Dit dus, en dan vooral (zoals TS al zei), van die ouderen die niks vragen en je alleen een beetje arrogant en emotieloos aankijken. Op het moment dat diegene iets zou vragen, zou bijna elke jongere meteen opstaan.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:06 schreef SuperwormJim het volgende:
Het getuigt van enig fatsoen als je opstaat voor een (bejaard) persoon die slecht ter been is. Ik heb echter een hekel aan arrogante bejaarden die denken dat het de gewoonste zaak van de wereld is dat men opstaat; of dat het normaal is om voor te dringen bij de kassa omdat ze oud zijn
Gewoon geen oog contact maken, heb je ook nergens last vanquote:Op maandag 1 augustus 2011 22:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Mensen die dingen verwachten dat je dingen doet zonder het te vragen.
Dat hoop je op zich wel als je op de operatietafel ligt en je slagader springt ineens open.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Mensen die dingen verwachten dat je dingen doet zonder het te vragen.
Inderdaad. Ouderen die in de spits reizen, geen medelijden mee, anders is het gewoon fatsoen. Ik heb er ooit eentje gehad die graag wou dat ik op zou staan, terwijl ik op krukken liep vanwege zware knieblessure.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:11 schreef megamandy het volgende:
Indeed, als ik eenmaal zit in de trein heb ik al een hele dag gewerkt en dus de hele dag gestaan.
Jij bent bejaard?quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:14 schreef BroodjeBeenham het volgende:
Het is ook niet verplicht. Bepaalde mensen doen het omdat ze het vinden horen, anderen blijven lekker zitten. Het is mij om het even.
Hier dringen de bejaarden altijd voor bij de visboer op de markt, als ik dan vraag of ze het heel druk hebben vandaag kijken ze nooit zo vrolijkquote:Op maandag 1 augustus 2011 22:06 schreef SuperwormJim het volgende:
Het getuigt van enig fatsoen als je opstaat voor een (bejaard) persoon die slecht ter been is. Ik heb echter een hekel aan arrogante bejaarden die denken dat het de gewoonste zaak van de wereld is dat men opstaat; of dat het normaal is om voor te dringen bij de kassa omdat ze oud zijn
Dan zou ik mijn rollator uitklappen en daarop gaan zitten.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:29 schreef Ouqz het volgende:
Ik hoop dat als jij een leeftijd van zo rond de 70 bereikt en het OV systeem nog hetzelfde is, je een keer met trillende benen en je inklap rollator de tram in stapt en dat er dan ook niemand voor jou gaat staan.
Alsof je dan niet door de tram rolt met rollator en al.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:31 schreef megamandy het volgende:
Dan zou ik mijn rollator uitklappen en daarop gaan zitten.
Zit een rem op hoor.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:33 schreef Ouqz het volgende:
[..]
Alsof je dan niet door de tram rolt met rollator en al.
Laat ze dan lekker zelf opstaan.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:18 schreef ACRyan het volgende:
Ik vind eigenlijk dat je uit principe NIET hoort op te staan voor dat soort lui bovendien ben je nergens toe verplicht en is het gewoon een kwestie van geluk hebben inderdaad zoals TS al aangaf. :R Maarja, dan krijg je natuurlijk weer een hoop gezeik van de overige reizigers.Kortom : 100% terecht, TS.
Een high kick is iets anders dan een spinning heel kick jongeh :we:quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:38 schreef KreKkeR het volgende:
Keer toen ik in de tram zat bleef ook iedereen zitten voor een oud klein vrouwtje dat zeer slecht ter been was (80-85 schat ik). Op een gegeven moment riep het vrouwtje "ik tel tot 10... jullie weten waar ik het over heb!"
Niemand snapte het echter... maar toen ze bij 10 was, trok ze de dichtsbijzijnde persoon van de stoel en gaf de persoon EEN DRAAIKICK tegen het gezicht notabene. De persoon vloog over de stoel naar achter en kwam tegen het achterraam tot stilstand.
