te duur", "nee, dit is helemaal niet lekker". Dus dan zit hij soms wel 10min lang in zichzelf mompelend het ene na het andere pak pannenkoeken te keuren en dan gaat ie vervolgens weg zonder iets te kopen! :p
Te duur bestaat niet binnen Jumbo. Ik zeg zelf liever 'minder goedkope' producten.
pi_129309769
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 14:36 schreef danzazlol het volgende:

[..]

Tja, je komt toch in een supermarkt de meest maffe dingen tegen, zowel bij klanten als collegae. Er is een klant, een licht verwarde man van in de 50, altijd komt hij langs in mijn pad.

Gaat voor een meter zitten en pakt het ene na het andere product "ow, dit is veels te duur", "nee, dit is helemaal niet lekker". Dus dan zit hij soms wel 10min lang in zichzelf mompelend het ene na het andere pak pannenkoeken te keuren en dan gaat ie vervolgens weg zonder iets te kopen! :p
Te duur bestaat niet binnen Jumbo. Ik zeg zelf liever 'minder goedkope' producten.
pi_129310670
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:08 schreef JesseW het volgende:

[..]

Dan werk je hoogst waarschijnlijk bij een franchise. Een bedrijf mag afwijken van het CAO mits het in het voordeel is van de werknemer.
Nee dat zijn we ook niet. Ik heb de bedragen gerekend MET loonheffingskorting.
pi_129313569
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:12 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
dubbel.
Misschien in dit topic verder gaan over mijn vraag? Aangezien alleen jij serieus reageert (gezellig, die AH'ers). En om dit topic naar deel 2 te sturen :p.
pi_129313680
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:42 schreef JesseW het volgende:

[..]

Het is misschien niet politiek correct als medewerker, maar ik vind al 'jumbo-sfeer' gedoe maar marketing blabla. In mijn filiaal nemen ze er ook een loopje mee. Het is een gezellige winkel, maar als het erop aankomt kan jouw manier van klantenbehandeling hun gestolen worden als je niet op tijd klaar bent. Niet echt mijn voorkeur, maarja.
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:25:27 #160
Watdoeteenvulploegleider
pi_129314477
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:56 schreef danzazlol het volgende:

[..]

Misschien in dit topic verder gaan over mijn vraag? Aangezien alleen jij serieus reageert (gezellig, die AH'ers). En om dit topic naar deel 2 te sturen :p.
Haha, great minds think alike, dacht preciès hetzelfde.
pi_129314602
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:59 schreef danzazlol het volgende:

[..]

Het is misschien niet politiek correct als medewerker, maar ik vind al 'jumbo-sfeer' gedoe maar marketing blabla. In mijn filiaal nemen ze er ook een loopje mee. Het is een gezellige winkel, maar als het erop aankomt kan jouw manier van klantenbehandeling hun gestolen worden als je niet op tijd klaar bent. Niet echt mijn voorkeur, maarja.
Aan 7-zekerheden trainingen doen ze niet in jouw winkel? Erg rare gang van zaken. Ik probeer zeker voor de vulploeg 1 x in het jaar wel een opfris crucus te doen. En in de vulploegplanning wordt rekening gehouden met het helpen van klanten. Je krijgt er dus wel tijd voor.
pi_129314725
quote:

[..]

Ik heb terug gelezen maar ik zie geen vraag?
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:35:45 #163
Watdoeteenvulploegleider
pi_129314790
atdoeteenvulploegleider Op woensdag 24 juli 2013 17:56 schreef danzazlol het volgende:

Hallo medewerkers van een supermarkt.Ik heb een vraagje voor de leidinggevenden van een vulploeg (of als je iets weet). Waar zij alllemaal naar kijken m.b.t. iemand opleiden tot vulploegleider. Speelt leeftijd een grote rol? En kunde ook? Of is het meer het charisma?

Reactie van mij (WDEV):

Het is vooral kunde.Jij moet snel en op een correcte wijze kunnen vullen. Je moet immers tegen anderen kunnen zeggen wat ze precies anders moeten doen om te zorgen dat ze het de volgende keer wél afhebben.Het is vooral een functie waar je van iedereen gebitch krijgt: van onderen van de vulploeg en van boven van de afdelingschef.Charisma heeft er vrij weinig mee te maken. Ga niet de "Ik heb het nu gemaakt en de vullers zijn nu mijn bitch dus ik ga arrogant en bazig doen" jongen uithangen.Maar wil je dat worden moet je vooral gas erop geven en structureel op tijd klaar zijn(nee dat betekent niet dat je zomaar alles in het vak knalt of je niet netjes opstelt naar klanten toe)In die 9 maanden dat je er hebt gewerkt, mag je al iets extra's doen behalve vullen?Zaken met de terminal pda?Bericht 6% gewijzigd door Watdoeteenvulploegleider op 24-07-2013 18:50:42
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:41:48 #164
Watdoeteenvulploegleider
pi_129315009
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:59 schreef danzazlol het volgende:

[..]

Het helpen van klanten is zeker belangrijk.
En inderdaad, zoals gezegd door jesseW, krijg je er tijd voor in de planning.
Daarnaast is 7 zekerheden hét handelsmerk van Jumbo. Ziet jouw afdelingsmanager/ ass. Afdelingsmanager daar niet op toe?
pi_129315394
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:35 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
atdoeteenvulploegleider Op woensdag 24 juli 2013 17:56 schreef danzazlol het volgende:

Hallo medewerkers van een supermarkt.Ik heb een vraagje voor de leidinggevenden van een vulploeg (of als je iets weet). Waar zij alllemaal naar kijken m.b.t. iemand opleiden tot vulploegleider. Speelt leeftijd een grote rol? En kunde ook? Of is het meer het charisma?

Reactie van mij (WDEV):

Het is vooral kunde.Jij moet snel en op een correcte wijze kunnen vullen. Je moet immers tegen anderen kunnen zeggen wat ze precies anders moeten doen om te zorgen dat ze het de volgende keer wél afhebben.Het is vooral een functie waar je van iedereen gebitch krijgt: van onderen van de vulploeg en van boven van de afdelingschef.Charisma heeft er vrij weinig mee te maken. Ga niet de "Ik heb het nu gemaakt en de vullers zijn nu mijn bitch dus ik ga arrogant en bazig doen" jongen uithangen.Maar wil je dat worden moet je vooral gas erop geven en structureel op tijd klaar zijn(nee dat betekent niet dat je zomaar alles in het vak knalt of je niet netjes opstelt naar klanten toe)In die 9 maanden dat je er hebt gewerkt, mag je al iets extra's doen behalve vullen?Zaken met de terminal pda?Bericht 6% gewijzigd door Watdoeteenvulploegleider op 24-07-2013 18:50:42
Oh die vraag zag ik wel voorbij komen in een ander topic ja.

Ik weet niet helemaal waar je op doelt met bazig doen? Ik interpeteer bazig doen iig als mensen commanderen. Je moet jezelf als VPL in elk geval boven de vulploeg kunnen zetten. Als jij met de vulploeg vriendjes wil worden dan gaat iedereen de kantjes eraf lopen en over je heen lopen. Je moet streng en duidelijk kunnen zijn. Iedereen moet weten dat jij de baas bent.

Als je het goed doet krijg je geen 'gebitch'. Als je zorgt dat je alles netjes achter laat en gedaan hebt wat er van je verwacht wordt dan krijg je geen klachten van je afdelingsmanager. En het commentaar welk commentaar zou je krijgen van de vulploeg? Als je niet de boeman gaat lopen uit hangen is er niets aan de hand.

Om het te worden moet je inzet tonen, je werk goed doen en vooral het belangrijkste: vragen! Je moet latem weten dat je er in geïntereseerd bent. Vraag eens aan je afdelingsmanager wat de minimale leeftijd is (weet je al wel, maar zo breng je een gesprek op gang).
  donderdag 25 juli 2013 @ 07:35:20 #166
Watdoeteenvulploegleider
pi_129319421
quote:

[..]

WGR / Wat doet een vulploegleider nu precies (bij de Jumbo!)?
Linkje met info.

Vragen is indd belangrijk, zo weten ze dat je geïnteresseerd bent! (Stel wel functionele vragen :) ) zo weten de mensen die erover gaan
Dat je het wil.
pi_129322023
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:29 schreef JesseW het volgende:

[..]

