abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101079132
Zo'n nachtje doorbrengen in de woestijn is in November zeker niet meer te doen? Of kan dat gewoon nog qua temperaturen?
pi_101131774
Hier ben ik ook benieuwd naar, ga straks mijn ticket boeken van 18 oktober - 2 november. Is het in oktober wel te doen zo'n tour? We vliegen op Marrakech (voor 250 euro p.p.), waar moeten we allemaal naartoe in 2 weken? En welke vervoerssoort is het beste voor in het binnenland? Binnenlandse vluchten of trein? Thanks! :)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 17:57:00 #33
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_101135219
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:26 schreef kthxbye het volgende:
Hier ben ik ook benieuwd naar, ga straks mijn ticket boeken van 18 oktober - 2 november. Is het in oktober wel te doen zo'n tour? We vliegen op Marrakech (voor 250 euro p.p.), waar moeten we allemaal naartoe in 2 weken? En welke vervoerssoort is het beste voor in het binnenland? Binnenlandse vluchten of trein? Thanks! :)
Ik heb nog de Lonely Planet en ANWB reisboek over Marokko hier liggen. Mocht je interesse hebben in één van de boeken, mag je hem wel voor een leuk prijs overnemen.
pi_101143555
Tanger is het ergst, wat een bende is het daar zeg! Vies volk en op drugs terende rifapen, bah!
-weg, zie banmeldtopic-
pi_101143674
Wij zijn met een huurauto het binnenland ingegaan, prima te doen.
pi_101152062
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:26 schreef kthxbye het volgende:
Marrakech en Ouzoud in ieder geval. En ga gewoon met de auto. :)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_101218620
Met een huurauto het binnenland is heel goed te doen. De grote steden was voor mij ook een no no. Ik kan beamen omtrent de opdringerige verkopers. Het is me ook opgevallen dat ik met name Marrakech was / is erg. En inderdaad als ze je ook maar een cent afhandig kunnen maken zullen ze dat zeker niet laten. Zo zijn wij best wel dik getild door een taxi chauffeur.

De kleine dorpen waren trouwens wel prima.

Voor mij in ieder geval een goede leerschool om niet meer naar een Islamitisch land op vakantie te willen. Ik geef dan toch echt de voorkeur aan een westers land zoals Canada en de VS waar ik al meerdere malen met veel plezier ben geweest.
To be or not to be.....
pi_101229221
Dat mensen geld willen verdienen aan toeristen beperkt zich echt niet tot islamitische landen hoor. Sterker nog, ik ben in islamitische landen geweest waar dit totaal niet het geval was dus ik zou het niet zo generaliseren, straks mis je nog een paar mooie landen vanwege dit vooroordeel.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:51:56 #39
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_101236881
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 20:13 schreef gifkwal het volgende:
Dat mensen geld willen verdienen aan toeristen beperkt zich echt niet tot islamitische landen hoor. Sterker nog, ik ben in islamitische landen geweest waar dit totaal niet het geval was dus ik zou het niet zo generaliseren, straks mis je nog een paar mooie landen vanwege dit vooroordeel.
Landen als Turkije en Iran vormen wat dat betreft inderdaad een uitzondering.
pi_101246255
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 20:13 schreef gifkwal het volgende:
Het is ook niet zo zeer dat ik het generaliseer. Verwesterde landen trekken we wat meer. En de centjes uit de zak kloppen zal ongetwijfeld ook gebeuren in Spanje, Italie, Turkije, Griekenland, etc.

Neemt niet weg dat ik de rest van het land wel helemaal geweldig vond en nog steeds vind. Een hoop gezien, de cultuur meegemaakt en genoten van de vakantie. Echter de grote steden ga ik niet meer naar toe als ik weer naar een islamitisch land ga.
Maar er valt nog ze veel meer te zien :) op het wensenlijsje staan nog Israel, Japan, China, Australie, Thailand, Zuid-Afrika en nog veel meer dan de centen toe laten.
To be or not to be.....
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:58:02 #41
300818 Aneurysma
What a whore I am.
pi_101250418
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 22:35 schreef Aneurysma het volgende:
Hoi ik ben nu in Marokko en wil graag weten waarom er in de (merk)cola hier vijf keer zoveel koolzuur zit dan in Nederland.
Iemand?
Op woensdag 20 april 2011 14:38 schreef gogosweden het volgende:
Jij bent geil
pi_101301420
Sinds vrijdag terug van een zonvakantie in Agadir. Ik moet zeggen; het is me enorm bevallen.

De pluspunten:
- Mooi zandstrand en lekkere golven.
- Boulevard is lang en breed (modern)
- Taxi's en uit eten is er voor Nederlandse begrippen erg goedkoop

De minpunten:
- Iedereen probeert je in zijn winkel/restaurant te krijgen. Gelukkig is een no thank you vaak voldoende om zelf te beslissen waar je wel en niet naar binnen wil.

Wat hebben wij gedaan behalve strand en zwembad:
- De oude kasbah van Agadir bezocht. 's Avonds een mooi uitzicht over de stad.
- De souk El Had bezocht. Enorm groot en leuk om eens te zien.
- Kameel gereden. Een aanrader, vooral als je het nog nooit gedaan hebt.
- Hammam; eerst gewassen worden en daarna heerlijk gescrubt. Na afloop voelde ik me een nieuw mens.
- Een Berber massage met argan-olie. Wauw, moeite gedaan om wakker te blijven. Relaxed vanaf minuut 1!

Mijn conclusie; ik zou nog een keer gaan (+ dan wat meer excursies in de omgeving doen) *O*
pi_103784813
Kan iemand mij vertellen of Nederlandse GSM-telefoons gewoon werken in Marokko? Misschien wil ik een lokale simkaart kopen als het werkt.
pi_103795788
Werken gewoon. Je betaalt wel de hoofdprijs voor bellen.
pi_103795952
Bedankt! Daarom wil ik ook een lokale simkaart kopen. Of bedoel je dat je daarmee ook vet veel geld betaalt om te bellen?
pi_103796013
Nee, ik bedoel als je je NL-sim gebruikt betaal je je scheel. ;) Zone 3, buiten Europa, kost je het nodige. Lokaal kaartjes is handig om lokale nummers te bellen lijkt me!
pi_103796158
Thanks. Dan ga ik dat even ergens proberen te kopen. Ik ga deze week, echt veel zin in! Zit alleen wel te twijfelen over welke kleding ik zal meenemen. Volgens de vooruitzichten zal het zo'n 20 à 25 graden zijn, maar 's avonds zal het wel afkoelen? Ik neem zeker een vest mee, maar zal een spijkerbroek bijvoorbeeld noodzakelijk zijn? Of is een lange linnen of andere dunne broek voldoende.
pi_104493939
Zo, ik ben terug van twee weken Marokko. Het was echt prachtig! Wel enigszins vermoeiend. We hebben gebackpackt en o.a. Marrakech, Fes, Meknes, Chefchaouen, Essaouira en een deel van de Atlas en Sahara gezien. Was echt goed te doen met het openbaar vervoer. De mensen waren over het algemeen ontzettend vriendelijk (we werden ontelbare keren uitgenodigd om bij familie's thuis het offerfeest mee te vieren, wat overigens al een heel spektakel op zich was, al die schapenhuiden en -koppen overal). Wel was het jammer dat de mensen écht niet graag op de foto gaan, dus ik heb veel mooie foto-momenten moeten missen. Wat me als één van de weinige nadelen van het land ook opviel is hoe enorm veel afval er overal langs de wegen ligt. Dat moet toch anders kunnen? Verder echt genoten van het weer, het eten, de mensen en natuurlijk het mooie land.

Een tip voor wie in de toekomst naar Fes gaat: slaap absoluut in "Dar Sienna"! Super mooi gerenoveerd huis (riad-stijl) met een enorm aardige manager en super service. Echt één van de beste plekken waar ik ooit heb geslapen en voor ongeveer 22.50 pppn goed te doen. Genieten van het uitgebreide ontbijt op het dakterras vanwaar je de hele stad kan overzien! Echt een fijne plek om na een drukke dag in de medina thuis te komen, net of het je eigen huis is (of eigenlijk je eigen paleisje!)
pi_108890479
Hoi. Ik ga volgende week naar Fez voor een paar dagen en ben nog op zoek naar een fijn hotel/bed&breakfast oid. Prijsindicatie: t/m ¤40,- voor een double room met douche op de kamer. Erg grote voorkeur voor de medina. Ik zie van alles op hotels.com etc, maar ik ben vooral benieuwd maar jullie ervaringen.

Hotel van Gifkwal zit trouwens al vol op die datum.

Oh, en tips buiten het gebruikelijke programma (medina, leerlooierijen, koranscholen, blauwe poort etc) om zijn welkom!
pi_109014026
Niemand?
  maandag 12 maart 2012 @ 16:54:19 #51
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_109015994
Drie weken in Zuid-Marokko wezen fietsen.
Pro:
- Schitterende landschappen (Anti-Atlas, Atlas), zeer fotogeniek. De mensen zijn vaak ook zeer fotogeniek maar ze willen zelden op de foto, dus ik heb weinig portretten gemaakt
- Goede hotels, goed eten, relatief goedkoop. Het kan in februari in hotels 's avonds wel zéér koud worden. In een wat beter hotel werkt de airco ook als verwarming overigens. We logeerden vaak in chambres d'hote, waar de familie voor ons kookte, en dat beviel heel goed. Veel beter dan de hotels waar veel groepen logeren, daar is de receptie en de service meestal ongeïnteresseerd.
- Zeer vriendelijke bevolking, ook niet echt last gehad van stenengooiende jongetjes, het bleef bij twee halfslachtig geworpen keitjes in een dorpje.
- Weinig verkeer op de wegen, soms hoogstens een paar dozijn auto's op een dag (echt waar), en dat waren vaak ook nog Franse campers.

Contra:
- Marrakesh is overrated. De medina bestaat inmiddels voor een groot deel uit souvenirshops met allemaal dezelfde meuk; veel zeurende verkopers. De echte attracties van de stad heb je in een dag gezien. In een voor de meeste toeristen tamelijk onbeduidende attractie als de Jardin Majorelle (in andere steden zie je nooit een kip in een botanische tuin) stikte het ondanks laagseizoen van de toeristen à ¤ 5 entree (kassa!) , wat die tuin helemaal niet kan hebben. Maar omdat er slechts een beperkt aantal attracties is, gaat iedere toerist daarheen.
Wij vonden kleinere plaatsen als Taroudannt en Tafraoute veel leuker.
- Als je de weg vraagt of zo aan een jong persoon, is de kans 90% dat hij aan je blijft hangen en uiteindelijk op geld uit is. Dat maakte ons in steden huiverig om mensen op straat aan te spreken voor informatie omdat we geen trek hadden in steeds weer dezelfde riedel, wat toch weer jammer is.
- Troep! Overal in de berm plastic zakken, blikjes, flessen, papier, echt godgeklaagd. In sommige dorpen was de bende werkelijk verschrikkelijk.
It's not a lie, if you believe
  woensdag 18 april 2012 @ 11:29:28 #52
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_110477089
Hoi, ik ga binnenkort weer naar Marokko. Vorig jaar had ik goede ervaringen omdat ik met een Marokkaanse vriend ging maar ik vroeg mij het volgende af. Ik wil naar Tanger, Rabat, Agadir en/of Casablanca gaan (Marrakech is overrated en heb ik na 1x wel gezien) voor een strand-, cultuur-, en stapvakantie waar de mensen doorgaans aardig zijn en waar je goed kan shoppen in de souks daar. Ik ga zonder die vriend, misschien dat de locals daardoor aardiger en behulpzamer waren. Welke van de steden raden jullie aan? Zijn de Marokkanen echt tienduizend keer vriendelijker dan hier? En is bijvoorbeeld een broodje kefta of een kom harira buiten eten wel goed te doen?