Iedereen zat echt versteld te kijken, toen de oma opeens met een flying kick (nog behoorlijk hoog ook) op de persoon afsprong waardoor de persoon DOOR HET RAAM vloog!!!!!!!!!!!!!
Echt nog nooit zoiets bizars meegemaakt. Echt te ziek voor woorden was dat
Dat verplichte gaat vast komen nu dat de eerste babyboomers onder de bejaarden vallen.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:14 schreef BroodjeBeenham het volgende:
Het is ook niet verplicht. Bepaalde mensen doen het omdat ze het vinden horen, anderen blijven lekker zitten. Het is mij om het even.
Nep. Dit was bij een aflevering van superomaquote:Op maandag 1 augustus 2011 22:38 schreef KreKkeR het volgende:
Keer toen ik in de tram zat bleef ook iedereen zitten voor een oud klein vrouwtje dat zeer slecht ter been was (80-85 schat ik). Op een gegeven moment riep het vrouwtje "ik tel tot 10... jullie weten waar ik het over heb!"
Niemand snapte het echter... maar toen ze bij 10 was, trok ze de dichtsbijzijnde persoon van de stoel en gaf de persoon EEN DRAAIKICK tegen het gezicht notabene. De persoon vloog over de stoel naar achter en kwam tegen het achterraam tot stilstand.
Iedereen zat echt versteld te kijken, toen de oma opeens met een flying kick (nog behoorlijk hoog ook) op de persoon afsprong waardoor de persoon DOOR HET RAAM vloog!!!!!!!!!!!!!
Echt nog nooit zoiets bizars meegemaakt. Echt te ziek voor woorden was dat
Geloofde je dat verhaal ook maar één seconde dan?quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:46 schreef eight het volgende:
[..]
Nep. Dit was bij een aflevering van superoma
Of mevrouw wil alleen vooruit rijdenquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:10 schreef Hiya het volgende:
Ik sta altijd op als het druk in de bus of trein is. Maar niet (!) als er nog enkele plekken over is en het oude heertje wil niet naast iemand anders wil zitten maar alleen bij een raam alleen of iets dergelijks.
Dan denk ik stik d'r maar in.
Je hoort gewoon op te staan vind ik.
Dit.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:41 schreef nikky het volgende:
Het gaat er niet om of iemand der leven lang heeft kunnen zitten.
Het gaat erom dat deze mensen niet meer de stabiliteit in het staan hebben als een jonger persoon. Wanneer het evenwicht verloren wordt, heb je grotere kans op letsel dan een jonger persoon. Gebroken heupen, polsen, etc. Ouderen zijn niet meer flexibel.
De meeste reacties hier vind ik echt typisch voor deze maatschappij.... ikke ikke ikke. Als je de hele dag hebt gestaan, dan kunnen die paar minuten er nog wel bij niet?
Als je asociaal boos naar iemand gaat kijken gaat die persoon niet voor je opstaan.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:41 schreef nikky het volgende:
Het gaat erom dat deze mensen niet meer de stabiliteit in het staan hebben als een jonger persoon. Wanneer het evenwicht verloren wordt, heb je grotere kans op letsel dan een jonger persoon. Gebroken heupen, polsen, etc. Ouderen zijn niet meer flexibel.
De meeste reacties hier vind ik echt typisch voor deze maatschappij.... ikke ikke ikke. Als je de hele dag hebt gestaan, dan kunnen die paar minuten er nog wel bij niet?
Dat kan ik me nog wel voorstellen aangezien sommige mensen gewoon misselijk worden wanneer ze dit niet doen.... zegt men...quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:10 schreef Kwalberto het volgende:
[..]
Of mevrouw wil alleen vooruit rijden!
Respect voor ouderen is sowieso onzinnig.quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:11 schreef DutchSpike het volgende:
Respect voor ouderen noemen ze dat TS. Jij wilt toch hetzelfde behandeld worden door mensen als jij een bejaarde bent?
