abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100196474

Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Ja doei.
pi_100196490

Mijn Frittata! Dit is 1/8, heb in totaal 3/8 op :9
Ja doei.
pi_100196508
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 16:05 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn Frittata! Dit is 1/8, heb in totaal 3/8 op :9
mjam, ziet er lekker uit :9
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_100196581
ja ok, het is duidelijk, niet doen...

ik heb nog nooit zoiets bij de hand gehad, dus ik heb ook geen idee waar op te letten behalve apk... :@ ik moet komend schooljaar pendelen op 2 dagen en dat is zonder auto een stuk lastiger. t kan wel met de fiets, maar dat is niet ideaal zeg maar... maar goed, ik heb er eigenlijk ook geen geld voor, behalve als t een goedkoop maar werkend barrel is.
Kwak
pi_100196660
dan zou ik eerder gaan voor dat barrel van Mo. Die loopt wss zuiniger en je weet dat je tot januari goed zit. En meestal vallen de reparaties met kleine jappanertjes wel mee :Y

/reclamemaaktvoorMod'rauto
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_100196720
wat voor barrel heb je in de aanbieding, mo? O-)
Kwak
pi_100196746
Daihatsu Charade uit 1994 :P

Maar krijg net mail van m'n moeder dat er vanavond een potentiele koper komt kijken :o Dus is even afwachten... :)
Ja doei.
  maandag 1 augustus 2011 @ 16:19:40 #8
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100196983
Gefietst! :)

*auto's uit OP opeet
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_100197161
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 16:13 schreef motorbloempje het volgende:
Daihatsu Charade uit 1994 :P

Maar krijg net mail van m'n moeder dat er vanavond een potentiele koper komt kijken :o Dus is even afwachten... :)
nee, maakt niet uit. ik blijf wel rustig rondkijken :Y pas als t winter is wil ik denk ik echt wel een autootje voor t pendelen...
Kwak
pi_100197287
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 16:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

nee, maakt niet uit. ik blijf wel rustig rondkijken :Y pas als t winter is wil ik denk ik echt wel een autootje voor t pendelen...
Kijk dan ook eens naar een Toyota Starlett. Twee vriendinnen van mij rijden daarin, beide voor zo'n ¤750 - ¤ 1000 gekocht en verbazingwekkend weinig onderhoud.

Als ik geen lease-auto meer heb (en spaargeld om uit te geven) wil ik zo'n oude vierkante Volvo O+
pi_100197318
ik ga eerst een paar maandjes sparen.

heb idd goeie dinge gehoord over de starlett :Y
Kwak
pi_100197372
Lijstje:

O: kwark met havermout, bosbessen en banaan
T: appel
L: dubbele boterham pindakaas
T: boterham hagelslag
T: boterham pindakaas
B: verdacht veel naar het toilet ipv test-stress
D: nader te bepalen, we eten laat, misschien BBQ of anders saai AGV.
T: bakje yoghurt
pi_100197672
Nou, Mr.Mo is weer op weg naar Nederland *snotter* :+
Ja doei.
pi_100197675
Een in-de-auto-meeschreeuw-nummer
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  maandag 1 augustus 2011 @ 16:42:34 #15
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100197710
Anna! Wanneer heb je de test en wat zijn de gevolgen van het wel/niet halen? *aagje*

Ziet er goed uit, Mo :7

Heh, net gebeld door een meneer van een uitzendbureau, hij had iets klantenservice-achtigs in Verweggistan, en had aanvankelijk geloof ik nog niet echt door dat ik daar niet in de buurt woonde :+ Ik wil toch echt eerst iets proberen te krijgen met plus minus een uur reistijd maximaal :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_100197970
Jaaaaah een oude vierkante volvo! Zo'n oude mannen bak O+. Mijn mams had die vroeger :7 met spoiler op de achterkant _O- .

Ik heb geen auto, kan ook niet waar ik woon. Als parkeren gratis wat had ik wel een kleintje gekocht denk ik....!
pi_100198114
Oh en simon & garfunkel O+
pi_100198156
Hello darkness my old friend!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_100198199
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 16:53 schreef V1z0R het volgende:
Hello darkness my old friend!
O+
pi_100198291
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 16:54 schreef Perruche het volgende:

[..]

O+
O+

Ik wou laatst nog iemand slaan omdat hij zei dat Niks & Simpel de nummers beter zongen...
pi_100198347
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 16:56 schreef V1z0R het volgende:

[..]

O+

Ik wou laatst nog iemand slaan omdat hij zei dat Niks & Simpel de nummers beter zongen...
Die ken ik niet maar het klopt per definitie al niet :P

Aah je bedoelt nick en simon? /waarismijnsteen
pi_100198451
Sorry :D Ja die bedoelde ik. :')

:W maar eens richting sportschool...
pi_100198465
Lijstje:

O: 2 croissantjes
L: kippensoep, 2 boterhammen met nutella
T: cashewnootjes
D: aardappeltjes (krieltjes), boontjes, schnitzel
T: ....
S: push-ups (voor de tweede keer les 1 van week 3, maar het lukt me nét niet :()
pi_100198872
Auto O+
Heb een verantwoord hondje, ze eet slakken voor after diner.

Net de achterbuuf mijn overschot aan courgettes meegegeven en de aardappeltjes in olijf-rozemarijn marinade gemikt. Nu de H&M doos uitpakken 8-)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 1 augustus 2011 @ 17:14:30 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100198904
O: twee sneetjes met rosbief
L: restje curry van kip/sperzies/krieltjes
T: snee brood met pindakaas
D: :?
S: Zumba
T: meloensalade als ze nog hebben @ supermercado

oO<

Oh en honingdropjes.