Want toen ik met die vriend ging sprak hij Arabisch met die locals, wist de bedelaars en opdringerige verkopers goed te verjagen door hun aan te spreken, at ik doorgaans thuis en wist hij goed zijn weg (we waren toentertijd voornamelijk in Casablanca, Tetouan en Fes).
  woensdag 18 april 2012 @ 13:56:02 #53
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_110482763
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:29 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Zijn de Marokkanen echt tienduizend keer vriendelijker dan hier?
Nee.
  woensdag 18 april 2012 @ 14:38:51 #54
pi_110484883
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 13:56 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Nee.
Als ik zo de posts even scan in dit topic ben jij een van de weinigen die dat waarschijnlijk niet vindt... wat is jouw ervaring dan?
  woensdag 18 april 2012 @ 14:42:31 #55
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_110485056
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:38 schreef CommissarisMissionaris het volgende:

[..]

Als ik zo de posts even scan ben jij een van de weinigen... wat is jouw ervaring dan?
Ik ben er tijdens ramadan geweest, dus wellicht dat men in die periode er met een heel ander 'attitude' rondloopt. Hier komt het ongeveer op neer:

Marokko #3
pi_110491006
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:42 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ik ben er tijdens ramadan geweest, dus wellicht dat men in die periode er met een heel ander 'attitude' rondloopt. Hier komt het ongeveer op neer:

Marokko #3
Ook buiten de ramadan zijn ze maar op 1 ding uit hoor. Ik sluit me helemaal aan bij jou ervaring. Eens maar nooit weer! Ik moet wel zeggen dat marrakech het meest erge is, man wat heb ik een hekel gekregen aan die stad.
To be or not to be.....
  woensdag 18 april 2012 @ 16:40:22 #57
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_110491186
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:36 schreef Michelinmannetje het volgende:
Ook buiten de ramadan zijn ze maar op 1 ding uit hoor. Ik sluit me helemaal aan bij jou ervaring. Eens maar nooit weer! Ik moet wel zeggen dat marrakech het meest erge is, man wat heb ik een hekel gekregen aan die stad.
Marrakech is inderdaad het meest erge wat dat betreft, al hoor ik ook dat Tanger redelijk erg is. In ieder geval nooit meer weer ja.
pi_110491466
Ik heb een week naast het Djemaa el-Fna gezeten. Het went ook wel hoor. Maar het blijft een bijzonder irritant en opdringerig volkje.
  woensdag 18 april 2012 @ 17:04:48 #59
pi_110492352
Hm okee. Een beetje raar in contrast met mijn ervaring maar die vriend waar ik meeging was zelf Marokkaans. Volgens mij is het ook zo'n "eigen volk eerst"-volkje en ben je beter af met een local in plaats van een niet-Marokkaan.
Maar dat opdringerigheid en irritatie heb ik weer gehad in Turkije (buiten Istanbul behalve de bazaars en Izmir), Egypte, Tunesië en Spanje.
pi_110528021
Ik ben Marokkaans en ook woonachtig in Marokko op het moment, wat ik kan zeggen is dat de Marokkanen in Marokko in veel verschillen zijn, de mensen van Marrakesh vind ik de meest irritantste die er zijn in Marokko, de bevolking daar is echt asociaal en is alleen uit op geld. Dat merk ik zelf ook als Marokkaan, dus voor een niet-Marokkaan is dat al helemaal zo. Ik raad een ieder aan om bijv. naar Ifran te gaan, Oujda, Ourzazaete, Tishka. Iig, als er vragen zijn hoor ik het wel, ik spreek zelf vloeiend Marokkaans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')