Aan 7-zekerheden trainingen doen ze niet in jouw winkel? Erg rare gang van zaken. Ik probeer zeker voor de vulploeg 1 x in het jaar wel een opfris crucus te doen. En in de vulploegplanning wordt rekening gehouden met het helpen van klanten. Je krijgt er dus wel tijd voor.
We hebben die training wel gehad, maar in de praktijk komen ze gewoon weinig voor. Dus gaan ze meer focussen op cpu fifo en spiegelend vullen.
pi_129322112
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:41 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Het helpen van klanten is zeker belangrijk.
En inderdaad, zoals gezegd door jesseW, krijg je er tijd voor in de planning.
Daarnaast is 7 zekerheden hét handelsmerk van Jumbo. Ziet jouw afdelingsmanager/ ass. Afdelingsmanager daar niet op toe?
Mijn ASM is maar een spreekbuis, niet iemand met een echte visie op dingen (we kunnen het heel goed met elkaar vinden overigens, dit soort gedachtes laat ik natuurlijk niet merken irl). Bv. Afgelopen week zei die out of the blue dat wij nooit de klanten groeten en dat we dat meer moeten doen. Klopt helemaal niet dus waarschijnlijk las hij gewoon een brief voor van het HK ofzo.
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:12:29 #169
Watdoeteenvulploegleider
pi_129323280
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:29 schreef [url=http://forumuser/profile/380541]danzazlol[/url] het volgende:

[..]

Mijn ASM is maar een spreekbuis, niet iemand met een echte visie op dingen (we kunnen het heel goed met elkaar vinden overigens, dit soort gedachtes laat ik natuurlijk niet merken irl). Bv. Afgelopen week zei die out of the blue dat wij nooit de klanten groeten en dat we dat meer moeten doen. Klopt helemaal niet dus waarschijnlijk las hij gewoon een brief voor van het HK ofzo.
Oke, je kunt het iig goed met hem vinden, dat is heel fijn. Je hebt nu 2 opties om je doel, het worden van VPL, te verwezenlijken:

1) je stelt gerichte vragen die erop hinten dat je graag vooruit wil.

2) je vraagt een gesprekje met hem aan en je zegt dat je het graag over je ambities wil hebben. En je wilt graag weten wat je moet doen/ leren om VPL te worden,wat de mogelijkheden zijn en wat hij over jou en jouw ambitie denkt.

Trouwens, hoe wil jouw afdelingschef en dus ook de asm zijn afdeling en winkel in godsnaam runnen zonder visie? Lijkt mij toch erg belangrijk om te weten waar je heen wilt met de afdeling/winkel. (@jesseW wat denk jij hierover?)

Heb je nog gekeken naar het andere topic? (Met die link die ik heb gepost)
pi_129325410
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:12 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Oke, je kunt het iig goed met hem vinden, dat is heel fijn. Je hebt nu 2 opties om je doel, het worden van VPL, te verwezenlijken:

1) je stelt gerichte vragen die erop hinten dat je graag vooruit wil.

2) je vraagt een gesprekje met hem aan en je zegt dat je het graag over je ambities wil hebben. En je wilt graag weten wat je moet doen/ leren om VPL te worden,wat de mogelijkheden zijn en wat hij over jou en jouw ambitie denkt.

Trouwens, hoe wil jouw afdelingschef en dus ook de asm zijn afdeling en winkel in godsnaam runnen zonder visie? Lijkt mij toch erg belangrijk om te weten waar je heen wilt met de afdeling/winkel. (@jesseW wat denk jij hierover?)

Heb je nog gekeken naar het andere topic? (Met die link die ik heb gepost)
Nog even over de vraag van Danzazlol: leeftijd speelt totaal geen rol. Ik begon toen ik 15 was al met het leiden van een klein vulploegje van 6 man. Het hangt echt van de persoonlijkheid af.

Tuurlijk is een visie belangrijk. Alleen hij praat over de ASM, niet over de afdelingschef. Misschien heeft de ASM in die winkel niets te vertellen en wordt er een visie opgelegd door de SM en mag de ASM alleen op de winkel passen als de SM er niet is. Gebeurt ook vaak genoeg hoor :)

Hoe staat het met jouw Jumbo carrière, Watdoeteenvulploegleider? Ben je al begonnen met het opleidingstraject?
pi_129325595
Kent iemand hier de documentaire over de Aldi? http://zembla.vara.nl/Afl(...)73c4be55d8b6adb59744

Wat een bizar bedrijf zeg.. Je krijgt 9 minuten voor toiletbezoeken en het aan/uit trekken van je short.
  donderdag 25 juli 2013 @ 14:09:02 #172
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_129329452
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 12:23 schreef JesseW het volgende:
Kent iemand hier de documentaire over de Aldi? http://zembla.vara.nl/Afl(...)73c4be55d8b6adb59744

Wat een bizar bedrijf zeg.. Je krijgt 9 minuten voor toiletbezoeken en het aan/uit trekken van je short.
crosspost
BAM dit is 3KB
  donderdag 25 juli 2013 @ 21:37:35 #173
Watdoeteenvulploegleider
pi_129345721
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 12:23 schreef JesseW het volgende:

Ik heb de documentaire ook gezien. Het is niet voor niks dat de arbeidsinspectie nu een onderzoek gaat instellen naar de Aldi. Als je als bedrijf veel klachten krijgt, zullen er vast wel een aantal zijn die waar zijn. Ook omdat in de media aldi-medewerkers veel stof hebben doen opwaaien en als het topmanagement van Aldi dan, zoals gewoonlijk, geen inhoudelijke reactie geeft...
  donderdag 25 juli 2013 @ 21:40:19 #174
Watdoeteenvulploegleider
pi_129345843
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 12:18 schreef JesseW het volgende:

[..]

Nog even over de vraag van Danzazlol: leeftijd speelt totaal geen rol. Ik begon toen ik 15 was al met het leiden van een klein vulploegje van 6 man. Het hangt echt van de persoonlijkheid af.

Tuurlijk is een visie belangrijk. Alleen hij praat over de ASM, niet over de afdelingschef. Misschien heeft de ASM in die winkel niets te vertellen en wordt er een visie opgelegd door de SM en mag de ASM alleen op de winkel passen als de SM er niet is. Gebeurt ook vaak genoeg hoor :)

Hoe staat het met jouw Jumbo carrière, Watdoeteenvulploegleider? Ben je al begonnen met het opleidingstraject?
afdelingschef KW is heel vaak ASM.
Maar het kan indd zo zijn dat de SM de enige is met de visie en ook die als enige mag/wil uitdragen.
@danzalol is dat bij jou ook zo?

Als het over mij gaat, het is al mondeling toegezegd, allebei de partijen denken er hetzelfde over, dus we zitten mooi op een lijn. We hebben ook al naar de toekomst gekeken en ik zal zo snel mogelijk beginnen met de spreekwoordelijke rotzooi op te ruimen ( de afdeling is dé slechtste afdeling van de winkel), mogelijk nieuwe mensen aannemen en dan gas erop, de schouders eronder. Maar eerst natuurlijk inleren op de afdeling zelf, elke winkel is weer net even anders natuurlijk. Maar gelukkig kan ik de komende tijd fulltime werken. Volgende week wordt het contract getekend en dan gaat het beginnen! :) *O*

En, vertel eens hoe het bij jou gaat? Wat heb jij allemaal gedaan? Nog problemen op de afdeling?

[ Bericht 2% gewijzigd door Watdoeteenvulploegleider op 25-07-2013 21:57:09 ]
pi_129347730
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 21:40 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

afdelingschef KW is heel vaak ASM.
Maar het kan indd zo zijn dat de SM de enige is met de visie en ook die als enige mag/wil uitdragen.
@danzalol is dat bij jou ook zo?

Als het over mij gaat, het is al mondeling toegezegd, allebei de partijen denken er hetzelfde over, dus we zitten mooi op een lijn. We hebben ook al naar de toekomst gekeken en ik zal zo snel mogelijk beginnen met de spreekwoordelijke rotzooi op te ruimen ( de afdeling is dé slechtste afdeling van de winkel), mogelijk nieuwe mensen aannemen en dan gas erop, de schouders eronder. Maar eerst natuurlijk inleren op de afdeling zelf, elke winkel is weer net even anders natuurlijk. Maar gelukkig kan ik de komende tijd fulltime werken. Volgende week wordt het contract getekend en dan gaat het beginnen! :) *O*

En, vertel eens hoe het bij jou gaat? Wat heb jij allemaal gedaan? Nog problemen op de afdeling?
Tja je hebt denk ik gewoon mensen die dingen gewoon uitvoeren en mensen die echt gaan kijken hoe iets beter kan en moet enz. Ik denk dat hij meer bij de 1e categorie hoort. Onze afdelingschef KW heeft ook wel een visie en een andere TL/VPL ook dus de SM is niet echt de enige.
Ik bedoelde eigenlijk niet dat hij letterlijk geen visie heeft, maar dat hij mij gewoon iemand lijkt die alles van hogeraf (SM) uitvoert zonder zelf kritisch na te denken. Dat kan en mag, maar ik vind niet dat een leidinggevende zo moet zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')