Het is eigenlijk discriminatie dat je ouderen meer respect zou moeten geven.quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Respect voor ouderen is sowieso onzinnig.
Je moet respect hebben voor je medemensen maar de gedachte dat een hogere leeftijd per definitie meer respect met zich meebrengt is van den zotte.
Ik respecteer mijn medemens sowieso, en wanneer de persoon een hoop goede dingen heeft gedaan respecteer ik de persoon een stuk meer. Dit ongeacht leeftijd.
Geef mij anders 1 goede reden waarom oude mensen per definitie meer respect zouden behoren te krijgen.
Dit dus. Ongeacht hoe oud iemand is, als iemand 'slecht te been' is dan sta ik wel op als ze het even netjes vragen, of als ik een keer geen zombie ben in het ov zonder dat ze het vragen. Niemand verdient meer respect door arbitraire dingen zoals hoe oud je bent, hoe rijk je bent of hoe slim je bent. In de praktijk zijn deze factoren natuurlijk vaak verbonden met andere dingen die wel respect verdienen, maar dat terzijde.quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Respect voor ouderen is sowieso onzinnig.
Je moet respect hebben voor je medemensen maar de gedachte dat een hogere leeftijd per definitie meer respect met zich meebrengt is van den zotte.
Ik respecteer mijn medemens sowieso, en wanneer de persoon een hoop goede dingen heeft gedaan respecteer ik de persoon een stuk meer. Dit ongeacht leeftijd.
Geef mij anders 1 goede reden waarom oude mensen per definitie meer respect zouden behoren te krijgen.
Zelfs dat vinden ze te duurquote:Op maandag 1 augustus 2011 23:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Sowieso, waarom gaan bejaarden met het OV? Die kunnen toch allemaal van die passen krijgen voor gratis taxi's en alles?
quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:38 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Dit dus. Ongeacht hoe oud iemand is, als iemand 'slecht te been' is dan sta ik wel op als ze het even netjes vragen, of als ik een keer geen zombie ben in het ov zonder dat ze het vragen. Niemand verdient meer respect door arbitraire dingen zoals hoe oud je bent, hoe rijk je bent of hoe slim je bent. In de praktijk zijn deze factoren natuurlijk vaak verbonden met andere dingen die wel respect verdienen, maar dat terzijde.
Nee die paar minuten gaan niet meer. Want ik ben verplicht om in de spits naar huis te gaan, bejaarde mensen kunnen makkelijk buiten de spits reizen. Doe ik ook als ik niet hoef te werken.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:41 schreef nikky het volgende:
De maatschappij is toch al helemaal naar de tering dus die zon gaat ook niet meer op. Tevens terecht wat TS heeft gedaan.quote:
Dat is ook niet van je het hoor.quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Sowieso, waarom gaan bejaarden met het OV? Die kunnen toch allemaal van die passen krijgen voor gratis taxi's en alles?
Voor enkele ritjes per maand inderdaad. Maar moet een bejaarde verder maar achter de geraniums blijven zitten in een bejaarden tehuis? Tuurlijk niet, ze zitten ook liever in een aanleun woning zonder de slappe hap van tafeltje dekje.quote:Op maandag 1 augustus 2011 23:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat afrekenen duurt ook een eeuwigheid omdat ze de 20 en 50 cent muntjes niet van elkaar kunnen onderscheiden.quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:31 schreef Chai het volgende:
Bejaarden zijn de enigen die mij nooit voorlaten bij de kassa als ik 1 dingetje heb. Gaan ze eerst kktraag alles uitpakken en inpakken en dan pas betalen.
Voor dat soort lui?quote:Op maandag 1 augustus 2011 22:18 schreef ACRyan het volgende:
Ik vind eigenlijk dat je uit principe NIET hoort op te staan voor dat soort lui bovendien ben je nergens toe verplicht en is het gewoon een kwestie van geluk hebben inderdaad zoals TS al aangaf. :R Maarja, dan krijg je natuurlijk weer een hoop gezeik van de overige reizigers.Kortom : 100% terecht, TS.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |