Nee.quote:Op woensdag 18 april 2012 11:29 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Zijn de Marokkanen echt tienduizend keer vriendelijker dan hier?
Als ik zo de posts even scan in dit topic ben jij een van de weinigen die dat waarschijnlijk niet vindt... wat is jouw ervaring dan?quote:
Ik ben er tijdens ramadan geweest, dus wellicht dat men in die periode er met een heel ander 'attitude' rondloopt. Hier komt het ongeveer op neer:quote:Op woensdag 18 april 2012 14:38 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
[..]
Als ik zo de posts even scan ben jij een van de weinigen... wat is jouw ervaring dan?
Ook buiten de ramadan zijn ze maar op 1 ding uit hoor. Ik sluit me helemaal aan bij jou ervaring. Eens maar nooit weer! Ik moet wel zeggen dat marrakech het meest erge is, man wat heb ik een hekel gekregen aan die stad.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:42 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik ben er tijdens ramadan geweest, dus wellicht dat men in die periode er met een heel ander 'attitude' rondloopt. Hier komt het ongeveer op neer:
Marokko #3
Marrakech is inderdaad het meest erge wat dat betreft, al hoor ik ook dat Tanger redelijk erg is. In ieder geval nooit meer weer ja.quote:Op woensdag 18 april 2012 16:36 schreef Michelinmannetje het volgende:
Ook buiten de ramadan zijn ze maar op 1 ding uit hoor. Ik sluit me helemaal aan bij jou ervaring. Eens maar nooit weer! Ik moet wel zeggen dat marrakech het meest erge is, man wat heb ik een hekel gekregen aan die stad.
Is er een groot verschil in de inwoners van verschillende steden? We willen namelijk een auto huren daar en naar Tanger, Rabat, Agadir en/of Casablanca gaan.quote:Op donderdag 19 april 2012 13:05 schreef De_Ilias het volgende:
Ik ben Marokkaans en ook woonachtig in Marokko op het moment, wat ik kan zeggen is dat de Marokkanen in Marokko in veel verschillen zijn, de mensen van Marrakesh vind ik de meest irritantste die er zijn in Marokko, de bevolking daar is echt asociaal en is alleen uit op geld. Dat merk ik zelf ook als Marokkaan, dus voor een niet-Marokkaan is dat al helemaal zo. Ik raad een ieder aan om bijv. naar Ifran te gaan, Oujda, Ourzazaete, Tishka. Iig, als er vragen zijn hoor ik het wel, ik spreek zelf vloeiend Marokkaans.
Ik sluit mij hier ook volledig bij aan als Marokkaan. De mensen in Marrakech zijn fucking irritant, zijn alleen op geld uit. Had ik toen wat kocht in de souk daar en zei een marktkoopman van "Er zijn zo veel toeristen hier die geen waarde kunnen schatten, je kan hier goud geld verdienen. Maar ik licht geen broeder als jou op." Dat was genoeg reden voor mij om die kutstad nooit te bezoeken.quote:Op donderdag 19 april 2012 13:05 schreef De_Ilias het volgende:
Ik ben Marokkaans en ook woonachtig in Marokko op het moment, wat ik kan zeggen is dat de Marokkanen in Marokko in veel verschillen zijn, de mensen van Marrakesh vind ik de meest irritantste die er zijn in Marokko, de bevolking daar is echt asociaal en is alleen uit op geld. Dat merk ik zelf ook als Marokkaan, dus voor een niet-Marokkaan is dat al helemaal zo. Ik raad een ieder aan om bijv. naar Ifran te gaan, Oujda, Ourzazaete, Tishka. Iig, als er vragen zijn hoor ik het wel, ik spreek zelf vloeiend Marokkaans.
Neen.quote:Op donderdag 19 april 2012 13:29 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Ik had trouwens een vraagje. Als ik aankom in Rabat wil ik eerst even de stad touren met een taxi en bus. Is dat duur?
Nee, als je in de stad blijft gewoon een blauwe taxi aanhouden. In Rabat naaien ze je niet, en als ze de meter niet aanzetten (wat bij mij in een half jaar dat ik daar woonde nooit is gebeurd) gewoon even vragen of ze dat wel willen doen. De tram is een ideaal vervoersmiddel in Rabat. Je koopt een kaartje voor 6 Dirham (60 cent) en je kan er een uur mee reizen. Persoonlijke aanraders in Rabat: de suq, de Oudaya bij de zee en de wijk Agdal. Daar heb je veel jongeren en veel leuke tentjes en kroegen waar je ook drank kan krijgen. Voor meer vragen pm maar.quote:Op donderdag 19 april 2012 13:29 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Ik had trouwens een vraagje. Als ik aankom in Rabat wil ik eerst even de stad touren met een taxi en bus. Is dat duur?
Ik ben de 30e teruggekomen van deze reis: http://shoestring.nl/rond(...)an-woestijn-naar-zeequote:Op maandag 15 oktober 2012 15:19 schreef LordLynx het volgende:
Zit te kijken om in november een (georganiseerde) rondreis door Marokko te hebben, zijn er mensen die daar ervaringen mee hebben?
Zelf zou ik liever op eigen gelegenheid gaan, maar ik ga met mijn pa en die krijg ik echt niet op die manier naar Marokko....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |